Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
oliestel74
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:54
Locatie: Roosendaal

Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door oliestel74 »

Heeft er al eens iemand zaken gedaan met wij kopen autos ?
Ik heb prijs op gevraagd voor een Hyundai I10 van 2011
Ik kreeg een schriftelijk bod van 6.132
Maar toen ik hem liet taxeren in Breda kwam er een bod uit van 3254
Dit wijkt behoorlijk af van het schriftelijk bod.
Dus doe geen zaken met wij kopen autos

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat is natuurlijk belachelijk weinig. Maar het draait hier om handel dus de handel wil er ook nog (flink) aan verdienen. Gewoon op Autotrack zetten, lijkt me.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Er komen steeds meer van dit soort sites, waarschijnlijk is het verdienmodel de internetactiviteiten. Wat de handel dan verder daadwerkelijk betaalt interesseert ze geen moer, gaat er alleen maar om klanten te lokken.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door prem »

Zolang mensen nog steeds denken dat droomprijen of zelfs handelswaarde voor hun autootje krijgen blijven ze teleurgesteld.
Zij azen op mensen die een reis ondernemen en dan bij aankomst het maar doen tegen die voorgestelde prijs. Denk nou eens na, dat is toch logisch, zij moeten er aan verdienen!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik zou die Hyundai lekker houden. Goedkoop in onderhoud, gebruik en wegenbelasting. En anders gewoon via een betrouwbare website verkopen. Bedenk wel dat als die auto via een verkoopsite niet snel weg gaat u via een bemiddelingssite ook niet veel gaat vangen. Er gelden bovendien richtprijzen voor alle auto's.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

oliestel74 schreef:Heeft er al eens iemand zaken gedaan met wij kopen autos ?
Ik heb prijs op gevraagd voor een Hyundai I10 van 2011
Ik kreeg een schriftelijk bod van 6.132
Maar toen ik hem liet taxeren in Breda kwam er een bod uit van 3254
Dit wijkt behoorlijk af van het schriftelijk bod.
Dus doe geen zaken met wij kopen autos
Begrijp me goed, ik heb de auto niet gezien, heb geen gegevens, helemaal niks. Weet ook helemaal niks van je. Maar elders loopt een topic waarbij de topicstarter niet helemaal eerlijk was in de informatie die hij aanleverde, en vervolgens ter plekke een lager bod kreeg dan afgesproken. Ik hoop voor je dat je geen dingen verzwegen hebt die uiteindelijk bij de taxatie naar voren kwamen, waardoor het bod fors lager uitviel.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 6&t=154107

tice17
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2015 14:15

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door tice17 »

Ik kan het verhaal van oliestel74 onderschrijven en doe dat dan ook graag om anderen toch even te waarschuwen. Het is ook mijn manier om wijkopenautos.nl te bedanken voor het verspillen van mijn tijd en die van anderen.

Op de site van wijkopenautos.nl heb ik de gegevens van de auto ingevuld, waaronder ook de kilometerstand van 281.500 km. Ik krijg een bod van 1.377 euro, wat achteraf gezien zeer royaal genoemd kan worden. Ik maak een afspraak voor dezelfde dag en kom op de afgesproken tijd - bevestigd via email - aan bij de lokale vestiging. De afspraak blijkt overboekt te zijn. Gelukkig komt de ander niet opdagen, anders was ik voor niks gereden. In het kennismakingsgesprek wordt me meteen te kennen gegeven dat de internetprijs, oftewel "het lokkertje" een hoogst theoretisch verhaal is. Zo is die prijs gebaseerd op een auto met 150.000 km op de klok, zonder een enkel deukje of krasje, bovendien wordt er geen rekening gehouden met de werkelijke verhandelbaarheid van het object in kwestie. Ok... waarom moest ik dan uberhaupt de kilometerstand invullen? Nou ja ik ben er nu toch... dus laten we maar zien. Ongeveer 3 kwartier is de overigens correcte en vriendelijke medewerker bezig om alle gegevens in zijn systeem te voeren, foto's te maken, lakdiktes te meten , gegevens te controleren en aansluitend een proefrit uit te voeren. Helaas staat mijn type auto niet in de database van wijkopenautos . Het betreft namelijk een niet in Nederland gevoerde importauto. Vermoedelijk door onbekendheid met dit type auto mapt de medewerker mijn auto aan de - in zijn ogen - next best thing. Ik had dit helaas pas later in de gaten anders had ik nog bij kunnen sturen. Aan het einde van het proces worden alle gegevens, foto's, indruk van de medewerker etc. doorgestuurd naar het hoofdkantoor in Amsterdam. Na ongeveer een kwartier ontvangt de medewerker een minimum en maximumbedrag waarbinnen hij de auto mocht inkopen. De medewerker mag mij tussen de 173 euro en 273 euro bieden. Ik heb toen echt hartelijk gelachen en de prima koffie opgedronken en ben toen naar huis gegaan. s' avonds ontvang ik nogmaals een email, nu met de prijs van 273 euro. Ik zag nu pas de verkeerde typering van mijn auto, maar ik ben bang dat het niet veel meer was geweest als die wel goed was geweest. Let wel dit is een auto die op internet niet wordt aangeboden voor minder dan 400 EUR, maar dan alleen als het een compleet wrak is. En dat is die van mij zeker niet.

De handelswijze van Wijkopenautos.nl in een notendop: Biedt aanvankelijk een prijs die veel hoger is dan de werkelijke handelsprijs, laat een klant een afspraak maken, houdt hem bezig met koffie en wachten en biedt hem aan het eind van al dat wachten de helft van de inkoopprijs aan. Aan het einde van het proces is de klant wellicht murw geworden en gaat die in op het bod. Wanhopigen doen dat uiteraard sowieso.

Tegelijkertijd met mij was er nog een andere klant die een wat duurdere en recentere auto aanbood, maar het verhaal was ongeveer hetzelfde. Hij had al een "nieuwe" tweedehands op het oog en vroeg zich nog af wat hij met zijn inruil ging doen. Bij wijkopenautos.nl was een internetbod afgegeven van 10.345 EUR, terwijl een gang langs diverse handelaren tot nu toe biedingen van 6.000 tot 7.000 EUR had opgeleverd. Ben benieuwd wat zijn uiteindelijke bod was...

Aanrader: Heb je echt een totaal wrak dat van ellende uit elkaar valt en is de sloop te ver weg? Wijkopenautos.nl geeft altijd wat voor je auto - minimaal 10 EUR - en zit misschien dicht bij jou in de buurt en ze hebben lekkere koffie en aardige medewerkers!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door prem »

prem schreef:Zolang mensen nog steeds denken dat droomprijen of zelfs handelswaarde voor hun autootje krijgen blijven ze teleurgesteld.
Zij azen op mensen die een reis ondernemen en dan bij aankomst het maar doen tegen die voorgestelde prijs. Denk nou eens na, dat is toch logisch, zij moeten er aan verdienen!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

tice17 schreef:Ik heb toen echt hartelijk gelachen en de prima koffie opgedronken en ben toen naar huis gegaan.
Ja maar wat wil je nu nog meer?
- gratis prima koffie
- een éénpersoons live show van een grote grappenmaker
- een wijze les rijker.

Heb je nu nog niet genoeg gehad? :wink:

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Het feit alleen al dat zo'n organisatie meerdere personen in dienst heeft voor dit soort werkzaamheden maakt al duidelijk dat de marges zeer gering zullen zijn. Zonder lokkertjes geen vangst en veel mensen die erg graag van hun auto af willen, zullen uiteindelijk maar akkoord gaan met een laag bod.

Wel een mooi verhaal en niet eens zuur of klagerig.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door prem »

peteroo schreef:Het feit alleen al dat zo'n organisatie meerdere personen in dienst heeft voor dit soort werkzaamheden maakt al duidelijk dat de marges zeer gering zullen zijn. .
Die logica ontgaat mij even.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat lijkt me nogal wiedes: er moeten salarissen worden betaald. Dus moeten die verdiensten worden gehaald uit vermoedelijk: A een soort van abonnement van dealers B de marges die worden verdiend als tussenpersoon bij de verkoop door een particulier.

Gezien de concurrentie op dit gebied zullen de marges flinterdun zijn. Dat zie je ook aan die rare prijzen die worden geboden, bv 1377, 173 of 273 euro.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

Wat volgens mij ook het geval is, je denkt je auto te hebben verkocht en gaat voor je hem daadwerkelijk kwijt bent al op zoek naar de opvolger. In je gedachten neem je al afscheid van je auto en zie je een prachtige opvolger waar je helemaal weg van bent.

Je komt dan bij het bedrijf voor de taxatie en ja dan krijg je minder, maar je wilt hem toch wel kwijt want de nieuwe liefde wacht al en is misschien al gekocht of gaat er met een ander vandoor.

Vaak en dat zie je veel op dit forum gaat auto kopen / verkopen niet met verstand maar met gevoel.

stofzuigertje

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn vele die hetzelfde doen... maar even Google gebruiken en je vind deze misbruikers die jou KM laten maken en tijd verspillen en de betere of minder slechte...

Als het bod hoger is dan bij normale inruil twijfel ik al vooraf...

Als het te mooi is....

Maar ze pakken zichzelf want online kun je vooraf zoeken of een bedrijf redelijke prijzen bied en betaalde of op deze manier werkte.
Na dit bericht zal ik deze op de zwarte lijst toevoegen en jarenlang overslaan.

Uiteindelijk naaien ze zichzelf... want hoe meer reacties hier, des te minder inkomsten, veel werk en geen winst!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Quark schreef:Wat volgens mij ook het geval is, je denkt je auto te hebben verkocht en gaat voor je hem daadwerkelijk kwijt bent al op zoek naar de opvolger. In je gedachten neem je al afscheid van je auto en zie je een prachtige opvolger waar je helemaal weg van bent.

Je komt dan bij het bedrijf voor de taxatie en ja dan krijg je minder, maar je wilt hem toch wel kwijt want de nieuwe liefde wacht al en is misschien al gekocht of gaat er met een ander vandoor.

Vaak en dat zie je veel op dit forum gaat auto kopen / verkopen niet met verstand maar met gevoel.
Klopt, het is ook een psychologisch proces. Ik deed vijf jaar terug mijn oude Japannertje weg. Ten opzichte van het geld dat ik aan de opvolger kwijt was, was wat laten opknappen en nog drie jaar doorrijden veel goedkoper geweest. Ik ging een proefrit maken met een jongere Toyota Corolla, maar die reed duidelijk minder fijn en had ook wat reparaties en een beurt nodig.

Maar inderdaad, je hebt in gedachten al afscheid genomen en de oude Mazda ging weg voor weinig. Nu denk ik soms over het inruilen van mijn huidige auto voor een wat nieuwere, maar het voordeel dat je daarvan hebt is puur denkbeeldig en waarschijnlijk vallen de bijkomende kosten zeker twee keer zo hoog uit als bij door tuffen met de oude :-)

dre7
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015 21:09

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door dre7 »

hallo, afgelopen Vrijdag eens langs geweest bij het bedrijf dat zoveel goeds beloofd.
na diverse mails gekregen te hebben na mijn taxatie 740 euro ben maar eens langs geweest ik had al de mindere berichten gelezen maar het kan zijn dat ze op mijn auto staan te wachten...
Ik ben ontvangen in Breda door twee jongens. Biezonder vriendelijk en de loods die afgehuurd was, stond vol met indrukwekkende auto's porche, bmw en mercedes .Mijn taxatie kon beginnen eerst een stukje met de auto gereden en vervolgens werden er 50 foto's genomen. Ik zelf had de indruk dat de jongen weinig verstand er van had want het waren oppervlakkige vragen en een technisch onderzoek kwam er niet (er was trouwens geen brug) vervolgens werden de foto's opgestuurd naar Amsterdam en na 15 minuten te wachten kwam de nieuwe prijs........150 euro. dit is nu een mooi voorbeeld van een lekker stuk worst voorhouden en niets geven.de integriteit is ver te zoeken hier en kom hier nooit meer !

Repelsteeltje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2015 11:53

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Repelsteeltje1 »

Ik ben gisteren naar wij kopen auto's in Eindhoven geweest
Met mijn auto
Daar werdt ik ontvangen door een opvliegerig jongeman plus min 20 jaar in mijn ogen weinig kennis van zaken
Hij wist al meteen te vertellen de richtprijs die ik per mail heb ontvangen het zeker niet ging halen.
En de opties die op de auto standaard waren. Ik vertelde hem dat het dus niet zo was maar had er geen oren na en gaf een opvliegerig indruk.
Ik heb verdere zaken met wij kopen auto's vanaf gezien
Advies doe geen zaken met hun.

stofzuigertje

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

ik wil van mijn auto af....

die werken tot nu toe beter en betrouwbaarder mits je eerlijk alles opgeeft en vooraf duidelijke foto stuurde...

Elk vergeten of verzwegen punt is minder bieden, het zijn en blijven handelaren maar een eerlijk verhaal + duidelijke foto en je kreeg wat ze online boden.

Dus er zijn wel goede en betrouwbare mits je het zelf ook bent.

ikwilvanmijnautoaf.nl is dus vooral bij de iets duurdere een goede, de afrika export zooi zal daar ook vaker problemen geven!

Bij deze kun je bij een lager bod nog bellen voor hulp en dat ontbreekt helaas bij de meeste online aanbieders, kom maar langs en krijg minder....

Daarom, neem niet zomaar een aanbieder en probeer bovenstaande eens, mits je eerlijk vermeld hoe matig jou auto is en niet het mooier voorstelde dan de auto werkelijk is.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2015 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door jonis »

stofzuigertje schreef:ik wil van mijn auto af....

die werken tot nu toe beter en betrouwbaarder mits je eerlijk alles opgeeft en vooraf duidelijke foto stuurde...

Elk vergeten of verzwegen punt is minder bieden, het zijn en blijven handelaren maar een eerlijk verhaal + duidelijke foto en je kreeg wat ze online boden.

Dus er zijn wel goede en betrouwbare mits je het zelf ook bent.

http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl is dus vooral bij de iets duurdere een goede, de afrika export zooi zal daar ook vaker problemen geven!

Bij deze kun je bij een lager bod nog bellen voor hulp en dat ontbreekt helaas bij de meeste online aanbieders, kom maar langs en krijg minder....

Daarom, neem niet zomaar een aanbieder en probeer bovenstaande eens.

Zal ik alle topics erbij halen van IKVMAA..... :roll: Van de regen in de drup of zoiets.....

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht- ... hte-kosten
mits je eerlijk vermeld hoe matig jou auto is en niet het mooier voorstelde dan de auto werkelijk is.
:lol: waarom zou iemands auto meteen matig zijn.....dat zijn de mijne van de laatste 20 jaar nl nog niet eens geweest, die hebben hooguit eens wat gebruikerssporen gehad...


Alles wat dit soort firma's te bieden hebben kan een lokale handelaar je ook bieden, echter:

- je hebt dan wel zelf de touwtjes in handen en je zit nergens aan vast en je hoeft geen 100-200KM te rijden voor "bedrogen" uit te komen

nog beter is gewoon zelf particulier verkopen....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus ik heb een voor de grap de auto van een familielid ingevuld op wijkopenautos.nl.

Komt het online bod op € 4.852 uit. Dat is ruim € 2500 onder de dagwaarde van desbetreffend voertuig.
Webuyanycar.nl "bood" € 5.103, wat ruim € 2000 onder de dagwaarde is.

Waarom zou je dan in hemelsnaam zaken willen doen met dat soort lui, als ook dat bod hoogstwaarschijnlijk nog veeeeeeel lager zal uitvallen?

Gesloten