LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eerste beurt twingo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
reneke69
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2009 21:03

eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door reneke69 »

Half jaar geleden half jaar oude twingo gekocht met 5500 km. Tijdens verkoop zegt verkoper over half jaar klein beurtje nodig van 100 a 150 euro. Auto dealer gebracht waar de auto gekocht is. Na 3 uur wachten ( dat wil niet zeggen dat ze 3 uur met de auto bezig zijn geweest) auto klaar en rekening van 259 euro voor klein beurtje.
Een all-in onderhoudsbeurtje noemen ze het. De vraag waarom een oliebeurtje van 119 euro niet genoeg is, ja dat is nodig voor de garantie. Als de auto niet uitgebreid gecheckt wordt kan het zijn dat je geen garantie hebt bij problemen.

Al met al een duur beurtje voor een een jaar oud twingootje met 11000 km. Na veel zeuren heb ik het antwoord gekregen dat ze voor het extra geld dus de auto op heel veel punten hebben nagekeken. Dus of de tank, de ophanging et cetera na een jaar niet defect zijn.

Wat wel mooi is, is dat je bij een all in beurt een gratis APK krijgt en een gratis autocheck.

Zijn er meer mensen die het idee hebben dat er onnodig onderhoud wordt verricht bij een beurt?
Het gaat niet per se om het geld, als een auto echt onderhoud nodig heeft betaal ik met alle liefde maar dit lijkt mij onnodig onderhoud.
Laatst gewijzigd door reneke69 op 21 sep 2018 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door BL2 »

Als ze echt 3 uren bezig zijn geweest, is het een koopje.....

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elk jaar bracht ik mijn koekblikje weg voor een beurt en APK. Elk jaar € 250,-. Dus voor 2 tientjes per maand bleef mijn auto rijdend en kreeg ik er ook nog pechhulpverlening bij.
Een werkplaatstarief van € 60,- per uur is heel normaal. En ja, bij een eerste beurt wordt de auto nagelopen om te kijken of er geen gekke zaken naar voren komen. Immers kan door het eerste gebruik altijd iets los trillen.

Auto rijden kost nou eenmaal geld. Maar met het juiste onderhoud blijft een auto ook rijdend. € 259,- is echt geen groot bedrag.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door scontra »

Wat is een "oliebeurtje" en een litertje olie bijgevuld ?
Als er een litertje olie bij moest dan heeft u ook nog een oliebootje gekocht :oops:
Auto rijden kost geld en auto onderhoud ook en dat sluwe prijsje van 100/150 eurotjes is uiteraard een autoverkoper verkoopleugentje waar u nu, met open ogen, in bent gaan geloven.
Laatst gewijzigd door scontra op 18 sep 2018 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Cro »

Heb je de auto ook gekocht bij het bedrijf waar de beurt gedaan is? Als dat niet zo is, dan zegt die prijs van de verkoper namelijk ook niets. Verder kun je als het goed is gewoon zien wat er bij een beurt gedaan moet worden op welke interval. Dit hoort gewoon in het boekje te staan. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dit bij Renault niet zo zou zijn. Ik moet ook zeggen dat ik €259 voor een beurt ook niet direct veel vind. En ja, er zijn inderdaad merken die vereisen dat voor behoud van de fabrieksgarantie bepaalde zaken per beurt gedaan moeten worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door mahadma »

Als die monteur alle belangrijke delen controleerd, vastzet, afstelt en daar dus 2, 3 uur mee bezig is maar geen onderdelen gebruikt alleen arbeidsloon met de graragekosten erin verpakt, is er dus in uw ogen niets gebeurd?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een oliebeurt wordt de olie ververst, niet een liter bijgevuld.

Seagoing Racer3
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Seagoing Racer3 »

.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik vind wel dat u de hoofdprijs moet betalen voor een simpele olie verversing. Maar ik begrijp dat de toezegging van een kleine beurt van 150 euro van een andere garage komt.... Dan had u daar naartoe moeten gaan en niet een willekeurige andere dealer.

Maar voor 25 euro heb je al een APK check/keuring.... zou niet weten wat ze meer hebben gedaan dan dat! Vraag ze dat eens....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is die auto niet bij Kerres gekocht? Dan is die belofte van een prijsopgave voor een beurt niet door Kerres maar door een ander bedrijf gedaan? En met 5500 km na een half jaar een beurt. Was er geen afleveringsbeurt bij de verkoop?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seagoing Racer3 schreef:
19 sep 2018 08:09
Hier kan je de officiële all-in prijzen van Renault terug vinden op basis van kenteken en kilometerstand.
Van een Renault dealer mag je verwachten dat ze zich hier aan houden

[url][/https://onderhoud.renault.nl/prijzen/url]
Grappig. Van schrik hebben ze ze gelijk offline gehaald :D

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Frantic2 schreef:
19 sep 2018 08:21
Maar voor 25 euro heb je al een APK check/keuring.... zou niet weten wat ze meer hebben gedaan dan dat! Vraag ze dat eens....
Een auto van 1 jaar oud hoeft geen apk hoor. Er is niet alleen olie ververst (dus niet een litertje bijgegooid), de auto is nagelopen. Net als bij een fiets moet een auto nagelopen worden of alle belangrijke bevestigingspunten nog goed vast zitten. Door trillingen in het rijden kan bij het eerste gebruik dit los komen. 3 uurtjes werk a 60 euro per uur + olie verversen + btw, dan zit je aardig in de buurt van het betaalde bedrag.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Frantic2 »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2018 09:24
Frantic2 schreef:
19 sep 2018 08:21
Maar voor 25 euro heb je al een APK check/keuring.... zou niet weten wat ze meer hebben gedaan dan dat! Vraag ze dat eens....
Een auto van 1 jaar oud hoeft geen apk hoor. Er is niet alleen olie ververst (dus niet een litertje bijgegooid), de auto is nagelopen. Net als bij een fiets moet een auto nagelopen worden of alle belangrijke bevestigingspunten nog goed vast zitten. Door trillingen in het rijden kan bij het eerste gebruik dit los komen. 3 uurtjes werk a 60 euro per uur + olie verversen + btw, dan zit je aardig in de buurt van het betaalde bedrag.
Je mist het punt.... Als je een apk keuring of check voor 25 euro kan doen.... Waarom dan 3 uur a 60 euro voor een controle beurt. De verhouding in werk moet hetzelfde of minder zijn

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Frantic2 schreef:
19 sep 2018 09:42
Je mist het punt.... Als je een apk keuring of check voor 25 euro kan doen.... Waarom dan 3 uur a 60 euro voor een controle beurt. De verhouding in werk moet hetzelfde of minder zijn
Een APK voor 25 euro kan ook helemaal niet. Omgerekend naar het uurloon is het minder dan een half uur werk. De reden waarom dit soort bedragen geroepen wordt is omdat er met de reparaties die er altijd uitkomen het gecompenseerd wordt. En helaas kijken klanten veelal alleen naar de prijs.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door henk51 »

NeoDutchio schreef:

Een APK voor 25 euro kan ook helemaal niet. Omgerekend naar het uurloon is het minder dan een half uur werk. De reden waarom dit soort bedragen geroepen wordt is omdat er met de reparaties die er altijd uitkomen het gecompenseerd wordt. En helaas kijken klanten veelal alleen naar de prijs.

Vind ik ook mijn APK bij Toyota was 19.95.Voordeel als je bij je eigen Dealer laat doen waar je hem gekocht hebt.

Als olie filter vervangen werd is er ook ongeveer 3,5 liter olie ingegaan.

groeten Henk

reneke69
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2009 21:03

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door reneke69 »

Dat je drie uur moet wachten wil niet zeggen dat er 3 uur aan de auto gewerkt wordt :-)

Het zal best kunnen dat er 3.5 ltr olie in is gegaan maar stond niet op de bon. Auto had sinds aankoop een los rubber bij de voorlamp dat ik ontdekte toen een lamp het niet meer deed. Helaas kon ik het rubber niet zelf ( afdekkap) monteren omdat de stekker van de lamp niet door het gat past. Hoe dit los in de auto komt mag joost weten. Ook was een maand na aankoop de stabilisatorstang aan dezelfde kant defect. Misschien schade gehad. Dit herstellen zal ook tijd gekost hebben( garantie ) tijdens deze beurt.

Auto is gekocht bij Kerres en dus ook voor beurt gegaan bij Kerres.

De beurtensystematiek van Renault is ook onduidelijk, je kunt je kenteken invoeren en dan krijg je 3 opties. 119, 149 (dacht ik) en 259 euro. Aangeraden staat de duurste beurt maar of je met de kleinste beurt (oliebeurt) gewoon garantie hebt staat er niet bij.

Wat krijg je allemaal extra voor 140 euro :

Alleen Renault onderdelen ( garantie )
gratis apk ( niet nodig bij 1 jaar oude auto)
voorkom onnodige reparaties ( in belang van renault want er zit garantie op de auto)

controle
vloeistoffen
brandstofleidingen
accu
controle reserve lampenset??
stuurbekrachtiging en koppeling
uitlaat
wielophanging
aandrijfassen en stuurinrichting
cpu

Dus Renault adviseert om de auto na een jaar volledig na te kijken naast de gratis voertuigcheck en je krijgt ook nog een gratis APK.
Ik denk dat Renault erg onzeker is over de kwaliteit van haar eigen product.

Voor mijn golf heb ik voor een kleine beurt ook 250 euro betaald maar dan wel voor 24 maanden.
Bij afloop garantie Golf werd een gratis garantiecheck aangeboden door volkswagen waarin de hele auto GRATIS werd nagekeken en defecten onder garantie werden gerepareerd. Top service

Al met al is het onderhoud van de Twingo tot nu toe veel duurder dan mijn Golf. Bij Volkswagen ook gratis pechhulp bij onderhoud dealer.

Ik wil geen reclame maken voor volkswagen maar in de laatste 6 jaar heb ik nooit voor verrassingen gestaan bij volkswagen en nooit het idee gehad dat er onnodig onderhoud is verricht. Dat het ook nog goedkoop is, is dan meegenomen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reneke69 schreef:
20 sep 2018 09:46
Voor mijn golf heb ik voor een kleine beurt ook 250 euro betaald maar dan wel voor 24 maanden.
U zegt dat u in die 24 maanden geen onderhoud hebt laten plegen aan de auto? Het beste is om elk jaar even de auto na te laten kijken en de vloeistoffenaan te vullen/te verversen. 2 jaar niks doen is niet aan te bevelen.

Seagoing Racer3
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door Seagoing Racer3 »

.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Voor 259,00 zou ik hem graag ieder jaar naar Kerres brengen :D

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: eerste beurt twingo

Ongelezen bericht door renewouters »

Seagoing Racer3 schreef:
20 sep 2018 10:34

Sinds gisteren heeft Renault de onderhoudsmodule offline gehaald. :evil:
Ik hoop dat het niks met dit topic te maken heeft en dat ze het snel weer online zetten.
Nee hoor, niks offline gehaald. Je hebt de link verkeerd gekopieerd. De juiste link is: https://onderhoud.renault.nl/prijzen

Dus even netjes excuses aanbieden aan Renault en we praten nergens meer over.

Gesloten