LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
norbert rosendaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2019 13:22

Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door norbert rosendaal »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Nissan Murano van 2009: het navigatiesysteem wordt niet meer ondersteund, en kan dus niet meer geupdated worden.
De laatste update die er nog is, is volgens Nissan die van 2013. Dit is in het echt 2012, en dit komt door het volgende:
het navigatiesysteem dat in de Nissan Murano wordt gebruikt is een copy van het systeem wat Renault heeft gebruikt tot 2005.
Dus Renault heeft nog een ondersteuning tot 2012. (netjes van Renault, op tijd systeem vervangen)
Daarentegen heeft Nissan dit systeem tot 2010 nog ingebouwd, dus in ons geval nog 3 jaar ondersteuning als je een Murano van 2010 hebt nog maar 2 jaar.
Iedere keer als Renault een update heeft gemaakt, maakt Nissan er een copy van en zegt dat het van een jaar later is.
Met Nissan Nederland contact opgenomen en het probleem uitgelegd, netjes een week later antwoord gekregen.
In het kort, met veel bla-bla: 'Wij kunnen niets voor u doen'.
Wij hebben dus een Murano een premium auto van Nissan, met nieuwprijs € 72.000. Na 3 jaar wordt je vast ingebouwde navigatie niet meer ondersteund (schande Nissan)
Toen gevraagd bij Nissan Nederland of er een ander navigatiesysteem in zou kunnen, hun antwoord: 'Nee, dat kan niet, de bedrading zoals die nu in de auto zit, is alleen voor dit systeem.'
Ja, dit snap ik ook nog wel, maar dat was niet de vraag. De vraag was: 'kan er een ander systeem in?'
Ik krijg daar geen antwoord op, zoeken uitvluchten.
Ik ben dus nu opzoek naar meer mensen die dit probleem ook hebben, samen zouden we Nissan Nederland wel aan kunnen pakken hierover, als eenling ga ik dit niet redden.

Met vriendelijke groet,
norbert
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2019 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05
Beste antwoord
Gekozen door norbert rosendaal

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

door Veldt01 » 26 sep 2019 08:08

Toen gevraagd bij Nissan Nederland of er een ander navigatiesysteem in zou kunnen, hun antwoord: 'Nee, dat kan niet, de bedrading zoals die nu in de auto zit, is alleen voor dit systeem.'
Ja, dit snap ik ook nog wel, maar dat was niet de vraag. De vraag was: 'kan er een ander systeem in?'
Ik krijg daar geen antwoord op, zoeken uitvluchten.
Ik ben dus nu opzoek naar meer mensen die dit probleem ook hebben, samen zouden we Nissan Nederland wel aan kunnen pakken hierover, als eenling ga ik dit niet redden.
Eigenlijk het posten niet waard. Een afgeschreven systeem (ook tomtom is na 10 jaar wel afgeschreven) en een importeur die er ook nog eens weinig tot geen verstand van heeft.
Er zijn meer dan voldoende enkele en dubbel din systemen die met een wire harnas in korte tijd in deze auto passen en dan ook nog eens een stuk beter functioneren dan het origineel. Mooie is dat instapmodellen (die al heel veel kunnen) amper meer kosten dan wat een importeur voor een update durft te rekenen.
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Auto uit 2009......tsja TomTomies zeggen ze ook gratis updates gedurende de levensduur apparaat.

Ben bang dat je aan kortste kant zult trekken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn blijkbaar als sinds 2012 geen nieuwe kaarten meer, en dan ga je daar eind 2019 over klagen? De voorgaande 7 jaar was het blijkbaar geen probleem dat die kaarten verouderd waren?

Bij een navigatie in een auto van 10 jaar oud ga je deze strijd niet winnen. Sterker, er zijn legio voorbeelden waarbij de termen de helft of nog korter was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weiger een dure ingebouwde omdat elke smartphone keuze heeft aan vele gratis navigatie die beter werken.

En na 10 jaren ben je erg laat met je claim.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, ga eens naar car-hifi installateur. Die kunnen vast helpen.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat die Murano nieuw 72000 kostte is leuk, maar nu heb je het over het niet meer kunnen updaten van de navigatie van een 10 jaar oude auto die geen 10 mille meer waard is.
Ik denk niet dat Nissan onder de indruk zal zijn van een claim.
Aftermarket erin en klaar.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door gosewijn »

En is/was die update gratis ?.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door mahadma »

Je hebt vaak gratis app's in je smart phone .........

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Toen gevraagd bij Nissan Nederland of er een ander navigatiesysteem in zou kunnen, hun antwoord: 'Nee, dat kan niet, de bedrading zoals die nu in de auto zit, is alleen voor dit systeem.'
Ja, dit snap ik ook nog wel, maar dat was niet de vraag. De vraag was: 'kan er een ander systeem in?'
Ik krijg daar geen antwoord op, zoeken uitvluchten.
Ik ben dus nu opzoek naar meer mensen die dit probleem ook hebben, samen zouden we Nissan Nederland wel aan kunnen pakken hierover, als eenling ga ik dit niet redden.
Eigenlijk het posten niet waard. Een afgeschreven systeem (ook tomtom is na 10 jaar wel afgeschreven) en een importeur die er ook nog eens weinig tot geen verstand van heeft.
Er zijn meer dan voldoende enkele en dubbel din systemen die met een wire harnas in korte tijd in deze auto passen en dan ook nog eens een stuk beter functioneren dan het origineel. Mooie is dat instapmodellen (die al heel veel kunnen) amper meer kosten dan wat een importeur voor een update durft te rekenen.

norbert rosendaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2019 13:22

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door norbert rosendaal »

iedereen al vast bedankt voor de reactie,

het gaat mij niet om een garantie clame of zo , ik wil heel graag een update die max een jaar oud is.
en als dat niet mogelijk is wat er dan wel in zou passen als alternatief.
en het blijft me bevreemden dat als je een nieuwe auto koopt met vaste navi er in ,het binnen 3 jaar niet meer wordt ondersteund.
als dat na 8 tot 10 jaar zou zijn snap ik dat ,maar binnen 3 jaar niet.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij doet geen enkele autofabrikant dat. De meeste (jonge?) mensen interesseert dat ook niet. Die willen hun telefoon goed, snel en automatisch kunnen koppelen aan het dispay in de auto. Of ze willen een goede mogelijkheid om hun telefoon te bevestigen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door jonis »

Ach … van de andere kant....ik kocht mijn auto 2005 met een 2-3 jaar oude navi-update in 2009....en daar doe ik het nog steeds probleemloos mee, de stem staat standaard uit en ik kom nog altijd aan op de bestemming. Uiteraard is het ding wel eens de weg kwijt en moet ik de richting op de borden volgen :idea:
Ik zou zeggen bespaar je de moeite en hang anders een mobiel erbij op het dashbord zolang je het oudje nog hebt, met de mijne ga ik het nog 2 jaar volhouden.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moet je er eens 3 tegelijk proberen naar Frankrijk , dan is het echt oorlog . De een schreeuwt nog harder dan de ander.
Op de snelweg , keer nu om , nee links af , nee rechts af . :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen update meer voor navigatie Nissan Murano 2009

Ongelezen bericht door Moneyman »

Beste Norbert, het schiet niet op om mijn openbaar geplaatste bericht via pb te gaan beantwoorden. Ik reageer daar in ieder geval niet op, tenzij je hetzelfde bericht gewoon hier post (zodat iedereen er wat aan heeft).

Gesloten