LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] defecte aircopomp

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ga sieben
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2013 00:32

defecte aircopomp

Ongelezen bericht door ga sieben »

ik heb een VW T5 uit 2010 nu ging met +- 50000 de aircopomp stuk.ik heb daarop het gratis 0900 nummer gebeld omdat de auto altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. ze hadden geen leenauto dus de bus moest gemaakt worden, ze hebben +- 2 uur aan de auto gewerkt. enkele weken later krijg ik de factuur € 1593.56
ik meteen de dealer gebeld of het een foutje was aangezien ik 70% colance op de onderdelen kreeg van pon uit. dit omdat de auto ne 2 jaar en 1 maand was en niet veel gelopen had.nu is het niet zo dat ik niets wil betalen. maar ik vraag me af of het niet allemaal garantie had moeten zijn, ik mag er toch wel van uit gaan dat als je een nieuwe bus koopt dat er bepaalde onderdelen een langere levensduur zouden moeten hebben. graag hoor ik een reactie hier op

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: defecte aircopomp

Ongelezen bericht door Barman »

Levensduur van de airco heeft absoluut niets met het aantal kilometers of aantal jaren te maken. Het ligt er puur aan hoe je hem gebruikt. 1 maand buiten de garantie is ook buiten de garantie. Coulance op onderdelen betekent coulance op onderdelen. Niet automatisch ook op arbeidsuren.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: defecte aircopomp

Ongelezen bericht door laurens043 »

vind trouwens een dure ingreep :shock: pomp kost tussen de 350 en 500 euro, 2 uur werk opnieuw vullen van het systeeem ,dan kom je grofweg op op 800 euro

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: defecte aircopomp

Ongelezen bericht door E-J »

VW is altijd prijzig, waar een beurt bij de lokale garage voor 150 klaar is, rekent de officiele dealer 260, enkel voor een mooi stempeltje erbij, laat dat dan maar zitten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: defecte aircopomp

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ga sieben schreef:ik heb een VW T5 uit 2010 nu ging met +- 50000 de aircopomp stuk.ik heb daarop het gratis 0900 nummer gebeld omdat de auto altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. ze hadden geen leenauto dus de bus moest gemaakt worden, ze hebben +- 2 uur aan de auto gewerkt. enkele weken later krijg ik de factuur € 1593.56
ik meteen de dealer gebeld of het een foutje was aangezien ik 70% colance op de onderdelen kreeg van pon uit. dit omdat de auto ne 2 jaar en 1 maand was en niet veel gelopen had.nu is het niet zo dat ik niets wil betalen. maar ik vraag me af of het niet allemaal garantie had moeten zijn, ik mag er toch wel van uit gaan dat als je een nieuwe bus koopt dat er bepaalde onderdelen een langere levensduur zouden moeten hebben. graag hoor ik een reactie hier op
Deze begrijp ik niet helemaal.

Stel dat het uurloon van de dealer €121 is incl btw, ( zal waarschijnelijk wel iets goedkoper zijn, maar het gat om de grote lijn) dan zou het arbeidsloon € 242 bedragen. Dit houdt dan in dat er €1593 - €242 = €1351 euro voor de onderdelen is gerekend, waarop u 70% coulance heeft gekeregen. Dit zou betekenen dat de onderdelen eigenlijk €4500 kosten. Dat is toch wel erg veel voor een Volkswagen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: defecte aircopomp

Ongelezen bericht door olaf79 »

Barman schreef:Levensduur van de airco heeft absoluut niets met het aantal kilometers of aantal jaren te maken. Het ligt er puur aan hoe je hem gebruikt. 1 maand buiten de garantie is ook buiten de garantie. Coulance op onderdelen betekent coulance op onderdelen. Niet automatisch ook op arbeidsuren.
Inderdaad een airco hoort zeker 3 tot 5 jaar probleemloos mee te gaan.

Gesloten