LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

Door vermijdbare fouten van Autobedrijf Brandon te Zevenaar is autorijden voor mij nog maar heel beperkt mogelijk. Een opdracht tot het op nieuw bekleden van mijn (vanwege gezondheidsklachten) speciale Scheel stoel eindigde voor mij in een ramp. De zitting van de stoel werd meer dan 6 cm ingekort, de stoel werd gekanteld op de rail terug geleverd, zonder opdracht werden wijzigingen in de stoel aangebracht, etc. Zij waren goed op de hoogte van mijn gezondheidsbeperkingen, maar ondanks mijn verzoek vooraf om uiterste zorgvuldigheid werd niets gedocumenteerd. Ik moest zelf maar ontdekken wat er allemaal fout was gegaan. Al deze veranderingen leverden (naar het zich laat aanzien) niet meer herstelbare schade aan mijn toch al niet gezonde benen op. Ik ben qua mobiliteit van de auto afhankelijk - de consequenties zijn dus immens. Elke aansprakelijkheid wijzen zij af. Hun communicatie is aantoonbaar schandalig. Ik heb hen aangegeven zowel juridische maatregelen te overwegen, als het zoeken van de media. Er is ondertussen een dik dossier beschikbaar, iedereen mag het van mij inzien.
Is Uw gezondheid U lief: ga NIET naar Brandon Zevenaar

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Toch opmerkelijk dat als er bekleding moet worden vervangen de hele stoel wordt veranderd.
Wat nog opmerkelijker is dat ts dat accepteert en ondanks de wetenschap dat zn lijf het niet aankan toch op die stoel gaat zitten om "lekker" te gaan autorijden. En nu is dat het bedrijf zn schuld?

Vertel het hele verhaal. Of anders, lees je eigen topic nog eens goed door.

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

Frits Bband schreef:Toch opmerkelijk dat als er bekleding moet worden vervangen de hele stoel wordt veranderd.
Wat nog opmerkelijker is dat ts dat accepteert en ondanks de wetenschap dat zn lijf het niet aankan toch op die stoel gaat zitten om "lekker" te gaan autorijden. En nu is dat het bedrijf zn schuld?

Vertel het hele verhaal. Of anders, lees je eigen topic nog eens goed door.
Graag even een reactie op Frits:
Het hele verhaal vertellen heeft ondertussen meer de omvang van een boek dan van een review. Maar ten aanzien van het concrete punt van 'accepteren en lekker gaan rijden' het volgende: Ik heb onmiddellijk kenbaar gemaakt dat ik door het zitten op de stoel enorm veel pijn kreeg. De medewerker van Brandon zat naast mij en heeft dat ook zo ervaren. Na ruggespraak met de stoffeerder werd mij bezworen dat dit alleen veroorzaakt kon zijn doordat nieuwe bekleding altijd weer opnieuw 'ingezeten' moet worden. M.a.w. het zou snel en vanzelf beter gaan. Ik heb vanaf dat moment helemaal niet meer 'lekker' in de auto gereden. Mijn partner zou het 'inzitten' van de bekleding voor haar rekening nemen. Ik gebruikte de auto alleen nog voor hoogst noodzakelijke (lees: medische) ritten. Maar zelfs die waren voor mijn benen te veel. Al snel bleek dat de informatie van Brandon dat de nieuwe bekleding de enige oorzaak kon zijn onjuist was. 5 Vermijdbare fouten, met het inkorten van de zitting (oplopend bij Scheel stoel en daardoor niet alleen korter maar druk verhogend) als ergste, veroorzaakten de pijn. Maar niets werd gedocumenteerd - ondanks dat men héél goed op de hoogte was van mijn fysieke problemen en ondanks mijn expliciete verzoek zorgvuldig te werk te gaan en niets te veranderen. Dus door trial and error moest ik zelf ervaren waar de pijn door werd veroorzaakt. Voor mijn partner gold dat zij wel ervoer dat de stoel anders zat, maar bij haar uitte zich dat niet in pijn. M.a.w. de enige die kon aangeven wat er aan de hand was ben ik zelf. Het hele verhaal op dit punt alleen al is een logboek met data van Brandon aan huis laten komen, zelf naar de stoffeerder gaan, na allerhande aanpassingen ook naar de importeur van de stoel, etc. Maar ik neem aan dat deze samenvatting voldoende informatief is.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Kijk, dat stukje tekst maakt eea duidelijker.

En nu, wat ga je er aan doen dat men je zo slecht bejegend heeft met verstrekkende gevolgen?

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

Frits Bband schreef:Kijk, dat stukje tekst maakt eea duidelijker.

En nu, wat ga je er aan doen dat men je zo slecht bejegend heeft met verstrekkende gevolgen?
Frits,
In de voorbije maanden heb ik er alles aan gedaan om het in der minne te regelen. Maar al deze pogingen zijn tevergeefs. Eén voorbeeld ter illustratie: een brief aan de directeur wordt door mijn partner persoonlijk aan hem overhandigd, maar door hem ongeopend in het postvak van een medewerker die op vakantie is gelegd. En dat op een moment dat dit nog maar kort speelde. Andere correspondentie mijnerzijds wordt met aantoonbare leugens, gotspes, zichzelf indekken, etc., afgedaan. Zoals ik al schreef: Brandon wijst iedere aansprakelijkheid af. Hun verwijzing naar Bovag wordt door Bovag zelf onvolledig/onjuist genoemd omdat Bovag zich niet uitspreekt over gevolg- en letselschade.
In een laatste aangetekend schrijven heb ik hen de keuze gegeven: of zij komen mij tegemoet of ik neem juridische maatregelen en/of zoek de publiciteit. Als reactie een drieregelig briefje zonder inhoudelijk antwoord. Ik heb juridisch zeker mogelijkheden, zo vertellen geconsulteerde juristen mij (hoewel letsel- en gevolgschade in Nederland verhalen nog altijd flink lastiger ligt dan in de USA bijvoorbeeld). Deze review is onderdeel van publiciteit zoeken, met name bedoeld om anderen te waarschuwen voor hun handelwijze.
Wat ik verder nog ga doen: je zult begrijpen dat ik mijn kaarten niet open op tafel leg. Maar ik zal doorgaan tot er gerechtigheid is - hoewel ik daar het verloren stuk gezondheid niet mee terug krijg. En dat is vele malen erger dan het uitblijven van een redelijke financiële compensatie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

J. Voorhaar schreef:Al deze veranderingen leverden (naar het zich laat aanzien) niet meer herstelbare schade aan mijn toch al niet gezonde benen op.
Wat voor een schade heeft u opgelopen aan u benen door de stoel die niet goed is gemaakt ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door dhc »

Sowiezo is het accepteren van een niet goed uitgevoerde opdracht nogal ...dom. U had ter plekke uw grieven moeten uiten en op papier laten zetten wat er aan mankeert. Achteraf huilie- huilie doen op een toon die nogal quasi-intelligent/eisend overkomt werkt , althans bij mij, behoorlijk op de lachspieren...

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

Chocomelk schreef:
J. Voorhaar schreef:Al deze veranderingen leverden (naar het zich laat aanzien) niet meer herstelbare schade aan mijn toch al niet gezonde benen op.
Wat voor een schade heeft u opgelopen aan u benen door de stoel die niet goed is gemaakt ?
Prima vraag. Maar vanwege de aard van de vraag (details over mijn gezondheidsproblemen) geef ik er de voorkeur aan deze in een persoonlijk bericht te beantwoorden. Dit zal ik zo dadelijk doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is niet nodig hoor J. Voorhaar.
Ik heb niets met u persoonlijke gezondheidsproblemen van doen, ik reageerde op dit
topic omdat ik dat een vreemde zin vond.

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

Chocomelk schreef:Dat is niet nodig hoor J. Voorhaar.
Ik heb niets met u persoonlijke gezondheidsproblemen van doen, ik reageerde op dit
topic omdat ik dat een vreemde zin vond.
Reactie is al aan U verzonden - dank voor de zorgvuldige benadering!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kunt U mij ook een PM sturen ? k weet ook best wat van autostoelen.

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

sjoegel schreef:Kunt U mij ook een PM sturen ? k weet ook best wat van autostoelen.
De optie om U een privé-bericht te sturen staat in Uw profiel niet aan...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom heeft u scheel de stoel niet laten herstofferen ?

J. Voorhaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014 23:46

Re: Brandon Zevenaar - schadelijk voor mijn gezondheid

Ongelezen bericht door J. Voorhaar »

crazyme schreef:Waarom heeft u scheel de stoel niet laten herstofferen ?
Dat gebeurt ook, maar ondertussen was de schade aangericht... Scheel is uitermate hulpvaardig. In overleg met Scheel gaan we nu naar aanpassingen aan de stoel zelf kijken die mijn mogelijkheden om auto te rijden hopelijk iets doen toenemen.

Gesloten