LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airco vullen bij Kwikfit

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Stephano
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2015 17:42

Airco vullen bij Kwikfit

Ongelezen bericht door Stephano »

Ik heb na een aantal jaar (te lang) mijn airco bij laten vullen bij Kwikfit
Er was in al die jaren maar 40 % weggelekt.
De monteur besloot na het vacuum trekken gelijk weer te vullen , dus niet eerst te persen ,want dat zat wel goed.
Is dit juist ? , want volgens mij moet dit wel standaard gebeuren , maar miss heb ik het mis.
Ik betaalde wel het totale bedrag , er was mij gezegd dat het 2 uur zou duren maar was na 3 kwartier al klaar.
Wat denken jullie ?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2015 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Airco vullen bij Kwikfit

Ongelezen bericht door kokka »

Met als verschil dat je met persen een hoger drukverschil creëert als met vacumeren.
sommige haarscheurtjes lekker bij vacuüm niet en bij de werkdruk van de airco installatie wel.

jvdl01
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2013 22:30

Re: Airco vullen bij Kwikfit

Ongelezen bericht door jvdl01 »

als het een all in 1 prijs is kan je natuurlijk niet meer of minder betalen ongeacht de tijd
wel moet alles gebeuren zoals het moet.
onder druk zetten van het systeem laat andere mankementen zien .
dus oftewel mocht die normaal zijn dat het systeem nog onder druk gezet moet worden
is dat hun probleem en heb je teveel betaald.

zou snuffel maar niet al te serieus nemen want hij vind dat waneer
rdw uitpraak over iets doet wat de keurmeester verkeerd gedaan heeft
nog steeds dat de apk meester/monteur gelijk heeft

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Airco vullen bij Kwikfit

Ongelezen bericht door kokka »

snuffel1 schreef:
Stephano schreef:Ik heb na een aantal jaar (te lang) mijn airco bij laten vullen bij Kwikfit
Er was in al die jaren maar 40 % weggelekt.
De monteur besloot na het vacuum trekken gelijk weer te vullen , dus niet eerst te persen ,want dat zat wel goed.
Is dit juist ? , want volgens mij moet dit wel standaard gebeuren , maar miss heb ik het mis.
Ik betaalde wel het totale bedrag , er was mij gezegd dat het 2 uur zou duren maar was na 3 kwartier al klaar.
Wat denken jullie ?
Volgens u moet na het vacuüm trekken het systeem ook nog eens afgeperst worden, ik vraag me af waarom want als er een lek is lukt vacuüm trekken ook niet. Kwikfit doet het nu eens zoals het hoort snel en betaalbaar maar nu bent u het niet eens over de totaalprijs. Oja Kwikfit werkt niet met een uurtarief maar met all in prijs.
afpersen is alleen nodig als je het vermoeden hebt dat er lekkage is, of als je onderdelen van het airco systeem hebt vervangen dit doe je dan bij voorkeur met Stikstof om te voorkomen dat je vocht in je systeem krijgt. Vacumeren is altijd nodig, omdat je tegenwoordig te maken hebt met compound-gassen waarbij het ene bestandsdeel van het gas vluchtiger is als het andere. om te voorkomen dat je een verkeerde samenstelling van het gas krijgt, wordt een airco met een compound-gas altijd helemaal leeg getrokken, gevacumeerd dus, en daarna opnieuw met het voorgeschreven gewicht aan gas gevuld.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Airco vullen bij Kwikfit

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Banden vervangen, olie verversen.
Meer moet je van Kwik-Fit niet verwachten.

Hou het vooral eenvoudig.

Ik heb mijn auto in onderhoud bij een merk dealer: Bockhoudt Groningen (Hyundai). En ervaar dat zij zich echt verantwoordelijkheid voelen voor mijn auto.
Daarnaast ervaar ik hun service als buitengewoon goed. Ik ben als Groninger niet snel enthousiast maar nu even wel omdat ik waarde aan mijn auto hecht.

En als ik kijk wat ik aan kosten maak met mijn auto, ten opzichte van de waarde van mijn auto - met daarbij de onderhoudsgeschiedenis bij mijn merkdealer - dan zie je mij nooit meer terug bij de Kwik-Fit.

Gesloten