LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Tommy81
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2013 10:21

Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Tommy81 »

Hallo,

Ik bracht mijn auto rijdend naar een garage om enkel de koppeling te laten vervangen.
Dit zou uitkomen op een bedrag van rond de 500,- euro.
Na de reparatie wilde me auto niet meer starten, na lang zoeken en doormeten bleek het volgens de garage een computerprobleem te zijn.
De computer is nagekeken door een 2de partij, en eenmaal weer terug gezet te zijn in de auto was er nog geen verandering.
Toen ging de hele auto naar de 2de partij die vervolgens verder gingen met zoeken.
Na het plaatsen van een 2de computer deed de auto het weer voor even.
Ook deze computer gaf de geest en vervolgens concludeerde ze dat er een kortsluiting moest zijn.
De kortsluiting was gevonden en afkomstig van de draadboom waar een draadbreuk was ontstaan.
Nu nog een 3de computer plaatsen en dan doet de auto het weer is mij laatst verteld, omdat de andere computers niet meer bruikbaar zijn.
De garage heeft vermeld dat de kosten wel hoger zijn i.v.m. alle kosten die gemaakt zijn, ongeveer het dubbele als wat de reparatie voor de koppeling zou kosten.
Mijn mening is dat met het vervangen van de koppeling er wellicht iets knel heeft gezeten o.i.d en dat daarna mogelijk verkeerde diagnoses zijn gesteld.
Bij wie liggen de verantwoordelijkheid en de kosten wat betreft de problemen die zijn ontstaan?

mvg
Laatst gewijzigd door Tommy81 op 28 dec 2013 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Ben je bij en Bovag garage geweest? Zo ja, dan kun je de Bovag bellen en hun op raad vragen. Je kan ook bij de ANWB een onafhankelijke "keuring"aanvragen, dan gaan ze kijken hoe het probleem is ontstaan en wie verantwoordelijk is. Als je bij een dealergarage bent geweest kun je de dealer aanschrijven.

Dat de kosten hoger zijn, is mogelijk. Een garage kan niet weten hoe veder de staat van de auto is. En ze kunnen niet uit voorzorg alles vervangen. Ze hadden je wel op de hoogte moeten brengen. Daarom is het belangrijk te weten wat voor garage je geweest bent.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je met zekerheid zeggen dat de kortsluiting het gevolg is van het vervangen van de koppeling? Zo nee, dan heb je, denk ik, geen poot om op te staan.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

witte angora schreef:Kun je met zekerheid zeggen dat de kortsluiting het gevolg is van het vervangen van de koppeling? Zo nee, dan heb je, denk ik, geen poot om op te staan.
Angora, ken jij mensen die tijdens de reparatie van de auto rond de monteur blijven staan om te controleren of hij alles goed doet (voor zover een monteur dat al zou toestaan)
Belachelijke opmerking van jou dus. Ik denk juist dat de klant het hoog moet spelen.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Frits Bband »

‘Me’ is geen bezittelijk voornaamwoord.

Tommy81
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2013 10:21

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Tommy81 »

zover ik weet is de garage niet aangesloten bij de bovag, en het is ook geen merk-dealer.
Ik zal nog eens een gesprek aangaan met de eigenaar van de garage en dan hoop ik dat we eruit komen zonder dat er een conflict ontstaat.
Laatst gewijzigd door Tommy81 op 27 dec 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Oh dat is wel vervelend dat hij niet aangesloten is. Je kan altijd proberen via de ANWB een beoordeling te krijgen, kost echter wel geld, maar goed, als hij dan niet wil betalen, zit je er mee.
Soms is het dan eieren kiezen voor je geld, en is het gewoon pech.

Misschien de volgende keer wel een Bovag garage uitzoeken of een rechtsbijstandverzekering,..ook super handig. Dat levert vaak zijn geld wel op.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door pima »

wel een koopje trouwens 500 euro voor 2 computers!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TS heeft geen poot om op te staan.

Het is altijd lastig om oud spul te repareren. Er kan van alles kapot gaan, zonder dat de garage dit te verwijten valt.

Alleen als TS kan aantonen dat de garage iets fout heeft gemonteerd, of klem heft gezet zou dit anders worden

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door eleven »

pima schreef:wel een koopje trouwens 500 euro voor 2 computers!
En waar lees je dit in het verhaal van TS?
Ik lees wel, dat hij voor het vervangen van de koppeling een prijsafspraak van € 500,00 gemaakt heeft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door kokka »

ik ben het helemaal eens met Witte Angora.Als je niet kan bewijzen dat de storing in de auto ontstaat door een (foute) handeling van de monteur,heb je gewoon pech. Ik zou het ook niet redelijk vinden als de garage hiervoor op zou moeten draaien.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door pima »

eleven schreef:
pima schreef:wel een koopje trouwens 500 euro voor 2 computers!
En waar lees je dit in het verhaal van TS?
Ik lees wel, dat hij voor het vervangen van de koppeling een prijsafspraak van € 500,00 gemaakt heeft.
De garage heeft vermeld dat de kosten wel hoger zijn i.v.m. alle kosten die gemaakt zijn, ongeveer het dubbele als wat de reparatie voor me koppeling zou kosten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Auto gaat kapot tijdens reparatie.

Ongelezen bericht door eleven »

pima schreef:
eleven schreef:
pima schreef:wel een koopje trouwens 500 euro voor 2 computers!
En waar lees je dit in het verhaal van TS?
Ik lees wel, dat hij voor het vervangen van de koppeling een prijsafspraak van € 500,00 gemaakt heeft.
De garage heeft vermeld dat de kosten wel hoger zijn i.v.m. alle kosten die gemaakt zijn, ongeveer het dubbele als wat de reparatie voor me koppeling zou kosten.
Als je deze zin betrekt op de reparatie dan zijn het niet twee maar 3 computers voor 500 euro. :lol:
Nu nog een 3de computer plaatsen en dan doet de auto het weer is mij laatst verteld, omdat de andere computers niet meer bruikbaar zijn.

Gesloten