LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Groens77
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2014 20:40

Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door Groens77 »

Kandidaten die in de buurt van Tilburg / 's-Hertogenbosch willen lessen kunnen dat misschien beter niet doen bij Stichting betaalbaar rijbewijs / Rijschool Payless Goedkoop is in deze misschien duurkoop.

Op de website adverteert hij ermee dat je niet vooruit hoeft te betalen maar gewoon per les kunt afrekenen. Wat me opviel was dat na de gratis proefles hij meteen inschatte hoeveel lessen ik nodig zou hebben en hij meteen een optelsom maakte in hoeveel termijnen ik dat zou kunnen aflossen er was totaal geen sprake van betalen per les.

In beginsel ging ik daarmee akkoord maar al vrij snel besloot ik hier op terug te komen en gewoon per les af te rekenen omdat me dat toch een beter gevoel gaf, je weet tegenwoordig immers nooit, en ik kreeg immers geen contract of algemene voorwaarden overhandigd. Dus er staat niks zwart op wit en als puntje bij het paaltje komt trek ik aan het kortste eind..

Ik had natuurlijk al een beetje argwaan maar omdat hij zo goedkoop was 25 euro per lesuur, besloot ik de gok te wagen. Maar er kwam argwaan bij op het moment dat een les even niet zo lekker ging en ik voor de grap vroeg of we deze les niet konden deleten? 'Oh, dat is goed zei hij die staat toch niet geregistreerd.'

Ah, dacht ik vandaar die naam: 'Payless' Dat geldt voor hem, niet voor de klant.

En dacht ik de lessen staan dus niet geregistreerd, ik krijg geen Algemene Voorwaarden mee en ik heb nergens hoeven te tekenen; dat is toch wel een beetje eng ook. Ik heb toen zijn naam gegoogeld [Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]

Stel dat ik hem vooruit betaal... En hij gaat met dit bedrijf weer failliet net als met zijn vorige bedrijf: http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... stichting/
http://www.faillissementsdossier.nl/nie ... hting.aspx

[Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]

Pas nadat ik ongeveer een les of 10-15 gehad had kwam ik tot besef nog helemaal geen bijzondere verrichtingen te hebben verricht, plus dat de controle kaart al die tijd niet was ingevuld en Maurice bepaalde beloften die hij al diverse malen gedaan had steeds niet nakwam maar daarentegen wel klaar stond met elke keer een smoes was het voor mij een beetje klaar en leek het mij zinvol contact op te nemen met een andere rijschool om eens te vragen want de normale gang van zaken is.

Deze vertelde mij onder andere dat normaal gesproken er na een les of vier, vijf men al meteen begint met de bijzondere verrichtingen zodat die gedurende het hele traject vaak genoeg aan bod komen omdat dat efficiënter werkt en op termijn voordeliger is voor de klant.

Zodoende dat ik hier een melding maak dat je er waarschijnlijk beter aan doet in zee te gaan met een rijschool die je een copie verstrekt van de algemene voorwaarden die door jullie allebei zijn ondertekend, zodat er in ieder geval iets zwart op wit staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jun 2014 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link en ongefundeerde uitingen verwijderd

J.P
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2014 16:55

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door J.P »

Wat hierboven gezegd wordt slaat nergens op natuurlijk!!! Zelf heb les gehad bij de rijschool en alles werd me prima aangeleerd. Ik heb alle onderdelen gehad en niets is overgeslagen of iets dergelijks. De rijschool is in tegendeel tot wat geschreven staat erg goed en natuurlijk ook erg voordelig. Ik zelf ben namelijk de eerste keer voor mijn rijexamen geslaagd met 28 lessen. Ik weet niet wat hier dan aan mankeert?

J.P
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2014 16:55

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door J.P »

Wat een kwalijke opmerkingen maakt deze persoon over deze rijschool.
Mijn ervaringen zijn alleen maar positief.
Er wordt zeer goed lesgegeven en vooral goed uitleg gegeven aan de cursisten.
Er was bij ons op geen enkele wijze sprake van vooruitbetalen of wat dan ook.
Deze rijschool kunnen wij iedereen aanbevelen.

ingevdberk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2014 17:02

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door ingevdberk »

Deze opmerking past totaal niet bij mijn ervaring. Ik ben in november begonnen met lessen en ik loop nu een maand met mijn rijbewijs op zak. [Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]

Ik ben begonnen met een proefles waarbij ik gelijk echt ging rijden. Ons leek 25 euro per les uur ook eerst te mooi om waar te zijn, maar zeker de moeite waard om te proberen. Er werd ons eerst een schatting gedaan van een aantal lessen. Dit is voor je zelf ook fijn om als doel naar toe te werken. Dan kan er u een speciaal pakket worden aangeboden. Dit word allemaal met u overlegt. Er zijn natuurlijk een aantal betalingen waar je aan moet voldoen om op te kunnen. Het bedrag van de lessen kun je gewoon per les betalen. Dat hierboven vermeld wordt dat er een voorschot betaald kan worden, kan natuurlijk altijd. De lessen die je betaald had of nog niet betaald had, werden netjes bijgehouden in een mapje die je zelf elke keer mee naar huis nam en mee naar de les nam. Hier zat ook een brief bij waarin je kon zien welke onderdelen je nog moet doen/gedaan had en wat je daar voor behaalde. Mijn ouders wilden dit natuurlijk graag elke keer zien als ik terug kwam. Als ze vragen hadden etc. was [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] er gewoon om dit hun te vertellen. Hij belt netjes aan om je op te halen voor je les.

De werknemers van Pay less hebben het beste met u/uw kind voor. Waarom hier dan wordt geklaagd met een gunst van een les deleten snap ik dan ook echt niet. Ik had lessen bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en deze waren altijd leerzaam en gezellig. Elke les werd er gevraagd of ik nog een vraag had, werden er een aantal theorie vragen gesteld en me alles duidelijk uitgelegd/voor gedaan wat ik moest doen. Ik werd opgehaald waar we af hadden gesproken zelfs als ik nog in overleg van locatie/tijd in veranderden. Altijd netjes op tijd.[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

De bijzondere verrichtingen kunnen misschien uitgesteld zijn geweest, omdat uw zoon/dochter nog niet genoeg rijervaring/gevoel had. Ik denk dat elke rijschool zijn eigen schema heeft om een persoon iets aan te leren. Iedereen rijd ook ander. Dit wil toch niet gelijk zeggen dat iemand slecht rijd? Dit vind ik dus ook een slecht argument. Ik ben er van overtuigd als uw zoon/dochter aan had gegeven hier mee te willen oefenen dat ze hier een goed antwoord op hadden.

Wat ik de grootste onzin vind van heel het bericht in het faillissement of dit nu waar is of niet. Iedereen weet dat het crisis is. Mensen verliezen hun baan door bezuinigingen en/of het bedrijf gaat failliet. Niemand heeft dit in de hand. Als u ontslagen wordt of het bedrijf waar u werkte failliet ging, mag u dan nergens een nieuwe toekomst opbouwen? Zulke dingen gebeuren helaas in het leven. Dit kan niemand kwalijk genomen worden.

De melding dat u er dus waarschijnlijk beter aan doet in zee te gaan met een rijschool is dus niet waar. Pay less is een prima rijschool!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jun 2014 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door De betere »

inderdaad ongeloofwaardig,

Op verkeerspro is het motief van deze rijschool al duidelijk, namelijk zoveel mogelijk examens verkopen.
€ 25,- per uur is namelijk echt onmogelijk, tenzij je nog een keer failliet wil gaan of er zijn heel veel adders onder het gras.

Goede rijscholen/instructeurs zouden nooit voor zo'n prijs lesgeven, want wees nou eerlijk, als je echt goed les geeft, dan sluit je jezelf toch aan bij een lokale franchise rijschool die 45 tot 50€ per uur rekent.
Laatst gewijzigd door De betere op 03 mei 2014 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

In de rijschoolwereld kennen we de eigenaar van PayLess al jaren. Tros Radar is wel eens bij hem op bezoek geweest. Ik herken me helemaal in de klachten die er zijn. Ik ken persoonlijk veel mensen die nog wel een praatje met deze man willen maken omdat ze nog heeeeeeel veel geld van hem krijgen. Maar door een persoonlijk faillissement kunnen ze naar hun centen fluiten.

Ik heb hier al verschillende keren geschreven dat ik mensen die hier inschrijven en alleen regeren op 1 onderwerp zeer wantrouw. Dat zijn, ook in dit geval, mensen die kort bij de "beklaagde" staan. Ik zou in ieder geval een goede rijschool zoeken. En dat is niet Payless. Voor je het weet hoor ook jij anders bij de lange rij van schuldeisers die naar hun centjes kunnen fluiten.

ingevdberk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2014 17:02

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door ingevdberk »

ik wist niks van dat faillissement dit is voor mij nieuws voordat ik dit las. Dit veranderd natuurlijk niks aan mijn ervaring. Ik ben een gewone leerling geweest, maar had wel veel met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] op. Alles was voor mij gewoon super geregeld. Over deze man is niks slechts te zeggen. Ik geloof niet dat hij de directeur/eigenaar is waar jullie het over hebben.

Tilburg-013
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2014 22:54

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door Tilburg-013 »

Toen ik hoorde wat voor onrechtvaardige leugens hier verspreid werden heb ook ik een account aangemaakt. Wel fijn om te lezen dat er anderen zijn die hier ook de moeite voor genomen hebben. Ik sta volkomen en meer dan 100% achter deze mannen! Deze mannen hebben zoals sommigen speurneuzen al uitgezocht hebben veel onder de leden gehad. En hebben de krachten weer gebundeld om iets nieuws op te bouwen en dat gaat uitstekend! Ik heb zelf mijn rijbewijs maar als dit niet het geval was geweest was Payless de eerste die ik zou benaderen. Ook is Payless de eerste die ik aan familie en vrienden zo aanbevelen! De klant is koning en helaas kun je zoals hier te lezen niet alle klanten tevreden houden maar misschien het advies om de rijschool zelf te benaderen?

mh73

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door mh73 »

Tilburg-013 schreef:Toen ik hoorde wat voor onrechtvaardige leugens hier verspreid werden heb ook ik een account aangemaakt. Wel fijn om te lezen dat er anderen zijn die hier ook de moeite voor genomen hebben. Ik sta volkomen en meer dan 100% achter deze mannen! Deze mannen hebben zoals sommigen speurneuzen al uitgezocht hebben veel onder de leden gehad. En hebben de krachten weer gebundeld om iets nieuws op te bouwen en dat gaat uitstekend! Ik heb zelf mijn rijbewijs maar als dit niet het geval was geweest was Payless de eerste die ik zou benaderen. Ook is Payless de eerste die ik aan familie en vrienden zo aanbevelen! De klant is koning en helaas kun je zoals hier te lezen niet alle klanten tevreden houden maar misschien het advies om de rijschool zelf te benaderen?
Dat is bijzonder! Rijlessen aanraden van een bepaald bedrijf, terwijl je er zelf (zo blijkt uit je reactie) nooit les hebt gehad. :lol: Dat is inderdaad een waardevolle toevoeging aan dit topic...

Groens77
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2014 20:40

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door Groens77 »

Nog even wat feiten in de herhaling zodat iedereen zelf zijn eigen keuzes kan maken:
> lessen worden niet geregistreerd
> u heeft geen handtekening gezet onder een contract omdat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]niet met contracten werkt.
> u heeft geen algemene voorwaarden ontvangen en weet dus niet waar u aan toe bent in geval van problemen.
> Mocht er wat gebeuren dan trekt u aan het kortste eind...
Het is immers al eens vaker gebeurt lees daarom ook vooral nog eens ook alle reacties goed door alvorens u een domme keus maak die u had kunnen voorkomen; http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... stichting/

[Offtopic informatie verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jun 2014 16:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie en persoonsgegevens verwijderd

Groens77
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2014 20:40

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door Groens77 »

[Offtopic informatie verwijderd door de Moderator]
ingevdberk schreef: Als u ontslagen wordt of het bedrijf waar u werkte failliet ging, mag u dan nergens een nieuwe toekomst opbouwen? Zulke dingen gebeuren helaas in het leven. Dit kan niemand kwalijk genomen worden.
Natuurlijk, iedereen heeft recht op een nieuwe kans...

Maar vertrouwen wekken ze pas als ze voldoen aan de regels die voor iedereen gelden.

Iemand die werkt zonder contract,
zonder algemene voorwaarden,
bijzondere verrichten gewoon vergeet,
zijn lessen niet registreert omdat dat belasting technisch beter uitkomt,
en net uit een persoonlijk faillissement komt komt op mij niet over als een integere persoonlijkheid. Als dan ook nog eens beloften en afspraken niet nagekomen worden kunt u eigenlijk al wel een beetje op de klok zien hoe laat het is, niet dan?

[Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jun 2014 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic en ongefundeerde uitingen verwijderd

maikelwillemsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2014 21:11

Re: Pas op voor Payless Tilburg / stichting betaalbaar rijbewijs

Ongelezen bericht door maikelwillemsen »

Pay less is een goede rijschool. Er is een reden geweest dat er een doorstart is gemaakt. Het klopt dat er niet veel word vastgelegd maar ik heb nu 10 lessen gehad van 100 minuten en mijn examen is al ingeplqnd bij cbr dus ik zie het probleem niet? Ook zijn de eerste 20 lessrn 27,50 en daarna gewoon 40 euro. Mvg een tevrede leerling!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic

Gesloten