Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
uudelleen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2016 23:58

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door uudelleen »

Een bumper van een auto mét parkeersensoren...die koop je echt niet voor €500,- Eerder €1500,-

Mbenz
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:10

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Mbenz »

Ik heb recentelijk mijn kenteken en km-stand op de website van "wij kopen auto's .nl" ingevoerd. De taxatiewaarde kwam volgens de site uit op 7400 euro. Ik maak een afspraak, zit daar 45 minuten (er wordt een uitgebreide taxatie gedaan waarna het hoofdkantoor in Amsterdam gaat vertellen wat ze voor de auto bieden). Na die 45 minuten komen die oplichters met een aanbod van 2900 euro met de tekst: het is geen courante auto, er is weinig vraag naar en de km-stand is te hoog. Ik lach de beste man keihard in zijn gezicht uit en vertrek naar huis. Ik zet een week later dezelfde auto op marktplaats te koop voor een vraagprijs van 7000 euro. BINNEN 24 UUR IS DE AUTO VERKOCHT VOOR 6750 EURO EN IK HAD DIRECT 5 GEÏNTERESSEERDEN........Lang verhaal kort: verspil je tijd niet aan dit soort clubs.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

@staples

Het zou wel fijn zijn als je even vermeldt om wat voor een auto het gaat. Daarnaast heeft het totaal geen zin om de prijs van een auto te bepalen op basis van welke koerslijst dan ook. Er komt veel meer kijken bij de waarde van een auto dan een kenteken en een kilometerstand. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de vraag uit de markt naar een auto, technische staat, onderhoudsschema, opties die van waarde zijn en dus géén accessoires zoals een bluetooth carkit o.i.d, Optische staat etc.

Die koerslijst gebruiken is dus de eerste fout die gemaakt is. De tweede fout is denken dat er een bod op je auto gedaan wordt door een website op basis van een kenteken en kilometerstand alleen. Een beetje logisch nadenken en dan kom je erachter dat zoiets natuurlijk niet mogelijk is. Hoe vaak heb je zelf op die manier een auto gekocht? Nooit inderdaad.

Als je wil weten hoeveel je auto waard is dan moet je je auto vergelijken op bijvoorbeeld gaspedaal. Hier staat zo'n beetje 70% van alle auto's die bij autobedrijven te koop staan. Zo kun je een goede vergelijking maken van de échte verkoopwaarde en de daarbij behorende vraagprijzen.
Houd er wel rekening mee dat een autobedrijf meer kan vragen dan jij als particulier en zoek a.u.b. niet op prijs van hoog naar laag want dat doet niemand in Nederland.

Hoe filter je dan? Simpel:
Selecteer alleen Merk, Model, Bouwjaar vanaf, Kilometerstand tot max 20.000 boven die van jou want als je auto 119.000 km heeft gereden en je selecteert tot 120.000 dan ben al aan het valsspelen omdat de resultaten met bijvoorbeeld 121.000 km dan niet naar voren komen. Als het een automaat is selecteer je die ook en als het een 5 deurs is ook. Daarnaast carrosserie bijv. hatchback, sedan etc. Verder niets.
Dan alleen de opties die echt van waarde zijn zoals: Leer, Airco, Navigatie, Panoramadak en als het een automaat is dan die ook selecteren. Verder Helemaal Niets. Waarom niet? Niet alle adverteerders vullen alle opties in bij een advertentie. Alleen de belangrijke, dus als jij elke optie op jouw auto gaat aanvinken dan blijft er een heel groot deel van de zoekresultaten weg en daarmee vervuil je de zoekresultaten.

Uit al deze resultaten kijk je naar de eerste 20 vraagprijzen van dealers en dat kun je eventueel als VRAAGPRIJS hanteren. Het is niet eerlijk want dealers kunnen simpel weg meer vragen voor een auto. Waarom?
Dealers houden rekening met de sta tijd van een auto. (afschrijving)
Een inruil auto. Om een goede inruilprijs te kunnen geven gebruiken ze wat van de marge die ze hebben op de vraagprijs.
De kosten van een groot pand die bij de vraagprijs in zit.
De kosten van personeel die bij de vraagprijs in zit.
De kosten om de auto netjes in de showroom te zetten (poetskosten)
Garantie die ze van de Bovag verplicht moeten geven bij een auto van boven de 4500 Euro.
Advertentiekosten op meerdere portalen om de auto aan de man te brengen

Dit zit allemaal bij die vraagprijs in maar daar houden wij met z'n allen geen rekening mee want we denken met z'n allen dat we verstand hebben van auto's en prijzen op het moment dat het om onze eigen auto's gaat door even een koerslijstje te gebruiken.

Een dealer kan soms wel 2000 Euro marge hebben op een auto. Zoveel?! Ja zo veel maar met de alle bovengenoemde kosten meegeteld blijft er misschien maar 500 Euro winst over. En daar moet nog belasting over betaald worden ook. Dus als een auto voor 6000 wordt ingekocht en voor 8000 wordt geadverteerd, houdt dit niet in dat een autobedrijf 2000 aan je verdient!! Leer dat nou eens mensen!

Kortom, je kunt niet evenveel vragen als een autobedrijf en de waarde van je auto is voor je gevoel altijd te laag. Dus alle mensen die hier op dit forum denken dat de autobranche uit geldwolven bestaat zouden eerst wat kennis op moeten doen over de branche en niet lukraak wat moeten roepen.

EN mensen... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het meestal ook zo. Er worden geen auto's gekocht op basis van alleen je kenteken invullen en een kilometerstand. Als je daarop ingaat is het je eigen schuld en niet die van Wij kopen auto's. Dat is gewoon slimme marketing, hoe verschrikkelijk fout het ook is als je het mij vraagt.

onderwerktijd
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2016 14:41

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door onderwerktijd »

IkBenObjectief schreef:@staples

...
EN mensen... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het meestal ook zo. Er worden geen auto's gekocht op basis van alleen je kenteken invullen en een kilometerstand.
...
natuurlijk koopt niemand een auto enkel op basis van opgegeven kenteken + kilometerstand, maar zoals zij het doen voorkomen op de site gebruiken ze het wel om een 1e taxatie te doen. En inderdaad hoort daarna een real-life bezichtiging + testrit te volgen waarbij schades e.d. in mindering gebracht worden en opties (wat niet op te zoeken is op basis van kenteken) een meerwaarde opleveren. Allemaal volstrekt begrijpelijk en zo.

Maar wanneer ik een kenteken opgeef dan moeten ze toch in staat zijn om op te zoeken op welke brandstof het voertuig loopt? Dat kan nl. iedereen via de RDW site.

Als je op basis daarvan + kilometerstand een prijs afgeeft en na de bezichtiging/testrit vanuit Amsterdam ineens een € 1600 lagere prijs eruit komt onder de noemer "vanwege diesel, weinig vraag naar" (auto is dealer onderhouden, nog een paar maanden in fabrieksgarantie, perfecte staat) komt rollen dan ben ik flabbergasted. Ze kunnen heel goed een matrix bijhouden van auto's icm brandstofsoort en kilometerstand en een soort van rating om te bepalen of er vraag is naar het model en zodoende een ietswat meer realistisch eerste bod te doen.

Dit is gewoon mensen verleiden om langs te komen om daarna bewust een veel lagere prijs te gaan geven in de hoop dat ze toch accepteren (men wil immers van het voertuig af, meestal om een andere te kopen .. dus meestal tijdsnood). De verkoper probeert dan nog sympathiek over te komen door het max. bedrag te bieden van hetgeen Amsterdam doorgeeft, maar eigenlijk is het gewoon toneel.

Gelukkig was voor dit voor mij (tegen beter weten in) alleen maar om te kijken of ik er een hogere prijs uit kon halen dan de inruilprijs bij de dealer waar ik straks mijn nieuwe occasion ga kopen dus geen man overboord, maar netjes is het zeker niet.

Dus tenzij je echt wanhopig bent en persé snel van je auto af moet, weg blijven bij deze, maar ook soortgelijke clubs (ja, ik doel nu op jullie 'Ik Wil Van Mijn Auto Af.NL' die maar 25% van de gangbare verkoopprijs wilde geven :lol: ).

Filou
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2016 07:03

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Filou »

Ik heb na 8 jaar in mijn Fiat Seiciento gereden te hebben besloten om de auto weg te doen omdat er na 4 jaar vlekkeloos door de keuringen te gaan nu de rem leidingen rondom vervangen moesten worden .
De auto was uit 2002 en had een kleine 100.000 km op de teller staan .
Netjes de stappen gevolgd via wij kopen auto's , ik zou rond de 1000 euro terug krijgen , na de aanmelding voor de afspraak werden we gebeld door een medewerker om de afspraak te bevestigen .
Eenmaal aangekomen is de medewerker bijna 2 uur bezig geweest met de auto en ik heb ook netjes vermeld dat de remleidingen vervangen diende te worden .
En dan ook niet uitging van de taxatie online .
De auto kreeg "Live" kenteken platen en de medewerker was deuk in de weer om elk krasje vast te leggen op zijn tablet .
Na de taxatie alle onderhoudspapieren overhandigt van alle jaren .
Hier kreeg ik te horen dat er geen vraag was voor de auto en ik enkel 55,- kon krijgen maar en dat we dan geluk hadden .
Omdat ik al in het bezit ben van een auto en geen extra kosten wilden van 200,- voor de remleidingen toch maar akkoord gegaan omdat de medewerker vertelde als je alle jaren opteld heb je goedkoop gereden .
De auto was niet nieuw maar zag er zeker nog goed uit voor 2002 , geen roest en bekleding in top conditie .
Ik heb geen koffie gehad en moest ook 6 dagen wachten totdat de 55,- op mijn rekening stond .
Ik wilde ook graag mijn ervaring delen op de site van wij kopen auto's , maar hier is nergens een mogelijk toe .
Ik lees enkel top ervaringen , nou ik zeg nee !
Ik had beter naar de sloop kunnen rijden en een sloopprijs kunnen krijgen van 100,- maar goed dit is mosterd na de maaltijd .
Nog een feitje , na het invoeren van het kenteken 2 weken later , zag ik dat de auto opnieuw te naam is gesteld en dus weer vrolijk rondrijd in Nederland .
Mijn ervaring is dus ook , wij kopen auto's willen de beste prijs voor handelaren en daar zelf ook nog iets op verdienen .
Dus de particulier betaald de taxatie en de transportkosten naar de handelaar .
Volgens mij moet je geluk hebben hoeveel handelaren online meekijken en tegen elkaar opbieden .
De volgende auto die verrot is en zo onveilig dat hij enkel oudijzer is zal ik met liefde naar dit bedrijf brengen , en verkopen voor een euro .
Waarom ? Omdat dit hun slogan is en ze zo minder mensen kunnen bedotten .
Koude douche voor wij kopen auto's .
Mvg

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vrees dat u volgens ouderwets Hollandse traditie belazerd bent. Voor een auto van 14 jaar en een ton op de klok is 1000 euro nog vrij gangbaar. Remleidingen vervangen kost rond de 600 euro bij mijn weten. Economisch gezien was de auto dat misschien niet meer waard, maar voor redelijke en zuinige auto's in het onderste prijssegment is nog best veel belangstelling.

Interessant om te weten is met welke handelaar u in zee bent gegaan.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:Ik vrees dat u volgens ouderwets Hollandse traditie belazerd bent. Voor een auto van 14 jaar en een ton op de klok is 1000 euro nog vrij gangbaar. Remleidingen vervangen kost rond de 600 euro bij mijn weten. Economisch gezien was de auto dat misschien niet meer waard, maar voor redelijke en zuinige auto's in het onderste prijssegment is nog best veel belangstelling.

Interessant om te weten is met welke handelaar u in zee bent gegaan.
Zo'n handelaar kost het natuurlijk bijna niks om die remleidingen te vervangen, doen ze even tussendoor of laten een leerling dit doen. En de auto kan weer de verkoop in. Dit heet handel. Dat iemand zich met 55 euro laat afschepen Tsja ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door berndv »

Filou schreef:Ik lees enkel top ervaringen , nou ik zeg nee !
dat had u beter kunnen zeggen toen ze u het bod deden, waar u mee akkoord bent gegaan.
Filou schreef:Ik had beter naar de sloop kunnen rijden en een sloopprijs kunnen krijgen van 100,- maar goed dit is mosterd na de maaltijd .
dat is inderdaad waar en waar
Filou schreef:Nog een feitje , na het invoeren van het kenteken 2 weken later , zag ik dat de auto opnieuw te naam is gesteld en dus weer vrolijk rondrijd in Nederland .
Dus? U heeft de auto verkocht, het is aan hen wat ze er mee gaan doen. Al knappen ze hem op en gaan ze er rally's mee rijden, het is niet aan u. De auto was toch ook niet total loss? Ook als u deze auto naar de sloop had gebracht, was de kans aanzienlijk dat u de auto weer op de weg tegen zou gaan komen.
Filou schreef:wij kopen auto's willen de beste prijs voor handelaren en daar zelf ook nog iets op verdienen .
dat klopt, als ze dat niet hadden gewild waren ze wel een stichting geworden en hadden ze zich een liefdadigheidsinstellinge genoemd.

Het is zuur inderdaad. Maar u kunt op dat moment zelf wel of niet akkoord gaan met het bod, de keuze is aan u. Het bedrijf houdt er inderdaad een dubieuze werkwijze op na. Maar voor een deel van de consumenten is het heel aanlokkelijk om zonder gezeur op deze manier de auto te verkopen. zonder al te veel kosten aan te hebben. Een advertentie op marktplaats kost immers ook 15 euro. Dat je vervolgens als consument akkoord gaat met het bod kan heel zuur zijn, maar op dat moment is er maar 1 iemand die de woorden nee kan roepen, en dat bent u als verkoper

Tiffy02
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:22

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Tiffy02 »

Ik noem wijkopenautos.nl legale oplichters. Ik weet bijna zeker dat nooit iemand het bod krijgt waarmee hij naar de keuringsgarage wordt gelokt. Na de proefrit en de fysieke keuring doen ze er alles aan om je auto af te kraken, bij ons was er niet veel ze hebben toegegeven dat het een nette auto was (van binnen en van buiten). Maar de rechterdeur was zo slecht gespoten (het was mij niet eens bekend dat onze deur gespoten was) en nooit opgevallen. Dit zal alleen een expert kunnen waarnemen en niet een leek. En er zat een soort klik in de versnellingsbak, een soort (boink) zo als hij het noemde, en dan komt het belachelijke eind bod. Ik ben zelf wat autohandelaren bij langs gegaan (geen dealer garages) en heb de auto voor honderden euro's meer verkocht. Je moet wel echt wanhopig zijn als je hier je auto achter laat (of snel geld nodig zijn). Zonde van je tijd dus !

Bas791
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2016 14:58

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Bas791 »

Ik ook geprobeerd mijn auto daar te verkopen, betrof Passat uit 2009.

Ivm aanschaf nieuwe auto eerst bij de garage een inruilwaarde gevraagd. Deze zat tussen de 7500 en 8500 euro.

De indicatie van wij kopen auto's was 8700 euro. Omdat een auto kopen zonder inruil wel eens korting geeft naar de vestiging in Leeuwarden gegaan.

Auto werd bekeken en vervolgens na telefonisch contact met het kantoor van de medewerker kwam er een bod van 5700 tot 6200 euro.

In de eerste plaats snap ik niet dat er een van tot bod komt, want ik denk niet dat ook maar iemand zegt doe dan maar het lage bod.

Daarnaast gevraagd waarom het bod net als bij de klant voor mij zoveel lager was dan de indicatie?

Kreeg een heel onzin verhaal over kleine marges etc. En dat ik het beste de auto bij hun kon laten om zo korting te krijgen bij de verkoper van de nieuwe auto. Aangegeven dat dat echt geen marge van ruim 2000 euro in zat en dus hier geen zaken gedaan.

Voor al de mensen die hier beweren dat de meesten geen verstand hebben van handels en dagprijzen de prijs gebonden door de garages op mijn Passat was een handelsprijs.
Hiervoor werd door de garage een handelaar gebeld ( welke ook een marge heeft) en die de auto dus minimaal 7500 waard vond.

Wij kopen auto's is een organisatie die gebruik maakt van mensen die waarschijnlijk het geld hard nodig hebben op dat moment en ze draaien deze mensen dan een flinke poot uit.

Mocht je een auto kwijt willen en je hebt het geld niet direct nodig doe dan geen zaken met wij kopen auto's.

Oplichters kun je het niet noemen, maar een nette organisatie is het zeker niet.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Inruil- of inkoopprijzen van tweedehands auto's, dat is abracadabra. Bij inruil krijg je zeer uiteenlopende bedragen geboden voor je oude auto, afhankelijk van de marge die het bedrijf op de aan te kopen auto wil halen. Al valt het meestal tegen. Bij opkopen, waar dit min of meer om draait is het helemaal hopeloos.
Maar precies zoals u zegt, meestal richt deze branche binnen de autohandel zich op mensen die acuut geld nodig hebben of snel van hun wagen af moeten.

Jmth
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2017 23:23

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Jmth »

Online taxatie aangevraagd voor een super nette golf 3 tdi. Kreeg een reactie dat ze zulke oude auto's niet aannemen. Ik wees ze er op de text waarin stond iedere auto iedere leeftijd. Ik kreeg een reactie dat ze geen sloperij waren. Dus heb ik foto's gestuurd. Grootste fout ooit blijkt. Kreeg een mail dat ze akkoord gingen en boden 125 Euro. Ik heb daar niet eens op gereageerd. Opeens werd ik gebeld wanneer ik de auto kwam brengen. Ik gaf duidelijk aan dat ik niet was geïnteresseerd om te verkopen. Daarna ben ik nog een paar keer gebeld en werd zelfs beweerd dat ik een overeenkomst had met ze door een gratis taxatie aan te vragen. Dagen niks gehoord tot er aan de deur werd gebeld er stonden 3 man voor de deur met de mededeling dat ze de auto kwamen halen. Ze drukte geld in me hand en vroegen sleutel en papieren. Ik heb het geld terug gegeven en de deur dicht gedaan en politie gebeld. Ik heb dit voorgelegd bij de site. Ik kreeg een excuus mail. Daarin werd uitgelegd dat ze eigen vestigingen hebben maar ook samen werken met externe garage. En dat ik daarmee te maken heb gehad. Maand later kreeg ik een brief waarin stond dat ik de taxatie kosten moest betalen van 250 Euro. De taxatie was alleen gratis als het daadwerkelijk tot een verkoop zou komen. Ik de site weer gemail met deze brief. Die zeiden dat ik dat niet moest en hoefde te betalen en eventueel aangifte moest doen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jmth schreef:Online taxatie aangevraagd voor een super nette golf 3 tdi. Kreeg een reactie dat ze zulke oude auto's niet aannemen. Ik wees ze er op de text waarin stond iedere auto iedere leeftijd. Ik kreeg een reactie dat ze geen sloperij waren. Dus heb ik foto's gestuurd. Grootste fout ooit blijkt. Kreeg een mail dat ze akkoord gingen en boden 125 Euro. Ik heb daar niet eens op gereageerd. Opeens werd ik gebeld wanneer ik de auto kwam brengen. Ik gaf duidelijk aan dat ik niet was geïnteresseerd om te verkopen. Daarna ben ik nog een paar keer gebeld en werd zelfs beweerd dat ik een overeenkomst had met ze door een gratis taxatie aan te vragen. Dagen niks gehoord tot er aan de deur werd gebeld er stonden 3 man voor de deur met de mededeling dat ze de auto kwamen halen. Ze drukte geld in me hand en vroegen sleutel en papieren. Ik heb het geld terug gegeven en de deur dicht gedaan en politie gebeld. Ik heb dit voorgelegd bij de site. Ik kreeg een excuus mail. Daarin werd uitgelegd dat ze eigen vestigingen hebben maar ook samen werken met externe garage. En dat ik daarmee te maken heb gehad. Maand later kreeg ik een brief waarin stond dat ik de taxatie kosten moest betalen van 250 Euro. De taxatie was alleen gratis als het daadwerkelijk tot een verkoop zou komen. Ik de site weer gemail met deze brief. Die zeiden dat ik dat niet moest en hoefde te betalen en eventueel aangifte moest doen
Dus blijkbaar laat deze website/organisatie louche handelaren uit hun naam mensen afpersen en bedreigen? Schandalig! :shock:

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Je kunt je auto beter zelf verkopen, want via dit soort louche websites moet er door verschillende partijen ook nog geld worden verdiend. Ik krijg ook vaak aanbiedingen om mijn oude beestje 'gratis' te laten taxeren, maar ondanks mijn nieuwsgierigheid laat ik dat maar schieten. Voor je het weet zit je in een of andere welles-nietes-situatie, zoals hierboven wordt beschreven.

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Nidaro »

Heb net 2 x 45 km gereden om mijn Peugot te verkopen, zonde van de tijd. Auto wordt bekeken, gefotografeerd en alles wordt doorgestuurd naar Amsterdam waar de ' taxateurs' zitten en door een database gehaald. Dan krijg je dus de taxatieprijs die ze je gestuurd hebben en wat gebaseerd is op een 100% auto zonder schades, met maximaal 150.000 km etc. en dan haalt de computer alle minpunten ervan af. Bij mij was het de NAP, om een of andere reden zat daar een verschil in van 25.000 km. Iets wat niet overeen kwam met het aankoopbewijs dat ik er bij had en de APK , maar goed, omdat er dus geen mensen aan te pas komen kreeg ik van de computer een bod van 3 tot 13 euro. Dat was blijkbaar niet ongewoon volgens de vriendelijke jongen die dit alles organiseerde maar dat is hoe het bedrijf werkt. Computeranalyse, als je pecht hebt dan moet je dus geld bijleggen omdat de computer dit zo berekent.
Vaag bedrijf, eerste en laatste keer. Bel ik nog liever de plaatselijke autosloper.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door Quark »

Nidaro schreef:Heb net 2 x 45 km gereden om mijn Peugot te verkopen, zonde van de tijd. Auto wordt bekeken, gefotografeerd en alles wordt doorgestuurd naar Amsterdam waar de ' taxateurs' zitten en door een database gehaald. Dan krijg je dus de taxatieprijs die ze je gestuurd hebben en wat gebaseerd is op een 100% auto zonder schades, met maximaal 150.000 km etc. en dan haalt de computer alle minpunten ervan af. Bij mij was het de NAP, om een of andere reden zat daar een verschil in van 25.000 km. Iets wat niet overeen kwam met het aankoopbewijs dat ik er bij had en de APK , maar goed, omdat er dus geen mensen aan te pas komen kreeg ik van de computer een bod van 3 tot 13 euro. Dat was blijkbaar niet ongewoon volgens de vriendelijke jongen die dit alles organiseerde maar dat is hoe het bedrijf werkt. Computeranalyse, als je pecht hebt dan moet je dus geld bijleggen omdat de computer dit zo berekent.
Vaag bedrijf, eerste en laatste keer. Bel ik nog liever de plaatselijke autosloper.
3 tot 13 euro, dat was dan wel een hele oude Peugeot :D kan je hem beter in onderdelen verkopen

stofzuigertje

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De plaatselijke sloperij heeft tarief van €125,- naar €150,- verhoogd mits compleet en APK of rijden hoeft niet, stuk mag, geen schade wrak.
Gebroken tandriem mag, kleine deukjes ook maar geen total loss...

Verder, Wij kopen, ik vond een andere site met zelfde voorwaarden en adres....
Bij invoeren bleek dat ik op dat zelfde adres na 2x invoeren dus 2 verschillende online prijzen kreeg.

Ze werken dus onder meerdere namen en Wij Kopen bied meer, maar wat ze betalen?
Ik ga liever voor de deur wachten tot mensen teleurgesteld naar buiten komen en dan meer bieden is koopjes halen!
Wel rekening houden dat ze boos kunnen worden en het beslist niet leuk vinden maar ze hebben voldoende vestigingen om dit lang vol te houden!

hajac
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2017 22:19

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door hajac »

ik kreeg ook een aanbod van 630 euro voor mij auto mazda 626 van 2000 luxe uitvoering met navigatie trekhaak airco alles elektrisch lichtmetalen velgen
maar de prijs kan hoger worden door de extra,s werd mij verteld
dus heb ik een afspraak gemaakt en de auto werd bekeken
hij ziet erg mooi uit zei hij en is heel goed onderhouden

en ja hoor daar komt dan de werkelijk taxatie .................. 165 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik keek die man eens aan en vroeg van wat vind je daar zelf van ????
alleen de licht metalen velgen zijn dat al waard zei ik
maar ja ik zei van geef de sleutels maar ik ben weg hier

Heb ik een dag verlof genomen en naar Maastricht gereden voor niks Pufffffff
niet mee in zee gaan met dit bedrijf zou ik zeggen

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door peteroo »

Zelfs de sloper geeft zo'n bedrag nog. Die Mazda's zijn prima auto's. Ik zou 'm fijn via Gaspedaal of Autotrack aanbieden.

caintje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:37

Re: Wij Kopen Auto's: ervaringen?

Ongelezen bericht door caintje »

Hier hetzelfde.

Wij bieden een Mazda 6sport aan met full options.

Kreeg een mail met taxatie van €3450 en een afspraak gemaakt omdat ik toch benieuwd was.

Meneer wil eerst een proefrit maken en rijd zo hard weg dat me auto direct in de toerenbegrenzer en rijdt ruim 90 in een drukke straat.
Na de rit stond meneer me niet normaal te woord. Mijn meningen waren onzin en kwats.
Werd uitgescholden en al.

Toen kreeg ik zijn taxatie: €900,- !!

Bijna een kwart van de originele taxatie!!!
Dat er iets af gaat vanwege de handelsprijzen enz , ja dat had ik wel verwacht.

Maar dit.....................

Huiswaars gegaan en hoofdkantoor gebeld. Gezegd dat ik een klacht wil indienen tegen de desbetreffende meneer en dat ik hun aansprakelijk stel voor eventuele schade aan me wagen
Ben ook direct naar me garage gereden vanwege meneer zijn racerit.
Gelukkig geen schade , maar toch.


Voor mij NOOIT geen zaken meer met deze "firma".
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2017 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd

Gesloten