LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantonvriendelijkheid Autoservice Pruijs Groningen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Roderick02a
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2008 12:16

Klantonvriendelijkheid Autoservice Pruijs Groningen

Ongelezen bericht door Roderick02a »

Medio oktober 2007 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Autoservice Pruijs (VW-partner) in Groningen. Helaas zijn alle uitgevoerde werkzaamheden niet éénmaal in 1x goed uitgevoerd. De laatste werkzaamheid (inbouw carkit) heeft zelfs tot 4,5 maand ergenis en ellende geleid. Lees hieronder hoe slecht Autoservice Pruijs in Groningen haar werkzaamheden uitvoert en hoe klantonvriendelijk het bedrijf is!

13-10-2007
Nieuwe lampjes gekocht voor de dimlichten van de Audi A3. Opgegeven wat het bouwjaar en het type van de A3 is maar bij thuiskomst blijken het de verkeerde lampjes te zijn. Kleinigheid maar wel slordig!

19-10-2007
Lampjes omgeruild voor de juiste exemplaren en direkt laten plaatsen.

01-11-2007
Distributieriem bij de VW Passat laten vervangen. Bij thuiskomst blijkt de sticker met de gegevens van de vervanging niet te zijn geplaatst. Slordigheid!

02-11-2007
Weer terug om de sticker alsnog te laten plaatsen.

21-11-2007
Audi A3 gebracht voor de inbouw van een carkit. Tijdens het inbouwen wordt het display van de Audi Concert radio/cd vernield. Kan gebeuren, het blijft mensenwerk. De monteur geeft aan dat de radio opgestuurd zal worden en dat dit ongeveer 8 werkdagen zal gaan duren.

23-11-2007
VW Passat gebracht voor inbouw van een carkit. Tijdens het weekend kom ik erachter dat de instellingen van de carkit steeds weer weg zijn na het verbreken van het contact. Het blijkt dat de carkit niet goed is aangesloten.
Blijkbaar niet getest. Slordigheid!

28-11-2007
Weer terug om de carkit alsnog goedwerkend te laten aansluiten. Op weg naar huiswil ik iets uit het dashboardkastje halen en blijkt de verlichting in het kastje niet meer te werken. Direct gebeld met Autoservice Pruijs en ik krijg te horen dat waarschijnlijk de stekker van de verlichting niet goed is aangesloten. Na een paar dagen merk ik dat het dashboardkastje ook niet meer goed vast zit.
Slordigheid!

10-12-2007
Gebeld of er inmiddels een exemplaar van de Audi Concert radio/cd binnen is gekomen. Ik krijg te horen dat deze niet meer leverbaar is. Intussen zijn we 3 weken verder en is de carkit hierdoor ook nog steeds niet bruikbaar. Inmiddels zou er contact zijn met Duitsland om daar nog deze week een exemplaar vandaan te krijgen.

10-12-2007
Weer terug om de verlichting in het dashboardkastje te laten repareren en het kastje zelf weer goed vast te laten zetten. Het dashboardkastje blijkt inderdaad alleen aan de bovenkant te zijn vastgezet. De schroeven aan de onderkant ontbreken. Slordigheid dus! Als de monteur de stekker van de verlichting wil aansluiten blijkt dat de hele lichtunit van het dashboardkastje kapot is. Blijkbaar stuk gegaan tijdens het weer inbouwen na het goed aansluiten van de carkit. Helaas is er geen nieuwe verlichtingsunit op voorraad en moet ik deze week weer terugkomen om een nieuwe lichtunit te laten monteren.

Ook gelijk een gesprek aangegaan met de eigenaar om mijn ongenoegen te uiten over het feit dat er nog niet 1x iets goed is uitgevoerd en ik steeds weer terug moet komen. De eigenaar begrijpt dat dit allemaal erg vervelend is en beloofd om alles perfect op te lossen omdat Autoservice Pruijs service hoog in het vaandel heeft staan. Na dit prettige gesprek hebben we beiden het gevoel dat we er wel uitkomen en spreken af dat we in de week van kerst een nieuwe afspraak hebben om alles netjes af te ronden en de Audi concert radio in te bouwen. Hij zal intussen een dossier vormen om op basis daarvan een passende oplossing te bieden.

12-12-2007
Weer terug om alsnog de nieuwe verlichtingsunit te laten monteren.

24-12-2007
Gebeld met de eigenaar om een afspraak te maken maar hij verzoekt om 27 december weer te bellen omdat de radio nog niet binnen is.

27-12-2007
Geïnformeerd naar de status van de Audi Concert radio maar deze blijkt nog niet te zijn gerepareerd en het bedrijf (EBK in Zeewolde) dat de reparatie moet uitvoeren is dicht tot begin januari 2008. De eigenaar is natuurlijk afhankelijk van deze externe partij maar door toedoen van Autoservice Pruijs is deze situatie ontstaan. Inmiddels kan ik al sinds 21 november geen gebruik maken van de radio en de carkit!

Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke oplossing van Autoservice Pruijs is waarmee ik kan leven en waarmee ik bereid ben om hen nog een kans te geven om mij als klant te behouden. Voorlopig ga ik er nog van uit dat we er samen uitkomen.

Update 16-1-2008:
Telefonisch contact gehad met Autoservice Pruijs over de radio. Deze blijkt op 26 november te zijn verzonden naar EBK. Zelf heb ik nog contact gehad met dit bedrijf en zij hebben de radio pas half december in behandeling genomen. Vervolgens hebben ze pas op 7 januari 2008 een prijsopgave naar Pruijs verzonden. Nu blijkt dat het benodigde onderdeel weer niet beschikbaar is. Intussen is de radio al bijna 2 maanden defect.

Update 5-2-2008:
Tja...... nog steeds is de radio niet gerepareerd. Inmiddels klachtenbrieven over Autoservice Pruijs naar Volkswagen Nederland en Audi Nederland (PON) verzonden. Volkswagen Nederland reageert met de mededeling dat zij alleen een bemiddelende rol hebben en na contact met de heer Pruijs zijn zij tot de conclusie gekomen dat zij niets kunnen betekenen. Blijkbaar is de werkwijze van Autoservice Pruijs voor Volkswagen Nederland heel normaal!!!???

Vandaag heeft Audi Nederland mij gebeld nadat zij met Autoservice Pruijs contact hadden gehad. Pruijs had hen meegedeeld dat hij heel coulant handelt omdat hij mij GEEN KOSTEN in rekening zal brengen voor de reparatie van de radio (!!!!).
Ik heb de medewerkster van Audi Klantenservice duidelijk gemaakt dat het mij niet meer dan logisch lijkt dat Autoservice Pruijs de kosten van de reparatie betaalt aangezien zij de radio hebben vernield. Ik verwacht zelf een goede compensatieregeling van Autoservice Pruijs voor alle ongemakken die zij hebben veroorzaakt.

Direct na het telefoongesprek met Audi belt Autoservice Pruijs dat zij weer bij EBK hebben geïnformeerd wanneer de radio klaar is. Waarschijnlijk is de radio eind volgende week klaar. Afwachten maar weer!!

Update 15-2-2008:
De radio zou deze week zijn gerepareerd door EBK maar nu blijkt er wederom een foutief display te zijn besteld door EBK. Door een update in de software moet er een ander display geplaatst worden... en dat moet natuurlijk weer besteld worden. Standaard melding: ’Volgende week is de radio klaar’. Afwachten maar weer.

Update 22-2-2008:
En zoals verwacht nog steeds geen gerepareerde radio. Kreeg van Autoservice Pruijs ook te horen hoe Pon denkt over klanten die klachten hebben: ’Waar zeurt deze klant over’. Blijbaar kan VW/Audi zich deze arrogante houding veroorloven aangezien het overgrote deel van haar klanten toch leaserijders zijn. PON vindt blijkbaar alles geoorloofd wat VW/Audi-dealers uitvoeren. Intussen zit ik al 3 maanden (!) zonder radio.

Op 10-12-2007 kreeg ik in het gesprek met de heer Pruijs nog te horen dat de eigenaar begrijpt dat e.e.a. allemaal erg vervelend is en dat hij belooft om alles perfect op te lossen omdat Autoservice Pruijs service hoog in het vaandel heeft staan. Helaas voelt Autoservice Pruijs zich nu blijkbaar gesterkt door de klantonvriendelijke houding van PON en zal het erg moeilijk worden om tot een passende oplossing te komen. Er valt niet meer te praten over de toegezonden rekening en die MOET betaald worden. Het oplossingsgericht denken van een paar maanden is helaas geheel verdwenen.

Update 10-3-2008:
Op 27-2-2008 heeft EBK aan Autoservice Pruijs meegedeeld dat het juiste display uiterlijk 29-2-2008 binnen zou komen en dat de radio dan in de 1e week van maart 2008 gerepareerd zou zijn. Omdat ik nog steeds niets heb gehoord heb ik vandaag maar weer eens contact gezocht met EBK in Zeewolde en zoals verwacht was de radio natuurlijk nog steeds niet gerepareerd. Ik krijg weer een nieuwe planning te horen: ’Waarschijnlijk is de radio eind deze week gerepareerd’. Mijn vertrouwen in EBK is inmiddels al gedaald tot onder het nulpunt. Het is absurd dat het nu inmiddels al 3,5 maand duurt dat mijn autoradio defect is en Autoservice Pruijs onderneemt geen enkele actie om tot een passende oplossing te komen.

Update 19-3-2008:
En zoals ik al had verwacht... de radio is nog steeds niet gerepareerd.
Autoservice Pruijs heeft EBK nu (eindelijk na bijna 4 maanden!) maar eens een ultimatum gesteld. Vrijdag 21 maart 2008 moet EBK met een oplossing komen. Mijn verwachting is dat deze er niet zal komen vanuit EBK en vanuit Autoservice Pruijs zal er ook wel weer geen oplossing komen. Door gezinsuitbreiding wil ik de 3-deurs Audi gaan inruilen voor een 4-deurs auto maar door het ontbreken van de Audi Concert Radio wil geen enkel autobedrijf de Audi voor een normale prijs inruilen. Zij geven heel terecht aan dat ze geen auto met radiobediening op het stuur maar zonder radio kunnen verkopen. Ze zijn wel bereid om de Audi op te kopen voor handelsprijs. Een gemiddeld prijsverschil van bijna € 3500,-.

Door de zeer passieve houding van Autoservice Pruijs om een probleem op te lossen zit ik nu ongewild met een schadepost (waardevermindering) van bijna € 3500,=. Gezien de passieve houding van Autoservice Pruijs verwacht ik weinig service en klantgerichtheid om tot een oplossing te komen. Blijkbaar zijn juridische stappen nog de enige mogelijkheid om Autoservice Pruijs te bewegen eens bezig te gaan met het oplossen van de problemen.

TIP!
Ga nooit in zee met:
* Autoservice Pruijs voor het onderhoud van je auto als je tenminste onbezorgd wilt autorijden
* EBK in Zeewolde voor de reparatie van een autoradio

Update 20-3-2008:
In wil de Audi op korte termijn inruilen en ben daarom sinds een paar dagen zelf maar op zoek gegaan naar een vervangende originele Audi Concert Radio en.......... vandaag heb ik er al een gevonden inclusief de radiocode en het chassisnummer van de Audi waar de radio uitkomt! De radio is ingebouwd en gecontroleerd bij een Audi dealer. Helaas kwam na de inbouw weer slecht uitgevoerd werk van Autoservice Pruijs naar voren. De carkit die ik al 4 maanden niet kan gebruiken zou nu moeten werken omdat alleen de stekkers op de radio aangesloten moesten worden. Maar helaas de carkit doet helemaal niets!!!

Update 21-3-2008:
VERRASSING op Goede Vrijdag!!!! Autoservice Pruijs belt dat de Audi Concert Radio is gerepareerd en bij hen ligt om even ingebouwd te worden. Het ’even’ inbouwen lijkt mij wat voorbarig aangezien ze eerst de carkit nog aan de praat moeten zien te krijgen. Hopenlijk wordt e.e.a. door een 1e monteur gedaan en wordt dit de laatste actie die Autoservice Pruijs aan één van mijn auto’s heeft uitgevoerd.

Update 27-3-2008:
En zoals verwacht zijn de problemen nog niet opgelost. De carkit werkt niet omdat deze dus inderdaad niet goed is aangesloten en dit is dus ook niet getest tijdens de inbouw in november 2007. Er blijkt geen voedingsdraad te zijn doorgetrokken waardoor de carkit niet werkt. Een snelle oplossing zou zijn om 2 kabels te koppelen tot 1. Helaas heeft de carkit nu constante voeding en wil niet meer uit.
Vandaag gaat de auto weer terug naar Autoservice Pruijs en gaan ze bezig om dan toch maar een extra draad te trekken. Wederom een bewijs dat werkzaamheden bij Autoservice Pruijs slecht worden uitgevoerd en er geen controles worden gedaan of e.e.a. wel werkt.
Ze hebben een paar dagen de tijd om alles eindelijk eens goed aan te sluiten en de auto terug te brengen.

Update 2-4-2008:
De auto is weer terug gebracht maar er wordt niet aangebeld om de sleutels af te geven....... nee, snel door de brievenbus gedaan en weg zijn ze. Gelukkig (na bijna 4,5 maand!!!!) werkt alles zoals het hoort te werken. Jammer dat Autoservice Pruijs het niet op kan brengen om excuses aan te bieden voor de slechte service die ze hebben geboden in de afgelopen 4,5 maand. Blijkbaar staat de service toch niet zo hoog in het vaandel als de heer Pruijs pretendeert.

Denk dus goed na voordat u door Autoservice Pruijs in Groningen werkzaamheden aan uw auto laat verrichten!

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Klantonvriendelijkheid Autoservice Pruijs Groningen

Ongelezen bericht door peukiemon »

Hier staat pruijs bekend om, waren ze 2 jaar terug niet als slechtste garage /dealer van nederland bekroond door autoweek.
Het is 1 grote oplichters bende grote beurt 1200 euro waarbij van alles vervangen zou zijn, bij controle andere garage was er bijna niets vervangen. En had het niet meer dan 550 euro mogen kosten.
Pruijs is niet voor niets z'n dealerschap kwijt.

Gesloten