LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Centrum Almelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Een jaar geleden heeft iemand van die bedrijf de moeite genomen te reageren op een bericht. Misschien dat dat nu weer mogelijk is?

Afgezien daarvan, ga toch naar een betrouwbare garage in je eigen dorp of stad en niet naar een grote handelaar. Voor 1500 euro had u ook een aardige Mazda of Honda gehad die met goed onderhoud nog jaren kan rijden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door berndv »

peteroo schreef: Voor 1500 euro had u ook een aardige Mazda of Honda gehad die met goed onderhoud nog jaren kan rijden.
Dat was zelfs nog maar de aanbetaling. Vraag me dus wel af hoe duur de hele auto was, als ik zo op hun site rond kijk zijn het veelal occasions in het low budget segment.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

ik heb een citroen c3 met Foto's in een advertentie op marktplaats van auto bedrijf auto centrum Almelo gezien hierbij stond het kenteken 1-SFR-31 de Foto's kwamen overeen met de auto waar ik in Almelo in heb gereden ook had ik dit nagekeken bij het RDW ook hadden hun meerdere advertenties van deze auto op andere auto sites met Foto's en het kenteken 1-SFR-31 toen ben ik hier wezen kijken de verkoper beloofde van alles nap gratie geen probleem 6 maanden garantie enz. enz. en heb in deze auto gereden heb ook printscreens gemaakt van de diverse advertenties met dit kenteken
Maar het kenteken waarmee hun hebben geadverteerd is niet van deze auto maar van een Citroen C3 dijkhuizen in Almere te koop stond
hun hebben dat kenteken gebruikt om mensen te lokken en mensen op het verkeerde been te zetten omdat waarschijnlijk er van alles mis is met deze auto die nu nog steeds te koop staat bij auto centrum Almelo en met het juiste kenteken 4-TSB-47 als je dit controleert krijg je bijna niest te zien
Ik heb via een jurist een koopcontract op laten stellen met alle beloftes die hun hebben gedaan te ondertekenen maar die lafaard durft dat niet, Ook heb ik contact gezocht met de rijdende rechter die wouden dit wel doen maar dan moesten hun ook mee werken maar ook dit hebben ze geweigerd

natuurlijk ben ik oer stom geweest maar het zijn oplichters eeste klas en we zijn nog niet klaar met elkaar, daarom nogmaals voor de andere benadeelden laten we samen een zaak maken ik doe het in ieder geval mijn geld komt hoe dan ook terug links om of rechts om
en wat die prem bedoeld weet ik niet, maar een ding heeft hij gelijk het is een fake bedrijf met fake garantie je kunt nog beter een auto op de sloop kopen is het zelfde als bij hun

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Als ik het goed begrijp heeft het bedrijf dus een andere auto aan u verkocht dan u dacht. Voor een jurist lijkt me dat gesneden koek.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Als ik het goed begrijp heeft het bedrijf dus een andere auto aan u verkocht dan u dacht te kopen? Voor een jurist lijkt me dat gesneden koek.

Even op de website van het bedrijf gekeken. Ze hebben aardig wat staan en voor elk wat wils. Niet allemaal goedkope en afgetrapte wagens. Zo'n Daihatsu Gran Move was niet gek geweest. Als die verder in orde is kun je daar nog best een aantal jaren mee vooruit. Maar dat terzijde.

Maar gezien de eerdere negatieve opmerkingen van verschillende andere mensen op dit forum weet ik niet of het allemaal zuivere koffie is.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

ik heb een auto gezien op internet bij het auto centrum Almelo een Citroen c3 hij adverteerde met het kenteken 1-SFR-31 wat na meer dan 14 dagen vals bleek te zijn omdat dit kenteken niet bij de auto hoorde die hij verkocht, maar na een zoektocht ik bij een Dijkstra auto bedrijf uit Almere te koop stond
en ik heb de bedrijven niet door elkaar gehaald omdat ik printscreens heb gemaakt van de advertenties dus bewijzen heb ik
het is gewoon zo dat hun een kenteken hebben gebruikt van een andere auto en toen ik de aanbetaling heb gedaan alle advertenties hebben verwijdert maar er zijn mensen die advertenties terug kunnen halen
het juiste kenteken van deze auto in Almelo is 4-TSB-47 controleer deze gegevens maar een bij kenteken check dan

wat heeft hij gedaan hij heeft een soort gelijke auto opgezocht en daarvan het kenteken benut om zo zijn auto aan te bieden ook zou er een navigatie systeem in zitten hij adverteert hier nog steeds mee, maar al deze luxe dingen zitten niet in de auto die hij verkoopt het is gewoon lokaas
hij heeft deze in maart 2003 ingevoerd maar nog steeds niet verkocht, wat ik hem heb aangeboden is een koopcontract door jurist op laten stellen waarin alle beloftes die zijn verkoper heeft gedaan te laten ondertekenen en dan te laten controleren bij een bovag aangesloten bedrijf ook de nap km standen zou hij op papier doen maar als je niet aangesloten bent kun je dit ook niet ook heb ik via de rijdende rechter geprobeerd om hem te bewegen om zijn gelijk aan te tonen maar deze lafbek durft het niet simpel weg omdat de auto die hij verkoopt niet deugen
ik ben er in gestonken ben op dit moment mijn aanbetaling kwijt, maar zal er alles aan doen om het terug te krijgen links om of rechts om
en wat prem bedoeld weet ik niet maar het is een fake bedrijf met fake garantie of te wel te zeggen stoepgarantie je kunt nog beter een sloop auto kopen dan een auto van hun
oplichters die papieren kentekens van andere auto's gebruiken om zo hun rotzooi te verkopen

nogmaals vraag ik gedupeerden contact met mij op te nemen via mijn te e-mailen [email protected] zo kunnen we gezamenlijk wat doen ook kunnen we de politie dan aan het werk zetten via een artikel 12

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

lieuwe1961 schreef:ik heb een auto gezien op internet bij het auto centrum Almelo een Citroen c3 hij adverteerde met het kenteken 1-SFR-31 wat na meer dan 14 dagen vals bleek te zijn omdat dit kenteken niet bij de auto hoorde die hij verkocht, maar na een zoektocht ik bij een Dijkstra auto bedrijf uit Almere te koop stond
Ik snap eigenlijk niets niet, maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk:
een kenteken hoort toch bij een auto als deze is afgegeven? (bij het chassisnummer). Dus je kunt toch niet zomaar even een kenteken omwisselen met een andere auto?

Dus, je maakt een proefrit in een auto met kenteken 1-XXB-04 met chassisnummer abc0123456, en deze wil je kopen. Het kenteken + chassisnummer staat als het goed is ook op je koopovereenkomst.

Vervolgens wordt je auto afgeleverd en deze heeft kenteken 6-TBB-18 en chassisnummer def6543210 dan zeg je toch: he, dat is niet de auto die ik gekocht heb en een proefrit in heb gemaakt?

Of zie ik het nu te simpel?

witte angora
Berichten: 30617
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Je snapt het inderdaad niet. Er is geadverteerd met een auto die bij een heel ander bedrijf in Almere staat, vervolgens wordt, aangezien de TS belangstelling heeft, die auto getransporteerd naar Almelo, zodat hij het proefritje kan maken in de auto met het juiste kenteken, daarna wordt de auto weer terug gebracht naar Almere, en krijgt de argeloze koper een heel ander exemplaar met een heel ander kenteken onder de kont.

Het kan ook zijn dat hij tijdens het proefritje niet op heeft gelet welk kenteken er op zat, maar de schuld bij jezelf zoeken is een beetje te moeilijk natuurlijk.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Dan is mevrouw eenvoudigweg besodemieterd.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

witte angora schreef:Je snapt het inderdaad niet. Er is geadverteerd met een auto die bij een heel ander bedrijf in Almere staat, vervolgens wordt, aangezien de TS belangstelling heeft, die auto getransporteerd naar Almelo, zodat hij het proefritje kan maken in de auto met het juiste kenteken, daarna wordt de auto weer terug gebracht naar Almere, en krijgt de argeloze koper een heel ander exemplaar met een heel ander kenteken onder de kont.

Het kan ook zijn dat hij tijdens het proefritje niet op heeft gelet welk kenteken er op zat, maar de schuld bij jezelf zoeken is een beetje te moeilijk natuurlijk.
ja, maar dan zeg je dat toch bij aflevering, van heeee dat is niet de auto waarin ik heb gereden?

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

mensen wacht even ik heb geen koopcontract getekend geen kenteken bewijs gezien, ik besef dat ik oer stom ben geweest
de auto in Almelo heeft het officiële kenteken 4-TSB-47 maar ze hebben een ander kenteken gebruikt van een zelfde auto een citroen C3 maar deze heeft het kenteken 1-SFR-31 maar omdat deze gegevens de auto mooier en beter uit laten zien hebben ze dit gebruikt< dus eigenlijk verkochten ze een auto die hun niet eens in het bedrijf hadden staan
Ik heb een proefrit gemaakt in Almelo en niet in Almere en op dat moment wist ik niet dat hij een ander kenteken had gebruikt in zijn advertentie omdat ik deze ook niet bij mij had, wij hebben hier in vertrouwen gehandeld over een auto van bijna 10.000 euro
dit bedrijf in Almere heeft hier niest mee te maken hun hadden op het zelfde tijdstip ook een Citroen C3 staan maar ik ben hier veel later achter gekomen
en natuurlijk ben jezelf er altijd schuldig aan als je niet oplet maar een goed garage bedrijf moet zijn te vertrouwen en dat zijn hun niet
en daarom kun je beter een sloop auto kopen dan een van hun, deze mensen bedonderen je waar jezelf bijstaat
en gelukkig heb ik de auto niet gekocht heb nog steeds mijn eigen auto uit 2011 die zeer betrouwbaar is maar moet nu nog even mijn 1500, euro terug halen en dat komt links om of rechts om maar de andere benadeelden wil ik er graag bij hebben om dit gedrocht voor eens en altijd uit te schakelen
dus nogmaals roep ik iedereen die benadeeld is contact met mij op te nemen via de mail [email protected]

witte angora
Berichten: 30617
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het maar een raar verhaal, sorry. Ik heb nog nooit gehoord dat een bedrijf adverteert met een auto die ze niet hebben. Daarbij, je kon de auto van voor naar achter, van links naar rechts, van boven naar beneden, van binnen naar buiten en alles vice versa bekijken. Als de auto niet bevalt dan laat je hem staan. Een auto koop je ook niet van een afstand vanaf een advertentie; een auto koop je door hem in levende lijve te beoordelen. En dat laatste heb je ook gedaan.

Kennelijk had je naderhand spijt van je aankoop? Als je al een aanbetaling van 1500 euro gedaan hebt, en je besluit de auto alsnog te laten staan, ben je gewoon je aanbetaling kwijt. Kun je met honderdduizend smoesjes aankomen, maar dat gaat het niet worden.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

lieuwe1961 schreef:mensen wacht even ik heb geen koopcontract getekend geen kenteken bewijs gezien, ik besef dat ik oer stom ben geweest
de auto in Almelo heeft het officiële kenteken 4-TSB-47 maar ze hebben een ander kenteken gebruikt van een zelfde auto een citroen C3 maar deze heeft het kenteken 1-SFR-31 maar omdat deze gegevens de auto mooier en beter uit laten zien hebben ze dit gebruikt< dus eigenlijk verkochten ze een auto die hun niet eens in het bedrijf hadden staan
Ik snap het eigenlijk nog niet. Hebben ze voor de proefrit de platen omgeruild of zo? Dus je rijd proef in de auto met het SFR kenteken maar toen je de auto ophaalde had deze het TSB kenteken? Is het zo gegaan?

Je mag volgens mij niet zomaar een ander kenteken op een auto schroeven.

witte angora
Berichten: 30617
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar moet dat bedrijf dan die kentekenplaten vandaan halen? Die krijg je niet voor niets.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

hallo witte angora volgens mij heb je wel hele nauwe banden met auto centrum Almelo want je weet wel verdomt veel hoe het is gegaan is het niet
ik hoop als je het bent de mensen die je hebt bedondert netjes terug betaalt
een ding is zeker dat het geld terug komt en dat gaat het wel worden
maak je bekent dan ben een vent

dan voorde mensen die niet willen worden belazert door hun koop hier nooit een auto je weet niet wat er met die auto is gebeurt
de auto die ze mij via de advertentie staat nog steeds daar te koop om een volgende er in te laten trappen ze hebben sinds mij de advertentie al heel vaak aangepast maar niemand wil deze auto om een hele simpele reden omdat er niest van klopt zelfs km standen kunnen ze niet garanderen zoals ze beloven
daarom gebruiken een ander kenteken in hun advertentie om zodoende het allemaal te verbloemen
als ze het kenteken hadden gebruikt wat erbij hoort 4-TSB-47 was ik er niet naar toe gegaan om de simpele reden dat ze een hele hoop dingen niet hebben geregistreerd het rdw
hoe kan het toch dat je als garage bedrijf een auto in maart 2013 hebt ingevoerd en nu nog steeds niet hebt verkocht en daarom doen ze andere gegevens in de advertentie en maken ze het mooier dan het is

gewoon oplichters

witte angora
Berichten: 30617
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Lieuwe, je bent een triest mannetje. Ik heb niets, maar dan ook niets met dat bedrijf te maken. Je verhaal rammelt aan alle kanten, maar dat heb je zelf niet door, of je wil het niet door hebben.

Ik heb even naar de advertentie gekeken (google is je vriend), en daar staat als kenteken bij de enige Citroën C3: 4-TSB-47. Precies het kenteken dat volgens jouw verhaal bij de auto hoort. Niks geen ander kenteken. En raad eens? Het ding is helemaal niet uit Duitsland ingevoerd. Het bouwjaar is 2012, maar er staat niet bij wanneer het ding in Nederland is ingevoerd. Garantie? Kun je kopen als je 395 bijbetaald. APK is nog geldig tot 29 juni a.s.

Ik weet wel zeker dat je de boel zit te bedonderen, dat je spijt hebt van de aankoop, en nu je aanbetaling terug wil. Als er hier één iemand een oplichter is, dan ben jij het wel.

Voor de goede orde: de andere auto, kenteken 1-SFR-31, heeft als datum eerste toelating 13 september 2013, in Nederland.
Laatst gewijzigd door witte angora op 23 mar 2015 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

mag weg, per ongeluk dubbel geplaatst.
Laatst gewijzigd door thecure op 23 mar 2015 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

witte angora schreef:
Ik heb even naar de advertentie gekeken (google is je vriend), en daar staat als kenteken bij de enige Citroën C3: 4-TSB-47. Precies het kenteken dat volgens jouw verhaal bij de auto hoort. Niks geen ander kenteken. En raad eens? Het ding is helemaal niet uit Duitsland ingevoerd. Het bouwjaar is 2012, en hij is toen ook in Nederland op kenteken gezet. Garantie? Kun je kopen als je 395 bijbetaald. APK is nog geldig tot 29 juni a.s.

Ik weet wel zeker dat je de boel zit te bedonderen, dat je spijt hebt van de aankoop, en nu je aanbetaling terug wil. Als er hier één iemand een oplichter is, dan ben jij het wel.
dat is helaas niet waar WA, een origineel kenteken uit 2012 heeft twee cijfers, drie letters en een cijfer.
als deze auto inderdaad uit 2012 komt heeft deze later een nieuw kenteken gekregen. om wat voor reden dan ook.

maar TS blijft vaag wat er is gebeurd. normaal krijg je bij een dealer een koopovereenkomst met kenteken of chassisnummer.
en dan nog, ook al gebruiken ze in advertenties het verkeerde kenteken: je rijd proef in auto x met die kleur, km stand en opties, dan kun je bij aflevering toch aan de bel trekken als je auto Y krijgt met een andere kleur, km stand en minder opties?
Laatst gewijzigd door thecure op 23 mar 2015 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30617
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, thecure, heb nog even verder gespit, het ding is inderdaad later in Nederland ingevoerd. Maar er staat geen datum bij de gegevens. Geen 2013, geen 2014. Helemaal niets.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

als je niest met het bedrijf te maken hebt wil ik je de bewijzen wel even sturen per e-mail en ik ben geen triest mannetje
en als je goed hebt gelezen heb ik ook gezegd dat ze de advertentie hebben verandert doe je e-mail adres en ik zal het je laten zien dat ze met een ander kenteken hebben geadverteerd
jij zult er op dit moment helemaal niest van terug vinden maar ik heb zo mijn vriendjes die dat wel kunnen
ik wacht op je e-mail adres het mijne is [email protected]

Gesloten