LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
maaikecasteleijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2018 20:16

APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door maaikecasteleijn »

Maandag 5 maart 2018 breng ik rond 08:30 mijn auto naar de Kwik-Fit samen
met Anoniem. Ik zet mijn auto op slot en loop naar binnen en moet even
wachten omdat er nog een klant voor mij is.
Ik lever mijn sleutel in en de man die mij helpt vraagt wederom of er
dingen zijn waar ze op kunnen letten. Weer geef ik de warmtemeter aan. Er
zal naar gekeken worden.

Maandag 5 maart 2018 om 09:52 belt Kwik-Fit Apeldoorn mij op met de
mededeling dat er veel mis is met de auto en er volgt een waslijst met
gebreken. Remmen helemaal niet goed, draagarm compleet vervangen en nog een
paar dingen worden genoemd. Overdonderd vraag ik naar de reparatiekosten en
er wordt mij verteld dat deze bij hen op 1300,- uit zullen komen. Ik ben in
de war want alle remmen zijn een half jaar geleden nog opnieuw bekeken en
bijgesteld. Ik geef dit aan en we spreken af dat hij de auto klaarzet om
mee te nemen.

Maandag 5 maart 2018 om 10:52 belt Kwik-Fit Apeldoorn, auto mag worden opgehaald.

Maandag 5 maart 2018 rond 16:15 haalt Anoniem zoals afgesproken mijn auto
op. Om 16:23 krijg ik via WhatsApp een foto van het keuringsrapport met de
afkeurpunten. Hierop staan 3 punten aangegeven.

Maandag 5 maart 2018 om 17:25 sta ik bij de aluminiumweg waar ik de auto
ophaal bij Anoniem. We spreken ongenoegen uit over de plotselinge defecte
deurvergrendeling.
Ik vertrek in mijn auto naar huis. Na het zwemmen vertrek ik om 20:10 naar
huis. Mij valt in het donker op dat ook mijn interieur verlichting niet
meer werkzaam is. Ik besef dat het dus niet aan de batterij van de sleutel
lig en neem mijzelf voor om de volgende ochtend direct contact op te nemen
met desbetreffende filiaal van Kwik-Fit.

Dinsdag 6 maart 2018 om 07:56 bel ik Kwik-Fit, waarna ik mijn klacht uitleg
en eerst een andere persoon aan de lijn krijg, deze haalt de desbetreffende
persoon erbij. Ik heb een onprettig gesprek waarbij er dingen worden gezegd
als: “Hoe kunt U bewijzen dat dit niet zo was toen U bij ons binnenkwam?”
en “U zult er een derde partij bij moeten halen want wij gaan niks doen wat
wij niet gedaan hebben.” Uiteindelijk moet ik het er zelf doorheen drukken
dat ik die middag langs mag komen. Die dag lukt het mij helaas niet om op
tijd terug vanuit Nijmegen waar ik studeer te zijn om langs te gaan.
Ik bel dezelfde dag om 09:03 met een kennis die ex monteur is. Ik leg de
afkeurpunten uit en de repartiekosten van 1300 euro die bij Kwik-Fit de dag
ervoor benoemd zijn. Hij snapt niet waar de prijs vandaan komt en vraagt me
om met mijn auto langs te komen. Ook benoem ik de defecte
interieurverlichting en centrale deurvergrendeling. Hij denkt dat het een
zekering is en we besluiten een afspraak te maken.

Donderdag 8 maart 2018 om 20:00 kijkt Anoniem samen met mij naar de auto en
komen we tot de conclusie dat de zekering die de interieurverlichting en
centrale deurvergrendeling regelt helemaal niet meer aanwezig is. Wat zeer
vreemd is. Hij steekt een andere zekering erin en er gebeurt niks. Anoniem
onderzoekt verder en probeert nog een nieuwe zekering, zonder effect.
Anoniem komt tot de conclusie dat de Comfort Module van mijn Golf IV niet
meer werkend is. Op dit moment besluit ik de volgende dag contact op te
nemen met Kwik-Fit en het hoofdkantoor.

Vrijdag 9 maart 2018 om 11:31 bel ik met Kwik-Fit Terneuzen en vraag ik de
prijs van de reparatie op van de Apk-afkeurpunten. Dit gesprek duurt 15
minuten en daar komt een schatting uit van 436,36 euro wanneer zij de
remmen en draagarm aanpakken. Dit is uitgaande van 2 uur werk met de remmen
en het volledig vervangen van de draagarm.
Aangezien het een enorm verschil is met de prijs die ik eerder die week
ontving van Kwik-fit Apeldoorn begin ik te twijfelen aan de gang van zaken
en besluit ik contact op te nemen met het hoofdkantoor.
11:47 bel ik 34 minuten met het hoofdkantoor en leg ik de gehele gang van
zaken uit. Uiteindelijk vraag ik naar het beleid van de camerabeelden die
gemaakt worden tijden de werkdagen bij Kwik-Fit in de garage. Hier krijg ik
geen antwoord op. Verder word ik goed en vriendelijk geholpen en voel ik
mij serieus genomen.
Omdat ik slecht heb geslapen vanwege mijn gevoel van slecht behandeld te
zijn probeer ik die middag even te gaan liggen. In mijn gedachte bleef
alles maar malen. Uiteindelijk besluit ik toch langs te gaan bij het
desbetreffende filiaal. Alle gesprekken die ik deze dag heb gevoerd heb ik
opgenomen. In de nacht ervoor heb ik uitgezocht of dat wettelijk gezien
toegestaan is in Nederland en dat is het zolang ik zelf participeer in het
gesprek. Ik ben om 17:10 het filiaal binnengestapt en heb gevraagd naar het
camerabeleid. Omdat dit mijn bewijs is. Mijn bewijs dat ik mijn auto goed
functionerend daar heb achtergelaten en deze niet zo heb terug gehad.
Hoe sterk sta ik?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u denkt dat Kwikfit de comfort module van uw auto gesloopt heeft?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:Dus u denkt dat Kwikfit de comfort module van uw auto gesloopt heeft?

Die kans zit er goed in, het zou niet de eerste keer zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik moet de eerste klant van Kwikfit nog tegenkomen waar geen 'gekke' dingen gevonden zijn bij een beurt of APK.
Helaas voor u moet u aantonen dat Kwikfit zaken heeft kapot gemaakt. Helaas was u niet bij Kwikfit wanneer u merkte dat de zekering er uit was. Dan had er een balletje kunnen gaan rollen. Of ze camerabeelden gaan bekijken is maar de vraag. Vaak zijn deze ook spontaan maar een paar dagen bewaard.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:Ik moet de eerste klant van Kwikfit nog tegenkomen waar geen 'gekke' dingen gevonden zijn bij een beurt of APK.
Helaas voor u moet u aantonen dat Kwikfit zaken heeft kapot gemaakt. Helaas was u niet bij Kwikfit wanneer u merkte dat de zekering er uit was. Dan had er een balletje kunnen gaan rollen. Of ze camerabeelden gaan bekijken is maar de vraag. Vaak zijn deze ook spontaan maar een paar dagen bewaard.
Die camera beelden gaan ze daarvoor niet gebruiken omdat de camera's niet met dat doel zijn opgehangen. De regelgeving verbied het om deze beelden beschikbaar te stellen aan een derden of door de werkgever zelf. Zinloze actie dus.

Los dat als ze een defect hebben veroorzaakt jij moet aantonen dat dit komt door nalatig handelen. Stel zij zetten de verlichting van de auto aan en hierna gaat er wat stuk dan zijn ze niet nalatig en zul je zelf voor de reparatie hiervan moeten betalen.

Dus de camera beelden zullen weinig toevoegen. Het prijs verschil is vreemd, maar volgens mij missen we een deel van het verhaal. Je hebt 3 afkeurpunten en gaan ze nu niet voor die nieuwe prijs enkel dit herstellen en doen ze de rest niet? Zou het verschil verklaren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:Ik moet de eerste klant van Kwikfit nog tegenkomen waar geen 'gekke' dingen gevonden zijn bij een beurt of APK.
Die heb je dan gevonden, altijd tevreden over Kwikfit en nooit gekke dingen gehad.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door bprosman »

Knap als je met het uitvoeren van een APK (je test alleen functionaliteit) de comfort module kunt slopen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Brahms »

bprosman schreef:Knap als je met het uitvoeren van een APK (je test alleen functionaliteit) de comfort module kunt slopen.
Topicstarter denkt sterk aan opzet. Een zware beschuldiging maar het staat er wel (tussen de regels door).

stofzuigertje

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kwik Fit is groep onder 1 naam van zelfstandige plaatselijke ondernemers.......

En ze mogen rekenen wat ze willen.
Een fusee kogel kaal vanaf €8,53 online tot €38,95 bij plaatselijke handel....
en als je geen losse kogel maar met arm nodig hebt zit je al snel tussen de €60,- en €140,-
Dat is zonder montage en was het nodig of gewenst.... soms is het een melding en geen afkeur.
Dan kun je rustig elders vragen wat het daar gaat kosten.

Maar klagen over de prijs, de kleine beurt + APK is landelijke reclame vaste prijs maar de rest, daar mogen ze alles voor rekenen.
Er zitten goede tussen zoals hierboven iemand vaste klant is, zoals Sylvester B... en die eigenaar zal niet blij zijn met bepaalde vestigingen die ook zijn naam verpesten.

Liever een plaatselijke waar je vertrouwen in hebt en vraag eens vrienden of familie want zo krijgen de betere zonder enige reclame de meeste klanten, hoe meer ze adverteren, des te dubieuzer lijkt het wel......

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Revoked »

De "comfort module" is uit en aan te zetten via de VAGCOM. Kan zijn dat zij bij het uitlezen een verkeerde code hebben ingevoerd, dat gaat bij universele diagnose-apparatuur soms iets te makkelijk.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door G7 »

NeoDutchio schreef:Ik moet de eerste klant van Kwikfit nog tegenkomen waar geen 'gekke' dingen gevonden zijn bij een beurt of APK.
Helaas voor u moet u aantonen dat Kwikfit zaken heeft kapot gemaakt. Helaas was u niet bij Kwikfit wanneer u merkte dat de zekering er uit was. Dan had er een balletje kunnen gaan rollen. Of ze camerabeelden gaan bekijken is maar de vraag. Vaak zijn deze ook spontaan maar een paar dagen bewaard.
Hier de 2e en ook in dezelfde plaats, wellicht in een ander filiaal. Wij brengen de auto daar al jaren (9 jaar oud) en hebben nog nooit problemen ondervonden met reparaties of bij keuringen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door trail46 »

En hier de derde. Bracht vorige maand mijn Renault Clio uit 2000 van de 1 ste eigenaar met slecht 34500 km op te teller ( met Nationale Autopas ) Naar Kwikfit in Amsterdam Zuidoost voor APK en kleine beurt. De kosten zouden net onder de €100.- zijn.In de middag werd ik gebeld dat de wagen kon worden opgehaald met nieuwe apk en daar gekomen een compliment van de keurmeester voor de staat van de auto na zoveel jaar. Fooi gegeven en het volgend jaar gewoon weer naar dezelfde Kwikfit.Zeg zeker niet dat het overal zo gaat en dat er niet ook slecht geleide filialen zijn, daarvoor zie je teveel klachten.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door witte angora »

In vergelijking met een aantal jaren geleden zie je, althans op dit forum, nog nauwelijks klachten over Kwik-fit. Indertijd was dat wel anders. Het lijkt er op dat de organisatie als geheel lering heeft getrokken uit de vele klachten die er waren. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen fouten meer gemaakt worden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, fouten zul je altijd houden. Maar de suggestie van opzettelijk gesaboteerde cmfortmodules gaat wel heel ver.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door taxikemperman »

maaikecasteleijn schreef:Maandag 5 maart 2018 breng ik rond 08:30 mijn auto naar de Kwik-Fit samen
met Anoniem. Ik zet mijn auto op slot en loop naar binnen en moet even wachten omdat er nog een klant voor mij is.
Ik lever mijn sleutel in en de man die mij helpt vraagt wederom of er dingen zijn waar ze op kunnen letten. Weer geef ik de warmtemeter aan. Er zal naar gekeken worden.

Maandag 5 maart 2018 om 09:52 belt Kwik-Fit Apeldoorn mij op met de mededeling dat er veel mis is met de auto en er volgt een waslijst met gebreken. Remmen helemaal niet goed, draagarm compleet vervangen en nog een paar dingen worden genoemd. Overdonderd vraag ik naar de reparatiekosten en
er wordt mij verteld dat deze bij hen op 1300,- uit zullen komen. Ik ben in de war want alle remmen zijn een half jaar geleden nog opnieuw bekeken en
bijgesteld. Ik geef dit aan en we spreken af dat hij de auto klaarzet om mee te nemen.

Maandag 5 maart 2018 om 10:52 belt Kwik-Fit Apeldoorn, auto mag worden opgehaald.

Maandag 5 maart 2018 rond 16:15 haalt Anoniem zoals afgesproken mijn auto op. Om 16:23 krijg ik via WhatsApp een foto van het keuringsrapport met de
afkeurpunten. Hierop staan 3 punten aangegeven.

Maandag 5 maart 2018 om 17:25 sta ik bij de aluminiumweg waar ik de auto ophaal bij Anoniem. We spreken ongenoegen uit over de plotselinge defecte deurvergrendeling.
Ik vertrek in mijn auto naar huis. Na het zwemmen vertrek ik om 20:10 naar huis. Mij valt in het donker op dat ook mijn interieur verlichting niet
meer werkzaam is. Ik besef dat het dus niet aan de batterij van de sleutel lig en neem mijzelf voor om de volgende ochtend direct contact op te nemen
met desbetreffende filiaal van Kwik-Fit.

Dinsdag 6 maart 2018 om 07:56 bel ik Kwik-Fit, waarna ik mijn klacht uitleg en eerst een andere persoon aan de lijn krijg, deze haalt de desbetreffende persoon erbij. Ik heb een onprettig gesprek waarbij er dingen worden gezegd
als: “Hoe kunt U bewijzen dat dit niet zo was toen U bij ons binnenkwam?”
en “U zult er een derde partij bij moeten halen want wij gaan niks doen wat wij niet gedaan hebben.” Uiteindelijk moet ik het er zelf doorheen drukken dat ik die middag langs mag komen. Die dag lukt het mij helaas niet om op tijd terug vanuit Nijmegen waar ik studeer te zijn om langs te gaan.
Ik bel dezelfde dag om 09:03 met een kennis die ex monteur is. Ik leg de afkeurpunten uit en de repartiekosten van 1300 euro die bij Kwik-Fit de dag
ervoor benoemd zijn. Hij snapt niet waar de prijs vandaan komt en vraagt me om met mijn auto langs te komen. Ook benoem ik de defecte
interieurverlichting en centrale deurvergrendeling. Hij denkt dat het een zekering is en we besluiten een afspraak te maken.

Donderdag 8 maart 2018 om 20:00 kijkt Anoniem samen met mij naar de auto en komen we tot de conclusie dat de zekering die de interieurverlichting en centrale deurvergrendeling regelt helemaal niet meer aanwezig is. Wat zeer vreemd is. Hij steekt een andere zekering erin en er gebeurt niks. Anoniem
onderzoekt verder en probeert nog een nieuwe zekering, zonder effect.
Anoniem komt tot de conclusie dat de Comfort Module van mijn Golf IV niet meer werkend is. Op dit moment besluit ik de volgende dag contact op te nemen met Kwik-Fit en het hoofdkantoor.

Vrijdag 9 maart 2018 om 11:31 bel ik met Kwik-Fit Terneuzen en vraag ik de prijs van de reparatie op van de Apk-afkeurpunten. Dit gesprek duurt 15
minuten en daar komt een schatting uit van 436,36 euro wanneer zij de remmen en draagarm aanpakken. Dit is uitgaande van 2 uur werk met de remmen en het volledig vervangen van de draagarm.
Aangezien het een enorm verschil is met de prijs die ik eerder die week ontving van Kwik-fit Apeldoorn begin ik te twijfelen aan de gang van zaken en besluit ik contact op te nemen met het hoofdkantoor.
11:47 bel ik 34 minuten met het hoofdkantoor en leg ik de gehele gang van zaken uit. Uiteindelijk vraag ik naar het beleid van de camerabeelden die gemaakt worden tijden de werkdagen bij Kwik-Fit in de garage. Hier krijg ik geen antwoord op. Verder word ik goed en vriendelijk geholpen en voel ik mij serieus genomen.
Omdat ik slecht heb geslapen vanwege mijn gevoel van slecht behandeld te zijn probeer ik die middag even te gaan liggen. In mijn gedachte bleef alles maar malen. Uiteindelijk besluit ik toch langs te gaan bij het desbetreffende filiaal. Alle gesprekken die ik deze dag heb gevoerd heb ik opgenomen. In de nacht ervoor heb ik uitgezocht of dat wettelijk gezien
toegestaan is in Nederland en dat is het zolang ik zelf participeer in het gesprek. Ik ben om 17:10 het filiaal binnengestapt en heb gevraagd naar het camerabeleid. Omdat dit mijn bewijs is. Mijn bewijs dat ik mijn auto goed functionerend daar heb achtergelaten en deze niet zo heb terug gehad.
Hoe sterk sta ik?
Waarom heeft u niet direct een herkeuring aangevraagd als deze punten volgens u niet klopten?
Is de nu reparatie wel of niet door hun gedaan?

Koning Bolo
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:20

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door Koning Bolo »

Mijn ervaring met kwikfit bij diverse filialen:
Vaak heeft alleen de werkplaatschef kennis van zaken en ben je meestal overgeleverd aan de welliswaar goedwillende maar niet gehinderd door enige kennis van zaken andere medewerkers. :cry:

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door honza23 »

U heeft een VW. Dat zijn auto's die inderdaad heel vaak spontaan kapot gaan.
Van vallende ramen tot verspringende riemen tot kapotte versnellingsbakken.
En draagarmen zijn b.v. al een typische VW-kwaal; die gaan bij VW bovengemiddeld vaak stuk.
Dus voordat u KwikFit beschuldigt: de kans dat het gewoon kapot is gegaan is veel groter dan dat KwikFit hier iets mee van doen heeft, ook al omdat zo'n module voor hun geen winst oplevert (i.t.t. gewone zaken als banden remmen en uitlaten)

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Sorry, ik begrijp nog steeds niet, dat Mensen het bedrijf "KwikFit"opzoeken, om reparaties te laten doen.

Gezien de klachten mijd je toch dit bedrijf!

fredoplayer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2018 10:07
Contacteer:

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door fredoplayer »

Hoi, nog een tevreden klant van Kwikfit Arnhem-Noord. Na een wat tegenvallend resultaat bij Kwikfit Arnhem-Zuid, (i.v.m. de FNV korting toch bij Kwikfit klant gebleven) bij de vestiging Noord klant geworden en (al jaren) klant gebleven ! Tot volle tevredenheid altijd geholpen en op alle vragen duidelijk antwoord ! Zelfs op de vraag om een trekhaak te plaatsen kreeg ik het antwoord : die voor uw auto zit NIET bij ons in het programma ! Zelf een trekhaak besteld en bij de eerst volgende kleine beurt heeft de Kwikfit hem netjes gemonteerd. Super geholpen en altijd keurig netjes aan de regels gehouden !

stofzuigertje

Re: APK-keuring Kwik-Fit met kleine beurt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Honza 23,

Een Audi A2 is gezien de onderdelen die ook in de VW Polo, Seat Ibiza en Skoda Fabia vaak voorkomen niet slechter dan welke dan ook.
Wel is deze nu 12 tot 18 jaren oude Audi wel iets vaker in de werkplaats wegens stuur en fusee kogels.

Bij tijdig vervangen uitgedroogde rubber op stuurkogel betaalde ik maar €1,38 bij plaatselijke Brezan en die is niet bepaald de goedkoopste!
Wel goedkoper dan nieuwe stuurkogel + noodzakelijk uitlijnen....

Maar als ik regelmatig op Cruise Control rijdende met 80 Km/h zowel de rechte weg als verkeersplein neem... wie is er dan verantwoordelijk voor iets vaker vervangen dan gemiddeld?

Als U gelijk had dan had de uit November 1999 komende Audi A2 1.4 benzine met in 2002 LPG3 inbouw nooit de 984.382 km bij laatste APK kunnen halen!
Ook de vaak te laat vervangen tandriemen bleven gewoon heel.
De 120.000 Km is vaak 150.000 geworden en binnenkort monteer ik voor dit familie lid van mij weer een nieuwe Conti riem + waterpomp en gelijk ook maar de dynamo riem....
Met de bij 550.000 vervangen koppeling word het nu minder, maar kan nog wel 100.000 km mee!

Dit is een leuke Aluminium auto, met echte Volkswagen rommel onderdelen?
Motor en versnellingsbak zijn nog redelijk, alleen de 1e gaat iets lastiger maar dat mag wel voor deze bijna miljonair!

Gesloten