LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van deursen Auto Helmond

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Sabje44
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:20

Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Sabje44 »

.
Laatst gewijzigd door Sabje44 op 23 jan 2018 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om wat voor een auto gaat het? Kilometerstand, aankoopprijs, garantie? Heeft u een aankoopkeuring laten doen? Het klinkt weer als een klassiek voorbeeld van het kopen van een auto bij de eerste de beste handelaar zonder onderzoek.
U heeft nu de auto op een andere plek laten maken zonder dat de verkoper dit weet. Hiermee heeft u uw kansen vergooit op aanspraak op eventuele garantie.

Sabje44
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:20

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Sabje44 »

Jammer dat je zo snel oordeelt.
Hebben hem niet bij de eerste de beste handelaar gekocht.. de verkoper heb ik continu op de hoogte gehouden van de reparaties.. de auto is helemaal gekeurd en voorzien van een nieuw kenteken met apk.. het gaat om een Volkswagen polo uit 2007..

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je een gebruikte auto koopt , kun je problemen verwachten . Trouwens ook bij een nieuwe auto. Helaas denk dat u niets meer kunt doen bij verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sabje44 schreef:Jammer dat je zo snel oordeelt.
Hebben hem niet bij de eerste de beste handelaar gekocht.. de verkoper heb ik continu op de hoogte gehouden van de reparaties.. de auto is helemaal gekeurd en voorzien van een nieuw kenteken met apk.. het gaat om een Volkswagen polo uit 2007..
Met gekeurd bedoeld u daar een aankoopkeuring mee, of een APK? Een APK zegt niets over de staat, enkel of de auto aan minimale eisen voldoet.
En een nieuw kenteken? Is het een import auto? Zit het wel het originele boekje in de auto met stempels van de garage waar die in onderhoud is geweest?

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Holy53 »

"Jammer dat je zo snel oordeelt.
Hebben hem niet bij de eerste de beste handelaar gekocht.. "


Klopt. U heeft hem bij een handelaar gekocht die heel veel goedkope auto's uit Duitsland haalt.
U heeft er een gekocht.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Holy53 schreef:"Jammer dat je zo snel oordeelt.
Hebben hem niet bij de eerste de beste handelaar gekocht.. "


Klopt. U heeft hem bij een handelaar gekocht die heel veel goedkope auto's uit Duitsland haalt.
U heeft er een gekocht.
Overigens ook knap. De auto’s zonder kenteken (en zelfs eentje met een Duits kenteken) hebben allemaal rond de 10.000 km per jaar gereden. De auto’s met Nederlandse kentekens hebben dan weer veel meer gelopen. Dat schreeuwt al om er met een boog omheen te lopen.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Jesa H »

Sabje44 schreef:Jammer dat je zo snel oordeelt.
Hebben hem niet bij de eerste de beste handelaar gekocht.. de verkoper heb ik continu op de hoogte gehouden van de reparaties.. de auto is helemaal gekeurd en voorzien van een nieuw kenteken met apk.. het gaat om een Volkswagen polo uit 2007..
Ik vind niet dat hij snel heeft geoordeeld. Als ik de website van deze handelaar bekijk ziet deze er zeer onprofessioneel uit (caps lock tekst en veel uitroeptekens).

Verder adverteert meneer met "RDW erkend" wat letterlijk niks betekent. Geen BOVAG of wat dan ook. Deze handelaar verkoopt ook via marktplaats (nog een reden om weg te blijven).

Ik klik 2 willekeurige occasions aan:
Auto 1: audi: met kenteken JZ-PF-98 - dit is een Nederlandse auto met een (hoogstwaarschijnlijk) teruggedraaide kilometerstand. Dus die 243.000 kilometer die ze wel noemen is dus (veel) minder dan wat deze auto echt heeft gelopen. Goede kans dat je die vrij snel naar de sloop kunt brengen als je hem koopt.

Als je naar het kenteken kijkt op de website van het RDW staat over de kilometerstand van deze auto het volgende:
RDW schreef:De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.
Ter vergelijking: mijn eigen tweedehands auto heeft het oordeel "Logisch".

Auto 2: Fiat Punto. Dit is een auto met nog een Duits kenteken die dus hoogstwaarschijnlijk is teruggedraaid. Net als die van u zal deze auto een "nieuw" kenteken krijgen omdat deze nog een Duits kenteken heeft en nog niet in Nederland is geregistreerd. Ook dat kun je zien omdat de RDW dit kenteken niet herkent. Goedkope Duitse importauto's staan er om bekend dat deze worden teruggedraaid voordat ze in Nederland worden geregistreerd/ingevoerd. Het is dan ook absoluut niet aan te raden zo'n auto te kopen.

Dat lijken mij hele goede redenen om heel erg ver weg van deze handelaar te blijven.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ook al heb je geen aankoopkeuring gedaan, je hebt dan nog steeds recht op een auto die eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig zijn.

Probleem is dat TS de reparatie ergens anders heeft laten verrichten en andere heb je pech, tenzij de autoverkoper de auto niet wilde repareren.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Jesa H »

Lijkt erop dat de topicstarter geen zin meer had. :roll:

Laten we hopen dat Sabje in ieder geval heeft geleerd hoe makkelijk te zien is dat een handelaar troep/schroot verkoopt door eventjes naar de website te kijken en de kentekens op te zoeken.

Het kost wel 2 minuten om te bevestigen dat je bij deze handelaar niets moet kopen als je op zoek bent naar een betrouwbare en fatsoenlijke auto.

Malissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 19:25

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door Malissa »

hallo, ik wil hier graag op reageren ,ik ben eigenaar van van Deursen auto's en al meer als 25 jaar actief in deze brache en verkoop zo een 200 auto's per jaar nu zit er 1 bij die wat op het net zet en ziet we zijn ineens slecht ! .ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat er in dit forum alleen naar 1 persoon wordt geluisterd en ik me niet kan verdedigen. maar goed ik ga het toch proberen,ik kan me de klant goed herinneren (sabje) zei heeft idd een auto bij ons gekocht met haar vriend ,na dat wij de auto meerdere malen wat kleine reparaties hadden uitgevoerd en de auto nog steeds niet goed liep heeft de klant besloten om het bij een andere garage te laten maken dit terwijl wij gratis aan de auto hadden gewerkt maar het helaas nog niet op konden lossen . toen de garage met een rekening van ik 1000 tot 1500 euro kwam was het opeens onze schuld en wilde ze dat wij dit vergoeden terwijl wij zelf een werkplaats hebben ga ik toch niet een collega betalen en mijn personeel laten stil zitten .ik hoop dan ook dat deze review herziend wordt en aub verwijdert . m vr gr van Deursen auto's

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door thecure »

Reageer dan eens waarom hebbem de importautos zo weinig km?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Van deursen Auto Helmond

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

thecure schreef:Reageer dan eens waarom hebbem de importautos zo weinig km?
Ach, Duitsland is maar een klein landje en iedereen gaat met de trein naar z'n werk.......
O ja, ik woon in het sprookjesbos op de Efteling, dus ik geloof wat ik zelf schrijf.

v.d.Heyden

Gesloten