LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.theorie-aanvragen.nl

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
AvO1973

www.theorie-aanvragen.nl

Ongelezen bericht door AvO1973 » 15 jan 2015 16:05

Een bedrijf waarmee je beter niet in zee kan gaan. Onderstaande mail heb ik verzonden naar de bedrijven onder het KvK nummer van Theorie-Aanvragen.nl. Tot op heden geen reactie.

-->

Het is zover ! Je zoon heeft het eerste deel van zijn motorrijbewijs op zak, en het is tijd om het theorie examen te gaan doen. Deze reserveert hij dan ook via een zoekoptie bij google via THEORIE-AANVRAGEN.NL Op 20 november betaald, en de bevestiging gekregen dat het in behandeling is. En dan begint de ellende. Mailen mailen mailen, maar geen datum te krijgen van het bedrijf. Bellen is geen optie, na minutenlang wachten krijg je niemand aan de lijn, en dat kost je maar liefst € 0.70 per minuut. Dat is lekker leeglopen !

Dan het CBR maar eens bellen, en deze delen je dan mede dat het voorgenoemde bedrijf geen onderdeel van hen is. Dat een examen bij het CBR ook veel minder kost, en dat je bij T-A bijna € 40,= kwijt bent.

Dat ruikt naar oplichting ! Dat ga ik uitzoeken voor mijn zoon. En jawel, op internet staat het vol met klachten ook bij onder andere Tros Radar. Helaas zijn er blijkbaar niet genoeg klachten, want enige aandacht is er nog niet aan gegeven. Hopelijk nu wel nadat ik klaar ben met dit misleidende bedrijf.

Want na wat speurwerk had ik het kamer van Koophandel nummer van THEORIE-AANVRAGEN en een kort bezoek op de KvK site leerde me dat deze BV ook een heuse rijschool bezit. Jawel !! Precies op hetzelfde adres als waar de THEORIE-AANVRAGEN activiteiten plaatsvinden. Verkeersschool Snelweg.

Om een lang verhaal wat in te korten kan ik vertellen dat na vele minuten het dure 0900 nummer van T-A eindelijk opgenomen werd. Na een hele serie onvriendelijke woorden heeft mijn zoon eindelijk een datum gekregen waarop hij zijn examen kan doen. De medewerker van T-A zei me dat ik via mail een klacht kon indienen, maar dat leek me nutteloos gezien het feit er gewoon niet op de mail gereageerd word. Dus heb ik de oplossing :

Ik zet het hele verhaal inclusief jullie KvK nummer en adres op jullie Facebook. Om mee te beginnen. Erna ga ik zien of er nog verdere stappen mogelijk zijn om deze wanpraktijken voor eens en altijd uit te schakelen.

Gegevens Verkeersschool Snelweg B.V. :
Hoofdvestiging
KvK 34086216
Vestigingsnr. 000012809462
Rijksstraatweg 238
Haarlem
http://www.snelweg.nl

Gegevens Theorie-Aanvragen.NL :

Theorie-reserveren, t.a.v. afdeling aanvragen, Rijksstraatweg 238, 2022 DJ Haarlem.

Wilt u dat voorkomen, lijkt het mij verstandig dat u mij contacteert via een prive bericht om te bespreken welke gemaakte kosten u mij gaat vergoeden.

Met groet, Een boze moeder.

oom Wout

Re: www.theorie-aanvragen.nl

Ongelezen bericht door oom Wout » 16 jan 2015 19:30

Waar boosheid allemaal toe kan leiden... Mevrouw, wat u nu doet heet afpersing en dat is een strafbaar feit. Kwaad met kwaad vergelden is niet de oplossing.

AvO1973

Ongelezen bericht door AvO1973 » 17 jan 2015 12:15

Heeft u aandelen in deze bv toevallig ? En zoals het er naar uit ziet op dit moment, lijkt het zich op te lossen.

Zodra dat rond is zal ik dit topic updaten.

AvO1973

Ongelezen bericht door AvO1973 » 20 jan 2015 13:10

De eigenaar van de BV heeft mij inmiddels gecontacteerd, en een oplossing voorgesteld. Hij is van goede wil en stelde voor om ter compensatie en goodwill het gehele bedrag terug te storten. Hij heeft keurig woord gehouden, en het bedrag is inmiddels op de rekening bijgeschreven.

Een keurige oplossing !

Deze klacht is opgelost/afgewikkeld.

Adoornam

Ongelezen bericht door Adoornam » 01 mar 2015 12:02

Mijn dochter heeft helaas ook via Theorie-aanvragen.nl haar theorie-examen bij het CBR aangevraagd. Helaas was er een storing bij het CBR. Via de mail kreeg zij bericht dat er met haar contact opgenomen zou worden door het CBR. Toen dat na een maand nog niet gebeurd was is ze gaan bellen met het CBR. Een "vriendelijke" medewerker van het CBR verwijst haar terug naar Theorie-aanvragen.nl.
En daar begint (de eerder gemelde) ellende. Geen contact te krijgen, geen reactie op mails.
Het CBR geeft ook niet thuis omdat ze het via een "rijschool" heeft aangevraagd.
Het CBR zou dit zelf moeten oplossen. Ze hoeven de klanten die geen examen kunnen doen omdat er een storing is alleen een nieuwe datum te geven. Waarom maken ze onderscheid tussen klanten die het via een zogenaamde rijschool hebben geregeld en klanten die het rechtstreeks via het CBR hebben geregeld. Het scheelt veel gedoe. Ipv geld terugstorten en klanten het frustrerende traject van opnieuw alles zelf laten regelen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 02 mar 2015 08:19

@Adoornam.
Waarom zou het CBR zich moeten bemoeien met een conflict tussen rijschool en leerling? Je had gewoon zelf theorie kunnen inschrijven bij het CBR en dan was er geen probleem geweest.

Instructeur 69

Ongelezen bericht door Instructeur 69 » 02 mar 2015 08:25

@Adoornam,

Het is niet zo moeilijk. De betaling is gedaan aan theorieaanvragen.nl en niet aan het CBR. Waarschijnlijk heeft het CBR niet eens het geld binnen gekregen. En geld wat je niet hebt gekregen ga je natuurlijk ook niet terugbetalen. Verder is het CBR een onafhankelijk exameninstituut. Dus zij heeft nooit een bemiddelende functie en kan geen enkele macht uitoefenen op rijscholen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 02 mar 2015 10:17

De eerlijke rijscholen melden een link naar CBR waar je via Digid zelf de aanvraag + betaling kunt doen.

Via een rijschool mag ,en die hebben extra werk dus mogen meer rekenen....
Gewoon via CBR zelf doen en je ziet gelijk de score van jou rijschool of zoekt een betere....

Google bied eerst betalende aan dus komt CBR zelf altijd lager omdat die niets extra willen betalen om bovenaan te komen.

theorie

Ongelezen bericht door theorie » 08 jun 2015 11:45

Ook ik wil mijn ongenoegen uiten over de site theorie-aanvragen.nl. Via Google kwam ik eerst op deze site en dacht ik: nee, ik moet bij het CBR zijn. Pak ik de website CBR.theorie-aanvragen. Blijkt het dus dezelfde website te zijn en helemaal niet van het CBR. Je betaalt hier meer dan 15,-- euro extra voor het theorie-examen en kunt uit veel minder datums kiezen. Ik heb de aanvraag direct geannuleerd. Moet nu 30 dagen wachten op teruggave van het geld onder aftrek van € 14,95 aan administratiekosten. Maar ik denk er niet over om via hen te boeken. Wat een afzetters. Wees gewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2015 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

MissBean

Ongelezen bericht door MissBean » 15 okt 2015 12:06

Hallo,

Ook mijn zoon heeft zijn theorie aanvraag examen B gedaan bij deze site. gelukkig heeft hij wel zijn examen kunnen doen. Via de rijschoolhouder kwam ik erachter dat ik 16 euro teveel betaald heb. Ik heb een mail gestuurd naar Theoriebespreken .nl, pech ze bemiddelen tussen de leerling en het CBR. CBR gebeld, die weten van deze praktijken en zeggen helemaal niks te kunnen doen. inmiddels reageert Theoriebespreken niet meer op mijn mails. De rijschoolhouder die bij mijn zoon op het papier staat is, Best4les, 9879X5....wij hadden hier nog nooit van gehoord. Te triest voor woorden dat het CBR er vanaf weet en niks doet!!!!!!!!

Instructeur 69

Ongelezen bericht door Instructeur 69 » 16 okt 2015 15:54

MissBean schreef:Hallo,

Ook mijn zoon heeft zijn theorie aanvraag examen B gedaan bij deze site. gelukkig heeft hij wel zijn examen kunnen doen. Via de rijschoolhouder kwam ik erachter dat ik 16 euro teveel betaald heb. Ik heb een mail gestuurd naar Theoriebespreken .nl, pech ze bemiddelen tussen de leerling en het CBR. CBR gebeld, die weten van deze praktijken en zeggen helemaal niks te kunnen doen. inmiddels reageert Theoriebespreken niet meer op mijn mails. De rijschoolhouder die bij mijn zoon op het papier staat is, Best4les, 9879X5....wij hadden hier nog nooit van gehoord. Te triest voor woorden dat het CBR er vanaf weet en niks doet!!!!!!!!
Een theorie examen kost € 28,55. Daarvoor kunt u het zelf bij het CBR reserveren. Rijscholen rekenen doorgaans wat meer. Logisch natuurlijk want deze moeten ook tijd steken in het reserveren. Dat het CBR niets aan de praktijken van theorieaanvragen . nl doet is heel logisch. Zij doen n.l. niks illegaals. Ze kopen iets in en verkopen het met winst. Zo werken alle bedrijven eigenlijk.

De rijschool die u noemt kunt u zo googelen. Heeft u zijn adresgegevens en al. U kunt eens proberen te bellen met deze persoon. Zal hij/zij best gevoeliger voor zijn.

MissBean

Ongelezen bericht door MissBean » 16 okt 2015 16:21

Hallo,

Ik heb deze "'rijschool" geprobeerd te benaderen. Na speurwerk op het internet en een belletje naar de KvK blijkt dat er twee rijscholen op hetzelfde adres ingeschreven staan. Volkomen legaal volgens de mevr. van de KvK. Alleen bestaat de rijschool die namens ons gehandeld heeft niet echt. De mevr. die telefoon opnam wist niet precies wat ik bedoelde en over welke rijschool ik het had, ze verhuurde wat ruimte en verder wist ze niks van een rijschool. Blijkbaar kan dit allemaal in Nederland. Mijn zoon moet hard werken voor de 16 euro die hij nu extra moest betalen. En als je op internet CBR aanklikt dan staat deze site bovenaan. Dus alleen bij www.cbr.nl komt het CBR tevoorschijn misschien ook een aandachtspunt voor het CBR??? Groeten van een bedroefde moeder.

Monique1998

Ongelezen bericht door Monique1998 » 30 dec 2015 23:56

De site waar ik mijn theorie examen had gereserveerd heette mijntheorieaanvragen.nl, maar heeft een vergelijkbare plan van aanpak als theorie-aanvragen.nl dus ik dacht dat mijn verhaal ook wel in dit forum past.

Na lang sparen had ik eindelijk het geld bij elkaar om mijn auto rijlessen met bijbehorende examens te betalen en kon het feest beginnen. Ik wilde zo gauw mogelijk mijn theorie examen hebben, dus na een aantal lessen ging ik eens op zoek hoe je dit examen aanvraagt en kwam ik op de site mijntheorieaanvragen.nl. Deze site stond namelijk bovenaan Google en er stond ook bovenaan de site: Dit is de reserveringssite voor het aanvragen van officiële CBR theorie examens. Waarbij ik dus met mijn onwetendheid dacht, dat dit de site was waar ik naar zocht. Na het uitzoeken van een geschikte tijd en datum was ik weer een kleine 50 euro lichter. Nog tot zover had ik niet het idee dat er iets aan de hand was. Tot ik een mail kreeg met o.a. mijn reserveringsnummer, waarin stond: ´Je rijschool, Rijschool Best4les B.V. (9879X5)´ en dit was toch echt niet mijn rijschool. Ik begon te vermoeden dat er iets niet klopte, dus ik ging op zoek naar het officiële bedrag van een theorie examen bij het CBR. Dit bleek 28,55 te bedragen, zo´n 20 euro goedkoper dan ik had betaald. Hier was iets goed mis. Na de naam van de rijschool ingetypt te hebben bij Google, kwam ik gelijk op dit forum terecht en wat bleek, ik ben niet de enige. Ik heb zo hard gewerkt en gespaard om mijn rijbewijs te kunnen gaan halen, en een paar slimme jongens achter hun bureau maken daar vies gebruik van. Beetje geld aftroggelen bij hardwerkende jongeren, dat moet je toch niet willen?! Blijkbaar wel dus.

Ik las in een reactie van een van jullie over het feit dat je binnen 14 dagen een internetaankoop moet kunnen annuleren en het geld terugkrijgen. Is dat hier ook mogelijk en hoe gaat dat dan in zijn werk? Wat ik er zo over vond op internet, werd ik nog niet veel wijzer van en ik las iets over hoge administratiekosten, wat zou betekenen dat dit grapje me alsnog enorm veel onnodig geld gaat kosten.

Hopelijk zijn er mensen die hiermee kunnen helpen, want ook al is hun manier van aanpak officieel legaal, er zou iets gedaan moeten worden tegen deze site. Dit kan zo niet langer!

robert. d

Ongelezen bericht door robert. d » 03 feb 2016 12:27

ook wij zijn hier ingetuind, je geeft theorie Examen in, in Google en je komt op hun site waar je niet de indruk krijgt dat je niet bij het CBR bent geland, en wat ik achteraf al helemaal niet begrijp is dat wij hebben moeten inloggen met een DigiD, dit mag toch alleen een officiële overheidsinstantie vragen, de mensen worden hier misleid en bedrogen

Mickelodeon

Ongelezen bericht door Mickelodeon » 14 apr 2016 10:07

Wij hebben 4 weken gelden hetzelfde meegemaakt. Dochter heeft aanvraag gedaan bij/via Rijschool Best4Les BV. Geld weg - CBR reageert laconiek. Bijzonder apart dat CBR 'samenwerkt' met dit soort praktijken - website nog steeds actief van Rijschool Best4Les BV.

Graag RADAR aandacht. Dochter is zo teleurgesteld. Mede ook daar ze hard werkt voor het geld om rijexamen te doen.

De betere

Ongelezen bericht door De betere » 17 apr 2016 22:20

Als je geen theorie examen krijgt voor het betaalde dan is het oplichting, maar als er een dienst geleverd is, dan is het verschil tussen het CBR tarief en het betaalde bedrag voor de bemiddeling/administratie.
8 tot 10€ is normaal, dus 39€ tot €42 in totaal dus.

Neemt niet weg dat ik de praktijken afkeur, maar wat zou het CBR er aan moeten doen?
door Google komen deze aanbieders tegen betaling bovenaan te staan.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 » 18 apr 2016 00:18

Mensen zouden ook eens wat verder kunnen kijken dan hun neus lang is,

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 18 apr 2016 10:39

Wat tijger1 zegt. De meeste klachten hierboven komen van mensen die blijkbaar zomaar op de advertenties van Google klikken en niet verder kijken. Op www.cbr.nl kan je gewoon een theorie examen aanvragen. Daar heb je al die andere bedrijfjes niet voor nodig.

Ik vraag me altijd af waarom mensen als het zaken via internet gaat zo makkelijk de eerste de beste link gebruiken en niet verder kijken. Als ik op straat ga staan en zeg dat je bij mij een 2 weekse vakantie naar Spanje kan boeken, dan doe je dat toch ook niet? Zo wel, laat dan even weten waar jullie vaak langs komen. Dan ga ik daar staan...

Rianne69

Ongelezen bericht door Rianne69 » 20 apr 2016 12:33

Ik ben dus zo iemand die altijd alles uitzoekt voor ik iets doe via het internet, alleen deze keer ben ik er wel ingetrapt. Gelukkig is de aanvraag voor mijn dochter wel bij het CBR terecht gekomen en is het theorie-examen wel gereserveerd. Alleen €18,95 meer betaald dan nodig was. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar doordat we met DigiD in moesten loggen, kwam bij mij geen moment het idee naar boven dat er iets niet klopte. Hopelijk slaagt ze voor het examen en anders weet ik nu hoe het niet moet.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 » 20 apr 2016 18:31

Datzelfde verhaal ook bij mensen die toeslagen aanvragen. Gaan ook naar een commercieel bedrijf en vinden het dan gek dat ze moeten betalen.

Er staat zelfs nog midden op die pagina: Bekijk hier de EIGEN website van het CBR.:-)

Gesloten