LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autobedrijf Siewes

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
daarom
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:14

autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door daarom »

Ik wil graag mensen mobiliseren die ook bedrogen zijn door autobedrijf Siewes in Ijsselmuiden. Misschien kunnen we dan samen een rechtszaak aanspannen. :?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door henk51 »

Waarmee of met wat bent u volgens uw inzicht bedrogen?
Iets meer informatie zou niet verkeerd zijn


gr Henk

stofzuigertje

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En als je mensen zou vinden en deze rechtszaak die veel geld en tijd kost zou winnen is het
voor hun voldoende om alleen een andere eigenaar op deze zaak te zetten.

Dan gaat deze vrijuit en je moet dan bij vorige niet of moeilijk te vinden vorige eigenaar zijn.
Zo komen ze onder dure rechtszaken uit en daarom zou ik niet eens een oproep willen plaatsen.

daarom
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:14

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door daarom »

Ik ben opgelicht door hun verkooptechniek en hierdoor gedupeerd,Helaas heb ik te laat gegoogled als ik dat eerder gedaan had dan was ik er achter gekomen dat er meerdere "slachtoffers"zijn en was ik natuurlijk nooit met ze in zee gegaan.
Ik koop een tweede hands auto en er wordt mij met droge ogen verteld dat ik er rustig nog een paar jaar in rijden kan,dat ie geen spatje roest heeft en dat alle 4 de banden en de rem goed zijn.Ik ben/was goed van vertrouwen,nu dus niet meer. lesje nu wel geleerd.
Alles is er mis met de auto wat er mis kan zijn alle 4 de banden worden afgekeurd,de rem is verroest de knalpijp en de katalysator zijn stuk en ga maar door, schade ong.1200 euro. Geld weg auto weg. Maar deze mensen moeten toch gestopt kunnen worden zij moeten ook net als ik nu,tosti's,pannekoeken en brood eten. :cry:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Mallemalle »

nu vraag ik me wel af of je zelf geen goed paar ogen hebt

een deel van de problemen had je met eigen ogen kunnen zien voordat je de wagen kocht

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door JtC »

Waar kijk je nou naar als je een auto koopt? Toch niet alleen naar de glanzende lak of zo he... Doe je dan ook wel een proefrit?

el-thommo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2011 17:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door el-thommo »

niet iedereen met een kleine portemonee heeft de macht om alle gebreken maar te kunnen zien !!!!! als je afhankelijk bent van een auto en in allerijl 1 nodig hebt zodat je voor je gezin kan zorgen dan kan je fouten maken .... maar is het niet de PLICHT van een verkoper om je daarvoor te behoeden?????alsof hij rijk wordt van die paar centen ... hij gooit echt z'n naam te grabbel als je op deze zielige manier de laatste centen uit iemands zak moet klopppen.......... echt bijzonder zielig mannetje die Siewes geen wonder dat ie vrijgezel is :lol: met zulke verhalen kan je thuis niet aankomen bij je vrouw :lol: echt nie stoer nie maar ja niet iedereen kan voor een vak geleerd hebben en moet grabbelen wat er te grabbelen valt eigenlijk is hij een slachtoffer van zichzelf!

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

Mijn ouders hebben ook een auto bij deze oplichters gekocht en zijn helaas in hun verkooppraatjes getrapt. In de advertentie waar mijn ouders op af zijn gegaan stond valse informatie. Zo zou er en onderhoudsboekje bij zitten, een autopas, de auto zou uit 2008 zijn, 24.000 gelopen hebben enz enz enz.
Maar wat wij later zagen is dat er in de kleine lettertjes staan: ' onder voorbehouden van DRUKFOUTEN'! Tja, dat is jezelf mooi indekken he?! Dan heb je achteraf als koper geen poot om op te staan.
Na een mooi verkooppraatje haalde de verkoper mijn ouders over om een contract te tekenen (NOOIT DOEN!!) en 500 euro aan te betalen.
Bij thuiskomst begonnen er toch wat alarmbellen te rinkelen en toen zijn we op internet gaan speuren.... Negatieve verhalen genoeg over deze lui!!
Uiteraard lukte het niet om nog onder de verkoop uit te komen (contract getekend) dus na veel heisa toch de auto meegenomen (de beloofde boekjes zaten er niet bij, een achterlamp deed het niet een de accu was leeg!!). Mijn ouders hebben inmiddels de auto laten keuren bij een officiele dealer en waar we voor vreesden blijkt ook te kloppen: de kilometerstand is teruggedraaid! In werkelijkheid heeft de auto de klok rond gelopen. De auto blijkt ook uit 2007 ipv 2008.
Mijn moeder is verhaal gaan halen bij Siewes maar zoals verwacht: geen gehoor.
De dealer heeft geadviseerd om aangifte te doen van oplichting en dat hebben ze inmiddels gedaan. Ik raad dan ook iedereen die slachtoffer is van deze oplichters om aangifte te doen zodat er een dossier opgebouwd kan worden.

Tuurlijk moet je bij de aanschaf van een auto goed opletten, maar je mag toch enigszins uitgaan van de eerlijkheid van een verkoper en de informatie die gegeven wordt! Lang niet iedereen heeft genoeg verstand van zaken als het om de aankoop van een auto gaat.

Deze oplichters hebben zichzelf op allerlei manieren ingedekt zodat je aan het eind van het liedje altijd aan het kortste eind trekt. Ze verdienen geld opeen heel handige en zeer foute manier.
Dit soort praktijken moet gewoon gestopt worden!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door ronald g »

Daarom, heeft een klassieke fout gemaakt, ééntje nee Daarom heeft ze allemaal gemaakt. Daarom zoekt geen info op het internet bijv. autokopen voor dummy's en checkt ook niet even of de verkoper betrouwbaar is. Voor daarom is de info van de verkoper voldoende want de auto heeft een kleur staat op 4 banden en oja er zit ook nog een motor in tenminste de verkoper heeft het gezegd. Daarom is dom en weet je waarom? daarom.

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

In het vervolg dus maar een automonteur en een advocaat meenemen om een auto te kopen? Lijkt me niet.
Oplichting is bij wet verboden!! [/b]. Daarom heb ik een reaktie gegeven. Wij hebben inmiddels de bewijzen zwart op wit..... Dus wij hebben ook een zaak. :) En ik hoop daarom ook.

Snap je Ronald? Jij koopt toch ook een wasmachine zonder de binnenkant er eerst uit te halen om te kijken of het wel klopt?

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door schoepioen »

Toos71 schreef:In het vervolg dus maar een automonteur en een advocaat meenemen om een auto te kopen? Lijkt me niet.
Oplichting is bij wet verboden!! [/b]. Daarom heb ik een reaktie gegeven. Wij hebben inmiddels de bewijzen zwart op wit..... Dus wij hebben ook een zaak. :) En ik hoop daarom ook.

Snap je Ronald? Jij koopt toch ook een wasmachine zonder de binnenkant er eerst uit te halen om te kijken of het wel klopt?
Niet echt een goed vergelijk Toos71. Daarbij koop je meestal een nieuwe wasmachine wat het vergelijk helemaal mank maakt.

Zoals al bij andere onderwerpen over garage-bedijven-onder-het-kopje-'oplichters' geldt dat je VOORAF altijd je huiswerk moet doen. Niet alleen welk merk en type auto wil je en in welke uitvoering, vanaf welk bouwjaar, met welke max. km-stand, maar ook wat is mijn budget (sterker: daar begint het mee; heel veel valt of staat daarmee). Vervolgens ga je zoeken en maak je een shortlist van bedrijven die je auto naar keuze hebben. Dan ga je daarheen EN, als je zelf niet zoveel verstand van auto's hebt, NEEM JE IEMAND MEE DIE VERSTAND VAN AUTO'S HEEFT (dat hoeft echt geen professionele automonteur te zijn en dan is een advocaat ook echt niet nodig). Maak je een proefrit, laat je meegebrachte 'expert' goed kijken etc. Dit soort bedrijven leven of naieve mensen. Zo veel praktijkvoorbeelden die je overal op internet kunt lezen en nog steeds zijn er mensen die er in trappen. Daarbij zijn beschreven mankementen soms zodanig, dat je die bij bekijken en proefrijden al opgevallen hadden moeten zijn (bij een beetje opletten) en waarbij je meteen weg had moeten lopen bij de garage ('ach mevrouwtje, de probleempjes lossen we wel effe op'.....). Het is echt niet zo heel moeilijk om voor je budget een aardige auto te vinden (al moet je ook wat geluk hebben).

Ergo; hartstikke vervelend dat dit een aantal mensen overkomt en triest dat er mensen zijn die andere mensen oplichten, maar soms ook een klein beetje eigen schuld. Hopelijk leren deze mensen er wel van en trappen ze er nooit meer een 2e keer in.

Overigens, waarschuwen tegen garagebedrijven die mensen oplichten is altijd zinnig natuurlijk (mits wel duidelijk met het verhaal). Uiteindelijk win je het nl. haast nooit van dit soort bedrijfjes en als je wel wint, betalen ze je gewoonweg vaak niet hetgeen waartoe ze veroordeeld zijn.

Succes.

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

Je hebt voor een deel wel gelijk schoepioen, maar in ons geval waren er dus GEEN zichtbare mankementen op het moment dat de auto gekocht werd. De auto is ook beslist niet goedkoop waardoor je waar voor je geld mag verwachten. Hun bedrijf ziet er keurig uit en hun website eveneens. Op het eerste oog gaan er dus geen alarmbellen rinkelen. Hun verhaal leek ook aannemelijk gezien de staat waarop de auto leek te verkeren.
Bij de keuring bij de dealer bleek dat er voor 850,00 aan gemaakt moest worden omdat hij dus een ton meer heeft gelopen dan werd gezegd.
Dat er niet op internet gegoogled is, is in deze tijd inderdaad niet slim, maar mijn ouders zijn wel van een andere generatie.
Al met al voor ons reden genoeg om aangifte te doen van oplichting en nogmaals: dat raad ik iedereen aan.
Naief of niet, deze gasten moeten gewoon gestopt worden met hun praktijken.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door schoepioen »

Da's ook weer waar; de generatie van onze ouders gaat er teveel van uit dat je iemand op zijn/haar blauwe ogen kunt geloven. Helaas is dat al even niet meer, zo wij wel weten. Daarom ben ik blijk dat mijn vader zich op een gegeven moment liet ontvallen toch maar naar een andere auto te gaan kijken: zo had ik mooi de gelegenheid om daarop in te springen en met klem te zeggen dat ik dan wel het voortouw zou nemen. Vroeger was hij vaak met auto's in de weer en heeft er ook nogal wat verstand van. Tegenwoordig sleutelt hij niet meer zelf (hoeft ook niet bij de auto's die hij de laatste jaren heeft gehad, maar gezien de moderne zaken die er tegenwoordig aan zitten zou dat ook niet meer lukken).

Enfin, uiteindelijk zijn ze bij mijn dealer notabene geslaagd en rijden nu met een gerust hart en veel plezier in de nieuwe (2e hands) auto. Ben dus blij dat ik er op tijd bij was a.h.w. :wink:

O ja, als je het terugdraaien van de km-stand kunt aantonen heb je al meer een zaak dan de mankementen c.q. het achterstallig onderhoud van 850 euro (lukt ze vaak om daaronder uit te komen).

Succes!

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

Dank je.
Mijn ouders hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie met het bewijs van de dealer dat de kilometerstand een ton is teruggedraaid. Ik hoop dat andere gedupeerden dit ook doen zodat deze oplichters gestopt kunnen worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door ronald g »

Betichten van kilometer fraude is een breed begrip. de auto was voor de koop in eigendom van verkoper en die mag er mee doen wat hij wil dus ook de kilometerstand veranderen. Zou netjes zijn om het te melden maar zelf onderzoek bij het NAP schept een hoop duidelijkheid. Terugdraaien van de stand is daarom nog steeds niet strafbaar. De aangifte gaat in de grote la links en daarna in de grote grijze archief kast en komt daar nooit meer uit.

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

Zo simpel ligt het niet Ronald. Zij hebben de auto verkocht onder valse voorwendselen en dat is strafbaar. Een autohandelaar bij ons in de buurt is om o.a. dit feit (en vele andere feiten te vergelijken met de leugens van Siewes) opgedoekt.
Ik begrijp de reakties van mensen die zeggen dat je zelf op onderzoek moet uitgaan, maar heel veel mensen doen dat gewoon niet omdat ze leken zijn.
Wat deze lui doen kan simpelweg niet dus dit soort praktijken moet hoe dan ook gestopt worden.
Aangifte is dus altijd aan te raden en gedupeerden moeten zichzelf kenbaar maken door o.a. dit forum.

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

daarom schreef:Ik wil graag mensen mobiliseren die ook bedrogen zijn door autobedrijf Siewes in Ijsselmuiden. Misschien kunnen we dan samen een rechtszaak aanspannen. :?
Heb je inmiddels al aangifte gedaan? Het is heel belangrijk dat de politie een beeld krijgt van o.a. het aantal gedupeerden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hun bedrijf ziet er keurig uit en hun website eveneens
Een website waarbij bijna alle nummerborden (heel knullig met zwarte viltstift)onzichtbaar zijn gemaakt, riekt sowieso al naar oplichting.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 13 mar 2011 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door riddert »

Ik heb net even de website gezien maar alle kentekens zijn gewoon te lezen.....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@riddert

Nu dan kijk je of op een andere website of je hebt je ogen dicht.
Ongeveer 70% van de kentekens zijn niet te zien.

Op pagina 1 begint het al met de Peugeot Partner, Audi a4, BMW 3, Renault Clio, Volvo XC 70 etc.

Een van de kentekens die wel te zien is heb ik ook maar even nagetrokken.
Er staat een volkswagen lupo met kenteken 63-LFV-4 uit 2005.
Volgens de RDW is deze echter van mei 2004

Efin duidelijk lijkt me, even aan Tomtom doorgeven dat hier een plaats van NON-interest is

Kenteken aangepast ivm typo, goed gezien Ronald G
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 13 mar 2011 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten