Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Julie4444 schreef:Dus ik heb een voor de grap de auto van een familielid ingevuld op wijkopenautos.nl.

Komt het online bod op € 4.852 uit. Dat is ruim € 2500 onder de dagwaarde van desbetreffend voertuig.
Webuyanycar.nl "bood" € 5.103, wat ruim € 2000 onder de dagwaarde is.
Er is een flink verschil tussen dagwaarde en handelswaarde.
Waar haal jij de dagwaarde vandaan? De duurste opzoeken op internet?
Je biedt een auto te koop aan bij een handelaar, die geeft de handelswaarde (en dat is dus niet de dagwaarde, zelfs niet de inruilwaarde). De handelaar wil/moet ook verdienen (en het liefst willen ze zoveel mogelijk verdienen) op de auto.
Wil je de"dagwaarde, zul je zelf voor handelaar moeten spelen, dus wellicht een auto inruilen, misschien zelfs garantie geven. Of de auto op diverse sites zetten (Marktplaats, Speurders, Autoscout, enz) en wachten totdat er iemand komt die bereid is jouw dagwaarde te betalen.
Wil je dit allemaal niet, dan kun je diverse handelaren bellen of bij hen langsgaan om te kijken of ze een bod willen doen. Of de auto via de diverse inkoopsites aanbieden. Je krijgt dan echter een handelsprijs.
(Of nog minder, zoals je gemerkt hebt). Zo simpel is het.

v.d.Heyden

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door jonis »

v.d.Heyden schreef:
Er is een flink verschil tussen dagwaarde en handelswaarde.
Waar haal jij de dagwaarde vandaan? De duurste opzoeken op internet?
Genoeg sites die een waardebepaling geven in algemene zin zoals Autoweek of ANWB....maar het zegt nog niets over het exemplaar in je bezit, of wat je er uiteindelijk bij de gek ervoor gaat krijgen, maar vaak genoeg zitten ze er ook ver naast.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

v.d.Heyden schreef:
Julie4444 schreef:Dus ik heb een voor de grap de auto van een familielid ingevuld op wijkopenautos.nl.

Komt het online bod op € 4.852 uit. Dat is ruim € 2500 onder de dagwaarde van desbetreffend voertuig.
Webuyanycar.nl "bood" € 5.103, wat ruim € 2000 onder de dagwaarde is.
Er is een flink verschil tussen dagwaarde en handelswaarde.
Waar haal jij de dagwaarde vandaan? De duurste opzoeken op internet?
Je biedt een auto te koop aan bij een handelaar, die geeft de handelswaarde (en dat is dus niet de dagwaarde, zelfs niet de inruilwaarde). De handelaar wil/moet ook verdienen (en het liefst willen ze zoveel mogelijk verdienen) op de auto.
Wil je de"dagwaarde, zul je zelf voor handelaar moeten spelen, dus wellicht een auto inruilen, misschien zelfs garantie geven. Of de auto op diverse sites zetten (Marktplaats, Speurders, Autoscout, enz) en wachten totdat er iemand komt die bereid is jouw dagwaarde te betalen.
Wil je dit allemaal niet, dan kun je diverse handelaren bellen of bij hen langsgaan om te kijken of ze een bod willen doen. Of de auto via de diverse inkoopsites aanbieden. Je krijgt dan echter een handelsprijs.
(Of nog minder, zoals je gemerkt hebt). Zo simpel is het.

v.d.Heyden
De verzekering stelde een bedrag vast als dagwaarde. Het voertuig is onlangs betrokken geweest in een ongeluk.

heimau
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2015 08:02

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door heimau »

Gisteren mijn 18 jaar oude audi,met schade,verkocht aan wijkopenautos.nl in Eindhoven. Twee uitermate vriendelijke jongens, de loods kwam niet erg professioneel over maar de vriendelijkheid maakte alles goed. Taxatie via site was 1200 euro maar zonder schade, na uitgebreide bezichtiging gaf t hoofdkantoor door dat we 530 euro terugkregen, ik denk dat dit een redelijke prijs was voor de staat waarin de auto verkeerde. Als de auto nieuwer en onbeschadigd was geweest had ik zeker geprobeerd om hem zelf te verkopen maar op het publiek wat op dit soort auto's afkomt zit ik niet te wachten aan mijn deur. Kortom ik ben tevreden over het filiaal in Eindhoven.

ramis10
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2015 18:37

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door ramis10 »

Niet doen! Grappenmakers, op de website bieden zij heel mooi en proberen ze mensen aan te trekken. Ga je er naar toe, doen ze een belachelijke bod. Ze verspillen je tijd! Beter via marktplaats of zo verkopen. Verspil geen tijd aan deze onzin praktijken. Doe beetje moeite en verkoop het via marktplaats of autoscout etc..

sieperdameindert
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2015 13:24

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door sieperdameindert »

mijn ervaringen met wijkopenautos.nl is bagger.
tot 2 keer toe een afspraak gemaakt en 2 keer voor jan *** heen gereden.
stond in de vestiging zwolle met nog 5 andere personen wie op de zelfde tijd gepland stonden.
als je 3 kwart van de taxatie waarde krijgt met wat ze aanbieden op internet is het veel.
[scheldwoorden verwijderd]
geen vriendelijk personeel etc.. al kregen we nog maar een kop koffie of excuses voor de moeite.
1 tip van mij: verkoop nooit je auto aan deze grappenmakers
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2015 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Scheldwoorden verwijderd

faviansandro
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2015 11:45

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door faviansandro »

Site suggereert dat zij autos kopen maar ze bieden je auto aan bij div handelaren en die bieden een fooitje.
Ik was daar ook heen gelokt met een goede prijs en toen ik de biedingen kreeg was dat toch een 20% lager dan t geen ze in eerste instantie beloven.
dan moesten de extras ook nog erbij opgeteld worden, werd de waarde nog hoger maar t bod bleef idem.
en dan de mailtjes, die blijven ze maar sturen!!! of je dat ding maar lang wilde komen brengen!!
Maar ja, als ze er 5 op een dag kunnen oplaten halen door een handelaar is dat volgens die man 350,- per auto,, voor t bijna niks doen!!
das lekker verdiend...

Arnoldjanwillem
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2015 19:18

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Arnoldjanwillem »

Net Renault megane verkocht eerder deze week in Arnhem via Wijkopenautos
Heb het geld op de rekening ontvangen, vanuit Duitsland , ben vriendelijk geholpen, de waarde kwam perfect overeen met ANWB waarde via internet. Prima dus, wat mij betreft een goede ervaring in deze soms shady business. Voor alle reacties die op indrukken zijn gebaseerd, dit is een reeële.

Sanmad
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2015 14:47

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sanmad »

Ik wil mijn Auto verkopenn aan wijkopenautos.nl heb ik hem laten taxeren krijg ik een goede prijs voor heb getekend, heb ik met de verkoper afgesproken over 2 weken als mijn nieuwe auto binnen is kom ik deze inleveren. Twee weken daarna kwam ik mijn auto inleveren wordt het weer getaxeert toen hoord ik, je krijg 600 eur minder voor, ik was woedend en werd ik bijna bedreigt om te accepteren tot agressiviteit toe. was slim truckje van de verkoper ,want hij weet dat ik invalide ben en zit wast met 2 autos en dat ik binnenkort in het ziekenhuis word opgenomen. Volgens google berichten wordt het vaak gedaan

robbin1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 13:55

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door robbin1989 »

Mensen,

voordat u begint te klagen op internet, lees de voorwaarden eens van de desbetreffende sites,
in het geval van wij kopen auto`s staat duidelijk vermeld dat de online prijs een INDICATIE is, en absoluut geen bod, laat staan een minimum bod.

Achter zo`n prijsindicatie zit een computer, en geen enkele computer kan de actuele waarde van uw auto schatten, dus rekent zo`n computer met gegevens die wel bekend zijn, zoals dagwaardes. Echter kan een dagwaarde hoger liggen dan een marktwaarde, als voorbeeld: Saab, hebben een hoge dagwaarde maar door het faillisement van de fabriek is het consumenten vertrouwen (denk aan onderhoud, dealers, onderdelen die mogelijk minder of niet te verkrijgen zijn) weg, dus is de marktwaarde lager.

Daarnaast kan een auto met een parkeerdeukje of wat hagelschade voor de eigenaar zelf misschien niet zo erg zijn, maar als een bedrijf als wij kopen auto`s gaat taxeren, moeten ze objectief kijken, en schade is nou eenmaal schade.

Nogmaals, kijk eerst even verder naar voorwaarden e.d. voor je direct begint te klagen...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Is nogal kort door de bocht. Als een koper een afspraak maakt voor auto X en prijs Y is dat een overeenkomst, of hij de auto nu gezien heeft of niet, tenzij er afgesproken is dat het bedrag nog kan afwijken na controle van het product, ook als de beschrijving gewoon accuraat is.

Als jij als verkoper naar een afspraak gaat voor bedrag X mag je verwachten dat je dat bedrag ook ontvangt wanneer de koper de indruk wekt dit bedrag over te hebben voor je auto.

Harry9201
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:33

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Harry9201 »

Ik heb ook hele slechte ervaring met WijKopenAutos.nl per email kreeg ik een bod van 8350. Dit bod was gebaseerd op km stand en kenteken. Hierbij was nog geen rekening gehouden met een extra's. En op mijn auto zit een sportpakket van destijds ca. 20.000 euro. Dus ik was behoorlijk enthousiast. Vervolgens met de auto langs geweest.... Auto werd VOLLEDIG nagekeken! Zelfs de lak dikte! Duur de 1 uur! in tegenstelling tot het half uurtje wat eerder in de email werd aangegeven. Uiteindelijk na een uur kreeg ik een bod van 5200! DAT IS CA. 37% LAGER DAN HET EERDER VOORGESPIEGELDE BOD! Enthousiasme was snel weg... ja maar er is geen rekening gehouden met een hogere km stand. Terwijl ik die wel had ingevoerd om het bod van 8350 te krijgen. En dat is raar!, Toch?
Mensen wees gewaarschuwd. Uiteraard is het uw keuze om op een dergelijk bod in te gaan. Maar ik heb het idee dat ze gebruik van de situatie willen maken; je bent daar, je wacht daar, wacht daar, wacht daar en ze horen daar misschien van jou dat je al een andere auto op het oog hebt of gaat kopen...... Mijn advies pas op met deze club, wees niet te enthousiast. En dan zeg ik het nog maar heel voorzichtig. Overigens Meteenautoverkopen.nl is dezelfde organisatie.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Er zijn intussen tig van dit soort websites en de marges zijn klein in de autohandel. Allerlei partijen moeten dus aan je verdienen.
Inruilen van je auto valt vrijwel altijd tegen. Het is dus de kunst om de klant van alles voor te spiegelen en vervolgens gokken ze erop dat als je eenmaal daar staat wel overstag gaat. Bovendien zitten nogal wat mensen die hun auto zo willen verkopen krap bij kas en die zeggen eerder ja. Het verdienmodel in een notendop.

dpost
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2016 16:00

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door dpost »

Het lijkt dat niemand begrijpt wat wij kopen autos doet.

Ze bieden de auto voor je aan op de groothandel. Hier reageren autobedrijven/handelaren.
Dus om te zeggen dat het oplichters zijn vind ik een beetje apart...

De handelswaarde is altijd anders dan de verkoop waarde. Dat is logisch, ik kan ook geen Nike schoenen voor €130 aan footlocker verkopen, terwijl ze daar wel voor €130 te koop gesteld worden in de winkel.

Ik heb inmiddels twee autos via wijkopenautos verkocht. Beide keren heb ik een goeie prijs gehad.

Soms kan je een auto hebben die op papier wel veel waard is, maar waar totaal geen vraag naar is op de markt (dat kan de website niet inschatten). In dat geval heeft geen enkele handelaar interesse in je auto, ja wellicht voor een lage prijs.

Het personeel is vriendelijk en je zit nergens aan vast. Dus het is altijd te proberen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door prem »

Goed samengevat, de meeste particulieren begrijpen handle echter niet. Je kunt geen dagprijs verachten bij zo'n onderneming, slechts wat minder dan de handelaarsprijs.

Landrovervosje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2016 02:14

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Landrovervosje »

Op 1 januari van Wijkopenautos.nl een aanbod gekregen voor de aankoop van mijn auto voor een bedrag van 2521 euro. Hoe precies kun je dit bepalen! Na afspraak op 18 januari de auto laten keuren in Roermond. Tevoren was ik 3 keer gebeld of de afspraak ook door ging. Dit bevestigd en nogmaals gevraagd of het aanbod van 2521 euro nog stond. Natuurlijk stond dat bod nog en het zou hooguit kunnen dat de auto er niet zo uit zou zien als aangegeven. Dan zou er wat van de prijs afgaan. Na de keuring gaf de keurmeester aan, dat hij nog maar weinig auto's had gezien van 16 jaar oud die er nog zo goed uit zagen. Hij kon er niets op afkeuren. Enige minpint waren de staat van de banden (3mm).
Foto's gemaakt en de informatie opgestuurd naar Amsterdam en jawel hoor, ik kreeg een definitief bod van 950 euro !!!!!!! Dit is dus bijna 2/3 minder dan de eerste taxatie. Argument waren de slechte staat van de banden en de hoge km stand van 280.000 km. Dit laatste was tevoren ook al bekend en dan dit bod.
Ik heb hun aangegeven, dat je als bedrijf met een dergelijke werkwijze niet serieus zult worden. Voor dat geld kon ik de auto ook naar de sloop brengen. Ik heb hun bedankt en aangegeven hier de nodig reclame van zal maken.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

Landrovervosje schreef:Op 1 januari van Wijkopenautos.nl een aanbod gekregen voor de aankoop van mijn auto voor een bedrag van 2521 euro. Hoe precies kun je dit bepalen! Na afspraak op 18 januari de auto laten keuren in Roermond. Tevoren was ik 3 keer gebeld of de afspraak ook door ging. Dit bevestigd en nogmaals gevraagd of het aanbod van 2521 euro nog stond. Natuurlijk stond dat bod nog en het zou hooguit kunnen dat de auto er niet zo uit zou zien als aangegeven. Dan zou er wat van de prijs afgaan. Na de keuring gaf de keurmeester aan, dat hij nog maar weinig auto's had gezien van 16 jaar oud die er nog zo goed uit zagen. Hij kon er niets op afkeuren. Enige minpint waren de staat van de banden (3mm).
Foto's gemaakt en de informatie opgestuurd naar Amsterdam en jawel hoor, ik kreeg een definitief bod van 950 euro !!!!!!! Dit is dus bijna 2/3 minder dan de eerste taxatie. Argument waren de slechte staat van de banden en de hoge km stand van 280.000 km. Dit laatste was tevoren ook al bekend en dan dit bod.
Ik heb hun aangegeven, dat je als bedrijf met een dergelijke werkwijze niet serieus zult worden. Voor dat geld kon ik de auto ook naar de sloop brengen. Ik heb hun bedankt en aangegeven hier de nodig reclame van zal maken.
Een auto van 16 jaar oud met 280000km en dan nog een bod van 2521 ? wat voor een speciale auto hebt u ?

isi50
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2013 18:00

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door isi50 »

prem schreef:Goed samengevat, de meeste particulieren begrijpen handle echter niet. Je kunt geen dagprijs verachten bij zo'n onderneming, slechts wat minder dan de handelaarsprijs.
Met zulke Texas cowboys moet je niet in zee gaan, ieder particulier wilt een eigen prijs hebben voor zijn auto. De een vraagt iets meer de ander vraagt weer iets minder, het is maar net of je een liefhebber voor je neus hebt, zolang het maar marktconform is. Mensen bij zulk soort instanties geven niet slechts wat minder maar VEEL minder want anders maken zij geen winst natuurlijk. Je kan net zo goed de auto inruilen bij een handelaar direct, dit zijn tussenpersonen. Wij kopen auto's heeft mij vandaag 11000 euro geboden maar ik weet 100% zeker dat het bedrag bij aankomst 50% lager zal zijn want de marktwaarde van mijn auto begint al vanaf 11500. Denk jij nou echt dat zijn voor 500 euro winst moeite gaan doen om mijn auto op te kopen, natuurlijk niet, ze zullen weer van alles verzinnen om het voor 5500 euro op te kopen en voor 10000 door te verkopen. Dit is hun werkwijze. Een tip, gewoon je auto via marktplaats aanbieden en niet op dit soort lui in gaan. Ik handel heel vaak in auto's op marktplaats, als je de markt een beetje kent dan verdien je zelf ook goed als particulier.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Quark schreef:
Landrovervosje schreef:Op 1 januari van Wijkopenautos.nl een aanbod gekregen voor de aankoop van mijn auto voor een bedrag van 2521 euro. Hoe precies kun je dit bepalen! Na afspraak op 18 januari de auto laten keuren in Roermond. Tevoren was ik 3 keer gebeld of de afspraak ook door ging. Dit bevestigd en nogmaals gevraagd of het aanbod van 2521 euro nog stond. Natuurlijk stond dat bod nog en het zou hooguit kunnen dat de auto er niet zo uit zou zien als aangegeven. Dan zou er wat van de prijs afgaan. Na de keuring gaf de keurmeester aan, dat hij nog maar weinig auto's had gezien van 16 jaar oud die er nog zo goed uit zagen. Hij kon er niets op afkeuren. Enige minpint waren de staat van de banden (3mm).
Foto's gemaakt en de informatie opgestuurd naar Amsterdam en jawel hoor, ik kreeg een definitief bod van 950 euro !!!!!!! Dit is dus bijna 2/3 minder dan de eerste taxatie. Argument waren de slechte staat van de banden en de hoge km stand van 280.000 km. Dit laatste was tevoren ook al bekend en dan dit bod.
Ik heb hun aangegeven, dat je als bedrijf met een dergelijke werkwijze niet serieus zult worden. Voor dat geld kon ik de auto ook naar de sloop brengen. Ik heb hun bedankt en aangegeven hier de nodig reclame van zal maken.
Een auto van 16 jaar oud met 280000km en dan nog een bod van 2521 ? wat voor een speciale auto hebt u ?
Er staat definitief bod van 950 euro.

Overigens zijn er best auto's die ook met 16 jaar en bijna drie ton achter de kiezen er nog goed uit zien en prima rijden. Ik verbaas me over de stevige prijzen die worden gevraagd en betaald (!) voor bv de eerste serie Audi A4, BMW 3-series, Honda's, Mazda, Toyota's uit die perioden. Het kan dus best.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:
Quark schreef:
Landrovervosje schreef:Op 1 januari van Wijkopenautos.nl een aanbod gekregen voor de aankoop van mijn auto voor een bedrag van 2521 euro. Hoe precies kun je dit bepalen! Na afspraak op 18 januari de auto laten keuren in Roermond. Tevoren was ik 3 keer gebeld of de afspraak ook door ging. Dit bevestigd en nogmaals gevraagd of het aanbod van 2521 euro nog stond. Natuurlijk stond dat bod nog en het zou hooguit kunnen dat de auto er niet zo uit zou zien als aangegeven. Dan zou er wat van de prijs afgaan. Na de keuring gaf de keurmeester aan, dat hij nog maar weinig auto's had gezien van 16 jaar oud die er nog zo goed uit zagen. Hij kon er niets op afkeuren. Enige minpint waren de staat van de banden (3mm).
Foto's gemaakt en de informatie opgestuurd naar Amsterdam en jawel hoor, ik kreeg een definitief bod van 950 euro !!!!!!! Dit is dus bijna 2/3 minder dan de eerste taxatie. Argument waren de slechte staat van de banden en de hoge km stand van 280.000 km. Dit laatste was tevoren ook al bekend en dan dit bod.
Ik heb hun aangegeven, dat je als bedrijf met een dergelijke werkwijze niet serieus zult worden. Voor dat geld kon ik de auto ook naar de sloop brengen. Ik heb hun bedankt en aangegeven hier de nodig reclame van zal maken.
Een auto van 16 jaar oud met 280000km en dan nog een bod van 2521 ? wat voor een speciale auto hebt u ?
Er staat definitief bod van 950 euro.

Overigens zijn er best auto's die ook met 16 jaar en bijna drie ton achter de kiezen er nog goed uit zien en prima rijden. Ik verbaas me over de stevige prijzen die worden gevraagd en betaald (!) voor bv de eerste serie Audi A4, BMW 3-series, Honda's, Mazda, Toyota's uit die perioden. Het kan dus best.
Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig om wat voor auto het gaat, misschien is het wel een Chevrolet Stingray :D

Gesloten