LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Frantsila
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2014 20:37

Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Frantsila »

Ik heb 20 december 2013 een peugeot 207 bj 2010 gekocht bij Vossenberg Auto's in Oud Beijerland. Ik heb een goed auto achter gelaten (inruil) en kreeg een auto met lekkende koppakking er voor terug. Bij confrontatie wisten ze natuurlijk van niets. De moter was daar netjes schoongespoten en schoon in de showroom gezet met medeweten dat er olielekkage was. Ze moeten dit wel met opzet gedaan hebben want een grote lekkage ontstaat niet in 2 weken. Inmiddels via internet meerdere mensen "gesproken" die een auto daar gekocht hadden. Er mankeerde altijd wel wat aan. Maar een tegemoetkoming ... Daar heeft vossenberg auto's nog nooit van gehoord. Waar zij het op een hun website hebben over kwaliteit.... Daar kunnen ze nog beter even in het woordenboek kijken welke betekenis hier bij hoort!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb je de auto laten keuren (ANWB of DEKRA bijvoorbeeld) voordat je hem kocht ?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door pima »

Wie heeft de lekkage van de koppakking geconstateerd?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door thecure »

Frantsila schreef:Ik heb 20 december 2013 een peugeot 207 bj 2010 gekocht bij Vossenberg Auto's in Oud Beijerland. Ik heb een goed auto achter gelaten (inruil) en kreeg een auto met lekkende koppakking er voor terug. Bij confrontatie wisten ze natuurlijk van niets. De moter was daar netjes schoongespoten en schoon in de showroom gezet met medeweten dat er olielekkage was. Ze moeten dit wel met opzet gedaan hebben want een grote lekkage ontstaat niet in 2 weken. Inmiddels via internet meerdere mensen "gesproken" die een auto daar gekocht hadden. Er mankeerde altijd wel wat aan. Maar een tegemoetkoming ... Daar heeft vossenberg auto's nog nooit van gehoord. Waar zij het op een hun website hebben over kwaliteit.... Daar kunnen ze nog beter even in het woordenboek kijken welke betekenis hier bij hoort!
Weet je zeker dat het de koppakking is? Welke motor ligt erin?

nadia1981dunja
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:26

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door nadia1981dunja »

Op basis van een plaatsing van een van de leden van het "Vara Kassa " forum die zeer positief was, heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.

Aldaar op 27-05-2014 mijn Peugeot 206 van 1999 meegenomen, wat was ik blij!! Hij startte wel wat vreemd maar dat dachten we te wijden aan een kapotte accu. Omdat ikzelf de auto schoon wilde maken en zelf de APK zou regelen heb ik hem meegenomen zonder servicekosten te betalen.

Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik op 06-06-2014 met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De oude verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af en hebben hem daarom ingeruild bij Vossenberg.

De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug. Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden :shock: .

Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.

Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten. Inderdaad, kwaliteit? Dat begrip hebben ze bij Vossenberg niet begrepen.

Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.

Juin d'Olivier
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2012 22:47

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Juin d'Olivier »

Ik heb een neef die een kennis heeft die hier ooit een auto heeft gekocht. Blijkens die kennis is het een uitstekend bedrijf met kwalitatief zeer goede auto's tegen een absolute bodemprijs.
Service schijnt ook perfect te zijn. Bij onregelmatigheden komen ze de auto ophalen en weer afleveren. en dat is helemaal gratis. De kennis had een kapotte airco en die is volledig kosteloos gerepareerd. Als extra service heeft de auto ook nog een schoonmaakbeurt met diepreiniging gehad. En een goede fles wijn voor het gemis van de auto. En niet zomaar een fles landwijn, nee een fles chateau d'yqiem 1999.
Het is dat ik vaste klant ben van tulp, anders zou ik bij dit bedrijf ook klant worden

nadia1981dunja
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:26

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door nadia1981dunja »

Heeft die kennis zeker ook de enige goede ervaring op Vara Kassa gedeeld??
Blijkbaar handelt Vossenberg Auto's niet alles netjes af. Dus wees gewaarschuwd...

Mij laten ze ook in de kou staan.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Heer Juun van Olivier, uw relaas is sarcastisch bedoeld, neem ik aan :-) ?

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door volvopiet »

Ik ben een broer van de zwager van mijn opa die weer bevriend is met Juin en ik kan u zeggen dat Juin wel vaker sarcastisch is........

marcpurple
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2014 13:05

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door marcpurple »

Afgelopen week 03-07-2014 ben ik mijn nieuwe auto MB c-200 gaan ophalen bij ''VOSSENBERG auto's BV''
na overeengekomen te zijn met inruil van mijn oldtimer MB w123,koopovereenkomst was al gemaakt.
Echter bij aankomst gingen ze toch nog een keer met mijn w123 een stukje rijden en constateerde inneens dat er van alles niet goed was en wilden ze me nu maar 500 euro meer geven, na veel wikken en wegen heb ik nog eens 350, euro van de prijs gedaan wat mijn inruilwaard op 650 euro bracht i.p.v 1000 euro,
Men had als reden dat deze w123 zo niet te verkopen was met al die zware mankementen!!! waar men heel veel kosten en arbeid in moesten steken,dit door beide verkopers kenbaar gemaakt.
Echter de volgende dag is deze auto verkocht aan een persoon uit Meppel ,die deze W123 voor 1500 euro
heeft gekocht en inneens geen zware mankementen meer vertoonde.
Voor mij is dit een zeer slechte garage en onbetrouwbaar, waar niet alleen ik wordt bedonderd,maar ook de koper van mijn oude auto.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Josephien12 »

marcpurple schreef:Afgelopen week 03-07-2014 ben ik mijn nieuwe auto MB c-200 gaan ophalen bij ''VOSSENBERG auto's BV''
na overeengekomen te zijn met inruil van mijn oldtimer MB w123,koopovereenkomst was al gemaakt.
Echter bij aankomst gingen ze toch nog een keer met mijn w123 een stukje rijden en constateerde inneens dat er van alles niet goed was en wilden ze me nu maar 500 euro meer geven
Dat was het moment dat u had moeten zeggen: bedankt en vaarwel. Koopovereenkomst wordt eenzijdig door hen na tekenen gewijzigd, dat hoeft u niet te accepteren. Gewoon weer met de mb naar huis op zoek naar een andere garage.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Een lullige en zure gang van zaken. Op moment dat een bedrijf herhaaldelijk op dit forum opduikt, zit er iets helemaal niet goed.

Zo'n W123 blijft in bepaalde liefhebberskringen toch gewild, want zolang de roest ze niet de das om doet zijn ze nog vaak goed te onderhouden en repareren.

JaWBerrY
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2014 16:11

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door JaWBerrY »

Eind november daar een auto gekocht.......DOE HET NIET!
Voordat ik naar deze garage toe ging heb ik deze negatieve berichten allemaal gelezen.
Toch denk je "dat overkomt mij niet" of "je leest alleen de slechte dingen"
Maar ook ik ben belazerd (kapotte aircopomp, mondelinge afspraken niet nakomen).
Dus ook ik zeg nu: koop geen auto bij Vossenberg, dit zijn pure oplichters! Echt, mensen die twijfelen of zicht kapot staren op een leuke auto die ze daar hebben gezien....NIET DOEN! Kijk verder.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door thecure »

JaWBerrY schreef:Eind november daar een auto gekocht.......DOE HET NIET!
Voordat ik naar deze garage toe ging heb ik deze negatieve berichten allemaal gelezen.
Toch denk je "dat overkomt mij niet" of "je leest alleen de slechte dingen"
Maar ook ik ben belazerd (kapotte aircopomp, mondelinge afspraken niet nakomen).
Dus ook ik zeg nu: koop geen auto bij Vossenberg, dit zijn pure oplichters! Echt, mensen die twijfelen of zicht kapot staren op een leuke auto die ze daar hebben gezien....NIET DOEN! Kijk verder.
airco niet getest bij de proefrit zeker?

figo24
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 22:05

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door figo24 »

Helaas hebben wij ook een negatieve ervaring met Vossenberg auto's. Binnen een vertoonde de auto ernstige gebreken. Wij hebben het gevoel dat we opgelicht zijn. Volgens hun is gekocht is gekocht en als je rijdend de drempel verlaat is de service ook verleden tijd. Ik adviseer om daar NOOIT een auto te kopen.

bloem1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2015 11:39

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door bloem1982 »

Net ook gebeld met dit bedrijf. De man aan telefoon luisterde helemaal niet naar wat ik vroeg. Stak een eigen verhaal af dat de auto helemaal prima prima was. Klonk ontzettend gehaast. En voor ik het wist zei hij gedag, heel onbeschoft.
Hier koop ik dus, zeker na het lezen van de andere berichten, geen auto. Bespaart me weer een lang ritje. Zo kom je niet van je auto's af als bedrijf ( zelfs al zou het dus wellicht wel een goede auto zijn)

Kaar67
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2015 16:49

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Kaar67 »

Ik heb ook een negatieve ervaring, garantie is hier inderdaad tot de deur.
Betaal liever meer en ga naar een goed bedrijf met een BOVAG garantie , uiteindelijk toch voordeliger !

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

BOVAG zegt niet alles; je hebt hooguit wat meer mogelijkheden om verhaal te halen, maar de prijzen liggen ook vaak hoger. Bovendien geldt garantie meestal pas vanaf 4500 euro, of het gaat alleen over de zogeheten bewegende delen (bij sommige auto's beweegt alles :-) )

Kies een goede garage in uw eigen buurt uit voor je onderhoud, bouw een band op en koop als ze iets goeds hebben staan daar ook een auto.

Verderf
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2015 19:18

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Verderf »

Eerder geplaatst bericht onder telefonische en juridische dreiging verwijderd.
Laatst gewijzigd door Verderf op 01 okt 2015 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door jonis »

Ik zie op de site in elk geval een Captiva en C-klasse staan met het schuifdak open. :roll:

Gesloten