Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

riddert schreef:
05 jun 2021 12:37
Heeft natuurlijk een reden dat mensen kopen zonder het kenteken te kennen. Vaak wordt pas bij verkoop de auto geïmporteerd.
Scheelt op de BPM en bij grotere aantallen scheelt dat op jaarbasis aanzienlijk.

Neemt niet weg dat mensen best het chassisnummer bij de merk dealer door het systeem kunnen halen.
Dan weet je van elke schroef die er in de auto vervangen is.
Dat laatste klopt maar mensen die totaal geen verstand van auto’s hebben weten dit niet. Die weten misschien geeneens wat een chassisnummer is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Arizonakid schreef:
05 jun 2021 19:08
Uiteindelijk maakt het kenteken of import geen bal uit, waar het om draait is simpelweg of de auto goed is of niet.
Als je zelf geen verstand hebt van auto’s, moet je nooit gebruikt kopen zonder iemand mee te nemen die er wel verstand van heeft,klaar.
Maar als een tien jaar oude auto een K of L kenteken heeft is een forse rode vlag. Het hoeft geen slechte auto te zijn maar extra onderzoek is dan nodig. Een kenteken van tien jaar geleden is dan al betrouwbaarder want de hele historie is hoogstwaarschijnlijk via Finnic of rdw te vinden.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Kort gezegd, '' U bent genaaid''

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

jhogaarts schreef:
06 jun 2021 17:41
Kort gezegd, '' U bent genaaid''
Dat hoeft niet als er open wordt gecommuniceerd.
Een import auto hoeft niet per definitie slecht te zijn, het vergt alleen wat extra onderzoek. Bij een auto uit Duitsland loopt je al snel tegen de privacywetgeving aan en zullen dealers en garages minder scheutig zijn met het verstrekken van informatie, of helemaal geen informatie willen verstrekken.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

NeoDutchio schreef:
06 jun 2021 11:58

Je zal eerst de uitstoot moeten weten, dan kijken naar het bouwjaar, dat bepaald de BPM. Je hebt een CO2 uitstoot NEDC en een WLTP, tja, welke moet je dan hebben? Dan komt er vervolgens een rekensom bij kijken die niet voor elke leek te doen is. En dat moet je weer vergelijken met de RDW.
Dit is niet voor iedereen weggelegd.
NeoDutchio, het gaat veel eenvoudiger dan jij hierboven schrijft.
(Even vooropgesteld dat het kenteken bekend is, zonder kenteken is er op de RDW site niks op te zoeken)

Iedereen die op een autoportaal een occasion op kan zoeken (Autoscout/Autotrack/ zelfs Marktplaats) kan ook op de RDW site komen om een kenteken na te kijken. Als je een vergelijk met een importauto wilt maken, zoek een zelfde origineel NL geleverde auto van het zelfde bouwjaar met een zichtbaar kenteken. Vergelijk vervolgens op de RDW site het fiscale verhaaltje van de NL geleverde auto met de import auto en je hebt het verschil in BPM te pakken. Een verschil groter dan 25% levert voor mij een rood sein op: potentiele ex-schade auto! Vergelijk voor de gein maar eens een paar verschillende auto's (en dan vooral de wat duurdere modellen, een ToyotaA ygo o.i.d. is niet zo heel interessant voor het vergelijk). Je zult versteld staan van de grootte van de verschillen die je tegen komt.
Dit gezegd hebbende moet ik er tevens bij vermelden dat niet alle import-auto's per definitie slecht of ex-schade auto's zijn. Gelukkig zijn er ook veel autobedrijven die wel eerlijke import auto's verkopen met een kloppende historie.

Sylvia1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2021 18:45

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Sylvia1980 »

Graag zou ik in contact komen met meerdere gedupeerden. Ook wij zijn hier gedupeerd door de eigenaar. Hij weigert de aanbetaling retour te storten.

debabrata
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2021 11:17

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door debabrata »

[Dit bericht werd vertaald door de moderatie. Dutch contributions only, please!]

Hoi Sylvia,
Ik ben onlangs ook gedupeerd door Autohuis Wilmers Apeldoorn.

Ik heb deze juli een auto gekocht en de auto staat al binnen 3 weken weer bij hun garage met kapotte motor.
Nu nemen ze mijn telefoontjes niet eens meer op en als ze dat doen geven ze allerlei smoesjes.

Heeft u uw probleem opgelost kunnen krijgen? Heeft u nog tips voor mij aub?

(Sorry, ik moest dit in het Engels schrijven aangezien mijn Nederlands niet zo goed is).

Groeten,
Debabrata

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Moneyman »

debabrata schreef:
27 aug 2021 11:23
[Dutch contributions only, please!]
Hi Debabrata, tip: use a translation programme like the one below.
https://www.deepl.com/nl/translator

debabrata
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2021 11:17

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door debabrata »

Ik heb zojuist nu een lang gesprek gehad met de Autohuis Wilmers eigenaar en hij heeft me verteld dat hij van de monteur zal weten wat het probleem hopelijk morgen of overmorgen is (hij had me deze maandag ook hetzelfde verteld) en dat hij ook mijn opmerking over avrotros heeft gelezen.....

Hij zei ook dat al zijn monteurs het druk hebben en dat BMW een zeer complexe motor heeft, dus het duurde lang om te weten wat er mis is met de motor van de BMW.

Ik hoop dat ik morgen of overmorgen eindelijk weet wat er mis is met de motor (en hoeveel het zou kunnen kosten om het goed te repareren). Bij aankoop van de auto heeft Autohuis Wilmers 6 maanden garantie gegeven op de motor dus hopelijk kost het mij niets om het te laten repareren.

Iedereen nogmaals bedankt voor het lezen over mijn verhaal met Autohuis Wilmers.

Verdere details volgen!! :)
debabrata schreef:
27 aug 2021 11:23
[Dit bericht werd vertaald door de moderatie. Dutch contributions only, please!]

Hoi Sylvia,
Ik ben onlangs ook gedupeerd door Autohuis Wilmers Apeldoorn.

Ik heb deze juli een auto gekocht en de auto staat al binnen 3 weken weer bij hun garage met kapotte motor.
Nu nemen ze mijn telefoontjes niet eens meer op en als ze dat doen geven ze allerlei smoesjes.

Heeft u uw probleem opgelost kunnen krijgen? Heeft u nog tips voor mij aub?

(Sorry, ik moest dit in het Engels schrijven aangezien mijn Nederlands niet zo goed is).

Groeten,
Debabrata

ashzop
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2021 12:02

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door ashzop »

Het lijkt een toenemend probleem. Lang leve 1 Europa, maar als ik de cijfers van de C1 van 2009 en 2010 naar 70.000km als test kijk, dan zijn de meeste importen of problemen met de kilometerstand. Idem bij de Corsa 2009 en 2010 tot 100.000 km. Wilmers heeft beide te koop

ashzop
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2021 12:02

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door ashzop »

Dat is iets wat je standaard moet doen als je een tweedehands auto wilt kopen. Roblox Guides get-mobdrovip.com

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

https://www.destentor.nl/apeldoorn/eige ... dfu9Nx7NmQ
Wilmers is met de staart tussen de benen weggegaan. Nadat het programma opgelicht langs is geweest en de nodige aangiftes is gedaan wordt het de man te heet onder de voeten.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
27 sep 2021 12:16
https://www.destentor.nl/apeldoorn/eige ... dfu9Nx7NmQ
Wilmers is met de staart tussen de benen weggegaan. Nadat het programma opgelicht langs is geweest en de nodige aangiftes is gedaan wordt het de man te heet onder de voeten.
Zal binnenkort wel weer ergens anders onder een andere naam verder gaan.
Dat hij het nog 4 jaar heeft uitgehouden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
27 sep 2021 12:25
NeoDutchio schreef:
27 sep 2021 12:16
https://www.destentor.nl/apeldoorn/eige ... dfu9Nx7NmQ
Wilmers is met de staart tussen de benen weggegaan. Nadat het programma opgelicht langs is geweest en de nodige aangiftes is gedaan wordt het de man te heet onder de voeten.
Zal binnenkort wel weer ergens anders onder een andere naam verder gaan.
Dat hij het nog 4 jaar heeft uitgehouden.
Van een argeloze consument kon hij schijnbaar al die jaren winnen. Maar zodra er organisaties zich er mee gaan bemoeien en er aantoonbaar fraude gepleegd word, dan kan hij niets anders dan wegvluchten. Faillissement zal niet zo snel gaan, dus nu kunnen nog wel alle klanten er werk van gaan maken.

Gesloten