LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autorijschool Drive Secure Purmerend

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
leetje42
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:57

autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door leetje42 »

De eigenaar van deze rijschool, vraagt je na een aantal lessen het examengeld ( a €220,00) te betalen om vervolgens nooit je examen aan te vragen. Je moet hem via de site van het CBR machtigen om een examen aan te vragen. Hij geeft je een datum door terwijl je van het CBR nooit een schriftelijke bevestiging krijgt. Hr geeft aan dat het geen probleem is en je gewoon af kunt rijden. Vervolgens belt hij een uur voordat je af zou rijden op met de mededeling dat het rijexamen niet doorgaat en geeft een vage reden op. Hij beloofd z.s.m een nieuw examen aan te vragen maar ook dat doet hij niet. Hij houdt je gewoon aan het lijntje en blijft les afspraken maken met je. Zo kom je al gauw aan de 60 lessen zonder ook maar 1 keer af te rijden.
Drie weken nadat hij afgebeld had voor het rijexamen nog steeds geen nieuwe datum gekregen. Inmiddels horen wij van meerderen dat hij dezelfde truck uithaalt.
Wij proberen nu al 3 maanden het geld terug te krijgen maar de heer is niet bereikbaar. Hebben wel 18 keer gebeld, voicemail ingesproken, tientallen sms-jes en whats appjes gestuurd zonder ook maar een enkele reactie. Ook een aangetekende brief welke wij op verzoek van het juridisch loket hebben gestuurd heeft hij niet geaccepteerd en kregen wij dus 4 weken na verzenden weer retour. Bij hem langs gaan helpt ook niet, hij doet de deur niet open. CBR kan niets doen, hr is niet aangesloten bij de BOVAG dus we staan met ons rug tegen de muur.
Wij hebben geen rechtsbijstand verzekering dus kunnen verder niets doen. Heeft iemand nog een tip hoe wij het geld terug kunnen krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2014 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door Barman »

Welk geld?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door thecure »

leetje42 schreef:De eigenaar van deze rijschool, de heer Ed Naminl, is een oplichter. Hij vraagt je na een aantal lessen het examengeld ( a €220,00) te betalen om vervolgens nooit je examen aan te vragen. Je moet hem via de site van het CBR machtigen om een examen aan te vragen. Hij geeft je een datum door terwijl je van het CBR nooit een schriftelijke bevestiging krijgt. Hr geeft aan dat het geen probleem is en je gewoon af kunt rijden. Vervolgens belt hij een uur voordat je af zou rijden op met de mededeling dat het rijexamen niet doorgaat en geeft een vage reden op. Hij beloofd z.s.m een nieuw examen aan te vragen maar ook dat doet hij niet. Hij houdt je gewoon aan het lijntje en blijft les afspraken maken met je. Zo kom je al gauw aan de 60 lessen zonder ook maar 1 keer af te rijden.
Drie weken nadat hij afgebeld had voor het rijexamen nog steeds geen nieuwe datum gekregen. Inmiddels horen wij van meerderen dat hij dezelfde truck uithaalt.
Wij proberen nu al 3 maanden het geld terug te krijgen maar de heer Namink is niet bereikbaar. Hebben wel 18 keer gebeld, voicemail ingesproken, tientallen sms-jes en whats appjes gestuurd zonder ook maar een enkele reactie. Ook een aangetekende brief welke wij op verzoek van het juridisch loket hebben gestuurd heeft hij niet geaccepteerd en kregen wij dus 4 weken na verzenden weer retour. Bij hem langs gaan helpt ook niet, hij doet de deur niet open. CBR kan niets doen, hr is niet aangesloten bij de BOVAG dus we staan met ons rug tegen de muur.
Wij hebben geen rechtsbijstand verzekering dus kunnen verder niets doen. Heeft iemand nog een tip hoe wij het geld terug kunnen krijgen?

GerardK5
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:53

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door GerardK5 »

Hallo Leetje,
Als al zoveel moeite hebt gedaan bij die rijschool, dan moet je er eigenlijk niet meer energie in zetten.
Das heel moeilijk, maar je kan het beter los laten.
Kijk naar een andere rijschool die WEL is aangesloten bij de Bovag.
Daar kan dat NOOIT gebeuren. Sterkte ermee.

neomieb
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:34

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door neomieb »

Dag Leentje,
Helaas ben ik, net als jij, ook een slachttoffer van het oplichter werk van Ed Namink. Donderdag 22 juli zou ik afrijden, tot dat ik een ' Whats app' bericht krijg waarin vermeld staat dat het niet doorging. Vervolgens contact krijgen met hem is vrijwel onmogelijk, iedere vorm van contact negeert hij. Ik heb eveneens een aangetekende brief verstuurd, deze ook retour terug gekregen. Misschien een idee om samen stappen te ondernemen? Gezien er steeds meer mensen slachttofer zijn geworden is het misschien mogelijk om met zijn allen een verklaring af te leggen bij de olitie. Bij meerdere slachttoffers lijkt het mij dat ze hier wel werk van moeten maken. Ik hoor graag van je

leetje42
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:57

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door leetje42 »

Hallo Neomieb,

Je bent inderdaad de zoveelste al die ik hoor over de oplichtingspraktijken van Ed.
Hij negeert aan alle kanten contact. Zijn zelfs 2x bij hem aan de deur geweest zonder resultaat.
Inmiddels ben ik zover dat ik vandaag een incassobureau heb ingeschakeld.
Het is toch te gek voor woorden dat hij op deze manier te werk gaat.
Het is inderdaad een goed idee om alle klachten te verzamelen en hiermee verdere te stappen te ondernemen alleen zou ik niet weten hoe je andere slachtoffers kunt benaderen als je niet weet om wie het gaat.
Ik zat ook te denken om een artikel te plaatsen in het gezinsblad of zondagochtend blad.
Heb jij een idee hoe we meerder slachtoffers kunnen benaderen?

Superpepster
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 18:49

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door Superpepster »

Op FaceBook is Jennifer Burger een actie begonnen met andere gedupeerden. Ze hebben ook aangifte gedaan bij de politie. Zij heeft al heel veel gedupeerden bij elkaar, dus probeer contact met haar te krijgen. Samen sta je sterker. Succes!

mirandaheld
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 18:45

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door mirandaheld »

Helaas ben ik ook een slachtoffer van deze meneer. Ik beschouw mijn geld als verloren maar wil er zeker aan meewerken dat deze meneer geen andere mensen meer oplicht. Hij werkt druk aan zijn facebook-account met filmpjes over hoe fantastisch hij les geeft. Ik heb helaas na bijna een jaar rijles (waarvan in het begin 2 uur in de week) nog steeds geen examen gedaan alhoewel hij dat al maanden aan het aanvragen was. Met mij en jullie zijn er nog meer slachtoffers en de politie is er druk mee bezig. Iedereen die slachtoffer is van deze oplichter ga aangifte doen want samen staan we sterker.

leetje42
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:57

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door leetje42 »

Hallo Miranda,

Klopt inderdaad van zijn fb pagina. Ik zou als ik jou was niet meer verder gaan met lessen bij hem want ook jouw rij examen vraagt hij nooit aan terwijl hij je dus wel vraagt om € 220,00 te betalen. Dit blijkt ook uit ervaring van anderen. Sinds afgelopen vrijdag heeft de politie n.a.v van een oproep onzerzijds en plaatsing van een artikel op FB door een ander, besloten om toch een gerechtelijke procedure op te starten omdat er nu veel mensen aangifte tegen hem willen doen. Dit kon in juni nog niet toen werd er tegen ons gezegd dat hem om een civiele procedure ging maar nu gaan ze er toch een strafrechtelijke procedure van maken.
Ons geld zijn we inderdaad kwijt denk ik maar laten we in ieder geval hopen dat wij met z'n allen kunnen bereiken dat hij stopt met deze praktijken.
Mijn dochter heeft dinsdag aan afspraak bij de politie hier in Purmerend om opnieuw aangifte te doen. Ik zou als ik jou was ook aangifte gaan doen, even bellen naar het politie bureau in Purmerend voor het maken van een afspraak, er is namelijk 1 persoon die zich met deze aangiftes bezig houdt. Je hoort dan ook wat je allemaal mee moet nemen.
Succes!!!

roberto schaasberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:21

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door roberto schaasberg »

Helaas ook veel geld kwijt geraakt aan Ed Namink, cursusgeld voor 30 lessen vooruit betaald, niet slim misschien, maar wij hadden goede ervaringen met Ed.
Maar er is de afgelopen 2 jaar blijkbaar iets mis gegaan bij hem, hij kwam na een paar lessen al niet meer opdagen, toevallig verleden week vrijdag nog 1x, maar afgelopen maandag kwam hij zoals gebruikelijk weer niet opdagen.
De les was om 8 uur 's ochtends, dus of hij toen al was aangehouden?

Rippies
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2013 09:28

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door Rippies »

Ik vind dit best erg om te lezen vorig jaar november was mijn dochter na lang wachten om te kunnen afrijden gezakt. Ed zei ik kom vanavond nog geld halen dan kan uw dochter binnen 2 weken herexamen doen. Maar na bellen sms'en enz hoorde wij helemaal niets meer van meneer. Op een gegeven moment had mijn man eindelijk telefonische contact gehad. Het lag aan het CBR en aan iedereen alleen niet aan hem.Wij hebben ook contact gehad met het CBR en andere rijscholen en die konden ons garanderen dat er helemaal geen wachtlijst was om af te rijden zoals ed vertelde. In januari hebben wij al aangifte gedaan samen met nog een gedupeerd gezin. Wij kregen een telefoontje van de politie hij wilde de 220 euro terug betalen min twee uur lestijd wat wij niet zouden hebben betaald ? Deze bewuste dag is hij niet op komen dagen hij belde in de avond dat hij was op genomen in het waterlandziekenhuis met hart klachten. Ja dat krijg je als je iedereen besodemieterd. Ik moest de volgende dag naar het ziekenhuis en heb dit uiteraard gecheckt bij de balie. Het klopte hij lag inderdaad in het ziekenhuis. Ik heb al een schade claim in moeten dienen bij de rechtbank. Ik adviseer doe aangifte bij de politie. Het is alleen heel zuur dat hij nog acht maanden door heb kunnen gaan met zijn praktijken en zijn mooie praatjes.
Inmiddels is mijn dochter in februari 2013 geslaagd voor haar rijbewijs dank zij rijschool Donald uit Purmerend. Een aanrader dus, iedereen veel sterkte !!!! Sylvia Riphagen

Rippies
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2013 09:28

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door Rippies »

Het laatste nieuws ik heb een brief ontvangen van de rechtbank dat de verdachte niet strafrechtelijk vervolgd zal worden. Het gemeenschapsbelang is zeer gering. En de toegebrachte schade lijkt beter langs civielrechtelijke of administratieve weg te kunnen worden geregeld. Doe het maar via juichen loket of je rechtsbijstand. Dit is toch te gek voor worden. Ik laat het zeker niet zitten maar we zijn ruim een jaar verder en nog geen cent terug gezien van mijn geld wat hij gewoon gestolen heeft. Ik ben echt heeeeel boos nu !!!!!! Meneer ed namink is gewoon een zwendelaar die profiteerd van andermans zuur verdiende geld.

roberto schaasberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:21

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door roberto schaasberg »

Heel teleurstellend, ik denk dat hij heel wat mensen heeft opgelicht, maar het uitschrijven van boetes voor parkeer/snelheidsovertredingen is blijkbaar toch belangrijker in Nederland, die komen nooit onderop de stapel onopgeloste zaken, die zijn schijnbaar wel belangrijk voor het gemeenschapsbelang.
Als je 5 km te hard rijdt, of je parkeertijd is 5 minuten verstreken,dan ben je pas crimineel, ik zou zeggen neem nog een rijles bij Ed, en druk het gaspedaal flink in, en stop/parkeer daarna op een verboden plek, misschien wordt hij dan wel vervolgd.
Wij hebben nog het geluk gehad dat de rechtsbijstandverzekeraar het geld heeft terugbetaald aan ons, betekent helaas wel dat ze waarschijnlijk niet achter Ed aangaan omdat ze daar niet veel van verwachten, dus wat dat betreft heeft hij toch weer geluk.
Maar het blijft frustrerend dat iemand die de boel zo oplicht, er ongestraft mee weg komt.

roberto schaasberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:21

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door roberto schaasberg »

Autorijschool Zaandam [email protected] is 1 van de vele andere namen/emailadressen waaronder onze Ed nu opereert

mri
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2014 21:00

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door mri »

Ik heb DriveSecure hier aangemeld: http://www.yar-rijschoolvergelijker.nl/ ... _rijadvies
Maar aan zijn slagingspercentages te zien is het een aflopende zaak met dat bedrijf. Ben benieuwd of het cbr binnenkort met percentages van Autorijschool Zaandam gaat komen.

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door oom Wout »

Bovenstaand bericht is een overduidelijk gevalletje SPAM. Ik heb de website bekeken en het is meteen duidelijk: rommel!

mri
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2014 21:00

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door mri »

het design kan idd beter. Maar ik ken geen andere rijschoolvergelijkers die kritisch durven/willen zijn richting rijscholen

mri
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2014 21:00

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door mri »

Terug naar het topic:
http://www.dichtbij.nl/waterland/112/ar ... hting.aspx
(of is dat ook spam?)

MKI
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2014 23:03

Re: autorijschool Drive Secure Purmerend

Ongelezen bericht door MKI »

De intenties van de eigenaar http://www.yar-rijschoolvergelijker.nl die hierboven wordt vermeld zijn niet oprecht. Hij claimt duidelijkheid te scheppen, maar veel wijzer wordt je niet echt van de site. Het is een oud leerling van ons die een lespakket van 30 lessen heeft afgenomen en is zelfstandig overgestapt naar een andere rijschool nadat hij zijn volledige lespakket plus nog een aantal uur heeft opgereden, dit geeft al aan dat hij tot op het moment van over willen stappen tevreden was. Het probleem van overstappen is pas in beeld gekomen toen hij extra lessen moest afnemen omdat er wederzijds geconcludeerd was dat hij nog niet op examenniveau was en perse op de zaterdag wilden lessen, hoewel al die tijd al rekening was gehouden met -naam verwijderd- zijn werkschema.

We hebben meerdere malen gezegd dat hij vrij is om zijn rijlessen bij ons af te maken onder dezelfde voorwaarden en lestijden om vervolgens het examen af te nemen. Hij heeft hiervan afgezien en wil wel het recht op examen behouden, dit is niet de manier waarop de branche werkt. Wij stellen onze naam en onze bedrijfsmiddelen beschikbaar tijdens een dergelijk examen en wij zijn verplicht deze zo verantwoordelijk mogelijk in te zetten, er is geen enkele rijschool die accepteert dat de lessen bij een ander worden gevolgd om vervolgens terug te komen voor het examen. Dat ondermijnt onze positie als opleider en begeleider. Bovendien is er sprake van een voordelig tarief van zowel de lesuren als het examen in het lespakket: het is dan ook niet redelijk om te stellen dat hij recht heeft op de losse hogere tarieven van het examen, wat hij eist op zijn eigen website. -naam verwijderd- heeft een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en wij hebben alle correspondentie overhandigd en hebben hem betaald wat wij hem in eerste instantie al hadden aangeboden ter compensatie, vervolgens bouwt -naam verwijderd- een website die gericht is om zijn frustratie te richten op mij als persoon.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2014 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

Gesloten