Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
23 feb 2020 12:12
tttlocke schreef:
23 feb 2020 02:37

Ah, dat zal het zijn. Maar daar zitten we hier niet, in Oost-Nederland.
Er was trouwens niets betweterigs aan.
Ik vind Apeldoorn anders echt nog wel oost Nederland. Waar u zit doet niet ter zake. Het is hier trouwens een goede gewoonte om een ander niet op zijn taalgebruik/ taalfouten of spelfouten aan te spreken. Dus ja ik vind u erg betweterig ook omdat de gebruikte uitdrukking gewoon Nederlands is
Ik denk niet dat die gewoonte bestaat. Ik doe er in ieder geval niet altijd aan mee. De door mij gekozen manier was 'met een kwinkslag', een grap. Een prima manier, en daarom niet betweterig. Bovendien gaf ik een aanvulling waarin ik mijzelf deels corrigeerde. Dat maakt het nog minder betweterig.

Dat je kunt stellen dat Apeldoorn in Oost-Nederland snap ik. Maar de uitdrukking werd toch niet gebezigd door het garagebedrijf dat daar gevestigd is?

Kevin M
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2020 18:12

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Kevin M »

Goedemiddag Mirjam,

Zou u mij een prive bericht kunnen sturen, ik zou graag met u in contact willen komen voor wat vragen.

Mvg Kevin

Mer
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2020 02:36

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Mer »

Heel erg herkenbaar. Ook ik ben gedupeerd door dit bedrijf. Toch na aankoop een onderbuik gevoel nadat de dynamo van de auto al binnen 2 weken stuk ging met nog geen 70.000 op de teller. We zijn er snel achtergekomen door dat de onderhoudsboekjes zijn vervalst. Dealer in de Duitsland gebeld en daaruit bleek dat de auto veel meer gelopen had (er is bijna 150.000 terug gedraaid). De dealer wilt ook niet mee helpen en komt met allerlei smoesjes...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2020 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalgebruik aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door berndv »

Mer schreef:
09 mar 2020 02:41
Heel erg herkenbaar. Ook ik ben gedupeerd door dit bedrijf. Toch na aankoop een onderbuik gevoel nadat de dynamo van de auto al binnen 2 weken stuk ging met nog geen 70.000 op de teller. We zijn er snel achtergekomen door dat de onderhoudsboekjes zijn vervalst. Dealer in de Duitsland gebeld en daaruit bleek dat de auto veel meer gelopen had (er is bijna 150.000 terug gedraaid). De dealer wilt ook niet mee helpen en komt met allerlei smoesjes...
Kan je ook iets meer details geven over de auto? Merk, type, leeftijd, APK, brandstof? Lastige is nog wel om aan te tonen wie verantwoordelijk is voor het terugdraaien, maar het betreft dus in ieder geval een geimporteerde auto. En hoewel terugdraaien gewoon verboden is, het verschil tussen een auto die 70.000 gelopen heeft en een auto die 220.000 gelopen heeft, zou normaal wel zichtbaar moeten zijn.

Mer
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2020 02:36

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Mer »

Het betreft een Toyota Aygo uit 2011, APK gekeurd, benzine. Steeds meer komen er andere kwaaltjes bij deze auto naar boven. Ik moet zeggen dat je het bijna niet kunt merken dat deze auto al 9 jaar oud is.

Verder op de site zie je bijna alleen maar auto’s zonder kenteken en allemaal bijna onder een ton. Reviews zijn ook om van te schrikken en de hoge reviews kloppen vaak niet, omdat deze door mensen uit het buitenland worden geschreven.

Je kan tevens aan de onderhoudsboekjes zien dat het zelfde handschrift gebruikt is (dus zowel van de zogenaamde dealer waar die is onderhouden en waar de auto zijn beurt bij de dealer heeft gehad hier).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het lijkt op een steeds groter probleem. Lang leve 1 Europa, maar als ik als test naar de aantallen C1 uit 2009 en 2010 tot 70.000km kijk, dan is het merendeel import of problemen met de kilometerstand. Idem bij de Corsa uit 2009 en 2010 tot 100.000km. Beide heeft Wilmers te koop staan.
Uit betrouwbare bron heb ik meegekregen waar de meeste auto's vandaan komen en wat er allemaal bij te krijgen is. Blanco boekjes en dealerstempels worden zo meegeleverd.
Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste import die ik bekeken heb kwam uit Duitsland.

Wellicht een tip voor een onderzoeksjournalist. Proefritje maken en onderweg met de laptop in de motor kijken. Ik denk dat je zou schrikken van de fraude. Dus ook weer een tip voor de argeloze koper, langs een keuringsstation en de kilometerstand laten checken.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door thecure »

Import gewoon vermijden. Kan goed gaan, maar risico dat het niet goed zit is gewoon te groot.

Naom
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2021 13:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Naom »

** wees gewaarschuwd**
In September bij Harm van autohuis Wilmers een Seat Leon gekocht en 500 euro aanbetaald. Ik zou hem na een week mogen ophalen en de rest betalen. Echter bij thuiskomst wilde ik zien of hij als 'Verkocht' op de website stond.
Dit was het geval, alleen met een ander bouwjaar(jaar ouder) en een andere kilometerstand(20.000 meer). Ik heb direct opgebeld en Harm was gelijk vijandig. Volgens hem heeft de auto met de juiste kilometerstand en bouwjaar op de website gestaan. Helaas voor hem heb ik bewijs dat dit niet zo is. Ook de presentatie video van deze auto heeft hij veranderd. Na veel onderzoek doet hij dit bij meerdere auto's waar ik het bewijs van in bezit heb. Na meerdere aangetekende brieven richting Harm, kreeg ik 0 respons om mijn aanbetaling terug te krijgen. Harm wilde voor geen enkele mogelijkheid de koop ontbinden en wilde mijn 500 euro houden om zelf leuke dingen van te doen. De auto heeft hij momenteel weer als 'te koop' aangeboden. Zo verdiend Harm zijn geld. Mocht je nog niet overtuigd zijn van deze misleidende praktijken, laat een berichtje achter. Bewijs genoeg!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Naom schreef:
15 feb 2021 13:43
** wees gewaarschuwd**
In September bij Harm van autohuis Wilmers een Seat Leon gekocht en 500 euro aanbetaald. Ik zou hem na een week mogen ophalen en de rest betalen. Echter bij thuiskomst wilde ik zien of hij als 'Verkocht' op de website stond.
Dit was het geval, alleen met een ander bouwjaar(jaar ouder) en een andere kilometerstand(20.000 meer). Ik heb direct opgebeld en Harm was gelijk vijandig. Volgens hem heeft de auto met de juiste kilometerstand en bouwjaar op de website gestaan. Helaas voor hem heb ik bewijs dat dit niet zo is. Ook de presentatie video van deze auto heeft hij veranderd. Na veel onderzoek doet hij dit bij meerdere auto's waar ik het bewijs van in bezit heb. Na meerdere aangetekende brieven richting Harm, kreeg ik 0 respons om mijn aanbetaling terug te krijgen. Harm wilde voor geen enkele mogelijkheid de koop ontbinden en wilde mijn 500 euro houden om zelf leuke dingen van te doen. De auto heeft hij momenteel weer als 'te koop' aangeboden. Zo verdiend Harm zijn geld. Mocht je nog niet overtuigd zijn van deze misleidende praktijken, laat een berichtje achter. Bewijs genoeg!
Wat ik even mis in uw verhaal is wat u besproken heeft. U hebt de auto online gezien, compleet met bouwjaar en kilometerstand. Als u in de auto bent gaan zitten en een proefrit gemaakt hebt, dan had u kunnen zien of de kilometerstand klopt. En in de papieren en op de site van de RDW, de auto ook niet even gecontroleerd?

Levi82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2021 12:00

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Levi82 »

Haar frustratie is begrijpelijk, ze is niet de enige gedupeerde. Dit zijn oplichters. Mijn reactie op Google review, waar verkoper Harm op had gereageerd maar deze is inmiddels weer verwijderd…(?). Advies:

Koop NIET bij Autohuis Wilmers Apeldoorn!

Aan de buitenkant: netjes.
Aan de binnenkant: leugens, praatjes, komt afspraken niet na. Import auto's. Fout bouwjaar. Geen onderhoudshistorie. Na 1,5 jaar hebben we al 1200,- euro aan kosten! Onbetrouwbare handel.
Ervaringsadvies: laat je auto checken alvorens aankoop, anders NIET doen!!

15-5-2020 - Antw. op reactie (die hij inmiddels heeft verwijderd):
Meneer de eigenaar, ik reageer hier niet voor mijzelf, maar om anderen te behoeden voor uw bedrijf. Van u verwacht ik niks, ik laat me niet 2x besodemieteren. Het is elders netjes opgelost door mensen die wel een geweten hebben.

Tip voor anderen: lees vooral alle 1* reviews, díe zijn zeker niet fake.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door D34M0N »

Levi82 schreef:
04 jun 2021 12:15
Import auto's. Fout bouwjaar. Geen onderhoudshistorie.
Dat zijn allemaal dingen die je zelf eenvoudig kunt achterhalen voordat je een auto koopt.
Ervaringsadvies: laat je auto checken alvorens aankoop, anders NIET doen!!
Dat is iets wat je het beste standaard kunt doen als je een 2e hands auto wilt kopen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
22 feb 2020 16:24
U bent goed bij de benen genomen. € 500 bijbetalen voor een auto die en lichtere motor heeft en 3 jaar ouder is dan inruil? U had geld toe moeten krijgen. Fout 2: uw koop bij een garage die veel te ver weg ligt, hebben ze in Zeeland geen occasions?
Fout 3: als u een beperkte autokennis heeft moet je altijd de auto voor de koop laten keuren. Een APK keuring zegt alleen iets over de veiligheid, niet over de rest van de technische staat.
Ik denk niet dat dit bedrijf iets zal willen foen om de problemen met dit voertuig op te lossen. Zelf nog verder investeren lijkt me water naar de zee dragen aangezien er nu al grote reparaties moeten plaatsvinden, wat volgt er daarna?
Misschien heeft u rechtsbijstandsverzekering, dan deze zeker inschakelen.
Rechtsbijstand kun je vergeten. Daar is al een hele topic aan gewijd. Rechtsbijstand doet alleen iets als een auto is gekocht bij een BOVAG garage met een BOVAG garantiebewijs en BOVAG koopovereenkomst.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door jonis »

D34M0N schreef:
04 jun 2021 14:20
Dat is iets wat je het beste standaard kunt doen als je een 2e hands auto wilt kopen.
Wat zou je met een aankoopkeuring opschieten als je een 2-3 jaar oude toyota (er zijn nog enkele andere merken) met garantie zou kopen bij de toyotadealer?
Mocht je al met een specifiek probleem zitten heb je nog altijd met een dealer te maken die zijn afspraken op normale manier nakomt of die wat menselijker is als de afspraken zijn afgelopen (ipv bijv vaak vaag vag zakelijk)
Nog nooit ergens iets gekocht dat ik dacht dat een keuring ook maar iets zou toevoegen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
04 jun 2021 15:17
Nog nooit ergens iets gekocht dat ik dacht dat een keuring ook maar iets zou toevoegen.
Als je bij een vaste dealer komt zullen er ook niet zo snel problemen zijn. Die leveren hun auto’s gewoon af met een beurt en alle boekjes er bij.
Maar als je bij een onbekende handelaar komt waar de auto’s geen kentekens hebben, de boekjes ontbreken en de auto’s wel verdacht weinig hebben gereden, dan is een aankoopkeuring nog te weinig.

sake1987

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]
Maar als je bij een onbekende handelaar komt waar de auto’s geen kentekens hebben, de boekjes ontbreken en de auto’s wel verdacht weinig hebben gereden, dan is een aankoopkeuring nog te weinig.
[/quote]

Wat jij beschrijft zijn zoveel rode vlaggen dat je beter verder kan kijken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
04 jun 2021 16:02
Maar als je bij een onbekende handelaar komt waar de auto’s geen kentekens hebben, de boekjes ontbreken en de auto’s wel verdacht weinig hebben gereden, dan is een aankoopkeuring nog te weinig.
[/quote]

Wat jij beschrijft zijn zoveel rode vlaggen dat je beter verder kan kijken.
[/quote]

Maar ja, die auto die 200km verderop staat is zo goedkoop en zoooooo mooooooit gepoetst dat je niet verder gaat kijken. Zo blijkt zo vaak.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Even een paar auto's op de site bekeken maar nergens een foto van de kilometerstand. Zonder kenteken is uiteraard niet vast te stellen of de kilometerstand logisch is, dat weet ja pas als je daar komt en de kenteken weet. Het is maar de vraag of je deze voor de koop krijgt te zien of pas na de koop.

De garage maakt gebruik van de volgende disclaimer:
Hoewel aan de informatie van de website de grootst mogelijke zorg word besteed , kan Autohuis Wilmers niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook. De uitvoeringsspecificatie van de aangeboden auto's zijn zorgvuldig aangegeven, echter onder het voorbehoud dat meer of minder extra's nimmer tot een lagere of hogere prijs kan leiden. Om teleurstelling te voorkomen dient u voor aankoop zelf te controleren of de voor u belangrijke extra's ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Door de aankoop accepteert u de auto in zijn werkelijke specificatie.

Deze disclaimer heeft uiteraard geen enkele waarde. De auto wordt aangeboden met de specificaties zoals deze op de site staan vermeld. Een aantal specificaties zullen wel te controleren zijn maar niet allemaal.
Het zou toch idioot zijn als een "professionele" handelaar een auto op de website plaatst voor de verkoop en deze zelf niet controleert of alle opties inderdaad aanwezig zijn maar dit over laat aan de niet professionele koper.
Deze garage is geen BOVAG garage dus ook geen toegang tot de geschillencommissie en geen ondersteuning van de rechtsbijstandverzekering. Om je recht te halen zul je toch naar de rechter moeten gaan.

Nu is een BOVAG garage ook niet altijd zaligmakend omdat de BOVAG zelf niets kan doen als de verkoper niet mee wil werken. Dan is er in ieder geval nog de mogelijkheid van de geschillencommissie. Ik zou de BOVAG wel op willen roepen om een soort arbitragecommissie op te richten die beoordeeld of klachten terecht zijn die de verkoper kunnen dwingen mee te werken aan een middelingstraject. Dat scheelt weer de gang naar de geschillencommissie tenzij partijen en gezamenlijk natuurlijk niet uitkomen.
Ik heb zelf het vermoeden dat veel verkopers niet eens op de hoogte zijn van het feit dat zo'n disclaimer geen juridische basis heeft en zich daarom tegen wil en dank menen zich te kunnen verschuilen achter de disclaimer. Vaak is dat dan geen onwil maar een gebrek aan kennis.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 jun 2021 21:10
Ik heb zelf het vermoeden dat veel verkopers niet eens op de hoogte zijn van het feit dat zo'n disclaimer geen juridische basis heeft en zich daarom tegen wil en dank menen zich te kunnen verschuilen achter de disclaimer. Vaak is dat dan geen onwil maar een gebrek aan kennis.
Ze weten echt wel dat ze fout bezig zijn, maar doordat zij de argeloze klant op deze leugens wijzen haken de meeste al af. Slechts een enkeling zal daadwerkelijk stappen gaan ondernemen.
Het doel van deze handelaren is winst maken. Auto wordt veelal in Duitsland gekocht, even langs de kilometerdokter, soms met nieuwe boekjes erbij (kost geld, doen ze niet altijd) en de auto komt in Nederland te koop. Vaak gaat dit in partijen en soms weten ze niet eens exact wat ze ingekocht hebben. Oftewel, zo goedkoop mogelijk inkopen en scherp aanbieden met prachtige verhalen. En diegene die terug komt om te klagen kan een grote mond krijgen en wordt gewezen op de (niet rechtsgeldige) regeltjes in de overeenkomst. En weer verlaat een tevreden verkoper een boze klant.
Dit doen niet alle handelaren, maar deze kan je hier onder scharen.

sake1987

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 jun 2021 21:10
Even een paar auto's op de site bekeken maar nergens een foto van de kilometerstand. Zonder kenteken is uiteraard niet vast te stellen of de kilometerstand logisch is, dat weet ja pas als je daar komt en de kenteken weet. Het is maar de vraag of je deze voor de koop krijgt te zien.
Het blijft toch verwonderlijk dat mensen een auto kopen zonder het kenteken te kennen.
Even invoeren in https://ovi.rdw.nl/ geeft je al zoveel informatie

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door riddert »

Heeft natuurlijk een reden dat mensen kopen zonder het kenteken te kennen. Vaak wordt pas bij verkoop de auto geïmporteerd.
Scheelt op de BPM en bij grotere aantallen scheelt dat op jaarbasis aanzienlijk.

Neemt niet weg dat mensen best het chassisnummer bij de merk dealer door het systeem kunnen halen.
Dan weet je van elke schroef die er in de auto vervangen is.

Gesloten