LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wm auto's in Dinxperlo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
slalip
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:36

wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door slalip »

Ik heb daar een auto gekocht die 2 dagen gekeurd zou zijn.Ik hoorde achter iets rammelen zou iets zijn wat los in de kofferbak lag.Dus auto gekocht hij was ja goed gekeurd.Onderweg naar huis vertrouwd ik het niet.Thuis bij een garage een herkeuring laten doen.Ja en u raadt het al afgekeurd.Er is zoveel aan dat het te duur wordt om hem te maken.Heb de verkoper gebeld maar ik moest hem terug bellen de volgende dag.Is nu niet meer bereikbaar.Hij heeft de telefoon uit gezet.Dus iedereen die daar de laatste maanden een auto heeft gekocht hou u auto goed in de gaten want hij is officieel misschien niet eens goed gekeurd.De remleidingen waren gespoten zo dat het niet op zou vallen.

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door volvopiet »

Bedankt voor de tip.

Wat ik niet begrijp is dat je in 2009 bij Arco Auto Hoofddorp een slechte auto kocht en pas na aankoop een aankoopkeuring liet uitvoeren. Te laat. Nu koop je weer een auto zonder vooraf een aankoopkeuring uit te laten voeren en vertrouw je blijkbaar weer op de blauwe ogen van de verkoper. Onverstandig. Zeker bij een autohandelaar.

Zou als ik jou was volgende keer, vooraf, een aankoopkeuring laten doen. Ook zou ik er niet vanuit gaan dat een rammeltje tijdens een proefrit slechts iets rondslingerends is in de kofferbak en zou ik dit direct checken door dat voorwerp er uit te halen.

Succes bij je volgende aankoop en voortaan beter opletten.

slalip
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:36

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door slalip »

Ja volvo piet daar heb je wel gelijk in maar als vrouw zijnde en geen verstand van auto's loopt het toch wel snel verkeerd af en aangezien ik in het zuiden woon gaat er niet zo gauw iemand mee om de auto te bekijken.Maar hoe dan ook dat de verkoper de telefoon uit zet en niet meer bereikbaar is dat zegt genoeg over de verkoper.Gaat mij erom dat andere gewaarschuwd zijn ik neem mijn verlies wel.
Als een auto gekeurd ga je er van uit dat dat ook zo is.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door pima »

Je woont in het zuiden, daarom gaat er niemand met je mee (zijn de zuiderlingen dan zo onbehulpzaam?), hoe kom je dan in Dinxperlo en eerst Hoofddorp terecht om een auto te kopen, zijn er in het zuiden dan helemaal geen betrouwbare autoverkopers? Of zit je gewoon voor je lol hier?

slalip
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:36

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door slalip »

Ik denk dat jij net als ik zoekt op marktplaats zo kom je dus door het hele land,Je ziet een auto en denkt dat is hem.En zo werkt dat dus pima.Maar ik vraag me af of ik me nu moet verdedigen omdat ik zo stom ben geweest of wat ik zet het erop om mensen te waarschuwen.
Ik weet wel dat de zuiderlingen niet zo geliefd zijn boven de rivieren maar wil niet zeggen dat ik het zelf schuld ben

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door bokkel »

Nou euh, gelioefd of niet, heeft er niets mee te maken. je kunt ook een afstand instellen op MP en autoscout/track en whatever. Je bent een dag weg, alleen om te kijken. Zonde van je tijd en de brandstof..

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door thecure »

als je geen verstand van auto's hebt, koop dan bij een dealer een jong gebruikte. hier krijg je vaak een jaar garantie op, en pechhulp. Vaak onder een of ander occasion label (leeuwekeur, A1 occasion enz.)

Over het algemeen zijn dit betrouwbare auto's waar je eigenlijk geen buil aan kunt vallen.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door pima »

slalip schreef:Ik denk dat jij net als ik zoekt op marktplaats zo kom je dus door het hele land,Je ziet een auto en denkt dat is hem.En zo werkt dat dus pima.Maar ik vraag me af of ik me nu moet verdedigen omdat ik zo stom ben geweest of wat ik zet het erop om mensen te waarschuwen.
Ik weet wel dat de zuiderlingen niet zo geliefd zijn boven de rivieren maar wil niet zeggen dat ik het zelf schuld ben
Ook ik zoek op marktplaats, echter alleen binnen een bepaalde afstand, daarna google ik op de aanbieder, pas daarna ga ik erheen voor een zeer uitgebreide en extreme testrit, daarna nog een gedegen onderzoek en als het voertuig mij bevalt doe ik een bod en neem hem gelijk mee.
Maar gewoon het feit, dat je voor de tweede keer een handelaar vertrouwd, komt nu niet erg slim over, en ik denk echt wel, dat je ergens een kennis (met kennis) hebt, die met je meegaat.
De opmerking, dat zuiderlingen niet erg geliefd zijn boven de grote rivieren is geheel voor eigen rekening, dat zal je de "noorderlingen" nooit horen zeggen, maar misschien zegt het wel iets over jezelf, over hoe je tegenover boven de rivieren staat.

slalip
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:36

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door slalip »

de auto was 2 dagen goed gekeurd dus als hij gekeurd is behoort hij goed te zijn.
Heb een herkeuring laten doen en hij word meteen op 3 punten af gekeurd.En op dingen die je alleen zag als hij op de brug staat.Dus ik denk dat hier wel meerdere mensen zouden in getrapt.Weet nu dat ik mezelf niks hoef te verwijten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door thecure »

Nou dat denk ik wel. Een apk is een momentopname en zeker geen aankoopkeuring.

Er wordt alleen gekeken naar zeer minimale veiligheidseisen.

karen26
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:45

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door karen26 »

Ook ik heb hier een auto gekocht. Vreselijk!
Jaar geleden gekocht. Nieuwe apk. Na een maand al 600 euro bij de garage om iets te laten maken.
na een jaar nieuwe apk. Wat blijkt, deze auto had nooit verkocht mogen worden. De voorkant van de auto wat alles bij elkaar hield was helemaal kapot. Gevaarlijk dus. Bij de garage zeiden ze dat deze nooit door een normale apk was gekomen. Nu mag hij naar de sloop. Het enige wat niet kapot is, is de hendel van het raam. kosten om te maken zouden rond de 4000 liggen. oh en van netjes mensen te woord staan heeft deze man nog nooit van gehoord.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: wm auto's in Dinxperlo

Ongelezen bericht door Quark »

slalip schreef:Ik denk dat jij net als ik zoekt op marktplaats zo kom je dus door het hele land,Je ziet een auto en denkt dat is hem.En zo werkt dat dus pima.Maar ik vraag me af of ik me nu moet verdedigen omdat ik zo stom ben geweest of wat ik zet het erop om mensen te waarschuwen.
Ik weet wel dat de zuiderlingen niet zo geliefd zijn boven de rivieren maar wil niet zeggen dat ik het zelf schuld ben
Ik vind als Noordeling het zuiderling accent erg charmant :oops:

Gesloten