Pagina 1 van 1

BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 12 jul 2015 20:46
door Kado
Help..

Mijn BMW heeft een defect in de buitenspiegelafstelling. Geen probleem dacht ik, dit valt onder de BMW EUROPlus garantie. Ik hoopvoll naar BMW Den Haag die aangaf eerst diagnose te moeten uitvoeren.
290 Euro voor de diagnose betaald maar BMW DenHaag heeft geen defecten kunnen constateren.
En nu? Mijn spiegel doet het nog steeds niet. Het voorstel van BMW Den Haag is om de diagnose nog mails uit te voeren maar betwijfelt of ze iets kunnen vinden.

Nu komt de grap. BMW EURPlus geeft aan dat een defecte spiegel afstelling onder de garantie valt maar in de kleine lettertjes staat dat de diagnose kosten niet worden vergoed. ben ik zo 500+ euro kwijt zonder enige garantie dat het probleem is opgelost. Ik heb al 1000 euro voor de garantie betaald!!

Wat moet ik doen? Ik voel me ernstig in de steek gelaten door BMW.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 12 jul 2015 21:00
door kokka
ik denk dat dit een beetje omgekeerde wereld is van BMW Den Haag
als het defect aan de spiegel onder de garantie valt, dan hoort het zoeken naar de werkelijke oorzaak daar ook onder te vallen.
je kan ze het beste schriftelijk in gebreke stellen, althans als Dit ook de dealer is waar je de auto gekocht hebt. als je die hebt kan je je rechtsbijstandsverzekering er opzetten.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 12 jul 2015 22:05
door Kado
Hallo Kokka,

Auto is bij een BMW dealer in Duitsland met garantie gekocht.BMW EUROPLus wordt in alle landen in de EU erkend behalve in NL. Volgens de garantie bepalingen moeten alle BMW service punten in de EU de garantie erkennen maar NL dealers Doen dat niet. EUOPlus weet dit en heeft een coulanse regeling voor NL klanten, Zelf betalen en daarna schriftelijk claimen in .de. Niet netjes maar tot daar aan toe.

Kan ik BMW DenHaag in gebreken stellen voor het niet kunnen vinden en oplossen van het probleem?

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 12 jul 2015 22:32
door GJvdZ
Kado schreef: 290 Euro voor de diagnose betaald maar BMW DenHaag heeft geen defecten kunnen constateren.
En nu? Mijn spiegel doet het nog steeds niet. Het voorstel van BMW Den Haag is om de diagnose nog mails uit te voeren maar betwijfelt of ze iets kunnen vinden.
Dus de spiegel werkt bij de dealer maar niet als jij het gebruikt?

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 12 jul 2015 23:20
door kokka
Kado schreef:Hallo Kokka,

Auto is bij een BMW dealer in Duitsland met garantie gekocht.BMW EUROPLus wordt in alle landen in de EU erkend behalve in NL. Volgens de garantie bepalingen moeten alle BMW service punten in de EU de garantie erkennen maar NL dealers Doen dat niet. EUOPlus weet dit en heeft een coulanse regeling voor NL klanten, Zelf betalen en daarna schriftelijk claimen in .de. Niet netjes maar tot daar aan toe.

Kan ik BMW DenHaag in gebreken stellen voor het niet kunnen vinden en oplossen van het probleem?
In dat geval niet denk ik. dat zou alleen kunnen als zij jouw de auto hebben gekocht.
zij stellen voor om je auto aan de computer te hangen, omdat de kans dat daar de storing mee gevonden wordt het grootst is. dat hebben ze gedaan, en daar heb je een rekening voor gehad. ik denk dat ze graag een vrijbrief krijgen om door te zoeken tot ze het probleem hebben gevonden, maar dat zou dan best wel eens een duur spiegeltje kunnen worden.
wat is precies het probleem, en is het probleem continue aanwezig? als er bijvoorbeeld een slecht contact is of een kabeltje die aan het door schavielen is,dan is dat inderdaad misschien (nog) niet zichtbaar op het diagnose apparaat.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 13 jul 2015 00:07
door olaf79
De BMW dealer heeft zich gecommitteerd aan de voorwaarden van de merk organisatie en dient zich dus daaraan te houden. Jij mag als klant ervan uit gaan dat BMW die afspraken oplegt en toezicht houdt op de dealers. Ik denk dat je de garantie bij BMW Nederland moet claimen en ik hoop dat als BMW Nederland hiervan hoort zij eieren voor hun geld kiezen en dealers die niet meewerken uit hun dealernetwerk gooien. Het kan natuurlijk niet dat dealers de opdrachten en regels van het hoofdkantoor negeren. Wordt dan geen dealer.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 13 jul 2015 20:24
door Kado
De spiegel werkt af en toe.

Voor die 290 euro hebben ze hem 2 x uitgelezen, deur bekleding verwijderd en de kabel boom doorgemeten. Toen alles teruggebouwd was deed hij het weer even. Nu stelt BMW Den Haag voor om deze diagnose weer te doen.

Ik heb inderdaad de opmerking gekregen dat als ik de auto bij BMW den haag had gezocht het probleem al lang kosteloos zou zijn opgelost. Waarom geen service voor klanten met BMW EURPlus garantie ??

Vele BMW klanten hebben zich al beklaagd over het feit dat BMW Nederland als enige in EU de Europeese garantie niet erkend. Groot beklach bij de Duitse BMW rijders op bezoek in NL. Hier is online al veel correspondentie over te vinden en iedereen vangt bot. Dus ik leg me op dat punt maar neer. De workaround van is EUROplus omslachtig en tijdrovend maar werkt wel.

wat te doen?

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 13 jul 2015 20:53
door kokka
Dat is bij Audi toch wel beter geregeld. ik importeerde in 2005 een S4 uit Duitsland. paar maanden later problemen met 1 van de bobines. dit werd dus gewoon netjes onder garantie opgelost( kreeg zelfs een gratis leenwagen mee) De dealer in spijkenisse was op de hoogte van het feit dat ik hem zelf uit Duitsland had gehaald.
de service man was heel stellig :" Audi is Audi" en " alle Audi's komen uit Duitsland

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 13 jul 2015 23:08
door olaf79
Kado schreef:De spiegel werkt af en toe.

Voor die 290 euro hebben ze hem 2 x uitgelezen, deur bekleding verwijderd en de kabel boom doorgemeten. Toen alles teruggebouwd was deed hij het weer even. Nu stelt BMW Den Haag voor om deze diagnose weer te doen.

Ik heb inderdaad de opmerking gekregen dat als ik de auto bij BMW den haag had gezocht het probleem al lang kosteloos zou zijn opgelost. Waarom geen service voor klanten met BMW EURPlus garantie ??

Vele BMW klanten hebben zich al beklaagd over het feit dat BMW Nederland als enige in EU de Europeese garantie niet erkend. Groot beklach bij de Duitse BMW rijders op bezoek in NL. Hier is online al veel correspondentie over te vinden en iedereen vangt bot. Dus ik leg me op dat punt maar neer. De workaround van is EUROplus omslachtig en tijdrovend maar werkt wel.

wat te doen?
Wat staat er over in de voorwaarde van de EUROplus garantie? Staat daar welke landen de garantie betreft en wordt NL daar uitgesloten? Zo niet dan kun je de kosten bij je BMW dealer (waar je gekocht hebt) terugclaimen.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 16 jul 2015 23:33
door Kado
In de voorwaarde staat, geldig in Europa inclusief het Aziatische deel van Turkije. Alle BMW partijen erkennen dat NL daar onder valt en ook dat de kapotte spiegel gedekt is. Het probleem is dat ik 290 euro aan diagnose kosten kwijt, nog steeds een kapotte spiegel heb en Om een "kans" te maken om dit onder garantie te laten repareren nog een paar honderd euro moet vergokken. Het zal toch niet waar zijn dat BMW garanties verkoopt waar je niets aan hebt...

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 17 jul 2015 10:33
door madfred
Anders ga je toch een paar daagjes ertussenuit naar Duitsland. Breng je de auto daar naar een dealer.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 17 jul 2015 12:16
door peteroo
Los van de garantiekwestie vind ik dit een typisch geval van nodeloos ingewikkelde techniek. Mijn Oudi heeft ook elektrisch verstelbare buitenspiegels. Die doen het na bijna 21 jaar nog prima en werken altijd. Simpelweg omdat er enkele schakelaartjes, wat zekeringen en twee motortjes aan te pas komen.

Een niet-werkende buitenspiegel die je moet laten uitlezen, hoe komen fabrikanten erop? Ik heb niks tegen functionele auto-elektronica, maar op moment dat echt allerlei op zich los staande systemen met elkaar zijn gekoppeld worden kleine storingen grote problemen.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 30 mei 2017 22:34
door Kado
Update: Na aanleiding van een andere blunder (autmaatbak half afgevuld met olie) heb ik een gesprek gehad met de aftersales manager van de betreffende BMW dealer. Die heeft geregeld dat alle leed, inclusief het euvel met de spiegel netjes opgelost.

Re: BMW Den Haag en BMW EUROPlus garantie.

Geplaatst: 31 mei 2017 11:08
door Quark
Hebben ze daar 2 jaar overgedaan ? aangezien de laatste post op 16 juli 2015 was.