LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GHB cars Hengelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

Ik heb een auto gekocht bij GHB Cars te Hengelo. Ook bekent als auto bedrijf [persoonsgegevens door moderator verwijderd] te Almelo.
Ben een vrouw alleen en heb met hem besproken dat ik een betrouwbare auto moest hebben. Nou dat had hij wel.
Hij wou hem me eerst verkopen zonder apk maar daar trapte ik niet in. Binnen korte tijd zat er ineens een apk keuring op.
Hij zei mevrouwtje hier heb u nog jaren een fijne auto aan. Nu moest ik hem na 1 jaar weer laten keuren.... afgekeurd.
Auto was helemaal verroest- onbetrouwbaar-vol gaten die dicht waren gestopt met kranten en plakband. Ik wist niet wat ikƒ hoorde.
Direct contact met de verkoper gezocht. Nou wat een onbeschoft persoon. na een gesprek kreeg ik geen contact meer met hem. heb apps gestuurd gebeld smsjes maar nergens reageerde hij meer op. Nu hoor en lees ik steeds meer over deze verkoper dat hij zo tegen iedereen doet. slechte auto,s verkopen en daarna niet thuis geeft. Ik wil deze man zo graag aanklagen maar weet niet waar ik terecht kan.
Hij heeft mij bedonderd en ik ben mijn geld en auto kwijt. Dit mag toch niet...….. pffff ik kan zo slecht tegen onrecht

Lady1234
Berichten: 27077
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u geen aankoop keuring hebt laten verrichten voordat u dat wrak gekocht hebt. Dan had u er vanaf gezien.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door BL2 »

ovy schreef:
16 jan 2019 23:53
Ik heb een auto gekocht bij GHB Cars te Hengelo. Ook bekent als auto bedrijf [persoonsgegevens door moderator verwijderd].
Ben een vrouw alleen en heb met hem besproken dat ik een betrouwbare auto moest hebben. Nou dat had hij wel.
Hij wou hem me eerst verkopen zonder apk maar daar trapte ik niet in. Binnen korte tijd zat er ineens een apk keuring op.
Hij zei mevrouwtje hier heb u nog jaren een fijne auto aan. Nu moest ik hem na 1 jaar weer laten keuren.... afgekeurd.
Auto was helemaal verroest- onbetrouwbaar-vol gaten die dicht waren gestopt met kranten en plakband. Ik wist niet wat ik hoorde.
Direct contact met de verkoper gezocht. Nou wat een onbeschoft persoon. na een gesprek kreeg ik geen contact meer met hem. heb apps gestuurd gebeld smsjes maar nergens reageerde hij meer op. Nu hoor en lees ik steeds meer over deze verkoper dat hij zo tegen iedereen doet. slechte auto,s verkopen en daarna niet thuis geeft. Ik wil deze man zo graag aanklagen maar weet niet waar ik terecht kan.
Hij heeft mij bedonderd en ik ben mijn geld en auto kwijt. Dit mag toch niet...….. pffff ik kan zo slecht tegen onrecht
Nou, als ze mij "mevrouwtje" noemen dan zou ik al gelijk afhaken.
Wel vreemd dat de auto een jaar eerder nog glansrijk door de APK kwam.........

Over wat voor auto hebben we het hier, en wat heb je er voor betaald destijds ?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat was waarschijnlijk gewoon een 'zwarte' apk. Ondanks gebreken gewoon goedgekeurd en afgemeld, zonder steekproef. Hoewel het wel zo is dat roest ineens erg hard kan gaan. Ik had jaren geleden een Ford, met de ene APK een dorpeltje gelast, een jaar later was de bodem compleet verrot. Suzuki Swift, het oude model, is ook zoiets. Roest op de dorpels komt van binnen uit, als het eenmaal door is, is het in één keer zo groot dat het niet meer te repareren valt.

Maar wel raar dat je een auto koopt waarvan de gaten dicht zitten geplakt met kranten en plakband. Dat kun je toch makkelijk van buiten zien?

Overigens, als je even googled op het bedrijf kom je er al gauw achter wat voor aanbod de man heeft, en dat is sowieso al niet veel soeps gezien de prijzen: https://www.autowereld.nl/aanbieder/ghb ... /auto.html

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door thecure »

Volgende keer bij een BOVAG bedrijf kopen of beter bij een merkdealer.
Dan krijg je tenminste garantie...

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk? Merk, type, prijs, km stand?

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Slechte reviews op internet, geen eigen site en de auto’s die hij verkoopt zijn behoorlijk oud met een hoge km stand. En een foto mag er ook wel bij, die is niet te vinden,
U mag van een auto verwachten waarvoor die bedoeld is. Echter speelt de leeftijd en km stand daarin ook een grote rol. Blind een auto kopen bij een willekeurige handelaar is nou niet bepaald het slimste om te doen. Het enige dat u nog kan doen is met bewijzen komen dat de roest er een jaar geleden ook al op zat. En dan dusdange roest dat de apk eigenlijk ongeldig is. Was de roest nog niet zo erg vorig jaar, dan heeft u geen poot om op te staan. Immers zou dan bij een aankoopkeuring, danweg eigen controle gezien kunnen worden.

Een voordeel, gezien de prijzen die deze verkoper vraagt zal de schade niet groot zijn.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

thecure schreef:
17 jan 2019 06:00
Volgende keer bij een BOVAG bedrijf kopen of beter bij een merkdealer.
Dan krijg je tenminste garantie...

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk? Merk, type, prijs, km stand?
Het gaat over een Daihatsu Cuore
bouwjaar 2002
tellerstand 118953
Kreeg er een keuringsrapport bij van 1 jaar
Prijs 750

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

NeoDutchio schreef:
17 jan 2019 08:29
Slechte reviews op internet, geen eigen site en de auto’s die hij verkoopt zijn behoorlijk oud met een hoge km stand. En een foto mag er ook wel bij, die is niet te vinden,
U mag van een auto verwachten waarvoor die bedoeld is. Echter speelt de leeftijd en km stand daarin ook een grote rol. Blind een auto kopen bij een willekeurige handelaar is nou niet bepaald het slimste om te doen. Het enige dat u nog kan doen is met bewijzen komen dat de roest er een jaar geleden ook al op zat. En dan dusdange roest dat de apk eigenlijk ongeldig is. Was de roest nog niet zo erg vorig jaar, dan heeft u geen poot om op te staan. Immers zou dan bij een aankoopkeuring, danweg eigen controle gezien kunnen worden.

Een voordeel, gezien de prijzen die deze verkoper vraagt zal de schade niet groot zijn.
Waar kan ik terecht met mijn bewijs dat hij me de auto al verkocht heeft met de roest en gaten. die gevuld waren met kranten. De auto is in die tussen tijd nergens anders geweest als bij mij...… Het is zo erg dat de gene die hem nu heeft gekeurd duidelijk heeft gezegd dat dat er al veel langer heeft gezeten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je na een jaar geen kosten hebt gehad dan is het toch goed geweest. Had U verwacht daar nog vele jaren zonder kosten mee te rijden?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij een auto met een dergelijke lage prijs is BOVAG-garantie niet aan de orde.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ovy schreef:
17 jan 2019 09:55
Waar kan ik terecht met mijn bewijs dat hij me de auto al verkocht heeft met de roest en gaten. die gevuld waren met kranten. De auto is in die tussen tijd nergens anders geweest als bij mij...… Het is zo erg dat de gene die hem nu heeft gekeurd duidelijk heeft gezegd dat dat er al veel langer heeft gezeten.
Als u zwart op wit bewijs hebt kunt u middels een jurist de koop ontbinden. Maar bewijs is niet dat iemand anders gezegd heeft dat... Iedere garage werkt om geld te verdienen. Dus elke garage zal het werk van een concurrent afkraken. U zal dus een rapport moeten hebben waarin staat dat het onmogelijk is dat de aanwezige roest die de apk afkeur geeft al langer dan 1 jaar aanwezig is. Geloof mij, dat is bijna onmogelijk.

Lady1234
Berichten: 27077
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebt u toch voor een koopje gereden dat hele jaar?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je er een jaar mee hebt gereden dan tel je zegeningen en zoek wat anders. De sloop brengt nog wel een hondertje.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door BL2 »

Mijn fiets is nog duurder dan deze auto.......
Op een nieuwe auto schrijf je veel meer af per jaar, dus relatief goedkoop gereden. Auto naar de sloop, en nu een echte kopen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

ovy schreef:
17 jan 2019 09:50
thecure schreef:
17 jan 2019 06:00
Volgende keer bij een BOVAG bedrijf kopen of beter bij een merkdealer.
Dan krijg je tenminste garantie...

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk? Merk, type, prijs, km stand?
Het gaat over een Daihatsu Cuore
bouwjaar 2002
tellerstand 118953
Kreeg er een keuringsrapport bij van 1 jaar
Prijs 750
Bij de sloop krijg je er 100 voor terug, dus netto kost het je 650 euro. Dat is een redelijk nette afschrijving, dat ben je met oudere auto's gemiddeld echt wel per jaar kwijt. Niks mis mee.

Op naar de volgende.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Brainless »

Ik koop zelf altijd een oudere auto onder de 1000E.
Als ik geluk heb kan ik er 2+ jaar mee rijden en soms maar 1 jaar.
Heb nu een Mondeo diesel uit 2006 (vorig jaar gekocht voor 700E) en kwam afgelopen week voor 75E door de keuring.
Zelf heb ik er nieuwe banden onder laten zetten (Firestone, 250E rondom).

De auto ervoor (C5) gekocht voor 750? heb ik 2 1/2 jaar meegereden en weggedaan (500E) ivm dat ik een diesel wilde.
Is 2 x netjes zonder problemen door de keuring gegaan de laatste x incl steekproef.
Ik heb er ook wel eens "maar" 6 maanden mee gedaan en dat de versnellingsbak er mee op hield; heel jammer.
maar dan nog rijd ik veel goedkoper dan de nieuwe auto van mijn man (incl beurten en afschrijving).

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar, Brainless, dan koop jij ook niet de eerste de beste 'auto' bij de eerste de beste handelaar die je tegen komt... Weten bij wie je koopt, en vooral waarom de auto weg is gedaan kan al een wereld van verschil maken.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door ovy »

Theotrucker schreef:
17 jan 2019 09:58
Als je na een jaar geen kosten hebt gehad dan is het toch goed geweest. Had U verwacht daar nog vele jaren zonder kosten mee te rijden?
Nee daar gaat het niet om. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik daar nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door Moneyman »

ovy schreef:
17 jan 2019 15:18
Theotrucker schreef:
17 jan 2019 09:58
Als je na een jaar geen kosten hebt gehad dan is het toch goed geweest. Had U verwacht daar nog vele jaren zonder kosten mee te rijden?
Nee daar gaat het niet om. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik daar nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben.
Tsja, maar een dergelijke algemene aanprijzing bij een oude goedkope auto zegt natuurlijk niets. Het geeft zeker geen garantie.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GHB cars Hengelo

Ongelezen bericht door witte angora »

ovy schreef:
17 jan 2019 15:18
Theotrucker schreef:
17 jan 2019 09:58
Als je na een jaar geen kosten hebt gehad dan is het toch goed geweest. Had U verwacht daar nog vele jaren zonder kosten mee te rijden?
Nee daar gaat het niet om. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik daar nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben.
Ik snap niet goed wat je nu wil zeggen.

De handelaar heeft gezegd dat je er nog een aantal jaar een goede auto aan zou hebben, maar je verwacht niet er nog vele jaren zonder kosten mee te rijden. Hoe moet ik dit nu opvatten?

Gesloten