LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Bij autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland een gebruikte renault clio gekocht,de volgende dag bleek dat de auto naar rechts trok met remmen en daarna bleef ook het abs lampje branden.
Hierop contact opgenomen met Jan Jaspers en ik kon de auto naar een door hem genoemd bedrijf brengen ter reparatie.
Hier bleek dat de remklauw rechts voor vast zat en dit is dan ook verholpen maar het abs lampje bleef branden en het bedrijf kreeg het niet voor elkaar om het uit te zetten,wel als er verder onderzoek gedaan zou worden maar daar werd door Jaspers niet op gereageerd,Jaspers heeft de auto zelf opgehaald en wij konden de auto ophalen,hij had het zelf voor elkaar gekregen dat je het lampje niet meer zag branden.
De volgende dag toch weer even gebeld wat hij dan gedaan had,hierop zei hij dat hij het had afgeplakt,tja daar schieten wij niets mee op want zo komt de auto niet door de apk heen.
Wij mochten bij grote uitzondering een andere auto uitzoeken,iets dat eigenlijk helemaal niet onze bedoeling was,maar we konden niet anders omdat het euvel de module of sensoren konden zijn en daarvan waren ons de kosten te hoog als dit er nog eens bij zou komen en daarbij verwacht ik dat de auto gewoon in orde is zoals door hem gezegd was bij de aankoop.
Ook zei hij nog dat hij voor ons een uitzondering maakt om de auto om te ruilen want als wij Turken waren geweest had hij het niet gedaan.
Al met al een andere auto genomen die binnen ons budget lag,deze auto was wel 200,- goedkoper maar dat geld gaf hij niet terug,we mochten al blij zijn dat we hem om konden ruilen.
Ook een aankoopbewijs werd moeilijk over gedaan,apk keuringsrapporten zitten er standaard niet bij want die zijn zogenaamd niet door de vorige eigenaren erbij gegeven.
Nu zitten wij met een auto opgescheept die wij eigenlijk helemaal niet wilden maar we moeten het er mee doen.
Het is van mijn kant uit een waarschuwing dat dit de zoveelste onbetrouwbare autohandelaar is.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Wees blij dat u die Clio hebt kunnen inleveren. Elektronica-ellende, zoals dit, zal vaker voor komen wanneer de hedendaagse auto's op leeftijd komen. Verder komt hij over als een handelaar met een weinig coulante en klantvriendelijke houding, maar we zouden zijn kant van het verhaal moeten lezen om dat zeker te weten.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Blij zijn?
Ik verwacht een auto mee te nemen die goed is zoals hij mij vertelde en ik ga dit niet zomaar hier plaatsen als er iets van mijn verhaal niet waar is.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

MMN16 schreef:Blij zijn?
Ik verwacht een auto mee te nemen die goed is zoals hij mij vertelde en ik ga dit niet zomaar hier plaatsen als er iets van mijn verhaal niet waar is.
Ik bedoelde dat de kans groot was dat u nog meer problemen had gekregen met deze auto en dat de verkopende partij u er mee had laten zitten. Ga liefst naar een goede garage. Daar betaal je meestal wat meer dan bij handelaren, maar meestal verkopen die auto's die ze eerst hebben onderzocht en die ze met een gerust hart durven verkopen.

Met de tweede opmerking doelde ik op eerdere klachten. Het komt nogal eens voor dat een garage of handelaar reageert en met een heel ander verhaal komt. Het was dus een uitnodiging aan Jaspers. Ik neem geen standpunt in.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

snuffel1 schreef:Bouwjaar, aanschafprijs eventuele garantie hier vermelden zou meer duidelijk kunnen verschaffen want van een auto die duizend euro kost is minder te verwachten dan van een auto die tien duizend euro heeft gekost.
Het gaat hier niet om prijzen maar om hoe de man handeld.
Wij zijn erachter gekomen dat de man vol met leugens zit,geeft zijn zoon de schuld dat die alles kwijt raakt van keuringsrapporten,Nap tellerstandrapport.

Ook heeft hij de Renault gewoon weer doorverkocht zonder te melden wat er aan mankeert want het lijkt mij sterk dat de nieuwe eigenaar de auto anders had genomen als hij/zij weet wat er aan de hand is.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

peteroo schreef:
MMN16 schreef:Blij zijn?
Ik verwacht een auto mee te nemen die goed is zoals hij mij vertelde en ik ga dit niet zomaar hier plaatsen als er iets van mijn verhaal niet waar is.
Ik bedoelde dat de kans groot was dat u nog meer problemen had gekregen met deze auto en dat de verkopende partij u er mee had laten zitten. Ga liefst naar een goede garage. Daar betaal je meestal wat meer dan bij handelaren, maar meestal verkopen die auto's die ze eerst hebben onderzocht en die ze met een gerust hart durven verkopen.

Met de tweede opmerking doelde ik op eerdere klachten. Het komt nogal eens voor dat een garage of handelaar reageert en met een heel ander verhaal komt. Het was dus een uitnodiging aan Jaspers. Ik neem geen standpunt in.
Ik snap uw punt nu het kwam in eerste instantie anders over.

Toen wij het aankoopbewijs waar wij echt om hebben moeten vragen ontvingen stond er een bedrag dat 700,- minder was dan dat de auto moest kosten waarop wij hem attendeerde dat dit niet klopt,hij heeft het met veel morren aangepast naderhand met de woorden.......ja ik moet ook een beetje sjoemelen om iets te verdienen,maar het geld hadden wij al gegeven want anders waren wij nooit met deze man in zee gegaan.
Hij wilde dit ook zo aan zijn boekhouder doorgeven.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat hebben wij ook gehad, bij een verder prima autobedrijf. Er was een verschil van een paar honderd euro, waar wij achteraf gezien geen chocolade van konden maken. Het was een net autootje voor het geld en de afhandeling ging prima, maar we vermoedden dat er belastingtechnisch iets werd gefoefeld.

Zo'n brandend lampje kan je later veel ellende bezorgen. Bij mijn weten mogen er voor de apk ook geen waarschuwingslampjes op het dashboard branden.
Rare gang van zaken, dat hij die auto zo weer door verkoopt. Maar zo gaat dat. Dit forum staat vol met klachten, vooral over handelaren.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door thecure »

MMN16 schreef:Bij autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland een gebruikte renault clio gekocht,de volgende dag bleek dat de auto naar rechts trok met remmen en daarna bleef ook het abs lampje branden.
Hierop contact opgenomen met Jan Jaspers en ik kon de auto naar een door hem genoemd bedrijf brengen ter reparatie.
Hier bleek dat de remklauw rechts voor vast zat en dit is dan ook verholpen maar het abs lampje bleef branden en het bedrijf kreeg het niet voor elkaar om het uit te zetten,wel als er verder onderzoek gedaan zou worden maar daar werd door Jaspers niet op gereageerd,Jaspers heeft de auto zelf opgehaald en wij konden de auto ophalen,hij had het zelf voor elkaar gekregen dat je het lampje niet meer zag branden.
De volgende dag toch weer even gebeld wat hij dan gedaan had,hierop zei hij dat hij het had afgeplakt,tja daar schieten wij niets mee op want zo komt de auto niet door de apk heen.
Wij mochten bij grote uitzondering een andere auto uitzoeken,iets dat eigenlijk helemaal niet onze bedoeling was,maar we konden niet anders omdat het euvel de module of sensoren konden zijn en daarvan waren ons de kosten te hoog als dit er nog eens bij zou komen en daarbij verwacht ik dat de auto gewoon in orde is zoals door hem gezegd was bij de aankoop.
Ook zei hij nog dat hij voor ons een uitzondering maakt om de auto om te ruilen want als wij Turken waren geweest had hij het niet gedaan.
Al met al een andere auto genomen die binnen ons budget lag,deze auto was wel 200,- goedkoper maar dat geld gaf hij niet terug,we mochten al blij zijn dat we hem om konden ruilen.
Ook een aankoopbewijs werd moeilijk over gedaan,apk keuringsrapporten zitten er standaard niet bij want die zijn zogenaamd niet door de vorige eigenaren erbij gegeven.
Nu zitten wij met een auto opgescheept die wij eigenlijk helemaal niet wilden maar we moeten het er mee doen.
Het is van mijn kant uit een waarschuwing dat dit de zoveelste onbetrouwbare autohandelaar is.
Bij de aankoopkeuring kwam dit probleem niet naar voren?
Had u geen garantie?
Hoe oud was die clio en wat was de prijs?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

MMN16 schreef:De volgende dag toch weer even gebeld wat hij dan gedaan had,hierop zei hij dat hij het had afgeplakt,tja daar schieten wij niets mee op want zo komt de auto niet door de apk heen..
Dan is de garagehouder behalve oneerlijk ook nog een dommerik.

Hij had immers met hetzelfde gemak kunnen zeggen dat de ABS gerepareerd of ge-reset was.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

peteroo schreef:Dat hebben wij ook gehad, bij een verder prima autobedrijf. Er was een verschil van een paar honderd euro, waar wij achteraf gezien geen chocolade van konden maken. Het was een net autootje voor het geld en de afhandeling ging prima, maar we vermoedden dat er belastingtechnisch iets werd gefoefeld.

Zo'n brandend lampje kan je later veel ellende bezorgen. Bij mijn weten mogen er voor de apk ook geen waarschuwingslampjes op het dashboard branden.
Rare gang van zaken, dat hij die auto zo weer door verkoopt. Maar zo gaat dat. Dit forum staat vol met klachten, vooral over handelaren.
Ja dat is dan ook de reden dat wij zijn terug gegaan want met een brandend abs lampje komt de auto niet door de keuring.
Volgens Jaspers doen ze bij hem in de buurt daar niet moeilijk over met een keuring.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

thecure schreef:
MMN16 schreef:Bij autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland een gebruikte renault clio gekocht,de volgende dag bleek dat de auto naar rechts trok met remmen en daarna bleef ook het abs lampje branden.
Hierop contact opgenomen met Jan Jaspers en ik kon de auto naar een door hem genoemd bedrijf brengen ter reparatie.
Hier bleek dat de remklauw rechts voor vast zat en dit is dan ook verholpen maar het abs lampje bleef branden en het bedrijf kreeg het niet voor elkaar om het uit te zetten,wel als er verder onderzoek gedaan zou worden maar daar werd door Jaspers niet op gereageerd,Jaspers heeft de auto zelf opgehaald en wij konden de auto ophalen,hij had het zelf voor elkaar gekregen dat je het lampje niet meer zag branden.
De volgende dag toch weer even gebeld wat hij dan gedaan had,hierop zei hij dat hij het had afgeplakt,tja daar schieten wij niets mee op want zo komt de auto niet door de apk heen.
Wij mochten bij grote uitzondering een andere auto uitzoeken,iets dat eigenlijk helemaal niet onze bedoeling was,maar we konden niet anders omdat het euvel de module of sensoren konden zijn en daarvan waren ons de kosten te hoog als dit er nog eens bij zou komen en daarbij verwacht ik dat de auto gewoon in orde is zoals door hem gezegd was bij de aankoop.
Ook zei hij nog dat hij voor ons een uitzondering maakt om de auto om te ruilen want als wij Turken waren geweest had hij het niet gedaan.
Al met al een andere auto genomen die binnen ons budget lag,deze auto was wel 200,- goedkoper maar dat geld gaf hij niet terug,we mochten al blij zijn dat we hem om konden ruilen.
Ook een aankoopbewijs werd moeilijk over gedaan,apk keuringsrapporten zitten er standaard niet bij want die zijn zogenaamd niet door de vorige eigenaren erbij gegeven.
Nu zitten wij met een auto opgescheept die wij eigenlijk helemaal niet wilden maar we moeten het er mee doen.
Het is van mijn kant uit een waarschuwing dat dit de zoveelste onbetrouwbare autohandelaar is.
Bij de aankoopkeuring kwam dit probleem niet naar voren?
Had u geen garantie?
Hoe oud was die clio en wat was de prijs?
Zoals ik al aangaf gebeurde dit een dag na aankoop.
De prijs en jaar doet er niet toe,het gaat hier om het oneerlijke gedrag van Jaspers terwijl hij bij aankoop ook nog had gezegd dat als de auto niet beviel wij hem om konden ruilen voor een andere maar hij wist met zekerheid te zeggen dat de auto prima in orde was en deze ons goed zou bevallen.Dit was in eerste instantie ook zo tot de dag erna de problemen begonnen.
Laatst gewijzigd door MMN16 op 08 jul 2016 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Leo The Emperor schreef:
MMN16 schreef:De volgende dag toch weer even gebeld wat hij dan gedaan had,hierop zei hij dat hij het had afgeplakt,tja daar schieten wij niets mee op want zo komt de auto niet door de apk heen..
Dan is de garagehouder behalve oneerlijk ook nog een dommerik.

Hij had immers met hetzelfde gemak kunnen zeggen dat de ABS gerepareerd of ge-reset was.
Nee dat kon hij niet want wij moesten de auto ter reparatie brengen in een door hem aangewezen bedrijf en deze vertelde ons dat resetten niets opleverde dus wij wisten al dat het niet gerepareerd was.
Na thuiskomst voor de zekerheid het keuringsbedrijf gebeld waar wij altijd onze vorige auto hebben laten keuren en deze vertelde ons dat hij de auto niet zou goed keuren als de keuring gedaan moest worden,daarom zijn wij terug gegaan naar Jaspers.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MMN16 schreef:Zoals ik al aangaf gebeurde dit een dag na aankoop.
De prijs en jaar doet er niet toe,het gaat hier om het oneerlijke gedrag van Jaspers terwijl hij bij aankoop ook nog had gezegd dat als de auto niet beviel wij hem om konden ruilen voor een andere maar hij wist met zekerheid te zeggen dat de auto prima in orde was en deze ons goed zou bevallen.Dit was in eerste instantie ook zo tot de dag erna de problemen begonnen.
Natuurlijk doen die ertoe: immers heeft een koper ook onderzoeksplicht en geeft het jaar, km-stand en prijs een goed beeld van wat je kunt verwachten.
Het feit dat je weigert deze informatie te geven doet vermoeden dat er meer aan dit verhaal is dan reeds verteld.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Julie4444 schreef:
MMN16 schreef:Zoals ik al aangaf gebeurde dit een dag na aankoop.
De prijs en jaar doet er niet toe,het gaat hier om het oneerlijke gedrag van Jaspers terwijl hij bij aankoop ook nog had gezegd dat als de auto niet beviel wij hem om konden ruilen voor een andere maar hij wist met zekerheid te zeggen dat de auto prima in orde was en deze ons goed zou bevallen.Dit was in eerste instantie ook zo tot de dag erna de problemen begonnen.
Natuurlijk doen die ertoe: immers heeft een koper ook onderzoeksplicht en geeft het jaar, km-stand en prijs een goed beeld van wat je kunt verwachten.
Het feit dat je weigert deze informatie te geven doet vermoeden dat er meer aan dit verhaal is dan reeds verteld.
Dat is jouw mening,ik denk daar anders over.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door witte angora »

In het geval van de Clio maakt leeftijd en dergelijke niet eens zoveel uit als het om de remwerking gaat. Volgens mijn occasiongids zijn de remmen bij de Clio al vrij snel een groter probleem dan bij andere auto's. Zowel de voor- als achterremmen. Ook de handrem werkt vaak maar aan één kant.

Wat wel opvalt is dat vooral vóór de facelift van 2001 storingen aan het ABS-systeem aan de orde van de dag zijn.

Het zal best wel een fijne auto zijn om in te rijden, maar het is een model dat mij te veel gebreken heeft om er vertrouwen in te hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat je er verstandig aan hebt gedaan het ding bij die handelaar achter te laten.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

snuffel1 schreef:U wil Jaspers aan de schandpaal nagelen zonder details betreffende de auto te geven u kunt wel denken dat dat niet relevant is maar dat maakt uw relaas wel ongeloofwaardig. Wie weet komt Jaspers nog met een reactie waarin e.e.a. meer helder wordt. Ik geef Jaspers vooralsnog het voordeel van de twijfel.
Prima,ik zie zijn reactie graag hier geplaatst worden.
Ik stel voor dat je hem zelf even hier op attent maakt als je hem het voordeel van de twijfel geeft. :lol:

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

witte angora schreef:In het geval van de Clio maakt leeftijd en dergelijke niet eens zoveel uit als het om de remwerking gaat. Volgens mijn occasiongids zijn de remmen bij de Clio al vrij snel een groter probleem dan bij andere auto's. Zowel de voor- als achterremmen. Ook de handrem werkt vaak maar aan één kant.

Wat wel opvalt is dat vooral vóór de facelift van 2001 storingen aan het ABS-systeem aan de orde van de dag zijn.

Het zal best wel een fijne auto zijn om in te rijden, maar het is een model dat mij te veel gebreken heeft om er vertrouwen in te hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat je er verstandig aan hebt gedaan het ding bij die handelaar achter te laten.
Daar ben ik achteraf ook blij mee,ook dat ik de auto mocht omruilen,alleen niet met zijn oneerlijk handelen en ook nog eens 200 euro in zijn zak steken die eigenlijk van mij zijn.
Er wordt standaard geen apk keuringsrapport bij geleverd,zogenaamd onder het mom dat hij die niet van de eigenaars heeft ontvangen.
De clio was van 2003 met een km stand van 152.000 dus dan mag je wel iets verwachten.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Zo heeft hij ook nog een Renault Megane staan op autowereld.

Toen ik vroeg wanneer de distributieriem was vervangen noemde hij het aantal kilometers dus volgens hem veilig en hoefde nog lang niet gedaan te worden.
Wij stonden bijna op het punt om de megane te kopen.
In het onderhoudsboekje stond de stempel van de garage dus die eerst even gebeld om te vragen wanneer dit gebeurd, de riem was in 2010 vervangen en had dus vorig jaar weer vervangen moeten worden.(om de 5 jaar)

Jaspers zei letterlijk tegen mij dat hij mij iets te bijdehand vond en neem dan ook nog eens zijn opmerking dat als wij Turken waren geweest de auto niet was omgeruild zegt eigenlijk alles al over hem,dit is pure discriminatie.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door witte angora »

MM nog wat, je kunt je kwaad maken, en dat is ook wel terecht. Maar de enige die er last van heeft, ben je zelf. Jaspers ziet/hoort/ruikt/voelt het niet, die zit strakjes aan de warme hap en vanavond aan het bier. Of zo iets. Die zal zich er verder weinig van aan trekken.

Het enige wat ik je kan meegeven is dit: ga volgende keer naar een handelaar die dingen serieus oppakt. Natuurlijk ben je dan een paar honderd meer kwijt. Maar dan is de auto wel goed nagekeken, verse APK er op, en dat soort dingen meer. Voor niets gaat de zon op, als je een goede auto wil zonder mankementen, zul je je moeten realiseren dat de handelaar/garage onkosten heeft gehad om hem in goede staat te krijgen. Dat zie je dan terug in een hogere verkoopprijs, maar - dan heb je ook wel iets betrouwbaars.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Negatieve ervaring autobedrijf Jaspers in Oud Beijerland

Ongelezen bericht door MMN16 »

Dat weet ik ook wel witte angora en ik maak mij niet kwaad,het is ook meer een algemene waarschuwing dat deze man niet te vertrouwen is.

Toevallig kwam ik nog een negatieve recensie over hem tegen.(had ik eerder moeten weten)
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t ... n-jaspers/

Gesloten