LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

Eind augustus van dit jaar (2019) waren we op zoek naar een elektrische auto voor gebruik als tweede auto. NevAuto had een mooie Citroën C-Zero staan van 2015 met nog geen 40.000 kilometer op de teller.

We hebben gebeld en we konden een proefrit komen maken. Dat beviel heel goed en NevAuto en wij konden het snel eens worden over de prijs met inruil van onze eigen auto. Na 2 dagen kon de auto al afgeleverd worden. NevAuto bood zelfs aan om de aflevering bij ons thuis te doen, omdat het voor ons bijna een uur rijden was. NevAuto had de auto netjes gepoetst en paar krasjes op de bumper weggehaald en met volgeladen accu afgeleverd.

Toen we de auto in gebruik hadden, kwamen we erachter dat met name het oprijden op de snelweg de auto geen grip in de bochten had, een raar schrapend geluid klonk en de traction control ingreep. Ook een van de luchtroosters binnenin de auto bleek kapot. We zijn hiermee naar de Citroën dealer bij ons in de buurt gegaan en zij hebben een diagnose gedaan om na te gaan waardoor de auto geen goede grip in de bochten had. Het bleek dat de banden die onder de C-Zero zaten niet de juiste snelheidsindex hadden. Om het probleem op te lossen, moesten er 4 nieuwe banden omgelegd worden. Ook het luchtrooster kon helaas niet worden gerepareerd, hiervoor moest een nieuwe besteld worden. Bij elkaar dus een behoorlijke kostenpost die we niet hadden voorzien.

We hebben hierover contact gezocht met NevAuto en zij boden aan de kosten van de diagnose, de nieuwe banden én het nieuwe luchtrooster aan ons te willen vergoeden. Nadat dit door de Citroën dealer uitgevoerd was, hebben we de rekeningen aan NevAuto toegestuurd en binnen een paar dagen stond het geld op onze rekening. Dat noemen wij nog eens service!

Wij kunnen NevAuto daarom zeker aanbevelen!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door scontra »

En nu maar hopen dat ze dat ook doen als het accupakket het begeeft !! ;-)

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat heeft u dan voor wonderlijke proefrit gemaakt? Geen bochtjes gemaakt, niet een snelweg opgereden, oordoppen in gehad? Ramen open gehad voor de frisse lucht?

En de verkoper heeft blijkbaar ook alleen maar op rechte binnenwegen gereden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor deze door de extra Accu relatief kleine maar wel zware auto is niet elke band geschikt, zomaar wat monteren mag niet.

Vele handelaren zien oude banden en monteren de maat die erop zit zonder op gewicht te letten.
Deze fout zal komende jaren nog vaker voorkomen, zodra de eerste banden versleten zijn en ook een dealer heeft
niet echt ervaring in deze weinig verkochte.

Keurige service en fout netjes hersteld.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef:
28 dec 2019 15:51
Voor deze door de extra Accu relatief kleine maar wel zware auto is niet elke band geschikt, zomaar wat monteren mag niet.

Vele handelaren zien oude banden en monteren de maat die erop zit zonder op gewicht te letten.
Deze fout zal komende jaren nog vaker voorkomen, zodra de eerste banden versleten zijn en ook een dealer heeft
niet echt ervaring in deze weinig verkochte.
Quatsch. Haal je hersens eens uit de knop, je slaat wartaal uit.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

AndreavD maakt speciaal een account aan om haar onvergetelijke ervaring met NevAuto te delen. De schijnbaar in augustus verkochte auto staat jetzt/28 december nog steeds als verkocht op de site.
Al met al zal de waarde van deze post met een zoutkorrel genomen moeten worden die groter is dan de ijsberg waartegen de Titanic zichzelf aan gort voer....
Leuke poging tot reclame. Gelukkig is 2019 bijna voorbij.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een autogroothandel die maar liefst 4 auto's te koop heeft staan.
Import Alfa Mito, geen eigenaar bekend terwijl deze wel een kenteken heeft, iets onder de 10K per jaar gelopen
Import Alfa Stelvia, staat prive geregistreerd.
Nissan, ook import, geen eigenaar bekend, 10K per jaar gelopen.
Import Golf, 10K per jaar gelopen.

Hoe vreemd is het dat nagenoeg alle verkopers die hier in topics voorbij komen allemaal importauto's hebben staan die nagenoeg allemaal rond de 10.000 per jaar gelopen heeft? Op 1 inruilertje na hebben ook alle verkochte auto's rond de 10K per jaar gelopen. Of ben ik weer te kritisch?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef: 10K per jaar gelopen... Of ben ik weer te kritisch?
Neuh, we kennen allemaal de Stofzakloze Groene Alleshandelaar die oldtimers met 1000 km op de teller voor dubbele prijzen verkoopt. Want alles kàn hier gewoon.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

De snelheidsindex van een band heeft helemaal niks te maken met bochtgedrag natuurlijk. Dus als de dealer dat echt heeft gezegd, ben je vermoedelijk bij komkommer geweest.

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

Arizonakid schreef:
28 dec 2019 20:49
De snelheidsindex van een band heeft helemaal niks te maken met bochtgedrag natuurlijk. Dus als de dealer dat echt heeft gezegd, ben je vermoedelijk bij komkommer geweest.
Door het monteren van nieuwe banden door de Citroën dealer is het probleem wel verholpen. De banden die erop zaten zorgen dus zeker wel voor de verminderde grip.

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

LectoriSalutem schreef:
28 dec 2019 16:56
AndreavD maakt speciaal een account aan om haar onvergetelijke ervaring met NevAuto te delen. De schijnbaar in augustus verkochte auto staat jetzt/28 december nog steeds als verkocht op de site.
Al met al zal de waarde van deze post met een zoutkorrel genomen moeten worden die groter is dan de ijsberg waartegen de Titanic zichzelf aan gort voer....
Leuke poging tot reclame. Gelukkig is 2019 bijna voorbij.
De Citroën C Zero had bijna 40.000 km op de teller toen wij deze kochten in augustus.
Her mag (naast al het negatieve) ook wel eens gedeeld worden als iets heel netjes is afgehandeld.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een auto met slechts 40.000 km op de teller waar al wel verkeerde banden op zitten?
En andere problemen.

En dan laat een handelaar op zijn kosten door een dealer verhelpen daar nieuwe banden onder zetten? En de rest verhelpen? Ik geloof niet meer in sprookjes.

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

Lady1234 schreef:
28 dec 2019 21:04
Een auto met slechts 40.000 km op de teller waar al wel verkeerde banden op zitten?
En andere problemen.

En dan laat een handelaar op zijn kosten door een dealer verhelpen daar nieuwe banden onder zetten? En de rest verhelpen? Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wij wonen bijna een uur rijden van Dordrecht. In overleg met NevAuto konden we de banden laten vervangen en het luchtrooster vervangen. Dit was de snelste oplossing. En we hadden bij de koop een aantal maanden garantie erbij gekregen.

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

Komkommertijd schreef:
28 dec 2019 15:51
Voor deze door de extra Accu relatief kleine maar wel zware auto is niet elke band geschikt, zomaar wat monteren mag niet.

Vele handelaren zien oude banden en monteren de maat die erop zit zonder op gewicht te letten.
Deze fout zal komende jaren nog vaker voorkomen, zodra de eerste banden versleten zijn en ook een dealer heeft
niet echt ervaring in deze weinig verkochte.

Keurige service en fout netjes hersteld.
Klopt inderdaad dat er goedkope nieuwe banden opzaten die het probleem veroorzaakten en inderdaad heel netjes afgehandeld.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Als ik uit pure interesse de klantenreviews van dit bedrijf eens doorscrol blijkt dat iedereen dit bedrijf met een cijfer 10 beoordeelt. Dat is - zeker in de autobranche - een onwaarschijnlijke utopie. Je verkoopt in principe andermans ellende en het is onvermijdelijk dat je op een dag in een dispuut verzeild raakt waar de klant zich onterecht behandeld voelt. Gevolg: een slechte review.
Alleen al daarom durf ik wel te beweren dat hier een gevalletje vriendendienst aan de hand is.
De link naar de Engelse variant van de site is ook een staaltje van dikdoenerij.
En 10.000 km per jaar in een dergelijk PSA elektro- mobiel vind ik op zich al een prestatie: Die enkele km die ik er in gereden heb was al waardeloos en dat dan 40.000 keer.
Reden temeer om dit topic als scam te melden.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Arizonakid schreef:
28 dec 2019 20:49
De snelheidsindex van een band heeft helemaal niks te maken met bochtgedrag natuurlijk. Dus als de dealer dat echt heeft gezegd, ben je vermoedelijk bij komkommer geweest.
De snelheidsindex heeft daar inderdaad niks mee te maken. Wat wel zou kunnen is dat er banden met een te lichte loadindex op zaten, dit kan namelijk het bochtengedrag wel degelijk nadelig beïnvloeden.

Het betreft overigens een import Citroën, met een wat vreemde historie:

Particulier 30-08-2019 nu 120 dagen
Bedrijfsvoorraad 12-03-2019 30-08-2019 171 dagen
Bedrijfsvoorraad 25-01-2019 12-03-2019 46 dagen
Particulier 24-11-2018 25-01-2019 62 dagen
Bedrijfsvoorraad 02-11-2018 24-11-2018 22 dagen

De 1e NL particuliere eigenaar was de auto na 2 maand al zat......

v.d.Heyden

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

LectoriSalutem schreef:
28 dec 2019 22:36
Als ik uit pure interesse de klantenreviews van dit bedrijf eens doorscrol blijkt dat iedereen dit bedrijf met een cijfer 10 beoordeelt. Dat is - zeker in de autobranche - een onwaarschijnlijke utopie. Je verkoopt in principe andermans ellende en het is onvermijdelijk dat je op een dag in een dispuut verzeild raakt waar de klant zich onterecht behandeld voelt. Gevolg: een slechte review.
Alleen al daarom durf ik wel te beweren dat hier een gevalletje vriendendienst aan de hand is.
De link naar de Engelse variant van de site is ook een staaltje van dikdoenerij.
En 10.000 km per jaar in een dergelijk PSA elektro- mobiel vind ik op zich al een prestatie: Die enkele km die ik er in gereden heb was al waardeloos en dat dan 40.000 keer.
Reden temeer om dit topic als scam te melden.
In eerste instantie wilde ik het bedrijf aanmelden voor een warme douche, maar kwam erachter dat dat niet meer kan en je je ervaringen op het forum kon plaatsen.

De post die ik heb gedaan was dus zeer gemeend en absoluut geen vriendendienst. Maar blijkbaar wordt op dit forum een positieve review niet gewaardeerd.
Laatst gewijzigd door AndreavD op 28 dec 2019 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

AndreavD
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2019 13:49

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door AndreavD »

v.d.Heyden schreef:
28 dec 2019 22:49
Arizonakid schreef:
28 dec 2019 20:49
De snelheidsindex van een band heeft helemaal niks te maken met bochtgedrag natuurlijk. Dus als de dealer dat echt heeft gezegd, ben je vermoedelijk bij komkommer geweest.
De snelheidsindex heeft daar inderdaad niks mee te maken. Wat wel zou kunnen is dat er banden met een te lichte loadindex op zaten, dit kan namelijk het bochtengedrag wel degelijk nadelig beïnvloeden.

Het betreft overigens een import Citroën, met een wat vreemde historie:

Particulier 30-08-2019 nu 120 dagen
Bedrijfsvoorraad 12-03-2019 30-08-2019 171 dagen
Bedrijfsvoorraad 25-01-2019 12-03-2019 46 dagen
Particulier 24-11-2018 25-01-2019 62 dagen
Bedrijfsvoorraad 02-11-2018 24-11-2018 22 dagen

De 1e NL particuliere eigenaar was de auto na 2 maand al zat......

v.d.Heyden
Het is inderdaad een importauto uit Italië, dat is ook bij de verkoop gemeld. Daarnaast hebben ze eerlijk aangegeven dat ze de auto zelf korte tijd gebruikt hebben. Sinds augustus staat de auto op onze naam.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, mijn vaste garage heeft ook een zeer hoge beoordeling op dezelfde reviewsite en die is wat mij betreft volkomen terecht. Een hoge score op zich is voor mij geen reden te twijfelen aan de beoordeling van NevAuto.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

LectoriSalutem schreef:
28 dec 2019 22:36
Als ik uit pure interesse de klantenreviews van dit bedrijf eens doorscrol blijkt dat iedereen dit bedrijf met een cijfer 10 beoordeelt. Dat is - zeker in de autobranche - een onwaarschijnlijke utopie. Je verkoopt in principe andermans ellende en het is onvermijdelijk dat je op een dag in een dispuut verzeild raakt waar de klant zich onterecht behandeld voelt. Gevolg: een slechte review.
Alleen al daarom durf ik wel te beweren dat hier een gevalletje vriendendienst aan de hand is.
De link naar de Engelse variant van de site is ook een staaltje van dikdoenerij.
En 10.000 km per jaar in een dergelijk PSA elektro- mobiel vind ik op zich al een prestatie: Die enkele km die ik er in gereden heb was al waardeloos en dat dan 40.000 keer.
Reden temeer om dit topic als scam te melden.
Je beseft hopelijk wel dat je hier discussie-technisch een belabberd verhaal neer hebt gepend? Je causale verbanden zijn nogal eh... zwak...

Gesloten