LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Nog nooit zoiets meegemaakt. Wat een ballentent bij SEAT Nederland en bij Van Traa Nijmegen. Ruim een maand geleden vroeg ik een folder aan. Niet gekregen. Dus nog een keer gemaild en gebeld. Weer niet gekregen. Weer gevraagd vakantie gehad weer niks in de bus. Afgelopen week veelvuldig contact gehad met ene LINDA van Seat. De chatter. Dan komt de aap uit de mouw. Ze sturen zelf geen folders maar laten dit over aan de dealers. Dus daar ook weer naar toe gebeld. Krijg ik te horen dat er geen folders zijn of te weinig. Maar hij zou m opsturen. SEAT Ned. weet van niks. En Linda negeert mijn chats nu.

SEAT neem je klanten serieus. Ik heb nog helemaal geen SEAT en dit gevalletje zegt mij NOOIT geen SEAT kopen want als zoiets simpels als dit al misgaat hoe zit het dan met jullie service pffffffffffffffffffffffffffff :oops:

Verwijderd

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik neem aan dat de informatie die in de folder staat ook gewoon op internet te vinden is.
Maar als u op grond hiervan nooit meer een Seat wil kopen dan moet u dat vooral doen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat klopt kun je gewoon downloaden, maar ik wilde graag een fysieke folder. Als ze 'm niet hebben zeg het dan gewoon. Waarom moet ik hier zoveel moeite voor doen. Bij Opel en Ford ligt ie na een of twee dagen in de bus.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inderdaad maakt Seat het kleine verschil tussen Seat-brochure downloaden en Seat-brochure aanvragen ....

Beter dat de importeur ondersteunend het verzenden organiseert. Helemaal bij extra navraag hierover. Naar de dealer blijven wijzen is een slecht teken m.b.t. de samenwerking onderling! Ikzelf vind het een te mooie stijlvolle auto om dan maar een ander merk te nemen! Volgende dealer aanschrijven en bij een evtl. aankoop uw ervaringen aanbengen. Het brengt meteen een méér aan assecoires! Maar ... Toyota heeft óók prima auto's :D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door gosewijn »

SEAT neem je klanten serieus. Ik heb nog helemaal geen SEAT

U bent helemaal geen klant van Seat , om op uw harde toon verder te gaan.
Pak de fiets ,rij naar de dealer kijk rustig rond en neem een folder mee.

Wie koopt er nu een auto via een folder .

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef: Wie koopt er nu een auto via een folder .
Oriëntatie? :idea:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat doe ik ook niet. Maar ik bekijk eerst de folders voordat ik überhaupt daar langsga. Zou orienteer ik me eerst. Maar die gasten zijn de lamlendig om het op te sturen. Alleen al hun antwoord aan de telefoon. Oh u wilt een brochure. Geen excuses gelijk wat is uw adres. Wat je allemaal zegt vinden ze niet interessant. Allemaal mediatraining.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik vroeg vorige week digitaal een folder aan bij Luxaflex over verticale lamellen ...

1 - Eerst kwam een digitale brochure
2 - Daarna een verkoper aan de telefoon die een afspraak wilde maken
3 - tenslotte nog een gedrukte folder met de dichstbijzijnde dealer erop

Maar, die dealer, die had geen tijd om te komen uitmeten. Er gaat van alles mis dus!

Misschien komt er toch nog een 'gedrukte auto'! Uitmeten kan altijd alleen maar in de showroom in Nijmegen ;-)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je dezelfde toon aanslaat als hier op het forum zou ik je misschien ook niet als klant willen hebben.
Tjonge jonge, wat een drukte en verontwaardiging over iets simpels als een reclamefoldertje (terwijl je het allemaal zo mooi kan bekijken op internet en/of de showroom).

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zou ook niet weten hoe je een auto met traditioneel gedrukte folders beter kunt configureren dan via de aangeboden tools op een website. Een 3D-animatie is óók een lust voor het oog, waarom er misschien ook geen brochures (voor enkelingen zonder internetverbinding) meer ter beschikking gesteld worden. Autobrochures zijn eerder een gepasseerd station. Maar smoesjes hoeft men niet te accepteren maar plaatst effectiever een klacht op de Seat-website ... dan een wraaktopic op een consumentensite. Wie een Seat wil, vindt ook de juiste weg. Wie er géén wil heeft al een ander merk op het oog!

Verwijderd

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Verwijderd »

PJ 66 schreef:Allemaal mediatraining.
U bent van de media? Dit is een consumentenforum.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PJ 66 schreef:Dat doe ik ook niet. Maar ik bekijk eerst de folders voordat ik überhaupt daar langsga. Zou orienteer ik me eerst. Maar die gasten zijn de lamlendig om het op te sturen. Alleen al hun antwoord aan de telefoon. Oh u wilt een brochure. Geen excuses gelijk wat is uw adres. Wat je allemaal zegt vinden ze niet interessant. Allemaal mediatraining.
Dus u geeft aan een folder te willen ontvangen en vindt het raar dat ze dan uw adres vragen? En wat u zegt niet interessant? Gesprekken over een auto doe je niet per telefoon, maar face to face bij de verkoper. Voor een potentiële klant in de showroom wordt tijd vrij gemaakt. U krijgt dus aan de telefoon een verkoper, niet een getrainde telefoonverkoopster. Dus niets mediatraining.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Brahms »

hänschen klein schreef: waarom er misschien ook geen brochures (voor enkelingen zonder internetverbinding) meer ter beschikking gesteld worden
Voor de hobbijisten welke van elk (nieuw) type auto een foldertje willen scoren.
Misschien valt PJ66 ook wel in de doelgroep, immers vraagt ook foldertjes van andere merken aan. Terwijl vergelijken juist zo mooi gaat via het Internet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het ook prettig om in een folder alles op een rijtje te zien staan. Naast de informatie die via internet wordt aangeboden. Als je als potentiële klant zo niet-serieus wordt genomen, dan zou ik zelf naar een ander merk overstappen. (Wat ook nog extra makkelijk is omdat de meeste Seat modellen ook een vergelijkbaar Skoda-model hebben)

Verwijderd

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Verwijderd »

kweenie schreef:Ik vind het ook prettig om in een folder alles op een rijtje te zien staan. Naast de informatie die via internet wordt aangeboden. Als je als potentiële klant zo niet-serieus wordt genomen, dan zou ik zelf naar een ander merk overstappen. (Wat ook nog extra makkelijk is omdat de meeste Seat modellen ook een vergelijkbaar Skoda-model hebben)
https://forms.seat.nl/site/brochure/dow ... odel-keuze

Alstublieft. Probleem opgelost.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Sira »

U heeft uw keuze voor een SEAT al gemaakt, want NOOIT geen SEAT = ALTIJD een SEAT

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Brahms »

JohnTheBassist schreef:
https://forms.seat.nl/site/brochure/dow ... odel-keuze

Alstublieft. Probleem opgelost.
Even uitprinten en binnen één minuut heb je wat je wilt hebben.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door witte angora »

Als representant van de bejaardensoos hier wil ik er wel even op reageren.

Natuurlijk is internet hartstikke makkelijk. Ik vergelijk ook best wel veel op internet. Maar als ik een nieuwe auto zou willen kopen? Dan ga ik op interent info zoeken tot ik twee of drie merken/modellen heb die mijn grootste voorkeur hebben. En dáár zou ik inderdaad een folder van willen hebben. Omdat rustig op de bank met een bak koffie en een stuk eigengebakken cake, en dan een folder bekijken, heel iets anders is dan voor/achter een scherm van een laptop te koekeloeren.

En met die twee of drie folders zou ik dan weer tot een verdere stap in het proces komen.

We praten niet over een uitgave voor een pak koek of zo. Het gaat om vele duizenden euro's. En dan wil je er toch even de tijd voor nemen. Ik althans wel.

En vergeet niet: vroeger, in 'mijn' tijd, hadden we geen internet. Toen had je overal folders voor. Die inderdaad nogal eens 'verzameld' werden door niet-kopers. Ik kan niet voor anderen van mijn generatie spreken, maar voor mij horen folders er toch een beetje bij. Omdat ik ermee opgegroeid ben.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door gosewijn »

in 'mijn' tijd, hadden we geen internet

Toen haalde je de folder

-- maar voor mij horen folders er toch een beetje bij. .

Ts, woont in Nijmegen en de dealer zit er ook . Dus kleine moeite om er langs te gaan .
Enig idee wat een folder opsturen kost ?.
.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SEAT Nederland en Van Traa Nijmegen sturen geen folder

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Ik vind het ook prettig om in een folder alles op een rijtje te zien staan. Naast de informatie die via internet wordt aangeboden. Als je als potentiële klant zo niet-serieus wordt genomen, dan zou ik zelf naar een ander merk overstappen. (Wat ook nog extra makkelijk is omdat de meeste Seat modellen ook een vergelijkbaar Skoda-model hebben)
Je kunt de Skoda's echt niet met de Seats vergelijken. Wereld van verschil.

Gesloten