Pagina 1 van 1

Opgelicht door autobedrijf Vos te Stadsknaal

Geplaatst: 13 nov 2007 19:47
door waterpas42
30 augustus 2006 hebben wij een VW Golf gekocht van de Occasiongroep Stadskanaal (is tevens autobedrijf Vos). Donderdag 31 augustus stonden we alweer bij autobedrijf Vos omdat de turbo het niet deed. Na even te moeten wachten konden we de auto dezelfde dag weer mee krijgen, ze hadden het probleem verholpen, de turbo werkte weer. In de maand september is de auto zeker nog wel 4 maal naar autobedrijf Vos geweest met steeds hetzelfde probleem, dat de auto steeds in de noodloop sloeg (turbo viel steeds uit, als je de auto even uit zette en opnieuw starte was de turbo er weer). Al deze keren dat onze auto naar autobedrijf Vos ging waren we de auto standaard minimaal 3 dagen kwijt. Als we de auto dan weer kwamen ophalen dan werd ons verteld dat het euvel verholpen was en dat de auto weer ‘wou trekken als een beer’. Zodra wij de kans kregen probeerde wij de auto dan weer op de snelweg met de conclusie dat hij toch weer in de noodloop sloeg, na de maand september zijn we gaan noteren wanneer de auto allemaal naar autobedrijf Vos is geweest voor steeds hetzelfde probleem: De Turbo! Op onderstaande data heeft de auto minimaal 3 dagen bij autobedrijf Vos gestaan voor reparatie.

2 oktober 2006, 12 oktober 2006, 18 november 2006, 28 november 2006, 18 december 2006 (17 december 2006 deed de auto helemaal niks meer omdat hij van zijn tijd af was, afgesproken was dat ze de auto 18 december om 09.00 uur van huis af zouden halen, 09.30 uur was er nog niemand na gebelt te hebben kwamen ze hier dan eindelijk om de auto mee te nemen), 12 februari 2007, 18 februari 2007 (deze laatste datum zijn we onderweg gestrand en thuis gebracht door de ANWB, de ANWB heeft de auto bij autobedrijf Vos gebracht. Er was een geleiderol afgelopen door slecht reparatiewerk volgens de ANWB. Voordat we op vakantie gingen (1 maart 2007 t/m 23 maart 2007), en nog net voordat de garantie verlopen was zijn we nog bij autobedrijf Vos geweest. Hier hebben we met Jan Vos (verkoper die ons de Golf verkocht had, tevens eigenaar van autobedrijf Vos en Occasiongroep Stadskanaal) gesproken en hem gevraagd, dat nu de garantie bijna verlopen is en wij 23 dagen op vakantie gingen (en dan de auto dus niet gebruikten) dat als na onze vakantie er weer problemen optreden omtrent de turbo of we dan terug konden komen. Dit was geen probleem en hij zou dan niet kinderachtig doen over dat de garantie dan al verlopen was, daar zouden we altijd wel uitkomen zei hij. Aangezien wij na onze vakantie turbo problemen hielden hebben we besloten om de auto een grote beurt + APK te geven bij een erkend VW dealer (Tjeerdsma te Stadskanaal), d.d. 22 mei 2007, op de hoop dat dan het probleem verholpen zou zijn. Echter dit was niet het geval, op het diagnoserapport staat ook steeds te lezen ‘laaddrukregeling, regelgrens overschreden’ en ‘uitlaatgasturbo defect (laaddrukregeling controleren)’. Door alles wat wij al hadden mee gemaakt met deze auto werden we steeds onzekerder en dachten steeds vaker dat het aan ons zelf lag of dat de motor misschien nog te koud was etc. Tot dat het weer steeds vaker gebeurde dat de auto in de noodloop sloeg en wij er echt spuugzat van waren hebben we toch maar weer een afspraak hebben gemaakt bij Tjeerdsma op 2 oktober 2007 om nu toch echt puur en alleen naar de turbo te laten kijken. Dezelfde dag kregen wij nog een telefoontje met de mededeling dat de turbo defect was. Wij hebben toen besloten er een nieuwe turbo op te laten zetten, deze koste ons € 1.117,80.

12 Oktober zijn we bij autobedrijf Vos geweest om te informeren wat die nog voor ons konden betekenen, aangezien wij enorme kosten hadden gemaakt en wij altijd het idee hebben gehad dat ze ons al die tijd aan het lijntje hebben proberen te houden. Jan Vos had deze dag geen tijd voor ons, we moesten dinsdag 16 oktober 2007 maar bellen. Dus wij 16 oktober 2007 gebelt maar Jan Vos was niet aanwezig, er werd gevraagd of we woensdag 17 oktober 2007 even weer konden bellen. 17 Oktober 2007 hebben we dus weer gebelt en ook nu was Jan Vos niet aanwezig, nu konden we ons nummer achter laten en Jan Vos zou dan donderdag 18 oktober 2007 contact met ons opnemen. Dit deed hij ook niet en dus hebben we vrijdag 19 oktober maar weer gebelt, echter Jan Vos was weer niet aanwezig. Deze keer hebben we gevraagd om zijn mobiel nummer om toch maar met Jan Vos in contact te komen. Deze liet ons blijken dat hij ons totaal niet tegemoet wou komen. Volgens hem hadden zij al het mogelijke gedaan aan deze auto.



Zo zie je maar “een (Autobedrijf) VOS verliest wel zijn haren maar niet zijn streken”