LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lisa1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017 08:00

Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Lisa1975 »

Hallo mensen, ik start deze topic omdat ik slechte ervaringen heb gehad met autobedrijf Oud Gastel en inmiddels via een Facebook groep (zoek op Autobedrijf Oud Gastel in Facebook) tientallen medegedupeerden heb gevonden, die eveneens zijn opgelicht door dit bedrijf. Op Radar was al een topic actief over J.D.R. cars. Dezelfde eigenaren hebben na te veel negatieve publiciteit en aanklachten een doorstart gemaakt onder de naam Autobedrijf Oud Gastel. kijk uit als je hier een auto wilt kopen. Ze verkopen occasions waar vaak veel mee aan de hand is. Ze zorgen niet voor een nette oplossing voor het probleem (stoppen slechte/oude onderdelen terug of laten ze zelfs weg). Resultaat is een onveilige en soms onbruikbare auto. Ik hoor graag ook via deze weg of er meer mensen gedupeerd zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lisa1975 schreef:Hallo mensen, ik start deze topic omdat ik slechte ervaringen heb gehad met autobedrijf Oud Gastel en inmiddels via een Facebook groep (zoek op Autobedrijf Oud Gastel in Facebook) tientallen medegedupeerden heb gevonden, die eveneens zijn opgelicht door dit bedrijf. Op Radar was al een topic actief over J.D.R. cars. Dezelfde eigenaren hebben na te veel negatieve publiciteit en aanklachten een doorstart gemaakt onder de naam Autobedrijf Oud Gastel. kijk uit als je hier een auto wilt kopen. Ze verkopen occasions waar vaak veel mee aan de hand is. Ze zorgen niet voor een nette oplossing voor het probleem (stoppen slechte/oude onderdelen terug of laten ze zelfs weg). Resultaat is een onveilige en soms onbruikbare auto. Ik hoor graag ook via deze weg of er meer mensen gedupeerd zijn.
Als hier al een topic over is, waarom dan nog een openen? Daarnaast, malafide autoverkopers sterven vanzelf uit als kopers gaan nadenken over wat ze kopen. Een auto is een duur en ingewikkeld apparaat waar weinig echt kennis van hebben. Des te belangrijker om vooraf informatie over de auto te krijgen, een goede proefrit te maken en vooral een aankoopkeuring laten doen. Nog beter is gewoon bij een dealer/verkoper kopen die je kent en vertrouwd. Als niemand meer koopt bij een bedrijf moeten ze vanzelf stoppen met hun activiteiten. Maar zo lang mensen blijven komen maken zij winst.
Nu waarschuwt u hier voor dit bedrijf, heeft u zelf ook vooraf gegoogled naar dit bedrijf? Waarschijnlijk niet, anders had u daar geen auto gekocht, of beter opgelet. Mostert na de maaltijd dus.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door thecure »

Op die facebook groep inderdaad veel verhalen van mensen die helaas weinig onderzoek hebben gedaan. kentekens die niet bekend zijn vooraf, onderhoudsboekjes die zogenaamd worden nagestuurd, enz.

stofzuigertje

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via google kun je zowel op firma naam als adres zoeken.

Als we dat massaal doen stoppen ze wel, want er zit daar wel eens een goede verse inruil tussen.....!
Gewoon eerst kijken of het bedrijf betrouwbaar is en bij bekijken van alle overige voertuigen weet ik al genoeg.

Lisa1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017 08:00

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Lisa1975 »

Ik maak deze topic aan omdat er nog weinig bekend was over dit bedrijf en ik daar verandering in wil brengen, zodat mensen die op internet zoeken (zoals ik dat ook heb gedaan) ook echt wat kunnen vinden over Autobedrijf Oud Gastel. Mensen denken als er niets slechts over een bedrijf op internet staat, dat het dan wel te vertrouwen is. Een fout is snel gemaakt, het is in mijn optiek wat gemakkelijk om dan de mensen de schuld te geven dat ze een auto hebben gekocht bij een bedrijf dat niet deugt - je kent immers niet de privé situatie van deze mensen. Nu er een topic is geopend over Autobedrijf Oud Gastel, is dit binnenkort ook zichtbaar in Google - als je nu op oud gastel zocht zag je alleen informatie over JDR Cars. Je moet dan helemaal onder in de topic kijken en dan staat er dat zij hun naam hebben veranderd naar Oud Gastel - niet duidelijk dus. Graag dus geen reacties over WAAROM ik hierover een topic open, maar verhalen van mensen die hier daadwerkelijk gekocht hebben en slechte ervaringen hebben. Zo kunnen we andere mensen waarschuwen en ze ervan weerhouden hier te kopen.

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door wvdelshout »

DEEL 1:Dit bedrijf is opgezet om slechte importauto's met zogenaamde garantie te verkopen. Ik heb er 2 hele slechte maanden aan over gehouden. Duizenden euro's armer. Auto maar ingeruild bij erkende Mitsubishidealer en nu een auto met Bovag-garantie gekocht. Ik heb het bedrijf nog een ultimatum gegeven om me financieel te compenseren. Zoals gewoonlijk geen enkele reactie. Hieronder een mail die ik het bedrijf gestuurd heb om alle ellende nog eens op te sommen.
Toen ik een proefrit maakte merkte ik dat de airco geen koude lucht blies. Toen ik besloot de auto te kopen werd dit vermeld op de koopovereenkomst dat de airco met de afleverbeurt nagekeken/gerepareerd zou worden
Toen ik de auto ophaalde vermoedde ik nog niet dat de airco niet werkte omdat het toen koel weer was. Al snel bleek echter dat de airco nog steeds niet werkte. Door de grote afstand (Eindhoven-Roosendaal) besloot ik maar naar mijn eigen garage te gaan om de airco een beurt te geven. Daar bleek de airco lek te zijn. Condensor lek. Nieuwe condensor geplaatst en nieuwe leiding. Daarna bleek dat ook de pomp defect was. Nieuwe pomp geplaatst. Daarna werkte de airco wel maar ik mocht hem niet gebruiken omdat de Fan defect was. Deze fan is nodig om de druk in het airco systeem niet te hoog te laten worden. Ik heb hierop contact met jullie gehad. Airco viel niet onder garantie. Dat wist ik maar m.i. is hier geen sprake van garantie omdat de airco voor aflevering nagekeken zou zijn. Dat is niet gebeurd anders had men zo kunnen zien dat de airco defect was.
Tegelijkertijd is de auto flink gaan schokken met koppelen en schakelen en was die niet betrouwbaar omdat de auto regelmatig totaal niet startte... Bij uitlezing bleek er van alles mis aan koppeling en schakelbak. (Zie bijlage). Hiermee contact met jullie opgenomen. Dit viel wel onder garantie. Omdat auto totaal niets meer deed is die opgehaald. Ik heb jullie precies gemaild, net als ik nu doe, wat er allemaal aan schortte. Ook heb ik dit verhaal ook nog eens uitgeprint in de auto gelegd zodat alles duidelijk was, dit op aanraden van de chauffeur die de auto kwam ophalen.
Een kleine week later werd de auto teruggebracht. 300 euro moest worden afgerekend. Achterin lag een fan en een startmotor. Bij navraag bij jullie bleek dat die vervangen waren en een deel van de electronica (?)
De 300 euro waren transportkosten. Het arbeidsloon hoefde ik niet te betalen als compensatie voor de gemaakte kosten van de airco. Ik heb jullie hiervoor per mail nog bedankt, in de wetenschap dat nu alles afgewerkt zou zijn.
Toen wij vorige week zondag een langere rit gingen maken leek het allemaal goed te gaan. De airco ijskoud... tot die na 30 minuten uitviel. Ook het schokken van de koppeling en het klappen in en uit de versnelling kwam tijdens die rit weer terug.
Maandag in de garage uitgelezen en weer dezelfde meldingen als voorheen. De monteur zag dat er een andere fan in zat maar zag ook dat de zekering niet vervangen was. Hij zou een andere bestellen en me bellen als die binnen was.
Intussen voor een second opinion naar de Mitsubishi dealer gegaan. Daar is de auto helemaal gecontroleerd en volgens die uitleesapparatuur bleek dat de koppelingsactuator defect was. Ermee blijven rijden zal schade aan de versnellingsbak incl. actuators geven. In een vorige mail heb ik jullie hiervan op de hoogte gebracht. Alles moest overlegd worden en vandaag zou ik jullie terugbellen wat ik zojuist gedaan heb.
Vanochtend in de garage geweest om de zekering te plaatsen. Bij het aanzetten van de airco ging de Fan dan ook netjes draaien. Volgens de monteur is dit een vereiste om de druk in het aircosysteem niet te hoog te laten oplopen. Alleen de airco werkte niet meer. De net nieuwe vloeistof bleek bruin gekleurd te zijn wat erop wees dat de temperatuur veel te hoog is geweest. Na onderzoek blijkt de splinternieuwe pomp het begeven te hebben.
Als de garage die in jullie opdracht heeft gewerkt deze zekering vervangen had dan had het nieuwe airco systeem gewoon gewerkt. Dat weten we zeker omdat de airco op de bewuste zondag ook goed heeft gewerkt. (ongeveer 30 min)... De fan is erin gezet maar verder niet uitgetest. Overigens heb ik het ook nog vermeld dat ook de zekering defect was.
wordt vervolgd...

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door wvdelshout »

DEEL 2:En nu ben ik weer terug bij af. Een auto voor de deur die ik bij autobedrijf oud Gastel met een goed gevoel gekocht heb.
Na 2 vervelende maanden is er behalve een andere startmotor niets opgelost.
Ik wil daarom aanspraak maken op de garantie wat betreft de koppeling/versnellingsbak mankementen. Dit doe ik nu voor de tweede keer omdat de auto met dit mankement al door jullie gerepareerd zou worden.
Door het niet goed uitvoeren van de reparatie, waardoor de fan niet werkte is de nieuwe aircopomp kapot gegaan. Daarom vind ik dat dit ook meegenomen moet worden. Ik heb gezorgd dat de airco compleet vernieuwd is. Ik vind dit vallen onder garantie van de vorige reparatie door jullie, of door het bedrijf dat in opdracht van jullie gewerkt heeft.
Ik vind mezelf geen lastige klant. Nalatigheid o.i.d. kan me niet verweten worden. Ik heb er alles aan gedaan om steeds jullie op de hoogte te houden van wat er allemaal mis was aan de auto.
De opmerking van u dat de airco niet onder de garantie valt vind ik dan ook niet passen. Door nalatigheid van de vorige reparatie is de airco defect geraakt.
Graag hoor ik van u of uw bedrijf hoe dit opgelost gaat worden zodat ik eindelijk de auto krijg die ik dacht gekocht te hebben.
Op mijn vorige mails hierover heb ik geen antwoord gekregen.
Wilt u alstublieft nu snel reageren. Dit is vervelend voor jullie, dat snap ik, maar probeer ook mijn positie eens voor te stellen.
N.B.
De garage die deze auto in onderhoud heeft vindt het prima als jullie contact zoeken om e.e.a. te bevestigen.
Ook om te bevestigen dat de Fan wel degelijk een wezenlijk onderdeel uitmaakt van de airco. U betwijfelde dat.
Ook op internet is hiervan bevestiging te vinden.
Dit was de mail.
Hierna viel de auto weer stil en moest weggesleept worden naar mijn eigen garage. Daar bleek dat de kabel naar de door hen geplaatste startmotor los lag en af en toe maar contact maakte. De garage heeft dit opgelost. Weer een bewijs dat ze maar wat doen om er vanaf te zijn.
Mensen, ik ben zo dom geweest om met deze mensen in zee te gaan. Ik ga nog allerlei actie ondernemen om iedereen te waarschuwen voor dit bedrijf. Maar let op .... dit bedrijf verplaatst zich constant en verandert dan hun naam omdat ze teveel boze klanten achter zich aankrijgen. Dit is de geschiedenis (voor zover te herleiden) van garage Oud-Gastel:
Garage Oud Gastel, voorheen
Garage de Veluwe, voorheen
Garagebedrijf Geffen, voorheen
Koningslijn auto's, voorheen
J.D.R. cars Apeldoorn, voorheen
Jan Dirk auto's,
nu ben ik beland bij 2014 en kan doorgaan tot 2007...
allemaal bedrijven van dhr. Roossien.

atlas1302

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Uitstervend beleid, als niemand meer koopt dan kunnen ze die gebakkies als sloop weg brengen, misschien dat dat nog wat oplevert. Verder is het zinloze energie, zie vorige Topic.

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door wvdelshout »

Even goede vrienden maar uitstervend beleid krijg je als er niemand meer koopt en dat proberen wij te bereiken met onze groep gedupeerden. Dat we dom zijn geweest dat weet ik maar al te goed. Maar alleen hier reageren op deze manier dat is zinloos. Zinloze energie hebben wij niet. Op dit moment is de RWD bezig met een onderzoek en zijn er meerdere meldingen gedaan bij consuwijzer (een orgaan van de overheid) wegens oplichting. Alleen een lange adem werkt hier uiteindelijk en niet de opmerking dat dit zinloze energie zou zijn. Dat is erg kort door de bocht atlas1302!

atlas1302

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik begrijp het en hoop dat deze praktijken uit de wereld worden geholpen, zoals u zegt is het een lange adem en de aanhouder wint. Maar intussen blijft het maar gebeuren en de mensen blijven er maar intrappen en blijven dan uiteindelijk maar klagen dat ze in de maling zijn genomen. Op die manier vind ik het zinloze energie om te reclameren bij dat bedrijf omdat het alleen maar meer irritaties oplevert dan dat de klachten afnemen, ergo ..de klachten nemen zelfs toe.

U plaats een verhaal wat al honderd jaar bekend is en verder wil ik u het niet inwrijven, laat de boel dan niet meer verpesten en ga gewoon naar een vakgarage en de pijn die u moet lijden is dan een beetje uw eigen schuld.

Als er sprake is van oplichting dan is de rechter toch uw vriend, geen lange adem maar korte metten en dan heeft u iets in de hand om mee te meppen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lisa1975 schreef:Ik maak deze topic aan omdat er nog weinig bekend was over dit bedrijf en ik daar verandering in wil brengen, zodat mensen die op internet zoeken (zoals ik dat ook heb gedaan) ook echt wat kunnen vinden over Autobedrijf Oud Gastel.
Het probleem is dus dat mensen niet eerst op internet gaan zoeken. Jij ook niet, anders had je er geen auto gekocht.

Daarbij is er nauwelijks een handelaar te vinden die uitsluitend goed onderhouden en betrouwbare oudere auto's koopt. Je waarschuwt nu tegen één bedrijf, dat eerder al gewoon van naam is veranderd (net zoals zoveel andere bedrijven in het verleden hebben gedaan), en prima in staat is dat in de toekomst nog een keer te doen. Dan ben je weer terug bij af.

Dit is inderdaad zinloze energie, beter kun je je energie stoppen in: hoe koop ik met beleid een gebruikte auto. Daar is in het verleden al eens een topic over geopend, en dat wordt kennelijk ook al niet gelezen.

Brentlaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2018 16:17

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Brentlaz »

Hoi,

Rond half december heb ik bij autobedrijf oud gastel ook een auto gekocht, bij de aankoop was afgesproken dat er 6 maanden garantie zoi gelden en dat meneer de ontbrekende hoedenplank en kofferbakklepje zou regelen. Hij zou me smsen of bellen zodra deze binnen zouden komen. Ook is gisteren het temperatuurlampje gaan branden toen ik een klein stukje reed, daarom belde ik gisteren naar het bedrijf om dat na te vragen. De telefoon hing gelijk op, dus ben ik er naar toe gereden en blijkt dat het hele bedrijf leeg staat en dat meneer nergens meer te bekennen is. Daarom ben ik naar het garagebedrijf gegaan waar de auto de apk keuring had gehad bij aflevering, deze mensen konden me ook niet vertellen waar meneer was. Ik hoop dat mijn koppakking niet lek is want naar mijn garantie (van nog 5 maanden) kan ik waarschijnlijk fluiten..... :evil:

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brentlaz schreef: want naar mijn garantie (van nog 5 maanden) kan ik waarschijnlijk fluiten..... :evil:
Net als naar de hoedenplank en het klepje vermoed ik.. Als ik het goed begrijp is de vogel dus gevlogen. Enige verhaalmogelijkheid zal dus wel heel moeilijk worden.

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Volgens mij zijn ze nu verder onder W&J auto 's Apeldoorn

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Antonio456 schreef:Volgens mij zijn ze nu verder onder W&J auto 's Apeldoorn
Of ze nu wel of niet dezelfde zijn, elk weldenkend mens zou daar niet kopen. Er zijn geen kentekenplaten te zien, dus een controle is niet mogelijk. En de kilometerstanden zijn verdacht laag (auto's van 9 jaar oud met net 65.000 op de teller en teveel auto's onder de ton).

Helaas zullen er toch nog genoeg mensen zijn die zich blind staren op de prijs en in een mooi gepoetste auto weg willen rijden. En net zoals bij de andere 'slachtoffers' hier, pas na de aankoop wordt er gezocht naar ervaringen van het bedrijf. Louche autohandelaren (ik zeg niet dat deze het wel of niet is) blijven bestaan bij de gratie van consumenten die zelf niet verder kijken.

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door wvdelshout »

NeoDutchio: Dat jij zo'n weldenkend mens bent dat is te prijzen. En natuurlijk als je van te voren alle bedrijven gaat uitpluizen voordat je er binnen stapt, loop je minder kans belazerd te worden. Maar is daar alles mee gezegd? Moet je daarmee accepteren dat een bedrijf die zich constant door het land verplaatst het recht heeft om mensen te belazeren? Het bedrijf zit nu in Beek en Donk als autobedrijf Willems. https://www.garagebedrijfwillems.nl/
Totaal geen connectie met Oud-Gastel lijkt het. Maar precies dezelfde website en ik kom ook auto's tegen die eerst in Oud-Gastel te koop stonden. Als ik als kritische consument de RDW inlicht dat het bedrijf onterecht kun keurmerk voert doen ze niets. Ze adviseren mij om daarover aangifte te doen.
NeoDutchio: Jij legt de verantwoordelijkheid bij de consument. Dat zou betekenen dat iedereen mag liegen en bedriegen en als het lukt dat het slachtoffer zelf verantwoordelijk is. Beetje raar standpunt vind ik.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wvedelshout

Maar zo moeilijk is het echt niet om niet bedonderd te worden. U wilt een gebruikte auto kopen. Prima. Zoek er een uit en laat VÓÓR de koop een aankoopkeuring doen. Controleer bij het RDW de kilometerstanden, controleer de onderhoudsboekjes. Alles in orde? Ga dan eventueel over tot koop.

Klopt het niet? Wegwezen dan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door grun »

wvdelshout schreef:NeoDutchio: Jij legt de verantwoordelijkheid bij de consument. Dat zou betekenen dat iedereen mag liegen en bedriegen en als het lukt dat het slachtoffer zelf verantwoordelijk is. Beetje raar standpunt vind ik.
Ik vind van niet. Bij het kopen van een paar sokken of een boormachine hebben consumenten geen speciale gevoelens, maar bij een auto wel. Na het kopen van een huis is de aanschaf van een auto zo'n beetje de belangrijkste en duurste aankoop, en ik denk dat een auto voor de meeste mensen meer is dan een stuk blik die ze van A naar B brengt. Ze stappen al met een apart gevoel de showroom binnen en daar staat hij dan: de auto van hun dromen. Glanzend gepoetst, geen krasje te zien en met prachtige velgen. Ze gaan erin zitten, laten hun oog over het onberispelijke dashboard glijden, en hij ruikt zelfs als nieuw ook al is hij 10 jaar oud (daar zijn spuitbussen met 'new car smell' voor). Voor een goede verkoper is het dan een koud kunstje om de koper over te halen want die is allang niet objectief meer. De verkoper staat toch niet onder ede? Waarmee ik niet wil zeggen dat hij mag bedriegen, maar je hoeft niet alles te geloven wat hij zegt.

Controleer van tevoren, thuis, altijd de geschiedenis van de gewenste auto. Hoeveel eigenaren heeft de auto gehad, zijn alle boekjes compleet en afgestempeld, zitten er twee of een sleutel(s) bij, loopt de apk binnen een paar weken af of krijg je een nieuwe apk bij aflevering? Krijg je Bovag garantie en zo ja, hoelang? Voor een paar euro zijn er sites op internet die een compleet rapport kunnen leveren, inclusief of de auto schade heeft gehad en of de airbags wel eens zijn afgegaan. Ook staat daarin wat de gemiddelde verkoopprijs is van soortgelijke auto's met dezelfde leeftijd en kilometers, wat de zwakke punten zijn en wat er bij de laatste paar apk's gevonden is. Heb je geen verstand van auto's, neem dan iemand die dat wel heeft mee naar de verkoper, die expertise is gewoon te koop op internet.
Laatst gewijzigd door grun op 19 mar 2018 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wvdelshout schreef:NeoDutchio: Dat jij zo'n weldenkend mens bent dat is te prijzen. En natuurlijk als je van te voren alle bedrijven gaat uitpluizen voordat je er binnen stapt, loop je minder kans belazerd te worden. Maar is daar alles mee gezegd? Moet je daarmee accepteren dat een bedrijf die zich constant door het land verplaatst het recht heeft om mensen te belazeren? Het bedrijf zit nu in Beek en Donk als autobedrijf Willems. https://www.garagebedrijfwillems.nl/
Totaal geen connectie met Oud-Gastel lijkt het. Maar precies dezelfde website en ik kom ook auto's tegen die eerst in Oud-Gastel te koop stonden. Als ik als kritische consument de RDW inlicht dat het bedrijf onterecht kun keurmerk voert doen ze niets. Ze adviseren mij om daarover aangifte te doen.
NeoDutchio: Jij legt de verantwoordelijkheid bij de consument. Dat zou betekenen dat iedereen mag liegen en bedriegen en als het lukt dat het slachtoffer zelf verantwoordelijk is. Beetje raar standpunt vind ik.
Natuurlijk heeft de consument een verantwoordelijkheid. Op de door uw genoemde site staan geen kentekens. Hoe kan je de history controleren dan? Kilometerstanden zijn verdacht laag, hoe kan dat? Voor de gein pik ik een willekeurige auto er uit, Citroën C4 Picasso. Deze is bijna 1000 euro goedkoper dan vergelijkbare aanbieders. Volgende auto een Renault Megane. 8 jaar oud en slechts 140.000 gelopen. Aan het type te zien een ex lease wagen. Verdacht weinig kilometers. Sterker, Op autotrack staan er welgeteld 2 met een lagere km stand, maar met een vraagprijs van meer van 2000 euro hoger.
Als koper heb je een onderzoeksplicht. Niet alleen naar de auto, maar ook naar de verkoper. Alles roept hier om op te letten. Of denkt u echt dat u bij een willekeurige handelaar naar binnen kan stappen en rijdend weg kan? Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo. Elke auto die ik aanklik zit bij de goedkoopste 5 van Nederland. Dat kan simpelweg niet.

Wat bedoeld u met het keurmerk van het RDW? Er staat RDW erkent, maar dat zegt werkelijk helemaal niets. Er kan daar een auto overschreven worden, meer doet het RDW niet. Dat er argeloze consumenten zijn die denken dat het een of ander kenmerk is, daar profiteren ze van.

Dit soort handelaren bestaan bij het feit dat er mensen kopen zonder dat ze kijken wat ze kopen. Na een tijdje hebben ze genoeg geld in handen en beginnen op een andere plek met een andere naam. Is het legaal? Aan de andere kant, wat doen ze dat strafbaar is? Een auto die geimporteerd wordt en waar het boekje van ontbreekt is de kilomterstand in 150% van de gevallen terug geraaid. Bewijs maar eens dat de handelaar het gedaan heeft, lukt je niet. Hier glippen ze mooi doorheen. En zo zijn er zat mazen waar ze doorheen kunnen glippen. En kopers staren zich nog altijd blind op de prijs en een mooi gepoetste auto. O ja, en het kopje koffie was lekker. Aankoopkeuring wordt overgeslagen en het verstand wordt uitgezet. Er zijn zat lijsten te vinden waar op te letten bij het kopen van een auto. Dus ja, een koper heeft zeker verantwoordelijkheid. Dit soort bedrijfjes sterven uit als niemand er meer koopt. En tot die tijd zijn er fora nodig waar mensen kunnen uithalen omdat ze niet slim bezig zijn geweest.

Segour
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:30

Re: Ervaringen autobedrijf Oud Gastel (voorheen J.D.R. Cars)

Ongelezen bericht door Segour »

Brentlaz schreef:Hoi,

Rond half december heb ik bij autobedrijf oud gastel ook een auto gekocht, bij de aankoop was afgesproken dat er 6 maanden garantie zoi gelden en dat meneer de ontbrekende hoedenplank en kofferbakklepje zou regelen. Hij zou me smsen of bellen zodra deze binnen zouden komen. Ook is gisteren het temperatuurlampje gaan branden toen ik een klein stukje reed, daarom belde ik gisteren naar het bedrijf om dat na te vragen. De telefoon hing gelijk op, dus ben ik er naar toe gereden en blijkt dat het hele bedrijf leeg staat en dat meneer nergens meer te bekennen is. Daarom ben ik naar het garagebedrijf gegaan waar de auto de apk keuring had gehad bij aflevering, deze mensen konden me ook niet vertellen waar meneer was. Ik hoop dat mijn koppakking niet lek is want naar mijn garantie (van nog 5 maanden) kan ik waarschijnlijk fluiten..... :evil:
Als het goed is, gaat het bedrijf nu verder onder de naam autogarage Willems in Beek en Donk. Heb het een en ander nagekeken op internet/social media en er zijn meerdere klachten hierover.

Gesloten