LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
T Rotterdam
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:37

RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door T Rotterdam »

Rijschool Topscore in Rotterdam is 200% betrouwbaar en heeft een fors hogere slagingskans... volgens de eigen website. Bovendien 14 positieve reacties op Marktplaats (en sinds gisteren 1 héél negatieve, van mij...) Als leek denk je dan: 'dat zal wel goed zitten' en bespreek je voor iemand die z'n rijbewijs wil halen een theoriecursus 'die volgende week begint'. Dat wordt een maand later! Kan gebeuren, wel lastig voor iemand die voor z'n werk z'n rijbewijs moet halen. Een examen wordt niet doorgebeld, moet opnieuw gereserveerd (én betaald) worden. Het examen van a.s. maandag is vrijdags 'ineens zomaar plotseling uit het reserveringssysteem verdwenen', nutteloos opgenomen vrije dag dus. Het kantoor aan de Nw. Binnenweg (open van 11 tot 17 uur) is meestal - lees: bijna altijd - gesloten, de telefonische bereikbaarheid is slecht (geen gehoor, doorgeschakeld naar een 06-voicemail, als U mazzel heeft wordt U teruggebeld). Eindeloze blabla verhalen dat het toch echt altijd aan iets of iemand anders ligt! Na drie maanden van niet nagekomen afspraken trek ik de stekker er uit en ga een goede rijschool zoeken! En óók eens kijken hoe dat nou kan... 14 positieve reacties op de Marktplaats advertentie die geplaatst is op 22-8-2008. Geen reacties tot 14 mei 2009, toen 2 stuks op 14 mei, en in totaal 9 positieve reacties in nog geen drie weken... In héél 2010: 1 (één!) reactie, de hele familie heeft blijkbaar in een paar weken positieve reacties zitten schrijven! De CBS- slagingsscore's zijn opvraagbaar voor iedereen, dat heb ik dus maar gedaan. Gemiddeld slaagt in Rotterdam bij alle rijscholen, de goede en de slechte, 26 tot 31% de 1e keer. Bij Topscore is dat 11 tot 15%, véél lager dan gemiddeld. De kans dat U bij een andere rijschool de 1e keer slaagt is 2, bijna 3 keer zo groot!
Conclusie: een erg slechte rijschool waarvan het kantoor meestal dicht is, die telefonisch bijna onbereikbaar is, die een mooi maar vals beeld op de website geeft, op Marktplaats zichzelf met valse reviews de hemel in prijst en waarvan de 100% onbetrouwbaarheid wordt tegengesproken met eindeloze blabla- verhalen waarom het toch steeds níet aan de rijschool ligt! Maak je graag duidelijke en concrete afspraken die nagekomen worden? Doe jezelf een plezier en ZOEK EEN ANDERE RIJSCHOOL!!

T Rotterdam
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:37

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door T Rotterdam »

P.S.: heeft U ook slechte ervaringen met deze rijschool? Reageer!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb geen ervaring maar wel mensen om me heen die er nooit heen zullen gaan,mond op mond zeg maar.stat niet goed bekent..

jerry dvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 10:31

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door jerry dvd »

ik heb wel goede ervaringen met deze rijschool ben vorig jaar in april begonnen met een theoriecursus, nadat ik deze heb gehaald ben ik met auto lessen begonnen is me prima bevallen geen problemen, afspraken werden nageleefd
ik ben in juli tijdelijk gestopt ivm een buitenland stage en heb het in december weer opgepakt en in februari dit jaar geslaagd na 35 lessen.
Op mijn advies zijn twee klasgenoten hier ook gestart zover ik hoor bevalt het hun ook prima

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door agnesm »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar waarom heb je dat niet uitgezocht voordat je met deze rijschool in zee ging?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door ciske »

agnesm schreef:Misschien mosterd na de maaltijd, maar waarom heb je dat niet uitgezocht voordat je met deze rijschool in zee ging?

Waar de één te vreden over is , vindt de ander een slechte rijschool.

Je moet niet alles op internet geloven.

T Rotterdam
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2012 13:37

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door T Rotterdam »

Hallo AgnesM,
tja, je kunt eindeloos controleren. Op een gegeven moment denk je: 't zal wel goed zijn, bovendien lekker dicht in de buurt'. En dan kan 't dus tegenvallen...
Op zich niet iets om je druk over te maken of over te gaan schrijven, maar ik vond het aantal dingen die fout gingen (veel!) en vooral de houding van de mensen achter deze rijschool zodanig dat ik me echt geroepen voelde er iets tegen te doen. Gewoon ter waarschuwing.
Overigens hebben de reacties van de rijschool op een andere site (de zaken omdraaien en me voor wanbetaler/ oplichter uitmaken) me in mijn mening dat er het nodige niet klopt gesterkt.
Laatst gewijzigd door T Rotterdam op 15 mei 2012 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

jerry dvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 10:31

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door jerry dvd »

heb even vandaag navraag gedaan bij mijn twee klasgenoten, na het lezen van het bericht van T rotterdam. 1 van de jongens is inmiddels gestopt omdat hij de rijlessen niet meer kon betalen de ander is inmiddels geslaagd, wel in de tweede keer en zijn zus volgt daar nu les bij een vrouwelijke instructeur.
Tot nu toe geen vuiltje aan de lucht volgens hun, en het bevalt ze ook prima
Ook even maar gegoogled op rijschoolnaam (je weet maar nooit) maar geen negatieve reacties van andere (ex)cursisten.
het is ieders eigen ervaring natuurlijk, iedereen heeft weleens een vervelende ervaring met een bedrijf. Veel rijscholen bieden vaak een vrijblijvende proefles aan het is vaak handig zoiets te doen alvorens in zee te gaan met een school.
Ik ben in ieder geval heel blij met mijn roze kaartje :lol: kan ik eindelijk naar frankrijk met de auto.

PL120
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 13:26

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door PL120 »

Precies. Iedereen heeft wel eens een slechte ervaring. Daar kun je verder helemaal niets aan veranderen.

Probeer het altijd intern op te lossen met desbetreffende rijschool - deze zullen, als je het goed aanpakt, wel met je schikken. De7 Voordelen die ze hier noemen, gaan in ieder geval niet op. Speel daarop in!
Laatst gewijzigd door PL120 op 03 feb 2013 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goh en daar maak je account voor aan om op twee reacties te reageren van rijscholen?en je noemt ook nog even RR...


lees even de algemene voorwaarden

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

PL120 schreef:Precies. Iedereen heeft wel eens een slechte ervaring. Daar kun je verder helemaal niets aan veranderen.

Probeer het altijd intern op te lossen met desbetreffende rijschool - deze zullen, als je het goed aanpakt, wel met je schikken.

Anders raad ik je Rijschool Rotterdam aan, daar heb ik overigens gelukkig wel goede ervaringen mee.


Volgens mij is € 800,= / 30 lessen € 26.60 per les (want het afrijden is immers gratis). En is je niet opgevallen dat er consequent over "" per les"" gesproken wordt? Als een les maar 40 minuten is dan komt een uur toch op € 40,=. Daarnaast staat op de website van deze rijschool niets dan onzin! Men spreekt over een slagingspercentage van 71,34 %. Op de officiele website van het CBR is deze hele rijschool niet terug te vinden. Laat staan hun percentages. De 2 instructeurs zijn volgens de eigen website 7 jaar instructeur. Samen dus 14 jaar. In die tijd hebben ze volgens eigen zeggen 2681 mensen aan het rijbewijs geholpen. Dat is dus 190 mensen per instructeur per jaar!! Dat maal 2 instructeurs (wat echt ONMOGELIJK is) maakt 380 eerste examens per jaar! We hebben het dan over 16 leerlingen per instructeur per MAAND!!!! Dan moet dus iedere leerling maximaal 15 lessen krijgen en in 1 x slagen! En dan moeten deze instructeurs geen vakantie of ziektedagen hebben en 52 weken per jaar 70 uur per week werken.En dat voor een rijschool die bij het CBR nog niet op de site staat?? Ze zijn op dit moment wel al 21 uur lid van facebook. Op de site kun je ook 3 aanraders vinden. 1 daarvan heeft zijn echte naam gebruikt. Dat is Jack de Vries uit Amsterdam. Waarom gaat die in Rotterdam lessen???? Hij heeft in 21 lessen zijn rijbewijs behaald! Aan zijn foto te zien is hij op late leeftijd begonnen aan het rijbewijs. Ik schat deze man minimnaal 45 +. Ook toevallig dat 1 van de 2 instructeurs van Autorijschool Rotterdam Frank de Vries is. De andere 2 aanraders zijn natuurlijk anoniem. Hebben ze dus zelf geschreven.

Nee hoor. Allemaal uit de duim gezogen!! Niet gaan lessen bij deze rijschool. Als ze mensen moeten binnenhalen met leugens

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door ciske »

Nee hoor. Allemaal uit de duim gezogen!! Niet gaan lessen bij deze rijschool. Als ze mensen moeten binnenhalen met leugens Instructeur 69
Als instructeur van een andere rijschool , kan ik jou niet echt objectief noemen.

Je kat hier andere rijscholen af, maar bij welke geef jij lessen?

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door De betere »

waarom de webisite niet klopt kan "instructeur 69" goed motiveren.
Ik wil nog wel een stapje verder gaan, de info website is wel heel doorzichtig.
Met zulke aantallen in combinatie met zo weinig lessen per persoon, heb je een gouden formule in handen, en kan je rustig 65,- per uur vragen, maar deze instructeurs zijn zo begaan met hun leerlingen, dat de lesprijs €20,- is.
En het is leuk om te doen, dat ze gewoon 70 uur per weer werken, vrijwillig!!!

slaap lekker verder Ciske.

Met zo'n tekst op je website, trek je wel een bepaalt type leerling, want een potentiele klant met een beetje verstand snapt wel dat € 20 per uur niet kan

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door ciske »

Met zo'n tekst op je website, trek je wel een bepaalt type leerling, want een potentiele klant met een beetje verstand snapt wel dat € 20 per uur niet kan
Dat weet jij niet, dat weet ik niet.

Slaap jij ook lekker strakjes :lol:

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door De betere »

ciske schreef:
Met zo'n tekst op je website, trek je wel een bepaalt type leerling, want een potentiele klant met een beetje verstand snapt wel dat € 20 per uur niet kan
Dat weet jij niet, dat weet ik niet.

Slaap jij ook lekker strakjes :lol:
Dat weet jij blijkbaar niet, maar ik wel!
daarom ben ik ook voorstander van een herinvoering van een middenstands diploma, en kunnen rekenen is toch wel de minste eis om ondernemer te kunnen worden.

Wat ik ook weet, dat er geen enkele rijschool is met een lesprijs van €20,- die langer dan 1,5 a 2 jaar bestaat, dus laat staan 7 jaar

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

De betere schreef:Daarom ben ik ook voorstander van een herinvoering van een middenstands diploma, en kunnen rekenen is toch wel de minste eis om ondernemer te kunnen worden.

Wat ik ook weet, dat er geen enkele rijschool is met een lesprijs van €20,- die langer dan 1,5 a 2 jaar bestaat, dus laat staan 7 jaar
Natuurlijk kan dat niet. Hiervan draag je tegenwoordig al € 4,20 B.T.W af. En stel dat je het in 1 les redt met 2 liter diesel ben je daar toch ook al € 2,80 aan kwijt. Blijft er € 13,= over voor afschrijving auto, verzekeringen (en dat zijn er een pak) onderhoudskosten, wegenbelasting, inschrijving KVK, inschrijving CBR, telefoonkosten, reclamekosten, inkomstenbelasting, verplichte bijscholing, administratiekosten en niet te vergeten het loon van de instructeur. Het VRB heeft een lesprijscalculator. Zie HIER Daar kan men uitrekenen wat een rijles zou moeten kosten.

Ik zie overigens dat een deel van de post van PL120 verwijderd is

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door ciske »

Wat ik ook weet, dat er geen enkele rijschool is met een lesprijs van €20,- die langer dan 1,5 a 2 jaar bestaat, dus laat staan 7 jaar
Heb je hier ook bewijs voor?

Alsnog weigert instructeur te zeggen welke rijschool dan bij hem hoort.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: RIJSCHOOL TOPSCORE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

@ De Betere,

Bij de KVK is deze rijschool ook al niet bekend. Op de website van deze rijschool staat enkel een 06 nummer en een postbusnummer. Als je op internet gaat zoeken is dat postbusadres van een ander bedrijf. Een echt adres is op de website niet te vinden, de rijschool is bij het CBR niet bekend enz. En kijk eens op de twitter van dit bedrijf. Veel volgers met een voornaam gevolgd of voorafgegaan door 123. Klik je op 1 van die namen dan komt steeds 1 rijschool naar voren (met 1 examen in het afgelopen jaar)die ook met een vanafprijs van € 20,= schermt (voor 50 minuten overigens) En als ik de website nog beter bekijk zie ik " de 7 voordelen" staan. Dezelfde als "All in Solo" En dat zijn niet de enige overeenkomsten met " All in Solo" Voor iedere ingezetene in de rijschoolbranche zou dat veel kunnen verklaren. Een All in Solo rijschool die, omdat zij aan een contract gebonden is, buiten All in Solo om leerlingen willen werven :oops:

Gesloten