Pagina 1 van 1

Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 09 jan 2018 15:30
door Jos Zwart
Bij Dessing auto's een schitterende Fiat Stilo gekocht.
Bouwjaar2003 en 204.000km op de teller en alles er op en aan.
Voor ons, vanwege de prijs 1965,00 euro, een schitterende auto.
Echter na een week laat hij ons in de steek. Motorlampje gaat branden en geen vermogen meer.
Gebeld en probleem netjes opgelost.
Na weer enkele dagen rijden, weer het zelfde probleem, auto thuis opgehaald, en weer nagekeken.
En U raad het al, weer na een paar dagen rijden, hetzelfde probleem.
Weer gebeld, en nu wat onvriendelijker, er is niemand die je kan helpen, GA MAAR NAAR EEN ANDERE GARAGE.
De auto naar een andere BOVAG garage gebracht. Een aantal onderdelen vervangen en de computer
opgestuurd enz. enz.
Kortom de auto heeft tussendoor gelopen, en weer gestopt.
Ondertussen bij Dessing geweest, en zeer onbeschoft geholpen.
Div. keren aangegeven dat de auto, vanaf het begin niet goed is geweest.
"wat verwacht je van een oude auto??" was het antwoord van Dhr. Dessing.
Mag je verwachten dat een gebruikte auto langer mee gaat dan een paar weken??
Ik vind van wel, maar Dhr. Dessing denkt daar dus ander over.
Om het hele verhaal te vertellen wat wij hebben meegemaakt, met deze BOVAG autobedrijf, heb ik een aantal pagina's nodig. dat doe ik dus niet.
Auto is onder protest van ons en onder voorwaarden, naar zijn garage gebracht.
Deze kreeg hem ook niet aan de praat. Problemen met de computer…
Omdat alles al zo lang duurde een aangetekende brief getuurd. Met daarin de eis aankoopbedrag terug, kosten gemaakt door onze eigen garage betalen en gemaakte kosten. (aangetekende brief kwam terug, niet geaccepteerd)
Verder de Bovag het hele dossier getuurd.
De Bovag doet niets, omdat het een oude auto is, en niet onder Bovag garantie valt.
Het enige wat wij kunnen doen om ons geld terug te krijgen is naar de rechtbank gaan.
Te gek voor woorden.
Na verschillende keren afgescheept te zijn, heeft mijn vrouw 2,30 uur daar gezeten, om met 750,00 euro en een vrijwaring thuis te komen.
1965,00 -/- 750,00 = 1215,00 te weinig, maar wij waren van Dessing auto’s af.

En wat schets onze verbazing?? De auto staat op de autoweek site weer te koop, bij een ander bedrijf, als een goed lopende auto.
Wie pakt dit soort auto bedrijven eens goed aan??
Ik heb er helaas het geld niet voor, en geen rechtsbijstand verzekering, anders had ik het wel gedaan.
En de Bovag?? , die beschermt alleen z’n eigen leden, en is er niet voor ons, de consument die koopt bij een Bovag bedrijf, en er zeker van te zijn geen miskoop te doen.

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 09 jan 2018 16:39
door stofzuigertje
Er zijn bovag bedrijven die veel goedkope buiten de garantie verhandelen of zonder Certificaat goedkoper aanbieden om er onderuit te komen.

Na reset boordcomputer, vervangen hoeft maar zelden moet je die code wel noteren.
Bij erg veel storingen is het vaak vocht in stekker dus droogmaken en opgelost.
Kosten nihil en inruilen voor €750,- is helaas jammer, niets meer aan te doen.

Verder kun je beter bij garage die ook reparaties doet kopen dus niet bij handelaar in gebruikte met Bovag die ze zelden uitgeven!
Geld terug willen ze vaak niet en een andere uitzoeken en eventueel iets bijbetalen is vaak de oplossing.

Verder werken ze vaak samen en ruilen dit soort probleem gevallen onderling door.

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 09 jan 2018 17:57
door Nijogeth
Het lijkt me best realistisch dat er na 200.000 kilometer wat meer probleempjes kunnen opduiken. Helaas zijn niet alle probleempjes van tevoren al aanwezig en zie je ze niet altijd aankomen. Het is dan inderdaad vervelend dat dit net na aanschaf gebeurt, maar het is wel te verwachten dat er wat extra kosten aan een auto met zoveel kilometers komen.

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 09 jan 2018 18:15
door NeoDutchio
Jos Zwart schreef: Wie pakt dit soort auto bedrijven eens goed aan?? .
De koper. Oude auto's met een hoge kilometerstand en een lage aankoopprijs is vragen om gedegen onderzoek. Dus altijd een uitgebreide proefrit en aankopkeuring laten doen. Dan vallen heel veel auto's al af en zullen dus niet verkocht worden. Als auto's niet verkocht worden blijven ze staan bij de verkoper, heeft deze geen inkomsten meer en zal iets anders moeten gaan doen.
Het kan toch soms zo simpel zijn.

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 09 jan 2018 22:03
door thecure
En de Bovag?? , die beschermt alleen z’n eigen leden, en is er niet voor ons, de consument die koopt bij een Bovag bedrijf, en er zeker van te zijn geen miskoop te doen.
Dit is natuurlijk zielig doenerij
Van de bovag site:

Ofwel de tweedehands gekochte auto heeft minimaal € 4.500,- gekost.
Ofwel de aankoopwaarde van de tweedehands auto is minder dan € 4.500,- maar is hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.

Je zei zelf al dat de auto niet veel had gekost. Te weinig voor bovag garantie dus.
Iets meer investeren dus!

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 10 jan 2018 08:33
door Nevyn
Altijd jammer dat je het verhaal maar van 1 kant hoort

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 10 jan 2018 14:54
door stofzuigertje
Als je iets meer betaalde en voor aankoop een keuring bij een Vakgarage laat doen heb je zekerheid of een factuur voor iets dat je niet wilt hebben.

Na betalen garantie keuring krijg je afkeur of garantie.....
Die is in gehele land geldig bij elke Vakgarage dus waar je koopt of keurde maakt niets uit.
Vaak word dit voor betere en duurdere gedaan en helaas zelden voor dit soort prijzen.

Ook particulier gekochte kun je zo met Vakgarage keuring met grote beurt en garantie afleveren en dan krijg ik stevige prijs waar de kosten voor zowel grote beurt als garantie af gaan, maar meer dan normale kopers op marktplaats betalen.

Zekerheid kan dus wel maar dan kost deze rond de €2500,- en dat zou achteraf beter geweest zijn!

Re: Problemen bij Dessing auto's Hedel.

Geplaatst: 12 jan 2018 17:57
door Dessing Auto's BV
Geachte Lezer,

Het is erg spijtig dat bovenstaande klant niet tevreden is gesteld, een verhaal heeft altijd twee kanten en graag deel ik dan ook de kant van Dessing Auto's B.V.

De Fiat stilo had inderdaad na een week een defect, de klant belde Dessing Auto's en ondanks dat er geen garantiepakket afgenomen was, de leeftijd en aankoop som, vind ik niet dat dit had mogen gebeuren. Ik sta dan ook pal achter wat ik verkoop. De auto is opgehaald en door mijn monteur gerepareerd zonder kosten voor de klant uiteraard.

Weken later kwam de klant langs bij Dessing Auto's en gaf aan dat er problemen waren met de Fiat waarop ik zei: "erg vervelend, waar kan ik de auto ophalen, ik zal ernaar kijken als u dat goed vindt?" . Dat wilde de klant niet ze hadden geen vertrouwen meer in en de tweede keer dat de auto defect was zou er gezegd zijn: " Ga maar naar een andere garage" . Hierover ben ik erg verbaasd, omdat dit absoluut niet gezegd is.. Dit is een ja / nee discussie geworden. Daarom deelde ik de klant mede: " Laten we deze discussie laten voor wat het is." Wederom mijn vraag " Waar mag ik de auto ophalen?". Ik heb meerder malen aangedrongen om de auto op te halen om schade te herstellen en te zorgen dat dit verhaal een goed einde heeft. Maar het antwoord wat ik ontving was: " Nee, hij staat nu bij een garage waar wij heel veel vertrouwen in hebben om te repareren". Oke erg jammer, maar ik heb hier begrip voor.
Deze zojuist omschreven situatie is nog een keer voor gekomen, maar dan bij de andere garage, daar waar zij de auto gerepareerd hadden maar helaas na een week weer een probleem opdook. Dit keer heb ik nogmaals aangedrongen of ik de auto mag ophalen, wederom nee als antwoord.
Ik heb enkele maanden niks meer gehoord en opeens stond de klant voor mijn neus.
Met het volgende verhaal:
De andere garage heeft meerder reparaties uitgevoerd en de klant heeft hiervoor betaald maar nooit is het probleem verholpen, toen ze erachter waren wat het probleem was: " motor management computer" werd er gezegd dat het niet te repareren is., helaas. Vervolgens werd gemeld dat: "Ik de auto terug moest nemen". Mijn reactie hierop was: " Dat ik graag zelf de auto na wil kijken, ondanks dat ik niet te spreken ben over het feit dat de andere garage meerdere malen reparaties uitgevoerd heeft en ze niet direct naar de eigen garage van Dessing Auto's B.V. gekomen zijn zoals de vraag was". Wederom nee als antwoord: "We willen ons geld terug, want de auto is niet te repareren dus waarom zou jij ernaar kijken?" .
Ik was van mening dat ik de auto wel te repareren is en daarbij komt dat een autobedrijf niet zomaar een auto terug kan nemen als het een auto betreft die niet daadwerkelijk voor mijn neus staat zodat ik niet kan zien in wat voor staat de auto verkeerd.
Enkele weken later, een paar gesprekken later, waarbij ik bij het standpunt bleef de auto te willen ophalen, mocht de auto opgehaald zijn er naar te laten kijken en te repareren wat er gerepareerd moest worden, zo ook het nieuwe en juiste onderdeel te bestellen en de Fiat te repareren. Helaas was dit nog niet het goede nieuws voor de klant om er samen uit te komen.
Uiteindelijk heeft Dessing Auto's B.V. de auto terug gekocht voor een bedrag minder dan de klant de auto aangeschaft heeft en wel om de volgende reden: op de eerste plaats kreeg ik een Fiat Stilo terug die enorm vervuild was, (weliswaar zachtjes uitgedrukt) en zowel interieur als exterieur niet in de zelfde staat zijn als deze waren bij verkoop. Vervolgens is de Fiat verkocht en staat de auto bij een ander bedrijf te koop op internet, daar is niks verkeerds aan want hij is gerepareerd.
Wanneer dit niet het geval is, is de auto ook niet in de verkoop aan te treffen.

Dessing Auto's B.V. begrijpt de ergernis van de klant, maar helaas is het niet zo verlopen zoals beide partijen voor ogen hadden.