Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
angi458
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:59

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door angi458 »

Iemand ook ervaring met het uitbetalen van het bedrag? Op de website staat binnen 24 uur maar de klantenservice heeft mij laten weten dat dit niet juist is. Het kan zeker meerdere werkdagen duren.
Daar sta je dan als klant, geen auto, geen sleutels, geen autopapieren, wel vrijwaringsbewijs maar geen geld......

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is geen groot bedrijf. Mogelijk hebben ze het geld even niet omdat moeders de vrouw een nieuwe wasmachine nodig heeft :?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door rollertje »

Bij mij stond het geld binnen twee werkdagen op de rekening vanaf een Duits bankrekeningnummer en dat was rond de kerstdagen, dus best wel snel. Kreeg een bedrag voor mijn 12 jaar oude auto met een startprobleem en krasbeschadigingen door een krasser in de buurt die redelijk was. Naar tevredenheid afgehandeld dus.

janneman1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2015 02:09

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door janneman1962 »

Mijn ervaring met wijkopenautos: Ik had een paar keer bij dealers geïnformeerd hoeveel de inruil of inkoop van mijn auto zou opleveren: het bedrag varieerde van € 700-900.
Op een gegeven moment had ik vrij dringend geld nodig, en tot mijn verrassing zag ik dat WKA een filiaal in mijn woonplaats had. Ik mailde en kreeg natuurlijk een fake-bedrag genoemd van € 2300. Iedereen begrijpt dat dat bedrag niet reëel oftewel nep is, maar ik maakte toch een afspraak om te kijken welk bedrag er uiteindelijk uit zou rollen.
De volgende dag ernaartoe. Er werd (samen met mij) een ritje gemaakt en ik vertelde wat er aan de auto mankeerde. De ontvangst was zeer sympathiek, er werd mij uitvoerig verteld wat er nu ging gebeuren.
En toen begon een soort toneelstukje: de auto werd uitvoerig bekeken en gefotografeerd, er werd mij precies verteld wat de bedoeling was, en intussen moest ik lang wachten....... Uiteindelijk zou er met het "hoofdkantoor" overlegd worden en zou er een bedrag genoemd worden. En ik wachtte nog steeds, lurkend aan mijn zoveelste bakje koffie. (Werd er echt wel overlegd met een hoofdkantoor, of bepaalden de twee dienstdoende knechtjes zelf het bedrag?) En toen kwam het bevrijdende antwoord: Ze "mochten" mij een bedrag geven van € 914-940, en uiteraard boden ze mij het hoogste bedrag aan. Na even nadenken ging ik ermee akkoord: het bedrag van € 940 lag HOGER dan wat ik ooit bij welke handelaar dan ook had gekregen! En achteraf had mijn hele bezoek nauwelijks 45 minuten geduurd. Ik kreeg mijn vrijwaringsbewijs mee, ik werd netjes thuisgebracht (!) en het bedrag stond de volgende morgen op mijn rekening! Kortom, als je een beetje nuchter bent en nadenkt, is dit bedrijf heel redelijk bezig. Mijn ervaring is in elk geval positief!!
Laatst gewijzigd door janneman1962 op 10 feb 2016 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door igen »

Alleen jammer dat de site geen vestigingen heeft. Verder is het een grappig verhaaltje.

janneman1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2015 02:09

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door janneman1962 »

Mijn deal met WKA speelde zich af in november vorig jaar; ik zie nu inderdaad dat de vestigingen niet worden genoemd op de website: toen was dat wél het geval.
Grappige bijkomstigheid is dat mijn auto nu te koop staat bij Jetcars.... ;-)

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door jonis »

janneman1962 schreef:Mijn deal met WKA speelde zich af in november vorig jaar; ik zie nu inderdaad dat de vestigingen niet worden genoemd op de website: toen was dat wél het geval.
Grappige bijkomstigheid is dat mijn auto nu te koop staat bij Jetcars.... ;-)

Het zal ten alle tijden een positieve ervaring zijn als je met een auto aan komt zetten waar een dealer niet op zit te wachten..... :roll:

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door igen »

janneman1962 schreef:.. ik zie nu inderdaad dat de vestigingen niet worden genoemd op de website: toen was dat wél het geval.
Nee hoor, ook niet. WKA heeft nooit zelf vestigingen gehad. Dat hoeft ook niet, ze zijn een soort doorgeefluik.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

sjoegel schreef:Het is geen groot bedrijf. Mogelijk hebben ze het geld even niet omdat moeders de vrouw een nieuwe wasmachine nodig heeft :?
Geen groot bedrijf? Mensen willen op Radar waarheden zien. Geen natte vingerwerk. Je antwoordt vaak maar zonder onderbouwing. Waar is jouw opmerking op gebaseerd?

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

oliestel74 schreef:Heeft er al eens iemand zaken gedaan met wij kopen autos ?
Ik heb prijs op gevraagd voor een Hyundai I10 van 2011
Ik kreeg een schriftelijk bod van 6.132
Maar toen ik hem liet taxeren in Breda kwam er een bod uit van 3254
Dit wijkt behoorlijk af van het schriftelijk bod.
Dus doe geen zaken met wij kopen autos

Met alle respect, ik vind dat mensen die überhaupt gebruik maken van een site als wijkopenautos geen recht hebben van klagen op het internet. Als iemand denkt dat je op basis van alleen een kenteken en kilometerstand een auto kunt verkopen dan is het je eigen schuld. Hoe vaak heb je zelf een auto op basis van enkel een kenteken en kilometerstand gekocht?

Verder lijkt het uiteindelijke bod heel laag ten opzichte van het schriftelijke bod. Dit vind ik persoonlijk ook waardeloos van wijkopenautos maar als je niet zo naïef was dan had je kunnen weten dat je dat geld nooit zou krijgen. Deze auto's staan al vanaf 4450 euro te koop zoals je op gaspedaal kunt zien (ook nog eens bij autobedrijven). En dan lijkt die 3254 die je uiteindelijk kreeg opeens niet zo weinig meer. Gevoelsmatig zit er dan nog zo'n € 1200,- tussen inkoop en verkoop. Dat wil niet zeggen dat een autobedrijf 1200 aan zo'n auto verdient. Die 4450 is een vraagprijs. In die vraagprijs zit het volgende verwerkt. Marge voor een eventuele inruilauto, kosten voor zijn pand, personeel, advertenties, garantie (niet altijd), auto laten poetsen, afschrijving etc. Die kosten eraf en dan blijft er nog een stukje winst over. Dit zijn dingen waar particulieren geen rekening mee houden en denken net zoveel te kunnen vragen als een autobedrijf. Een autobedrijf verdient gemiddeld niet zoveel op zo'n auto. Dat is maar een paar honderd Euro. Maar dan zijn we er nog niet!

wijkopenautos verkoop de auto's door aan autobedrijven. En deze autobedrijven moet wijkopenautos ook nog eens betalen per auto om een auto in te kopen. Dat doen ze via een andere website. auto1 com.. Google maar.

Dit allemaal neemt overigens niet weg dat wijkopenautos zo asociaal veel geld mag bieden in eerste instantie voor die auto. Dat is mensen lokken. En particulieren moeten niet zo naïef zijn om te denken dat iemand zoveel geld biedt zonder ook maar enige achtergrond informatie over een auto te hebben. Wakker worden! Als je zelf een auto koopt loop je er ook met een "vergrootglas" omheen.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

Josephien12 schreef:Er komen steeds meer van dit soort sites, waarschijnlijk is het verdienmodel de internetactiviteiten. Wat de handel dan verder daadwerkelijk betaalt interesseert ze geen moer, gaat er alleen maar om klanten te lokken.
Alles over één kam scheren. Lekker makkelijk en typisch Nederlands. En wat bedoel je precies met verdienmodel de internetactiviteiten. Lekker duidelijk.

Radar is wat dat betreft nooit de juiste plaats om recensies op te zoeken maar goed..

Ik ben ook echt anti wijkopenautos maar door zelf onderzoek te doen naar dit bedrijf. Misschien ook iets voor jou om voortaan te doen alvorens je een reactie plaatst.

De werkwijze van wijkopenautos is namelijk zeer misleidend en daarom zeer effectief. Auto1 is het verkoop kanaal van wijkopenautos. Daar verkopen zij aan handelaren. Dat wil zeggen dat zij er ook nog aan moeten verdienen alvorens je auto aan de tussenhandel wordt verkocht.

Er zijn zat websites waar je je auto aan kunt melden en wel gewoon netjes geholpen wordt. Daar wordt eerst de auto van top tot teen met je doorgenomen en er moeten eerst foto's bij. Vervolgens helpen ze jou om een goede prijs te realiseren.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

peteroo schreef:Dat lijkt me nogal wiedes: er moeten salarissen worden betaald. Dus moeten die verdiensten worden gehaald uit vermoedelijk: A een soort van abonnement van dealers B de marges die worden verdiend als tussenpersoon bij de verkoop door een particulier.

Gezien de concurrentie op dit gebied zullen de marges flinterdun zijn. Dat zie je ook aan die rare prijzen die worden geboden, bv 1377, 173 of 273 euro.
Geen A en geen B...

Als handelaar kun je auto's inkopen bij auto1 com. Deze handelaren betalen een paar honderd Euro per auto. Komen er bijvoorbeeld 50 auto's langs op een dag waar er uiteraard maar 10 van doorgaan, dan hebben ze met gemak een paar duizend verdiend op een dag. Met vestigingen door heel Nederland en Duitsland telt dat lekker snel op.

Andere partijen waar ik niet mijn auto aan zou verkopen door een soortgelijk systeem:
Ikwilvanmijnautoaf - Daar kunnen handelaren bieden op je auto. 5000 als voorbeeld. Ikwilvanmijnautoaf bepaalt dan zelf hoeveel ze ertussen houden. Ze hebben goede verkopers die je ervan proberen te overtuigen dat je auto maar 4000 waard is. Makkelijk 1000 Euro verdienen. Let op! Hier wordt iedere 6 minuten een auto verkocht. Bron: Automobiel management

ANWBautoverkoopservice - Vaste bedragen. Auto's tot € 500,- betaalt een handelaar 150 ex btw. Auto's van boven de € 500,- betaalt een handelaar € 400 ex btw. Jouw auto wordt dan aangeboden via Autorola.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

stofzuigertje schreef:Er zijn vele die hetzelfde doen... maar even Google gebruiken en je vind deze misbruikers die jou KM laten maken en tijd verspillen en de betere of minder slechte...

Als het bod hoger is dan bij normale inruil twijfel ik al vooraf...

Als het te mooi is....

Maar ze pakken zichzelf want online kun je vooraf zoeken of een bedrijf redelijke prijzen bied en betaalde of op deze manier werkte.
Na dit bericht zal ik deze op de zwarte lijst toevoegen en jarenlang overslaan.

Uiteindelijk naaien ze zichzelf... want hoe meer reacties hier, des te minder inkomsten, veel werk en geen winst!
Graag zou ik van je willen weten wat "normale inruil" is. Alleen dit al geeft aan dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt.

Een inruilprijs is iets waar men in Nederland mee is opgevoed. Mensen denken dat het normaal is om in te ruilen. Wat men echter niet weet is dat inruilen het minst verstandige is wat je kunt doen als je een andere auto gaat kopen. Een hoge inruilprijs betaal je namelijk zelf aan mee.

Je hebt een handelsprijs en een vraagprijs. Alles wat daar tussenin zit bepaal je helemaal zelf als je slim genoeg bent.

Als jij een auto op het oog hebt, dan zit daar gemiddeld 10% marge op. Vragen ze bijvoorbeeld 10.000 (voor het gemak) dan zit er 1000 Euro tussen.

Wanneer jij bij een autobedrijf komt en vertelt dat jij iets in te ruilen hebt, dan wordt die 1000 Euro gebuikt om jou een zogenaamde hoge inruilprijs te geven. Terwijl als jij daar naartoe gaat en niets in te ruilen hebt, jij altijd deze 1000 Euro aan korting kunt krijgen.

Zo'n verkoper kijkt naar wat je huidige auto bij zijn handelaar doet (handelswaarde). Stel dat dat 6500 is wat natuurlijk veel te weinig is omdat ze voor meer te koop staan, dan zou dat betekenen dat jij 3500 moet bijbetalen. De kans is groot dat je het dan niet doen. Verkoper pakt die 1000 marge en telt hij bij die 6500 op. Waardoor hij inruil 7500 kan geven. Voor jou lijkt dat wel wat omdat ze daar ook bijna voor te koop staan. en je hoeft nu maar 2500 hoeft bij te betalen.

Maar stel...! Als jij nou die korting had gepakt van 1000 Euro en zelf je auto had verkocht voor 7000, had jij maar 2000 hoeven bij te betalen. Makkelijk 500 verdiend dus.

Die inruil waar jij het over hebt, is dus een bedrag waar je in feite zelf aan meebetaald. Omdat een gedeelte van die prijs uit de marge komt die jij aan korting had kunnen krijgen.

Verkopers proberen natuurlijk te onderhandelen over die korting als niet inruilt want als jij akkoord gaat met minder korting, hebben zij meer verdiend aan die auto. Soms vermommen ze het door te vertellen dat je al 2500 korting krijgt. Maar dat is importeurskorting. Die krijgt de dealer sowieso als ondersteuning.

Conclusie? Nooit inruilen, je bent een dief van je eigen portemonnee. Pak die extra korting en verkoop je auto zelf. Scheelt je een hoop geld.
Laatst gewijzigd door IkBenObjectief op 27 feb 2016 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

Even voor alle duidelijkheid:

wijkopenautos verkoopt aan handelaren/groothandelaren. Die moeten de auto dus ook weer doorverkopen.

Deze handelaren kopen in via auto1 com. Google maar.

Er wordt door deze handelaren een paar honderd Euro per auto betaald.

Verder vind ik niet dat mensen die zo dom zijn om te geloven dat er ook maar iemand is die een auto koopt alleen op basis van een kenteken en km stand, niet mogen klagen op het internet. Kijk a.u.b. in de spiegel. Hoe vaak heb je zelf op die manier een auto gekocht? Exact, eigen schuld...

Leejoow15
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2016 20:01

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Leejoow15 »

Ik bood mijn oude auto aan met in de omschrijving: zonder velgen, zonder banden.
Vervolgens verkopen hun mijn auto waarbij het gesprek wordt opgenomen, maar na 3 minuten belt een medewerker mij terug met de verbaasde vraag; 'ik zie dat er geen velgen bij zitten'.
Dat klopt, die hou ik zelf.....ow....dat kan niet, de auto moet kunnen rollen.
- dat kan, moet de dealer zelf velgen meenemen dus.
Nee dat doen ze niet, de auto is compleet met velgen.
- Ja maar zo bied ik de auto niet aan dus andere oplossing.
'Heeft u niet en paar velgen of kennissen met velgen?
- Nee die heb ik niet, maar ik kan even rond kijke.

Kon dus velgen + banden kopen maar voor €150,- en dat ga ik dus niet doen.

Per mail uitgelegd maar blijkbaar lezen ze heel slecht daar in Amsterdam want ik krijg nu dus aanmaningen, of ik even €298,- euro wil aftikke want punt 7 blablabla.

Dus eerst verkopen ze mijn auto en lezen dan pas dat ik er geen velgen en banden bij heb.
Ik bewaar alles wat er binnen komt en dan als het heftig gaat worden, alles maar naar een recht bijstand sturen en kijken wie er in zijn gelijk staat.

Voor mij in ieder geval geen zaken meer doen met wijkopenauto's.nl.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Tweedehands auto's zijn monkey business. Deze websites geven alleen maar gedonder. Je kunt je auto beter op Autotrack of zoiets zetten, of een oudje op Marktplaats, denk ik. Dat kost ook wat, maar wel minder, en het vraagt meestal meer geduld en inspanning.

Ik denk dat de meeste van die verkoopwebsites vooral mikken op de kleine portemonnee. Die doelgroep zit al waar de klappen vallen. Meestal hebben ze geen geld voor rechtsbijstand en laten ze zich makkelijker intimideren.

Staples
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2016 08:29

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Staples »

Locatie Den Haag Tiber 62: Het bod op internet heeft mij doen besluiten om bij wijkopenauto's langs te gaan. Een redelijk bod EUR 8.774 (wel een grote negatieve afwijking t.o.v. de ANWB koerslijst) , waarbij nog geen rekening is gehouden met de opties, die er wel zijn b.v. lederen bekleding, lichtsensoren, regensensoren. Helaas een kleine schade opgelopen waarbij de bumper vervangen moet worden. Tegenwoordig voor de consument een kostenpost van ongeveer EUR 500 wat ook door de taxateur is bevestigd. Vriendelijke ontvangst. Uitleg hoe de werkwijze is. Na melding aan het hoofdkantoor kwam het schandalige bod van EUR 6.120 welke ik als een "felicitatie" mail kreeg (????). Een klein rekensommetje geeft aan dat het uiteindelijke bod zou moeten zijn: internet bod plus opties een bedrag van ongeveer EUR 8.500 minus schade EUR 500 = EUR 8.000. (nog altijd laag t.o.v. de ANWB koerslijst (meeneemprijs particulier EUR 10.700. Ook de taxateur sprak hier schande van en vroeg of hij nog een poging mocht wagen om iets aan het bod te doen. Ben heel benieuwd waar hij vandaag mee komt. maar als dit de normale gang van zaken dan spreek ik hier schande van.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

Staples schreef:Locatie Den Haag Tiber 62: Het bod op internet heeft mij doen besluiten om bij wijkopenauto's langs te gaan. Een redelijk bod EUR 8.774 (wel een grote negatieve afwijking t.o.v. de ANWB koerslijst) , waarbij nog geen rekening is gehouden met de opties, die er wel zijn b.v. lederen bekleding, lichtsensoren, regensensoren. Helaas een kleine schade opgelopen waarbij de bumper vervangen moet worden. Tegenwoordig voor de consument een kostenpost van ongeveer EUR 500 wat ook door de taxateur is bevestigd. Vriendelijke ontvangst. Uitleg hoe de werkwijze is. Na melding aan het hoofdkantoor kwam het schandalige bod van EUR 6.120 welke ik als een "felicitatie" mail kreeg (????). Een klein rekensommetje geeft aan dat het uiteindelijke bod zou moeten zijn: internet bod plus opties een bedrag van ongeveer EUR 8.500 minus schade EUR 500 = EUR 8.000. (nog altijd laag t.o.v. de ANWB koerslijst (meeneemprijs particulier EUR 10.700. Ook de taxateur sprak hier schande van en vroeg of hij nog een poging mocht wagen om iets aan het bod te doen. Ben heel benieuwd waar hij vandaag mee komt. maar als dit de normale gang van zaken dan spreek ik hier schande van.
Wat de koerslijsten ook zeggen, je hebt te maken met handelaren die het ook alleen maar voor de winst doen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door prem »

Staples schreef:Locatie Den Haag Tiber 62: Het bod op internet heeft mij doen besluiten om bij wijkopenauto's langs te gaan. Een redelijk bod EUR 8.774 (wel een grote negatieve afwijking t.o.v. de ANWB koerslijst) , waarbij nog geen rekening is gehouden met de opties, die er wel zijn b.v. lederen bekleding, lichtsensoren, regensensoren. Helaas een kleine schade opgelopen waarbij de bumper vervangen moet worden. Tegenwoordig voor de consument een kostenpost van ongeveer EUR 500 wat ook door de taxateur is bevestigd. Vriendelijke ontvangst. Uitleg hoe de werkwijze is. Na melding aan het hoofdkantoor kwam het schandalige bod van EUR 6.120 welke ik als een "felicitatie" mail kreeg (????). Een klein rekensommetje geeft aan dat het uiteindelijke bod zou moeten zijn: internet bod plus opties een bedrag van ongeveer EUR 8.500 minus schade EUR 500 = EUR 8.000. (nog altijd laag t.o.v. de ANWB koerslijst (meeneemprijs particulier EUR 10.700. Ook de taxateur sprak hier schande van en vroeg of hij nog een poging mocht wagen om iets aan het bod te doen. Ben heel benieuwd waar hij vandaag mee komt. maar als dit de normale gang van zaken dan spreek ik hier schande van.
Winst is weer schande. Het is een bod, geen mes op je strot.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

De gemiddelde auto is een geldput als geen andere, die in een enorm tempo aan waarde verliest en kapitalen kost aan onderhoud. Inruilen of verkopen valt vrijwel altijd dik tegen, de mooie verhalen van Wij kopen auto's of die andere webboeren ten spijt.

De enige manier om echt goedkoop te rijden is een Toyota Starlet of een oude Suzuki (20 euro mrb per maand) en zelf het onderhoud doen. Maar daar win je niet aan status mee :-)

Gesloten