LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
nelis 76
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017 00:31

Re: Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door nelis 76 »

Zojuist nog een keer contact gehad met de garage. Hij vond het toch wel jammer voor me, en besloot toch er iets mee te gaan doen. hij stelde voor om langs te komen en dan gezamenlijk naar een oplossing te zoeken. omdat het best een stuk rijden is voor mij heb ik besloten de auto te laten uitlezen bij mijn eigen garage. (op mijn kosten) en als het dan iets groots blijkt te zijn wilde hij een passende oplossing zoeken.

Wat betreft de prijs, ze staan er inderdaad duurder op normaal. maar omdat ik schade rechts voor heb vond ik de prijs wel reëel.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door witte angora »

UItlezen op jouw kosten zou je onderhandelingspositie wel eens een stuk sterker kunnen maken.

Ruim een jaar geleden heb ik een Matizje gekocht van 16 jaar oud. Garantie op de motor omdat de koppakking was vervangen. Het ding bleek olie te zuipen, de handelaar zat een pokke-eind weg. Dus ik heb er twee keer door mijn garage naar laten kijken en wat andere dingen laten doen. Met dat verhaal naar de handelaar, en toen was de conclusie al snel: het motorblok is krom getrokken. En omdat ik dus drie maanden garantie had - kwam er een andere motor in. Maar ik had dus een goed onderbouwd verhaal.

Dus ik bedoel maar te zeggen: ik denk dat je er verstandig aan doet de boel even uit te laten lezen. Als het om iets kleins gaat kun je het erbij laten zitten, gaat het om iets groots, dan kun je het balletje makkelijker bij de verkoper leggen.

stofzuigertje

Re: Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een oude accu slordig gemonteerd die matig contact maakt kan ook storen...

De kans bestaat dat bij nieuwe accu en reset alles opgelost is.
Gewoon goede plaatselijke garage even vragen en voor 1 uurtje zien ze wat er aan mankeerde en hoeveel herstel gaat kosten.
Ook niet goed vast gezette accu kabel kan al storen en binnen 150 Km, ja, ik heb ook wel eens de polen niet schoongeborsteld en kreeg hetzelfde....

Maar dan is deze fiasco nog niet zo slecht, maar meer de persoon die er aan werkte.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat je niet verleiden om bij te betalen, verkoper moet dit gewoon op zijn eigen kosten oplossen, een wagen moet gewoon doen waar je hem voor gekocht hebt en dat is probleemloos rijden, na verloop van tijd mag er eens iets aan gaan mankeren maar niet direct al, dan is het kosten verkoper en garantie of niet maakt totaal niets uit, zoek ook maar eens op non conform, word je al snel veel wijzer...

jaap100
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2017 14:40

Re: Auto kapot na 150 kilometer, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door jaap100 »

heb je wel eens een conflict met een bovaggarage gehad?er is geen enkele garantie dat ze iets voor je doen,ja,het bos insturen! hun rol wordt schromelijk overschat.Ik had wel een aanvaring met een citroendealer in Utrecht.Uiteindelijk,na veel inspanning,van mij,heeft de rechtsbijstandverzekering de kosten maar uitbetaald,maar niet de dealer,

Gesloten