LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK en grote beurt

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Martin69
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:18

APK en grote beurt

Ongelezen bericht door Martin69 »

Afgelopen dinsdag heb ik een afspraak gemaakt bij Profile Tyrecenter voor een APK keuring en een grote beurt voor mijn Alfa 155. Daarbij aangegeven dat de achterdemper van m'n uitlaat ook moest worden vervangen. Ik kon de andere dag gelijk terecht voor de uitlaat welke € 380 ging kosten. Later bleek ook het deel bij de motor vervangen moest worden à € 295,00. Okee het is niet anders. Dat lukte niet meer dezelfde dag. Doen we morgen en dan doen we gelijk de APK en de beurt. Vandaag werd er gebeld, de uitlaat was gemaakt, alleen nu moest de achterband worden vervangen, € 125,00 anders kwam hij niet door de keuring heen. Gelijk gevraagd naar de remmen. Die kwamen nog net door de keuring heen, maar het was beter deze gelijk te vervangen. Prijs gevraagd; ca. € 400,00. Uiteindelijk alleen de remblokken laten vervangen € 159,00. Oftewel bij elkaar zo'n € 1300,00 incl de grote beurt. Ik dus vandaag m'n auto ophalen, kom ik daar aan, geen auto. Staat nog in de garage. Meneer we hebben een probleem, we moesten de bougies eruithalen en de laatste breekt af. Van alles geprobeerd, maar hij gaat er niet uit. Morgen gaan we het nog eens proberen, lukt het dan nog niet, dan moeten we het motorblok open maken. Kosten ca. € 1000,00 en ik ben hem zeker een halve week kwijt. Als klap op de vuurpijl hadden ze ook geen vervangend vervoer, dus zoek het maar uit.
-Ten eerste vind ik het vreemd dat ik het pas hoor toen ik daar was.
-Ten tweede kon ik toen geen collega's meer vragen om mee te rijden, want die waren al naar huis.
-Ten derde vraag ik me af, of de kosten voor het openmaken van het blok, allemaal voor mijn rekening zijn?

Als het tegenzit ben ik dadelijk zo'n € 2300 kwijt, voor een auto van 11 jaar oud, die als ik hem verkoop minder opbrengt, dan wat ik er heb ingestoken. Ik had hem beter naar de sloop kunnen brengen, dan had ik er nog iets aan overgehouden.

Al met al baal ik hier vreselijk van. Ik niet dat ik nog een keer voor onderhoud naar Profile Tyrecenter of een soortgelijk bedrijf zal gaan.

GMKX
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2004 13:38

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door GMKX »

Wat een verhaal!
Ik zou hier dus echt een zaak van maken. Diefstal! :twisted:

Ik ben altijd wel behoorlijk precies op mijn auto, maar ik ga, na enige twijfel :? aan het begin, nu altijd naar een fast-fit bedrijf (ik zal de naam maar niet noemen), maar mijn ervaringen zijn zonder meer, voor de 2 verschillende vestigingen waar ik ben geweest, erg goed. :D
Keurig prijsopgave vooraf en heldere uitleg. Ook snel geholpen. Ik heb wel eens een akkefietje gehad, maar ik moet zeggen dat dat door de centrale klantenservice naar alle tevredenheid is opgelost.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door Walter van V »

dat bougie verhaal vind ik wel een hele rare, de alfamotoren kennende, en wetende hoe een bougie in elkaar zit. Dat ie afbreekt kan, dat ze hem er dan niet uit zouden kunnen krijgen geloof ik niet erg. ik zou verlangen dat je de auto te zen krijgt. Ook mbt banden, verhaal geloof ik ook niet zo. uitlaat idem. prijzen zijn redelijk hoog ook, koop je een csc sportsysteem voor denk ik.

Per direct overeenkomst verbreken en naar een fatsoenlijk garage gaan. probleem is dat je voor een aantal zaken nu wel toestemming hebt gegeven.....

GMKX
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2004 13:38

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door GMKX »

Ik zou die € 2300 toch echt als offerte beschouwen en nog niet als uitgevoerde werkzaamheden. Dat die bougie afbreekt is dus acht geklungel. De gevolgkosten van dat geklungen (€ 1000) zijn niet terecht en dat zou ik dus echt never, nooit betalen.

Het kan overigens geen kwaad eens te informeren naar die prijzen voor de uitlaat, want ik ben er van overtuigd dat je hier ook een dikke €150 kunt besparen.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door Sometimes »

Voor wat betreft die afgebroken bougie: dat komt toch echt vaker voor. Garage verantwoordelijk houden lijkt me lastig als zij die bougies er de vorige keer niet ingedraaid hebben.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat betreft de bougie is de garage fout. Een aluminium cilinderkop moet voor vervanging van de bougie warm zijn. Verder wie laat zijn auto keuren bij een banden verkoper is toch vragen om onkosten. Kwikfit idem. altijd banden, schokbrekers en remmen en niet te vergeten de uitlaat. Tja die verkopen ze.
Zeer dure les en ik zou een klacht bij de bovag neer leggen. Deze prijsvechters moet een halt toe geroepen worden, want als een malloot die ooit wel eens een auto gezien heeft daar wordt aangenomen als monteur. Die kan beter vakken gaan vullen bij de super. Kan hij hoogstens een pak melk laten vallen.

Eigenlijk zal er door de NMA en de overheid ingegrepen moeten worden om dit soort zaken te verbieden.

Ronald.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door kampvuur »

Hoe kun je nou controleren of ze die bougie echt hebben laten breken, je moet alles maar op hun goede woord geloven...ondertussen "jatten" ze ff 1000 euries.

Van die remmen is ook al wazig, eerst kan het nog net dan willen ze blokken en meteen de schijven?? vervangen (haden ze zeker nog op schap liggen en moest eens een keer weg)
Die uitlaat compleet vervangen plotseling roept ook al vraagtekens op.

Als ik het goed begrijp controleren ze jouw auto en later wordt er uit de losse mouw verschillende problemen bij verzonnen.
Ik vermoed dat je voor minstens 2000 euro bestolen bent/wordt.
Maarja in de autobranche mag dat van de overheid, is legaal.
Het is gebaseerd op vertrouwen naar de profi toe, daar wordt door enkele uiteraad vreselijk misbruik van gemaakt.
Misschien wordt er wel een dubbele boekhouding (van niet gemaakte kosten) bij gehouden en het geld onderling verdeelt.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door Quark »

Ik ben het helemal met Ronald G eens, Banden uitlaten en eventueel schokbrekers naar een Car fitter, maar voor de rest ga ik toch echt wel naar mijn garage.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door hooplol »

Ik ben het helemal met Ronald G eens, Banden uitlaten en eventueel schokbrekers naar een Car fitter, maar voor de rest ga ik toch echt wel naar mijn garage.
Jij laat je dus graag voor de helft naaien...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door ronald g »

Toch is het triest voor Martin hij heeft een alfa 155 niet zomaar een auto. Maar voor de goeiekopigheid naar een carfitter gegaan. Dat is de kat op het spek binden lijkt me. Ik heb 1 keer een auto door zo'n fitter laten keuren triest diep triest. Banden afgekeurd koordbreuk? uitlaat ging nog net maar wel het advies gaat in 1 moeite door. Schokbrekers zozo remmen levensgevaarlijk. Terwijl ze 2 weken eerder een voorkeuring hadden gedaan want de auto was al wat ouder. Toen was hij op banden, remmen, schokbrekers en uitlaat goed. Ik heb toen bij kwikfit aangegeven dat ze verschillende adviezen geven en hoefde de keurings kosten niet te betalen. Met de zelfde auto naar een ander keurings station gegaan en wat denk je, wel aandachtspunten maar goedgekeurd.

Ronald.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door Quark »

Hooplol Jij bedoelt dat die carfitter mij voor de helft naait ??

a.j
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:17

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door a.j »

sind wanneer MOETEN ze de bougies eruithalen en waarom moet het blok dan uitelkaar ??
bij mij is ook wel een een bougie afgebroken eigen schul :oops:
maar kreeg hem er toch vrij makkelijk uit.
en dan nog iets als jij iets sloopt van een ander ben jij toch ook aansprakkelijk of werkt het tegenwoordig anders??\

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door heho »

rechtsbijstandverzekering !

truusdemier
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:22

Re: APK en grote beurt

Ongelezen bericht door truusdemier »

Als erbij een garage iets vervangen moet worden vraag altijd de oude onderdelen terug. Zo kun je het eventueel nog na laten kijken.

Ga eens langs bij een garage waar ze geen remmenbank hebben dan kom je er achter dat je remmen nog wel mee kunnen. (tussen 2 remmenbanken in zit soms ook verschil in procenten dit zou niet kunnen volgens de rdw maar het gebeurt toch echt.

Gesloten