LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ongelukje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 22:25

€223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door ongelukje »

Na vanochtend schade te hebben gereden met mijn 407 bij het achteruit rijden, s middags om 14.00uur naar de Focwa aangesloten ASN Autoschade Service Eijsink in mijn woonplaats

Vriendelijk bood de heer achter de balie mij een vervangende auto (Igo) omdat hij op dat moment te druk was om er na te kijken.
Maar hij verzekerde mij dat hij om 17uur zou bellen. Toen ik om 17.30uur nog niets gehoord had ben ik er naar toe gereden, hij reed net met zijn auto het terrein af deed zijn raampje open en zei tegen mij dat hij er vanavond na zou kijken.

Overrompeld, omdat ik eigenlijk mijn auto weer mee terug wou nemen, toch mee ingestemd. Later kreeg ik een argwanend gevoel en heb gebeld (19.15), maar uiteraard de voice-mail, daar heb ik op ingesproken dat hij er niet meer na hoeft te kijken en dat ik hem zo wel weer mee neem.

Ik weer er naar toe om mijn wagen op te halen, was daar om 19.30uur maar helemaal niemand te zien. wel was te zien hoe mijn auto in de garage was geparkeerd en nog niets aangedaan was (achterklep zat dicht, bumper er nog aan, want volgens hem moest de bumper eraf om de echte schade te kunnen bekijken)

Na een 10min wachten nog steeds niemand, ben maar weer naar huis gegaan. En inderdaad werd ik om half 9 (20.30)uur gebeld dat de schade bijna 3duizend euro zou zijn :shock:
Dit bedrag lag bij mij niet voor handen, dus ik vraag hem wanneer ik de auto weer op kan halen. Als antwoord kreeg ik "met een uurtje, maar ik moet wel kosten in rekening brengen" dit lijkt mij dan ook niets meer dan logisch.
Na iets minder dan een uur ik er weeer heen (21.25) mijn auto stond buiten.

Binnen lag een rekening op mij te wachten van €223.13 :shock: hier was ik niet van gediend voor 1uur en drie kwartier werk. maar volgens hem.. toen begon hij allemaal bedragen te verzinnen (die volgens mij gewoon in het uurloon zitten) was dit normaal. En de telefoon die had hij niet gehoord.

Hij kon geen hier discussie op aan gaan, want was nou eenmaal zo. Ik, die graag mijn auto terug wou, maar betaald en weg gegaan.

Kan dit dan maar zo?
Is dit normaal voor een FOCWA garage 223.13 euro voor 1 3/4 uur werk??
En moeten ze dit niet voor dat ze er aan beginnen vertellen.
Laatst gewijzigd door ongelukje op 21 mei 2010 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste,

Ik neem aan dat je een of andere directeur bent die gewend is dat de wereld alleen om hem draait? Iedereen moet maar meteen voor jou klaarstaan?

Vanochtend heb je schade, er moet meteen dezelfde dag naar worden gekeken, en vervolgens zit je er zo ongeveer de hele middag/avond bovenop. Met bellen, er naar toe rijden, enzovoorts. Je gunt die man niet eens gelegenheid om 's avonds een behoorlijke hap te eten!

120 Euro per uur is inderdaad erg veel. Vergeet echter niet dat je een auto in bruikleen had, die kost ook geld. Of dacht je van niet dan?

De garage móet niks vertellen, je had ook van tevoren even om een prijsopgave kunnen vragen. Dan had je het ook geweten. Nu wist je, volgens jouw verhaal, niks, en kon de beste garage van alles invullen. Waarbij het aan de garage is hóe hij de nota samenstelt, niet aan de klant. Die kan het er mee eens zijn, of niet - en kan daaruit zelf zijn conclusies trekken, mits die klant van tevoren even om een prijsopgave vraagt.

Ze mogen vragen wat ze willen, ook al is het 1000 euro per uur. Simpel zat. Of je daar dan de reparatie laat verrichten, is aan jezelf.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door gerland »

Ik neem aan dat je een of andere directeur bent die gewend is dat de wereld alleen om hem draait? Iedereen moet maar meteen voor jou klaarstaan?
TS is écht geen directeur.
Iemand die zo makkelijk opdrachten geeft, aan het twijfelen slaat, de opdrachten via voicemail weer intrekt, is geen directeur. Of: dat valt althans te hopen voor het bedrijf waarvoor hij werkzaam is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door witte angora »

gerland schreef:
Ik neem aan dat je een of andere directeur bent die gewend is dat de wereld alleen om hem draait? Iedereen moet maar meteen voor jou klaarstaan?
TS is écht geen directeur.
Iemand die zo makkelijk opdrachten geeft, aan het twijfelen slaat, de opdrachten via voicemail weer intrekt, is geen directeur. Of: dat valt althans te hopen voor het bedrijf waarvoor hij werkzaam is.
Dat ben ik met je eens. Het was ook meer een kwinkslag. :wink:

ongelukje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 22:25

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door ongelukje »

witte angora schreef:
gerland schreef:
Ik neem aan dat je een of andere directeur bent die gewend is dat de wereld alleen om hem draait? Iedereen moet maar meteen voor jou klaarstaan?
TS is écht geen directeur.
Iemand die zo makkelijk opdrachten geeft, aan het twijfelen slaat, de opdrachten via voicemail weer intrekt, is geen directeur. Of: dat valt althans te hopen voor het bedrijf waarvoor hij werkzaam is.
Dat ben ik met je eens. Het was ook meer een kwinkslag. :wink:

Nee uiteraard ben ik geen directeur, dan had ik geld genoeg gehad en had dan ook makkelijk betaald.

De wereld om mij draait? Als die beste man had gezegd: het is druk we kunnen beter een afspraak maken, leek mij dat logisch, maar hij was de gene die aangaf dat hij 's middags tijd had. In mijn auto was nog in te rijden daarom wou ik hem weer terug hebben.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik heb eens op mijn eigen nota's gekeken.

bij een citroen garage is het uur 84 euro incl. een leenauto kost 21 euro per dag. Dit kost hij ook bij de BMW garage (uurloon kan ik daar niet van vinden) en daar komen ze de auto ook nog voor halen/brengen..

Het is dus wel wat aan de stevige kant.. ik weet niet wat voor kosten hij nog meer in rekening heeft gebracht???

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door jor »

Een vriend van mij heeft ook een autoschadeherstel bedrijf en dit soort kunsten gebeurd heel vaak. De klant brengt de auto en ook hij geeft dan een leenauto mee. Daarna word de schade getaxeerd en als de klant deze schade ook daadwerkelijk bij hem laat repareren worden er uiteraard geen kosten berekend voor de leenauto enz. Wat dan (kan) gebeuren en gebeurd is dat de klant wel het taxatierapport wil maar ergens anders op zoek gaat ( met het op basis van het taxatierapport uitgekeerde bedrag) naar een goedkopere oplossing. Wel , in dat geval zal verdiend het bedrijf er dus niets aan en rekent alsnog de kosten van het rapport en het gebruik van de leenauto inclusief de verbruikte brandstof ( klant krijgt de auto altijd volgetankt mee). Het bedrag van €223.13.- is dus heel redelijk en normaal. De rest van het verhaal over tijden enz is heel suggestief en volledig oncontroleerbaar.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ueh, een taxatie kost gemiddeld bij een taxatiebedrijf, althans hier in brabant ommenabij de 60 euro

daar zit geen enkele verplichting aan vast, je kan zelf beslissen of je de wagen bij hen laat repareren of niet, je krijgt het schaderapport mee

over de 200 is dan ook absurd in mijn optiek

ok, tel er 3 tientjes bij voor de leenauto en dan nog zit je ver onder die 200

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door jor »

Een focwa erkend bedrijf dat volgens TS eigen verhaal 1.45 uur aan de auto besteed en dan inclusief het taxatierapport €60.- zou moeten rekenen? Dream on.Een gemiddeld uur bij een focwa-bedrijf kost rond de €80.- dus alleen al op grond van wat TS zelf beweerd is dat ruim €130.- aan arbeidsloon en dat nog allemaal volgens TS verhaal.Hoe dat uur en 45 minuten is opgebouwd weet ik uiteraard niet maar dat bedrag vermeerderd met gebruik leenauto +brandstof maakt het bedrag niet onredelijk. En ja , er zullen heus wel bedrijven zijn waar het voor minder kan maar abnormaal vind ik het echt niet.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door Mallemalle »

alsof een taxatie 1 uur 45 minuten kost

right

is in 10 minuten bekeken bij een fatsoenlijk bedrijf met genoeg ervaring

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik heb het toch ook niet tegen jou>? :roll: :roll:

sjezus, korte lontjes tegenwoordig...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door jor »

Mallemalle schreef:alsof een taxatie 1 uur 45 minuten kost.

is in 10 minuten bekeken bij een fatsoenlijk bedrijf met genoeg ervaring
Natuurlijk, en binnen een uurtje is de wagen uitgedeukt en gespoten.
Je opmerkingen slaan echt nergens meer op. De bezoekers hier gaan af op wat topicstarter verteld en dat is
ongelukje schreef...hier was ik niet van gediend voor 1uur en drie kwartier werk.
Dus of het nu bij jou in 10 minuten bekeken is dan nog is het voor dit verhaal van geen belang.Ik vind het best zo en voor het tot welles/ nietes reacties ontaard laat ik het hierbij en wens TS een goedkope reparatie.

stofzuigertje

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Spuiten en monteren is meestal snel bekend, maar delen die vervangen moeten worden is soms iets meer zoek en bel werk....
Dus die kosten mogen ze berekenen.

Meestal is de leenauto voor reparatie en niet voor Taxatie die bij 99% gewoon even tussendoor word gedaan, meestal eerst een ongeveer bedrag en daarna definitief.

Ook moet er vaak een foto gemaakt worden en verder niets.
Dus zoek een beter schade bedrijf en de kosten die U betaalde is omdat ze vaak de taxatie moeten doen en dan geen reparatie kregen.

Als je elders zou gaan vragen met deze schade is een lager bedrag niet uitgesloten.
Vooral als je dit vooraf zou melden en dan zeggen ze vaak gratis wat het ongeveer bij hun ging kosten en zou U het vermoedelijk wel laten uitvoeren.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: €223.13 voor 1uur en 3/4 werk, normaal ??

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

90 euro ex voor een schadecalculatie rustig.

Brandstof voor de leenauto.

Misschien een beetje arbeidsloon om de auto povisorisch te herstellen?


Je moet duidelijker zijn, nu lijk je een of andere idioot die zijn wagen aanbied, wel volle medewerking verwacht, maar nergens voor wil betalen.

Gesloten