LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Gerz
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2018 18:24

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Gerz »

Zou de RDW inschakelen.

Ziezo!!!
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018 16:11

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Ziezo!!! »

vandaag ook mijn auto naar kwikfit den Bosch gebracht
aanbieding omdat je lid bent van de wegenwacht!!!
krijg ik een telefoontje dat remmen 30% zijn en remschijven helemaal op!!
ruitenwissers moeten vervangen worden terwijl deze pas paar maanden geleden vervang zijn!
zeg ik impulsief ja doe maar..
350 voor dit
hij zei maar moet t wel bestellen dus morgen is de auto klaar..
Ik leg de telefoon neer en denk nee voelt niet goed..bel direct terug zegt hij oh ze zijn al bezig..ik zeg hè je moest t bestellen?!!
Zei nee alleen apk en heb net alle recensies zitten lezen via radar !! Hij zei gelijk ok dan laten we t zo!
[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2018 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ooit dacht ik dat ik voor een setje banden wel bij de Kwikfit terecht kon. Totdat ik wat eerder terug was dan afgesproken en zag dat mijn wielmoeren niet met de hand werden aangezet, maar gewoon hup er op en volle bak de luchtmoersleutel er op.

Komt even later de chef van de vestiging naar me toe: "meneer, u heeft een probleem. De wielmoeren waren niet goed meer en nu is er één afgebroken. En dit type hebben we niet op voorraad en kunnen we ook niet bestellen."

Mijn antwoord: "Dan heb ik geen probleem, dan heeft u een probleem want er hoort niet eens een luchtmoersleutel bij wielmoeren in de buurt te komen. Succes met het vinden van een nieuwe set en regelen van vervangend vervoer gedurende de tijd die u nodig heeft, alles op uw kosten".

Wielmoeren zijn uiteindelijk per expres zending vanuit Engeland gekomen op kosten van Kwikfit en vervoer naar huis ook. Maar je moet wel even stampij durven maken.

En ik kom er nooit meer, want als er niet eens iemand op toe ziet dat een stagiair de juiste gereedschappen weet te gebruiken kun je er ook niet op vertrouwen dat ze daar wel toezien op de juiste signalering van problemen en juist uitvoeren van andere werkzaamheden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is er mis met een luchtmoersleutel bij wielmoeren? Volgens mij niets, zolang je ‘m maar begrenst om 90/100 Nm ofzo, en het laatste tikkie even met een momentsleutel doet.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Moneyman schreef:Wat is er mis met een luchtmoersleutel bij wielmoeren? Volgens mij niets, zolang je ‘m maar begrenst om 90/100 Nm ofzo, en het laatste tikkie even met een momentsleutel doet.
Bij het aanzetten met de luchtmoersleutel, voel je niet of de draad goed pakt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah zo bedoel je het. Dat klinkt logisch.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door scontra »

Neem eens contact op met de ANWB, want deze 'vereniging' werkt nogal graag samen met deze 'bandenboer' en adviseert haar leden zelfs om daar o.a. ook het onderhoud en reparaties te laten doen.
Ze zullen dit mogelijk best een interessante zaak vinden !

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij het aanzetten met de luchtmoersleutel, voel je niet of de draad goed pakt.
Daarom doe je er een beetje kopervet aan en draai je de eerste 3..4 gangen met de hand, dan de moersleutel met een juist ingesteld aandraaikoppel en misschien een tikje na met een momentsleutel maar met moderne (goed afgestelde) moersleutels niet nodig.
Die eerste paar gangen met de hand doe je ook met bougies. Overigens doe je die niet met een luchtmoersleutel maar daar is een gewone momentsleutel al genoeg om je schroefdraad om zeep te helpen.
want er hoort niet eens een luchtmoersleutel bij wielmoeren in de buurt te komen
Dus dat is gewoon onzin, en heel normaal in een garage.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door sephora30 »

NeoDutchio schreef:Ik moet de eerste klant van Kwikfit nog tegenkomen waar geen 'gekke' dingen gevonden zijn bij een beurt of APK.
Helaas voor u moet u aantonen dat Kwikfit zaken heeft kapot gemaakt. Helaas was u niet bij Kwikfit wanneer u merkte dat de zekering er uit was. Dan had er een balletje kunnen gaan rollen. Of ze camerabeelden gaan bekijken is maar de vraag. Vaak zijn deze ook spontaan maar een paar dagen bewaard.
Ik heb mijn auto 4x laten keuren bij het zelfde filiaal van Kwikfit, 3x goedgekeurd, 1x afgekeurd op een reparatie die zij zelf niet deden.

Ik ben dus die eerste klant, aangenaam :lol:

stofzuigertje

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kwikfit is een franchise organisatie met vele matige leden helaas.

Wel is bij twijfel afkeur rapport uitgeprint vragen de manier dus geen kladje met afkeurpunten!
Dan is herkeuring RDW aanvragen mogelijk, maar de fraudeurs weten dat ook en als je na vragen officiële er plotseling een ander verhaal uit komt en ze dat weigeren te geven!
Ja, ze moeten met lage prijzen klanten lokken en daarna geld binnen halen!

Wel vind ik dat enkele vestigingen betere afspraken moeten maken, als je om 10.30 hebt afgesproken en om 11.40 alleen maar 3 koffie hebt gehad en je de kinderen van school moet halen en weg gaat... dan mogen ze die voor jou bestelde banden houden zonder annuleer kosten!
Dat er ook klanten zomaar langs komen en dan op jou moeten wachten is normaal, bij de kapper gaan afspraken ook voor losse klanten!

Dat deze klant die na 1 uur gratis koffie drinken en vele keren vragen, want ik moet kinderen van school halen dat annuleerde weigerde de bestelde banden af te nemen vind ik terecht.
Dat ze dezelfde woensdag middag bij andere universele garage ging en daar banden besteld van juiste merk en type, en vrijdag liet monteren, zowel de banden als montage + balanceren was goedkoper dan offerte Kwikfit, dus hoezo goedkoper?

4 banden van zelfde merk en type & maat was daar €60,- goedkoper!
Het monteren was half uurtje en gezien de 70 minuten wachten en U is zo aan de beurt verhaal dus na 12.00 uur en maar uitstellen.
Als ze de afspraken niet nakomen dan betaal je €0,00 voor annuleren... uurtje kan maar eens en nooit meer.

Blijkbaar vergeten ze dat deze moeder als pleinwacht op school moet uitleggen waarom ze iets aan de late kant was en zo verliezen ze vele klanten!
Met 260 leerlingen daar lopen ze dus het vertrouwen mis van vele, en de plaatselijke garage heeft nu meer banden omzet!
Geen Bovag en ook als enige Nederlander een leerling monteur, niets mis mee!

De slechte verpesten het helaas voor vele goede Kwik Fit vestigingen en een sterren beoordeling zou voor hun de oplossing zijn voor welke vestiging je moet nemen!

Rmcdc
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:33

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Rmcdc »

Is geen franchise organisatie! Ik kan t weten werk er...


Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rmcdc schreef:
26 okt 2018 04:58
Is geen franchise organisatie! Ik kan t weten werk er...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten