Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marc1766 schreef:Mensen trap er niet in, want je wordt beet genomen
Hoeveel waarschuwingen moeten er nog komen voordat mensen er niet meer heen gaan? U hebt dus ook niets aan de jarenlange stroom waarschuwingen gehad aangezien u toch uw auto daar hebt aangeboden.

mike 09
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2018 16:42

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door mike 09 »

Mike

Vandaag zijn wij bij Wij kopen auto's geweest (ongeacht de slechte reviews). We wilden eens controleren wat het bod inhield dat we via internet hadden ontvangen, dit bod stelde namelijk niets voor! (lokkertje)
Vandaag ging een medewerker de auto bekijken en foto's nemen die vervolgens naar het kantoor in Amsterdam gestuurd zouden worden. Ons werd verteld dat wij na een paar uur bericht zouden krijgen.

Het bod wat wij aangeboden kregen was minder dan €4500 dan het bod dat wij via internet ontvingen.
Hoe "Wij kopen auto's" aan dit komt vinden wij behoorlijk merkwaardig aangezien de marktwaarde van de auto vele male hoger ligt. Wij begrijpen dat er winst gemaakt moet worden bij de doorverkoop, maar dit is wel erg extreem. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat Wij Verkopen Auto's al hun klanten zo'n laag bod aanbiedt. Voor klanten die de auto snel verkopen moeten, is dit misschien de ideale website maar personen die hun auto niet direct dienen te verkopen zullen nooit hun auto bij jullie verkopen.

Met Vriendelijke Groet,

Mike

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus zonde van uw tijd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Toch niets nieuws.

marianne67
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2017 15:08

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door marianne67 »

Zaterdag ging mijn zoon erheen met zijn fiat punto volgens hun taxatie zou hij zo'n €2750,- ervoor krijgen. Ik was al sceptisch vanwege al de reviews. Ik vertelde dit gelijk, krijg je een of ander verhaal over waarom je evt een andere prijs krijgt dan hun taxatie per mail. Die jongen en mijn zoon gaan een rondje rijden en wat blijkt... ineens schakelt de auto niet meer...... Wij zagen nog hoe de jongen heel ruw ging schakelen van zijn 2 naar de 5....Tja zegt die jongen nu kan ik niet veel meer bieden want dat kan wel €2000 kosten de reparatie.... Toch ff de anwb gebeld , die snapt al niet waarom mijn zoon naar dit bedrijf was gegaan (oplichters) en wat blijkt nu.... de schakelkabel was kapot getrokken. Kosten om te repareren ongeveer €400,- . Hij hoefde alleen de motorkap open te trekken om te zien dat die kabel kapot was, had die jongen van dit bedrijf toch ook kunnen doen??? Dus blijf weg bij dit bedrijf, je auto word gesloopt en vervolgens weten ze niet waar ze het over hebben!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marianne67 schreef:
15 jan 2019 10:11
Dus blijf weg bij dit bedrijf, je auto word gesloopt en vervolgens weten ze niet waar ze het over hebben!
Dat wordt al jaren geroepen en toch gaan er nog steeds mensen in zee met ze. Dat waarschuwen is voor uw zoon ook zinloos geweest.

chaleteigenaren
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:02

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door chaleteigenaren »

Zeggen toe dat ze binnen 30 minuten bij het keuringsstation een prijs afgeven. In mijn geval bleken er plotseling te veel soortgelijke voertuigen in de voorraad stonden en dus kreeg ik geen prijs. Wel werd mijn auto 48 uren op een handelaren veiling gezet. Dit zou een gesloten veiling zijn waar 5500 op staan ingeschreven. Na 48 uur hadden 25 handelaren de auto gezien en er was geen bod uitgebracht. Ter vergelijking de auto stond ook op marktplaats (vraagprijs 6500) en daar heb ik binnen een week bijna 1000 kijkers gehad 12 mensen die de auto hadden bekeken en diverse biedingen tot maximaal 5600.- (waarschijnlijk ook uit de handel).
Van Wijkopenautos.nl niets meer gehoord ondanks twee emails die ik naderhand nog heb geschreven.
Uiteindelijk auto via ANWB inkoop service de auto netjes verkocht voor € 5750,- kreeg zelfs nog een kopje koffie en ik over de ANWB uiterst tevreden, maar nooit meer "Wijkopenautos.nl"

Nicole166
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2019 18:04

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Nicole166 »

Vandaag geweest met onze auto. Toch even kijken of het mee zou vallen. Nou de reacties die we hebben gelezen kloppen hoor. We kregen een bod van 3200. Nogmaals ons kenteken ingevuld bod van 2600 en we hebben in eens een diesel ipv bezine. Na meer dan 50 minuten kwam de taxatie. We kregen een bod van 850. Belachelijk. Wat een k.. bedrijf. Snap niet dat je zulke belachelijke prijzen geeft.

Moontje71
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 20:22

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Moontje71 »

Belachelijk laag bod!! Eerst 2798 bieden en dan 2000 euro!! Waar is dit in vredesnaam op gebaseerd? De auto is precies zoals ik had omschreven niets meer en niets minder! Oplichters!! Niet intrappen.

Monozwaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 01:17

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Monozwaan »

Ik heb een brandende vraag over deze trend ,vooral voor wat betreft die van de grotere spelers die op tv adverteren, waar gaan al die auto's eigenlijk naar toe? Sowieso het invullen van je kenteken kan geen èchte diagnose zijn voor de waarde van je auto ,die laten ze dus op internet lekker ruimschoots in je voordeel laten lijken (lokken) maar je kunt op je vingers natellen dat eenmaal bij de garage een meer 'reëlere' 2e diagnose plaats vind die natuurlijk altijd minder is en dat maakt het contrast extra groot eenmaal bij de inkoopgarage aangekomen en zich dan onhandig laten overmeesteren. Vooral de 1ste advertentie's op tv , daarvoor scouten ze ietwat nerdy en/of dom uitziende figuranten waarmee ze een soortgelijke doelgroep willen te lijken aanspreken. Alles ruikt dus naar mijns inziens naar een soort van algemeen geaccepteerd bedrog. Anyway , mijn vraag is dus, waar zouden al die auto's heen gaan? Dat het geld opbrengt moet wel zeker zijn anders 'floreert' zo'n bizz toch niet!?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij wij kopen auto's in Kerkrade worden regelmatig auto's opgehaald met autotransporters. Waar ze naar toe gaan zullen ze niet vertellen.

Marnis
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 16:13

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Marnis »

Mijn eerste en laatste ervaring met deze club verliep zoals u schetst in uw verhaal.
Na de taxatie werd ik verrast een bod dat minder dan de helft bedroeg van het bedrag dat online als lokkertje is gebruikt.
U begrijpt wel dat ik vriendelijk bedankt heb en weg ben gegaan. Later heb ik mijn auto toevallig voor het online-bedrag aan een collega verkocht. Wat nog een vrienden prijs was ook daar de auto echt meer waard was maar voor mij overbodig was geworden.

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Het type auto's dat wij kopen auto's opkoopt heeft eigenlijk zonder uitzondering kleine of grotere gebreken. Dat weet de verkoper en de koper anticipeert daar uitstekend op (dat doen overigens alle autobedrijven maar niet in zo'n extreme mate).
Wij kopen auto's heeft kennelijk bestaansrecht want ze vullen een gat op tussen de sloperijen en de reguliere handel.
Eigenaren van auto's zonder mankementen waar de eigenaar aan gehecht is (en er een prijs richting de marktwaarde verwacht) kun je er net zo goed niet aanbieden (dan is Mp of autoscout een betere optie).
Overigens zijn er zat merken waar ook in het oostblok/afrika de louche autohandel in nl echt geen vraag naar is en daar bieden ze echt helemaal niets voor.
Kortom gewoon gebruiken waarvoor ze zijn en enkel je auto aanbieden als je er zonder veel gezeur echt vanaf wil (en de aanstaande reparatiekosten je verlies voor een deel compenseren)

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

snuffel1 schreef:
28 okt 2019 15:58
Waar die auto's blijven weet eigenlijk niemand behalve iemand die de auto daadwerkelijk heeft verkocht want die kan het kenteken van de verkochte auto op de site van het RDW traceren totdat die uitgevoerd of gesloopt wordt. Wij kopen auto's geeft vrijblijvend een taxatie die voor een nieuwstaat verkerende auto van toepassing is en dwingt je niet om de auto ook daadwerkelijk te verkopen. De e-mails waarmee je daarna bestookt wordt zijn wel irritant maar ook dat houdt een keer op. Wat de afzetmarkt van wij kopen auto's betreft denk ik meer aan export en rdw erkende handelaren die de showroom op willen vullen en een deel van de winst aan wij kopen auto's afdragen. Het hoeft niet zo te zijn maar het maakt wel dat autoverkopers de voorraad auto's actueel kunnen houden. Dat gebeurde in een grijs verleden ook al want als de ene verkoper een auto niet kwijt kon schoof die de auto door naar een ander die er wel een klant voor had en werd de winst gedeeld.
Waar die auto`s blijven? export natuurlijk. Daarom zijn die prijzen zo laag anders loont het al geen eens meer. Mijn vrienden kopen ze per container, importvergunning en familie bij de douane. Leuke verdiensten en wordt steeds leuker met die batterij karretjes in Nederland. Straks krijg je geld toe om die auto van de straat af te halen... :D want ze zijn geen drol meer waard.
Autosloperijen of met een net woord, autodemontage bedrijven weten niet hoe ze van hun narigheid moeten afkomen, er is geen vraag meer. Dus hup ...container vol en wegwezen.

Wij weten er wel raad mee hoor (mijn vrienden), en de prijzen ook. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet is er een website waar je als autohandelaar ingeschreven kan worden. Daar worden veelal deze auto's tegen opbod verkocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ga daar eens op een Zaterdag tegenover voor de deur zitten.

Geniet van de proefritten en we kunnen gezien hun rijstijl meestal bij de proefrit dit Topic aanpasssen in;

Wij Slopen Auto's.

Maar sloop auto's zijn per merk wisselend, bepaalde gelijk de Shredder in, andere voor Export en sommige voor onderdelen die wel waarde hebben!

Zo is meestal een Hyundai waardeloos behalve een oude Scoupe en Tucson en zo...

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Toyota, Isuzi, Nissan dat zijn de merken en probeer die maar eens te slopen :wink: Mitsubishi mag er ook bij en de Japanse familie is rond, voor ons althans.

Heerlijk die opruimactie in Nederland en de volgende landen volgen, dus voorraad genoeg. Tegen die tijd dat hier ook auto`s op batterijen gaan rijden zit ik zelf aan de monitor en is mij het allang goed. :mrgreen:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij kopen auto's Kerkrade verkoopt als eurodecars 93 auto's via autoscout.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door berndv »

Wat Veldt01 al zegt. Als die auto's die bij hen aangeboden worden goed verkoopbaar waren geweest, werden ze niet daar aangeboden, maar op een kanaal als marktplaats of autoscout of welk ander platform ook. Of werden ze wel ingeruild. Over het algemeen worden daar denk ik vooral auto's aangeboden die niet heel erg gewild zijn en dus niet via de reguliere kanalen verkocht zijn.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Auto`s die niet gewild zijn zo wie zo niet interessant voor export, en ook geen piek waard. Hoe langer je wacht des te dichter bij komt de kliko, maar dan een beetje groter. :D
Wijk kopen auto`s spelen daar goed op in, en dat is een logisch gevolg.

Is het sneu voor iemand met een prachtige auto en altijd zuinig op geweest, ja zeker dat vind ik ook. Maar ik kan het niet voor hem veranderen, het is vraag en aanbod.

Gesloten