LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto hoogendorp katwijk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

Ik heb een maandje geleden daar mijn atos omgeruilt tegen een twingo van 2 jaar ouder met gesloten beurs...hij had ook nog minder km's op de teller....
Kon helaas niet aan de atos wennen, dus liever een vertrouwde twingo terug.
Maandag twingo niet starten, accu kapot....wij nieuwe kopen....
Ik even gebelt, ze verdienen toch aan deze ruil en zei dat wij de atos netjes met goede accu hadden afgezet.
Geen probleem ze zouden het geld terug storten, opgelost klaar.....en netjes ook vond ik nog.
We hebben inmiddels de bon gefaxt.....(fax was kapot was hun antwoord), per mail gezonden...niks op vernomen, en per post......genoeg communicatie mogelijkheden maar bij hun komt blijkbaar niks aan of over....
Ik ga langzaam beseffen dat ik dat geld mooi op mijn buik kan schrijven, veel beloven weinig geven....
enfin erg lullig dat een bedrijf wat aan je verdient zo met je omgaat, ik bedoel ze gaven zelf aan het te vergoeden.....zo niet dan niet ook goed maar dan niet zo'n lullig spelletje als dit.....erg lullig....
Wie heeft ook deze ervaringen met dit bedrijf?? Zo'n welles nietes spelletje......

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoeveel tijd is er verstreken tussen het versturen van de bon en de dag van vandaag?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ik heb een maandje geleden daar mijn atos omgeruilt tegen een twingo van 2 jaar ouder met gesloten beurs...hij had ook nog minder km's op de teller....
Kon helaas niet aan de atos wennen, dus liever een vertrouwde twingo terug.
Maandag twingo niet starten, accu kapot....wij nieuwe kopen....
Ik snap het niet.

Heb je nu een Atos omgeruild voor een Twingo of heb je nu een Twino omgeruidl voor een Atos.

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

tot de fax en nu 3 weken, fax was kapot(toen ik weer belde), moest dan maar per mail.....1,5 week geleden en ook gepost tegelijkertijd.....
hoor niks, op beiden niet krijg ook geen bevestiging op de mail, wel gevraagt...

Ik heb een atos van 2002 , 50.000 op de teller geruilt tegen de twingo van 2000 met 74.000 op de teller, ik ben dus 20.000 km achteruit gegaan en rij 2 jaar ouder....is niet erg heb een twingo terug.
Waar het mij omgaat is dat hun aan deze aktie verdienen en dat mag ook, maar hou iemand niet beloften voor die je niet nakomt.....
het is mijn keus en ik sta erachter, ik had alleen wel graag een werkende accu gehad zo heb ik ook mijn atos daar gebracht.....ze mochten ook de accu van mijn atos geven en ik hun die van de twingo....
Maar men bood zelf aan de accu te vegoeden, heel vriendelijk maar tussen beloven en doen zit een wereld van verschil......zeg dan niks...


ooo ja dat van de accu was de 1dag na aankoop (zaterdagmiddag,maandagmorgen).....dus nu 4weken terug...

stofzuigertje

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een 2 of 3 jaar oude accu die tijdje stil staat kan korter meegaan dan een die dagelijks gebruikt word dus door ruilen met hun voorraad die al enige tijd staat is dit normaal.

Dat U KM en leeftijd minder heeft, tussen inruil en verkoop zit ook een marge en bij zelfde bouwjaar en Km stand had je moeten bijbetalen dus prima geregeld.

Gezien het bouwjaar is de prijs vermoedelijk zo laag dat volledige Bovag garantie niet mogelijk is en jammer dat ze niet gelijk vertellen dat ze dit niet vergoeden.
Ook is het niet zo duur dus rechtszaak lukt niet en daar rekenen ze ook op.

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

ik heb juist km meer en oudere auto, heb ik hun voordeel geruilt...
mijn voordeel was dat ik mijn vetrouwde type en merk terug heb....
ik snap alles, ook van die accu.....
maar toen ik belde met de medeling dat ik dat jammer vond van die accu....beloofden hun meteen uit eigen beweging die te vergoeden....ook netjes alleen ze doen het niet...zeggen van wel(mondelinge overeenkomst) maar doen het niet.....

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

diny69 schreef:ik heb juist km meer en oudere auto, heb ik hun voordeel geruilt...
mijn voordeel was dat ik mijn vetrouwde type en merk terug heb....
ik snap alles, ook van die accu.....
maar toen ik belde met de medeling dat ik dat jammer vond van die accu....beloofden hun meteen uit eigen beweging die te vergoeden....ook netjes alleen ze doen het niet...zeggen van wel(mondelinge overeenkomst) maar doen het niet.....
Uiteraard heb je in hun voordeel geruild, het bedrijf wil nu eenmaal op iedere auto winst maken. Dacht je nou echt dat het één op één zou gaan? Wat jij een voordeel voor het bedrijf noemt, is doodgewoon de winst die ze op die auto maken.

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

ja ja dat snap ik wel, en vind ik ook niet erg....
wat ik wel erg vind is dat ze beloftes maken en die niet nakomen....is daar ervaring mee????

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door JtC »

Misschien het beste om als laatste mogelijkheid nog een aangetekende brief met de bon erbij te doen en refereren aan de telefonisch overeengekomen afspraak. En mocht dat niet werken, dan zou ik het erbij laten en bent u een (slechte) ervaring rijker. Het is inderdaad jammer dat iets spaak loopt om zoiets onbenulligs als een accu.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Misschien zou je er nog een keer een telefoontje aan kunnen wagen om te vragen of de bon nu wel overgekomen is, komt wat vriendelijker over dan een aangetekende brief. Als ze niet van plan zijn om de accu te vergoeden, helpt een aangetekende brief ook niet.
Misschien zijn ze het vergeten?? (Ok, ik geef ze nog 1x het voordeel van de twijfel, ik ken het bedrijf verder niet).
Verder vind ik dat u zich netjes en correct opsteld, ook in uw reactie hier.
Ik hoop dan ook voor u dat de accu alsnog vergoed gaat worden.

v.d.Heyden

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door JtC »

Na een telefonische afspraak, een fax, een e-mail en per post, denk ik dat de TS toch wel meer dan voldoende heeft gedaan om een reactie los te krijgen. Daarbij is er telefonisch al toegezegd door het bedrijf. Ik denk dat een aangetekende brief logischerwijs de volgende stap is. En daar is echt niks vreemds aan. Het is niet de TS die zich hierin van de slechte kant laat zien, maar het bedrijf in kwestie. :wink:

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Aangetekende brief: 7 euro.

Kosten accu: een eurootje of 40.

Eigenlijk is de verhouding dan een beetje zoek, of niet dan.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door JtC »

Verhouding is inderdaad zoek. In dat geval, erbij laten zitten? Dat is aan de TS. Het is natuurlijk een principe kwestie, maar hoe lang wil je je vasthouden aan het principe als het (steeds meer) geld gaat kosten? Is het een aangetekende brief waard? Misschien wel, misschien ook niet. Kijk, zover ik kan lezen steekt het bedrijf de kop in het zand. Met een aangetekende brief kan dat niet, tenzij de brief niet in ontvangst wordt genomen. Maar dan weet je eigenlijk al genoeg. :wink:

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

kosten accu waren 96 euro..... 40 euro??? wow waar haal je die??
Een aangetekende brief? Ja is een idee ik zal het eens overwegen, ik geef het bedrijf nog een paar dagen en dan kijken hoe verder te gaan....

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

kosten accu waren 96 euro
Zoveel? Een jaar of 6 geleden heb ik mijn laaste accu gekocht voor een Opel Kadett, was toen in Zwolle voor 35 euro. Werd er nog voor me ingezet ook. Het was nota bene een zwaardere dan strikt noodzakelijk, omdat de auto nu eenmaal ouder was, en het ding daarom vooral bij het starten wat meer stroom kon gebruiken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door JtC »

Het klopt wel wat TS aangeeft, 96 is de prijs van een accu voor een Twingo. Weliswaar de zwaarste die er is, maar toch. De goedkoopste ligt net onder de 60 Euro. :wink: Kijk maar eens voor de gein op http://www.auto-onderdelen.com.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

JtC schreef:Het klopt wel wat TS aangeeft, 96 is de prijs van een accu voor een Twingo. Weliswaar de zwaarste die er is, maar toch. De goedkoopste ligt net onder de 60 Euro. :wink: Kijk maar eens voor de gein op http://www.auto-onderdelen.com.
Dan kan ik me de teleurstelling van TS wel voorstellen, 96 euro is een hele hoop geld. Maar als je het niet erg vindt, dan blijf ik op mijn eigen manier scharrelen, de accu voor de kadett heb ik bij een bedrijf gekocht dat voornamelijk batterijen verkoopt voor schepen, en die voor auto's erbij doet. Misschien dat het om die reden zo goedkoop was? (Was wel een hele goede accu trouwens)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door JtC »

Was inderdaad goedkoop, WA. Had net eens voor de gein gekeken op auto-onderdelen. Eveneens flinke prijzen, net als voor de Clio :)

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door diny69 »

inmiddels een week verder en nog niks...ze hebben mijn brief, fax en mail zeker niet ontvangen.......
ik vind het echt zo'n laffe streek zeg dan niks, of ik doe het niet....

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: auto hoogendorp katwijk

Ongelezen bericht door gerland »

@diny69,

U moet gewoon bellen, zoals al eerder geadviseerd is.

Ik vind het niet normaal dat u, omdat u na slechts anderhalve week nog geen reactie ontvangen had, dit podium zoekt om een bedrijf zwart te maken.
Normaal is: bellen, met de vraag of (na kapotte fax), mail en brief wel ontvangen zijn, en zo ja, wanneer u een reactie (tegemoetkoming) kan verwachten. De meeste consumenten reageren zo, met meer kans op succes, lijkt mij.

U doet het bij uw klacht bovendien voorkomen alsof u maar liefst drie keer gecorrespondeerd heeft. Dat is niet juist. U heeft gelijktijdig gemaild en per post gestuurd. Los van het feit dat één van die acties overbodig was, maak je ook hier geen vrienden mee.

Via via zij de publicaties op dit forum alllang bekend bij deze firma. Mogelijk dat men, vanwege uw manier van communiceren, heeft gedacht "die mevrouw kan nu de pot op".
Iets wat u dan tenminste deels aan u zelf te danken hebt.

Wilt u nog enige kans maken op een vergoeding, pak dan alsnog de telefoon.

Gesloten