LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MvanDijkk
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2017 13:12

Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door MvanDijkk »

Heeft iemand ervaring met Avantage auto's in Soest?

Dit is onze ervaring:

Enige tijd geleden kochten mijn vriend en ik een Ford uit 2004, na een proefritje leek alles in orde, nadat ik de verkoper specifiek gevraagd had of er iets mis is met de auto, antwoorde hij volmondig: nee hoor, alleen de olie moet waarschijnlijk binnenkort even bijgevuld worden.
Prima! we betaalden 1800 euro en lieten de auto overschrijven.

Ca 1,5-2 wk later rijd mijn vriend in de auto en ontploft de motor.
helemaal kapot, contact opgenomen met Avantage en deze hielden zich natuurlijk van de domme.
We hebben de auto daarheen gebracht en de sleutel in overleg bij een ander bedrijf in de brievenbus gelaten.. deze zouden de sleutel aan Avantage overhandigen.
Zo gezegd zo gedaan.

Mijn vriend en ik hebben op advies van onze advocaat een brief gestuurd waarin vermeld stond dat ze 1 week de tijd kregen om de auto te maken danwelniet het geld terug te geven.
Tot op heden geen reactie.

Nou zocht ik vandaag contact met ze omdat er nog schroeven van mijn zoon zijn bed in de auto liggen, deze vroeg ik terug, zou ze dan zelf gaan halen.
Meneer van Avantage beweerde dat hij de sleutel niet had.
Dat is natuurlijk 1 grote leugen.
Ook beweerd hij dat hij ons 100 euro korting heeft gegeven, niks van waar!

maar, ik vroeg dus op een nette manier om de schroeven omdat dit voor mijn zoon is, die binnenkort jarig is (nieuw bed).
Ik kreeg als antwoord dat ze de autosleutel niet hadden en ik werd uitgemaakt voor "dombo" e.d.
Netjes! voor iemand met een eigen bedrijf.

Wij starten nu een rechtszaak tegen ze op.
Benieuwd of er meer ervaringen zijn zoals de onze.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2017 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast. Reden: ongefundeerde bewering

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ontploft de motor? Heeft u hem toevallig te warm laten lopen, doordat het oliepeil niet goed was?

MvanDijkk
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2017 13:12

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door MvanDijkk »

Olie hebben wij meteen bijgevuld na aankoop, daar lag het dus zeer zeker niet aan.

Wij hebben eerst een gesprek aan proberen te gaan, maar er viel niet met de beste man te praten.

Direct heeft de advocaat geen brief gestuurd, dit is na meerdere contactpogingen gebeurd.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door harkja »

Olie hebben wij meteen bijgevuld na aankoop
Was het wel de olie die daarvoor geschikt is ?

MvanDijkk
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2017 13:12

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door MvanDijkk »

Ja natuurlijk was dit de goede olie

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door Quark »

Kan geen website van deze dealer vinden. tref bij zoeken wel onderstaande aan zelfde adres.

MA&CA Autoservice in Soest - Autobedrijf - Telefoonboek.nl ...
https://www.telefoonboek.nl › Autobedrijf › Autobedrijf Soest
Beoordeling: 6,1/10 - ‎3 stemmen
MA&CA Autoservice in Soest, Beukenlaan 3-A, 3762AE - Telefoonnummer, informatie en kaart van MA&CA Autoservice - Rubriek Autobedrijf.

stofzuigertje

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het zou kunnen dat deze olie lekte of veel verbruikte en na enige tijd weer te laag heeft gestaan....

En ingeleverd zonder te kijken of er nog persoonlijke spullen in liggen.
Een poets bedrijf zal alle zooi weg pleuren wat er niet in hoorde of hij gaat naar de sloop....
Als de auto er nog was, een defecte met zoekgeraakte sleutel..... ja kan gebeuren en beetje slordig de auto met privé spullen in te leveren.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door thecure »

En hoezo ontploft? Wat is er precies stuk? Kan me niet voorstellen dat de motor letterlijk in duizend stukjes uiteen geëxplodeerd is.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door peteroo »

Vermoedelijk dus een kapotte koppakking of een vastloper door gebrek aan smering.

Wat ik mis: wat was de km-stand, staat van onderhoud etc? Als de Ford intussen de 250.000 km al ruimschoots gepasseerd is is het een ander verhaal dan een zorgvuldig onderhouden en bereden occasion die van oudere mensen is geweest.
Wel vind ik de aflevering slordig. Een beetje garage zorgt ook bij een auto van 1800 euro dat er enig noodzakelijk onderhoud is gepleegd. Olie op peil en lekkages aangepakt horen dat wel bij.

Avantageautos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2017 17:50

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door Avantageautos »

Beste Heer/Mevrouw

Hierbij wil ik antwoord geven op uw bericht
Ik heb geen garantie gegeven op uw ford en op de advertentie stond duidelijk dat de auto olie verbruikt

Er zijn twee sleutels met onderhoud boekje mee gegeven u heeft de auto niet bij achter gelaten u heeft de auto tegen over mijn bedrijf geparkeerd
en u heeft de sleutels kwijt geraakt

U mag niet zo maar mijn bedrijf naam zwart maken op sociale media !ik ben bij mijn advocaat geweest hij zei dat ik uw eerst mag waarschuwen ik geef u 48 uur de tijd als u deze bericht niet verwijdert

ga ik u aanklagen voor derving van mijn firma naam omdat u geen verstand heeft van zaken en polisvoorwaarden


Mvg,

Avantageautos

nielsvangeem
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2017 12:37

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door nielsvangeem »

Bron: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... gen-gebrek

Verborgen gebreken:

Als u een tweedehands auto koopt, dan koopt u deze auto in de staat waarin de auto zich op dat moment bevindt. Dit betekent dat u de auto koopt met alle zichtbare en onzichtbare gebreken. Ontdekt u ná de overdracht van de auto een gebrek, dan is het uitgangspunt dat u zelf, als eigenaar van de auto, verantwoordelijk bent voor eventuele gebreken. Soms is het echter wel mogelijk de verkoper aansprakelijk te stellen voor een gebrek.

Er zijn twee situaties die onderscheiden moeten worden:

1) U kunt geen normaal gebruik van de auto maken

Het moet dan gaan om een wel heel ernstig gebrek (bijvoorbeeld stuurinrichting kapot). Is dit het geval, dan kunt u in principe de verkoper hiervoor aansprakelijk stellen. Ongeacht de vraag of hij wel of niet bekend was met het probleem. In de wet staat namelijk dat de auto de eigenschappen moet bezitten die u op grond van de koopovereenkomst mag verwachten. U mag verwachten dat de auto de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Voor zo'n gebrek kunt u de verkoper alleen aansprakelijk stellen als het gebrek er al was vóór het afsluiten van de koopovereenkomst. Bovendien moet het gebrek niet zichtbaar zijn geweest tijdens de bezichtigingen.
2. Het gaat om een minder ernstig gebrek

U kunt de verkoper hiervoor slechts in uitzonderlijke omstandigheden aansprakelijk stellen. U moet als koper namelijk een aantal zaken aantonen, waaronder bekendheid bij de verkoper met het gebrek. Die bekendheid is vaak vrij lastig aan te tonen. Daarnaast spelen de volgende omstandigheden een belangrijke rol bij de vraag of u de verkoper aansprakelijk kunt stellen:

? Het gebrek was er al vóór het afsluiten van de koopovereenkomst. Dit moet u kunnen aantonen. Gaat het om een nieuw gebrek, dan bent u daar namelijk zelf verantwoordelijk voor.
? U moet aan uw onderzoeksplicht hebben voldaan. Als het gebrek bij de inspectie van de auto en/of een proefrit eenvoudig te ontdekken was, dan komt het gebrek waarschijnlijk voor uw rekening. Bij het sluiten van de koopovereenkomst hebt u dit gebrek juridisch gezien voor lief genomen. Gebreken die ontstaan na de koop, maar vóór de overdracht van de auto, zijn in principe wel (gedeeltelijk) voor rekening van de verkoper.
? De verkoper heeft een mededelingsplicht. De verkoper moet de hem bekende gebreken melden aan u. Ook al staat het gebrek het normale gebruik van de auto niet in de weg. Ook als een gebrek wel zichtbaar is, maar de volledige omvang van het gebrek voor u niet in te schatten is, moet de verkoper u hiervan op de hoogte stellen.
? De leeftijd van de auto is van belang. De leeftijd van de auto bepaalt in zekere mate wat u van de auto mag verwachten. Van een auto die drie jaar oud is, mag men verwachten dat die technisch in een betere staat verkeert dan een auto die veel ouder is. Gebreken die samenhangen met de ouderdom van de auto komen al snel voor rekening van de koper en zijn dus minder snel een verborgen gebrek.

Uit deze opsomming blijkt wel dat lang niet ieder gebrek een verborgen gebrek is, waarvoor de verkoper aansprakelijk is. Bovendien moet u alle punten in uw beoordeling meenemen. Alleen in samenhang kunt u nagaan of u de verkoper aansprakelijk kunt stellen. Raadpleeg zonodig een deskundige.

stofzuigertje

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

3 maanden later en nu pas reageren.......

De zoekgeraakte sleutels, dan is het niet ingeleverd en de auto alleen nog voor sloperij geschikt en niet verkoopbaar als inruil.

En de beschuldigingen, ja als je een link naar bedrijf stuurde voor hun kant van het verhaal toe te lichten is voor ons ook handig en wel zo eerlijk.
Vaak is na plaatsen en link sturen het sneller opgelost en een olie gebruiker is 1x bijvullen en bij rood lampje doorrijden niet zo slim....

5Liters Action voor minder dan €10,- kun je het lang volhouden mits je tijdig bijvulde dus tenminste wekelijks.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door thecure »

Avantageautos schreef:Beste Heer/Mevrouw

Hierbij wil ik antwoord geven op uw bericht
Ik heb geen garantie gegeven op uw ford en op de advertentie stond duidelijk dat de auto olie verbruikt

Er zijn twee sleutels met onderhoud boekje mee gegeven u heeft de auto niet bij achter gelaten u heeft de auto tegen over mijn bedrijf geparkeerd
en u heeft de sleutels kwijt geraakt

U mag niet zo maar mijn bedrijf naam zwart maken op sociale media !ik ben bij mijn advocaat geweest hij zei dat ik uw eerst mag waarschuwen ik geef u 48 uur de tijd als u deze bericht niet verwijdert

ga ik u aanklagen voor derving van mijn firma naam omdat u geen verstand heeft van zaken en polisvoorwaarden


Mvg,

Avantageautos
Wat is er dan volgens u wel gebeurd? Als het verhaal klopt mag dat gewoon verteld worden.

stofzuigertje

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vorige auto inleveren als gesloten en sleutels bij buren zonder briefje.... dat is vragen om zoekraken
Verder is het normaal dat bij afhalen aankoop de inruil met sleutels ingeleverd gaat worden, na controle op persoonlijke spullen en niet week later als
een poetser deze gereinigd heeft en boutjes bed weg pleurde.....

Verder is regelmatig olie controleren , zeker na melding bij verkoop noodzakelijk dus eigen schuld als hij na paar weken stuk gaat.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door witte angora »

MvanDijkk schreef:We hebben de auto daarheen gebracht en de sleutel in overleg bij een ander bedrijf in de brievenbus gelaten.
Maar waarom heb je de sleutel nu bij een ander bedrijf in de bus gedaan? Dat kon toch ook bij het bedrijf zelf? Ik snap het niet, in dat andere bedrijf doet de een een belofte, een ander vind die sleutel en weet van niks, en kiepert het ding gewoon in de vullisbak. Dat kun je toch op je vingers natellen?

Toen ik mijn Matizje wegbracht naar de handelaar (er moest een andere motor in), heb ik hem ook 's avonds laat teruggebracht. Goede afspraken gemaakt, en de sleutel in de brievenbus van het bedrijf zelf.

De reparatie heeft overigens 7 weken geduurd. Bij auto's van, op dat moment, 16 jaar oud en een aanschafprijs van 1000 euro, kun je niet verwachten dat er een duurbetaalde monteur boven gaat hangen. Dat is gedaan door iemand die het 'in zijn eigen tijd' doet. En dat kost tijd. En gaat niet altijd goed, waar de handelaar dan zelf achter komt tijdens een proefritje, waarna het dus uiteindelijk 7 weken wordt.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat je je eigen glazen in hebt gegooid.

Waarbij ik me, net als thecure, afvraag wat er nu precies ontploft is. Ik vermoed zelf ook een lekke koppakking. Maar dat is je tussen de regels door gezegd vanwege het hogere olieverbruik.

har73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 17:29

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door har73 »

goede ervaring met Advantage Cars

Zojuist een afspraak gemaakt in het midden van het land met Advantage Cars omdat ik mijn auto te koop had aangeboden en de afstand anders te groot was.

Nette onderhandeling, netjes vrijwaring gekregen (op locatie) via de mail en direct mijn geld ontvangen. Ook nog bij station afgezet.

Prettig zaken gedaan, aanrader!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door tttlocke »

har73 schreef:
08 sep 2020 21:19
...

Prettig zaken gedaan, aanrader!
Een tevreden klant. Altijd mooi.
Maar wat is precies de drijfveer om hier, in een 3 jaar oud topic, waarin dit bedrijf er niet goed vanaf lijkt te komen, de loftrompet te komen steken op de onderneming in kwestie?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou dat niet mogen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zegt iemand dat dat niet mag?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Avantage auto in Soest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

har73 schreef:
08 sep 2020 21:19
goede ervaring met Advantage Cars

Zojuist een afspraak gemaakt in het midden van het land met Advantage Cars omdat ik mijn auto te koop had aangeboden en de afstand anders te groot was.

Nette onderhandeling, netjes vrijwaring gekregen (op locatie) via de mail en direct mijn geld ontvangen. Ook nog bij station afgezet.

Prettig zaken gedaan, aanrader!
Rare review.

Gesloten