Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
marceltender
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2021 21:25

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door marceltender »

Schatting: 2200,- 😃
Taxatie 229,- 🤣

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ergens in het midden zal de echte waarde zitten dan. Succes.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ha echt niet. Ben ook ooit een keer met deze cowboys in zee willen gaan voor mijn oude auto die ik niet had ingeruild voor een nieuwe 2e hansje. Schatting 850, ik naar de stad rijden, verkoopprijs 125 en dan hadden ze ook nog een proefrit gemaakt. Prijs was verder niet onderhandelbaar. Uiteraard weer meegenomen, steek hem liever in de fik.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door grun »

Ze hebben nu een nieuwe serie reclamespots op de tv, waar ze het hebben over de 'definitieve prijs'. Definitief is een woord met meerdere betekenissen maar 'vaststaand' of 'onherroepelijk' zijn er twee van. Ik zou me aardig misleid voelen als ze uiteindelijk maar een fractie van het 'definitieve aanbod' willen betalen.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door lordi »

Van hun site:
Ontvang ik daadwerkelijk de definitieve verkoopprijs die ik per e-mail heb ontvangen?

Je ontvangt de definitieve verkoopprijs via een e-mail zodra je de aanvullende informatie en foto's hebt toegevoegd. De prijs in de e-mail is de definitieve verkoopprijs. Ter plaatse zal één van onze medewerkers de door jou ingevulde gegevens controleren. Daarna maken we de definitieve verkoopprijs over naar jouw bankrekening.

Als er ter plaatse verschillen in de werkelijke conditie van de auto worden gevonden, kan het zo zijn dat de verkoopprijs moet worden aangepast. Onze medewerkers zullen dit altijd transparant toelichten.
En dat is natuurlijk het "addertje onder het gras". In hun ogen is de werkelijke conditie natuurlijk een stuk minder dan de verkoper opgeeft en dat is voor hun aanleiding om de verkoopprijs aan te passen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door pedro714 »

waar heeft U de laatste 5 jaar geleefd??. Onder een steen?? Al zo vaak gepubliceerd over dergelijke bedrijven en de manier om "klanten" te lokken.

Kenneth1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2021 22:55

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Kenneth1980 »

lordi schreef:
16 mei 2021 10:47
Van hun site:
Ontvang ik daadwerkelijk de definitieve verkoopprijs die ik per e-mail heb ontvangen?

Je ontvangt de definitieve verkoopprijs via een e-mail zodra je de aanvullende informatie en foto's hebt toegevoegd. De prijs in de e-mail is de definitieve verkoopprijs. Ter plaatse zal één van onze medewerkers de door jou ingevulde gegevens controleren. Daarna maken we de definitieve verkoopprijs over naar jouw bankrekening.

Als er ter plaatse verschillen in de werkelijke conditie van de auto worden gevonden, kan het zo zijn dat de verkoopprijs moet worden aangepast. Onze medewerkers zullen dit altijd transparant toelichten.
En dat is natuurlijk het "addertje onder het gras". In hun ogen is de werkelijke conditie natuurlijk een stuk minder dan de verkoper opgeeft en dat is voor hun aanleiding om de verkoopprijs aan te passen.
Mijn moeder van 70+ kreeg een mooi definitief bod voor haar zgan Golf GTI (ja ik weet het, het komt dubieus over). Bij aankomst liepen ze eromheen en keken onder de motorkap. buitenkant en binnen helemaal ok, maar er was te weinig mee gereden. Bod werd verlaagd, maar de auto reed gewoon goed en was door de dealer onderhouden. Mijn moeder had zoiets van zak erin en nu is het een familie auto.

Zelfs een nauwelijks gebruikte gewilde auto van een oud vrouwtje krijgt niet de definitieve prijs.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kenneth1980 schreef:
17 mei 2021 12:27
Zelfs een nauwelijks gebruikte gewilde auto van een oud vrouwtje krijgt niet de definitieve prijs.
Een oud vrouwtje is ook niet te vertrouwen hoor:
https://www.youtube.com/watch?v=kg-3AbwHM74

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Ik vind het systeem dat wij kopen auto's toepast niet eens heel gek. Natuurlijk kunnen ze op basis van het model, bouwjaar en kilometer geen goede prijsindicatie geven. De status van de auto is namelijk ook erg belangrijk en heeft natuurlijk veel invloed op de prijs. In het daadwerkelijke gesprek kan de medewerker de auto controleren en een beter afgestemd bod doen. Dat dit lager is dan waar je de auto zelf voor kunt verkopen is ook niet heel raar, want wanneer je dit zelf had gedaan had je meer geld voor je auto gekregen, maar ook een hoop extra tijd moeten investeren.

Ook Apple gebruikt een beetje dezelfde methode. Wanneer je namelijk een iphone wil inruilen bij aanschaf van een nieuwe iphone krijg je een bod. Dit bod is ook op basis van in best mogelijke staat en grootste geheugen. Het geven van een echte indicatie is daarom lastig. Daarbij is het bod ook een stuk lager dan wanneer je bijvoorbeeld zelf je iphone verkoopt op Marktplaats.

Mo Bettama
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2021 10:48

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Mo Bettama »

Absoluut geen aanradar!

Heb via adelaar auto’s mijn Polo GTI van 2019 te koop aangeboden en heb zoveel stress met hun gehad dat ik spijt van mijn leven heb!

Ik heb nog zo zitten te twijfelen nadat ik een review las van J over een verdwenen navigatiechip. Maar helaas, ook ik heb schade nadat ik mijn auto daar heb gelaten😌

Personeel is zeer onprofessioneel en komen afspraken niet na, niet tijdens het verkoop proces maar ook niet bij het uitbetalen word pas gedaan als je hun achter de veren zit anders vergeten ze dit! 🙈🙈🙈🙈
Tijdens verkoop proces had ik afgesproken om min 1 dag van te voren te horen krijg als er een geintereseerde is, op een gegeven moment word ik gebeld door alle 3 de heren of ik m niet gelijk kon brengen omdat de klant de financiering al rond had, pfffff wat een chaos als je 200km verderop zit, was ook niet de afspraak Daniël!

Heb mijn auto 6 nov 2021 daarheen gebracht omdat er een klant langs wou komen voor een bezichtiging.
Na ongeveer 6 uurtjes nadat ik mijn auto daar heb achtergelaten heb ik hun geappt omdat mijn bril van Louis Vuitton (twv500,-) nog in de auto lag, deze ben ik daar vergeten.

Helaas geen bril meer wel een leeg doosje!
Auto heeft 6 uur binnen gestaan en alleen de klant en hun kunnen bij de auto komen en toch bril weg maar een gesprek hierover is onmogelijk!
Ik zou m ergens kwijt zijn geraakt beweren ze!
Ja ja tuurlijk.
Ik weet hoe ik met mijn brillen omga en die laat ik niet zomaar ergens slingeren!

Heb geprobeerd om een oplossing met hun te vinden maar deze gasten staan nergens voor open!!
Echt professioneel team adelaar!
Als je een discussie krijgt met hun sturen ze je een brief via hun advocaat.🙈🙈🙈🙈🙈

Heb vandaag een tweede brief van hun advocaat gekregen waarin staat dat ik hun niet online mag beschuldigen van diefstal of verduistering, dit doe ik ook uiteraard niet want ben er niet bij geweest en het kan ook de klant zijn.
Op z’n minst een excuses en het was voor mij voldoende geweest.

Voor degene die zijn auto graag te koop wilt zetten door een bedrijf, kunnen beter terecht bij Exclusive van Vossen in Tilburg is een wereld van verschil als hun de auto voor je verkopen 1000%

Kortom ZEER SLECHTE ERVARING en kan iedereen deze plek afraden!

-- Noot van de moderatie: Dubbele uitroeptekens en grote letters werden weggehaald.

Gesloten