LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
van binsbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 21:08

AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door van binsbergen »

Hallo,

Wil ff aangeven die personen die via deze site alle mensen aanmoedige
om hun nieuwe occasion alleen maar bij een bovag garage te kopen,
dat is grote onzin.
Bovag garage,s geven ook geen 3 maanden garantie op een auto van bijv. 2000 euro en dan nog als u een duurdere occasion koopt kun je onderling iets met de aankoop prijs regelen en is deze bovag garage niet eens verplicht om er bovag garantie erbij te doen.
En verder kun je rustig ergens anders een auto kopen waar ook garantie mogelijk is die steld net zoveel voor als bovag en er bestaat ook nog een dekra of anwb keuring.

Ik heb al vele auto's gehad in mijn leven heb nog nooit bij een bovag garage een auto gekocht, die zijn mij veel te duur.
Ik heb geluk en pech gehad met auto's maar we moeten allemaal rieel zijn als de prijs erna is moet je niet zeuren, en bij goedkope auto,s kun nu een maal meer pech hebben.
De meeste klachten op deze form zijn allemaal personen die het onderste uit de kan hebben gewild met de koop van hun auto maar owe als er iets aan de hand is dan gaan ze over de garantie zeuren die ze toen niet erbij wilden betalen want dat was te veel.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door caruso »

Nou, bedankt voor je geweldige bijdrage, maar ik denk dat er ook verstandige mensen zijn die hun auto wél bij een Bovag-garage kopen.
Er bestaat nog zoiets als garantie......
Maar goed joh, koop je auto fijn bij Beun de H.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door hooplol »

Je verhaal heeft een kern van waarheid, maar ook een grotere kern van onzin.

Bovag bedrijven verkopen ook auto's zonder bovaggarantie,
1: bij auto's onder de € 4500,-
2: als de klant schriftelijk afstand doet van deze garantie.

Bovag bedrijven betalen ervoor om lid te zijn van de bovag.
Om dit te blijven, zal de bovag heus deze bedrijven in de gaten houden.
Al dan niet garantie. Of ze altijd iets kunnen betekenen voor de klant, in geval van geen garantie, maar wel pech met de auto, is een tweede.

Het is natuurlijk altijd beter bij een aangesloten autobedrijf een auto te kopen, dan ergens op straat.

Er blijven altijd mensen die echt denken een auto met een waarde van 10.000 euro te kunnen kopen voor 2000 euro.

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Hooplol idd dat heb je mooi gezegd. Dit klopt ook. En je kan geen auto kopen waar je 2000 euro voor neer wilt leggen, waar de dagwaarde op 10000 staat zeg maar.
Alleen er zijn helaas wel bedrijven die veel te veel voor een auto vragen en 9 van de 10x zijn dit geen erkende merkdealers of bedrijven die aangsloten zijn bij de Bovag.

Je moet een beetje een eisenlijstje hebben, maar ga daarin ook niet te ver.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door rattaplan »

maar goed....ff over wat je nou wel of niet mag verwachten....

Mag ik nou voor 2000 euro een goede auto verwachten of niet? zo nee bij welk bedrag dan? of wat mag ik uberhaupt dan verwachten.

Leuk alrijd dit soort discussies... maar inhoudelijk raaakt het vaak kant nog wal.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door caruso »

Dit zijn geen discussies, dit is gewoon dom gepraat!
Voor €2000,- koop je over het algemeen geen goede auto. En zeker niet met Bovag-garantie....

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Nee, over het algemeen hoef je dan idd geen goede auto te verwachten. Maar het ligt er dan ook maar net aan wat voor een auto het is. Of het nou een grote auto is of een kleine.
Ik bedoel een BMW van 2000 euro? Dan lach ik iemand snel uit, want dat vraagt om narigheid ( tenzij je zelf graag sleutelt of de boel wilt oplappen ).
Bij een kleine auto kan je vaak echt kijken vanaf 2500 a 3000 euro en dan moet je ook nog opletten wat voor opties erop zitten, km-stand, bouwjaar en noem maar op. Reken uit wat voor een verzekering kwijt kan zijn ( kan online ) en dan zou je bijvoorbeeld ook nog een dagwaarde te zien krijgen voor zo'n auto.

Maar onder de 2000 euro en dat ook zelfs voor een kleine auto? Ook dat is nooit aan te raden tenzij je narigheid wil. En ja hieruit is toch ook wel op uit te leiden met wat ik zeg is dat je zelfs voor een kleine auto geen 2000 euro neer kan tellen.

Roderick02a
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2008 12:16

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Roderick02a »

Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een auto bij een BOVAG garage gekocht maar het extra geld voor de garantie had ik mij beter kunnen besparen.

De auto (€ 14.500)!! werd geleverd inclusief een grote beurt waarbij er o.a. voor nieuwe remschijven en blokken werden geplaatst. Na ongeveer 6000 km begonnen de remmen enorm te piepen. Op kosten van de garage zijn de nieuwe remschijven afgeslepen (vreemd bij nieuwe schijven) en was het piepen weg voor ongeveer 2 weken.

Ik ben toen naar een officiële dealer gegaan en daar bleek dat ze bij de BOVAG-garage immitatie schijven en blokken hadden gemonteerd van een slechte kwaliteit. De BOVAG-garage was niet bereid om nieuwe originele schijven en blokken te betalen en wilde alleen de schijven en blokken vervangen voor wederom immitatiespul. Uiteraard ben ik daar niet mee akkoord gegaan en heb ik uiteindelijk op eigen kosten originele onderdelen laten plaatsen.

Vervolgens bleek de binnenverlichting niet meer uit te willen. Ik moest de auto maar een weekje bij hen neerzetten en dan zouden ze er wel naar kijken als ze tijd hadden. Vervangend vervoer werd niet geregeld. Ik kon een auto huren. NIET DUS.

Ik koop nu mijn auto's rechtstreeks bij leasemaatschappijen en de lagere prijs (minstens € 3.000) reserveer ik nu voor mogelijke kosten.

Tot nu toe heb ik per auto nog maar maximaal € 500,- aan directe kosten gehad. Conclusie door niet bij een BOVAG-garage te kopen heb ik intussen al ruim € 5000,- bespaard.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Moonlight »

En heb je het ook aangekaart bij de BOVAG dat je dit is overkomen bij een BOVAG-garage? Want dat lijkt me wel slim, aangezien ze niet goed bezig zijn met immitatiespul ( zat garages die het gebruiken en dan is het ook maar net goed als je de juiste mensen kent ).

Fedorus
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:23

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Fedorus »

Lekker belangrijk. Als je geen garantie wilt neem je deze toch niet!

Ik adviseer al jaren veel familieleden en vrienden bij de aanschaf van een auto. En ik adviseer altijd: garantie! Maar die keuze is geheel aan de koper. :lol:

Fedorus
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:23

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Fedorus »

Oja neem geen Bovag garantie en koop niet bij een bovagdealer maar kijk dan wel eerst de rest van het forum na op handelaren e.d

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door GJS »

En heb je het ook aangekaart bij de BOVAG dat je dit is overkomen bij een BOVAG-garage? Want dat lijkt me wel slim, aangezien ze niet goed bezig zijn met immitatiespul ( zat garages die het gebruiken en dan is het ook maar net goed als je de juiste mensen kent ).
Ik heb wel eens over een BOVAG bedrijf geklaagd bij de BOVAG, maar de BOVAG doet daar helemaal niets mee, dus ik denk dat dat weinig zin heeft.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door honest »

hoezo geen goede auto onder de 2000 euro.
Ik heb in juni 2006 een ford sierra 2.0i uit 1991 gekocht voor € 500,- en de enige kosten die ik heb gehad zijn 1 apk keuringen en remblokjes en ik rijd er nu nog naar volle tevredenheid in.
En dit is niet de enige auto die ik in mijn leven voor ongeveer € 500 heb gekocht

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door cherokee »

Zoals gewoonlijk ligt de waarheid ergens in het midden. BOVAG garantie is niet zaligmakend , maar voor wie geen enkel verstand van auto's heeft is het een prima hulpmiddel.
Toch zijn er uiteraard zat (vaak kleinere) goede garagebedrijven die prima auto's verkopen terwijl ze niet zijn aangesloten bij de BOVAG.
Het is ook zeer wel mogelijk om voor een paar duizend euro een goede auto te kopen. Maar , dan moet je je eisen wel bijstellen wat bouwjaar , kmstand en luxe betreft bijvoorbeeld.
Ook is het dan handig zelf wat van auto's af te weten om het risico op een miskoop te beperken.
Voor diegenen die niet het budget hebben een duurdere occasion aan te schaffen doet de BOVAG niets , en dat is jammer. BOVAG garantie zou af moeten hangen van de staat van de auto , niet van de verkoopprijs. Dat is echter weer geen haalbare kaart voor de bedrijven.
Wil je dus met een klein budget een goede auto kopen , probeer het dan niet bij de occasioboeren die alleen maar inkopen en doorschuiven , maar kijk eens bij de kleinere vakgarages, zoals die in elke iets groter dorp wel te vinden zijn.
Vaak goed familiebedrijven , waar je nog van op aan kunt en waar je vaak voor niet al te veel geld een nette inruiler kunt kopen.

wekkertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2008 13:47

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door wekkertje »

ik ben het met de poster helemaal eens;

Ik kocht in febr. een scenic voor ruim 14.000 euro bij een bovag garage met 3 maanden garantie.
vlotte babbel van de verkoper, nee meneer 3 maanden is voldoende en mocht er iets aan de hand zijn helpen wij u na die periode ook keurig netjes.

Tja, hebben ze ook gedaan toen na 3 maanden en 3 weken de airco stuk ging, maar wel voor niet minder dan 370 euro`s.
Verder veel mankementen aan de auto die er kort na de 3 maanden uitkwamen en ik nu allemaal voor eigen rekening kan laten maken.

Kortom nooit geen scenic meer en zeker niet van een bovag garage.

Abyssion
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2008 09:44

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Abyssion »

Klopt,een bovag garage kan je net zo hard bedonderen als bij een "gewone"" garage
Had een tijdje geleden een occassion gekocht bij garage Terveld in Grijpskerk,maar ik ben zo zwaar bedondert door hun,ze hebben me een auto verkocht die uiteindelijk binnen 2 dagen de geest gaf,en ze komen me niet tegemoet,en ze behandelen alsof ik de auto heb stukgemaakt

Dennemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2009 09:28

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Dennemen »

Helemaal mee eens , de Bovag organisatie is een wassen neus. Het bordje staat leuk bij de dealer op de deur en wekt (vals)vertrouwen op.
Wij hebben een Opel Tigra gekocht bij Motorhuis Velserbroek. Het was tijdens de opendak-dagen en het gaat hier om een auto die reeds op voorraad was bij een collega vestiging (Hekkert,te Sittart). Het Model volgens de advertentie was een Rhythm. Toen wij de auto in bezit kregen bleek het om een oud model te gaan nl. een Enjoy. (prijs dus te hoog wegens leeftijd van de auto)
Dit eerst bij de dealer gemeld en daarna bij de Bovag maar daar werd gewoon de deur arrogant voor ons dichtgesmeten. Bovag zij dat het was eigen schuld, dikke bult, hadden we maar beter op moeten letten!
Aan de Bovag heb je dus als consument helemaal niets!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: AUTO KOPEN BIJ BOVAG GARAGE GROTE ONZIN !!!!!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

vraag 5 bedrijven met een bovag plaatje aan de muur ook eens voor de grap om de papieren die dat bordje ondersteunen ;)

Gesloten