LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 keer gezakt theorie!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Mevr. Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017 22:08

7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Mevr. Jansen »

Al 7 keer gezakt voor theorie! De examens waren telkens in de middag. Wat heel erg opviel is dat er groepen waren waar alle mensen waren geslaagd. Daarna kwam een groep mensen die allemaal waren gezakt, waaronder mijn man (7e keer). Dat kan toch niet! Ik ben naar de balie geweest met de vraag hoe dit kan. Ze zeggen dat het niet waar is, maar dit valt wel heel erg op dat de uitslag van de mensen achter elkaar hetzelfde is. Telkens waren zijn examens rond hetzelfde tijdstip, begin tot midden middag. Alle tips die het CBR gaf heeft hij zich aan gehouden. Alleen heeft hij nog geen individueel examen gedaan, want dan moet je 2 maanden wachten, dan ook nog naar de andere kant van het land reizen om het daar te doen. Het CBR beweert dat er geen strikvragen zijn, terwijl die er toch echt wel zijn. Ze zeggen dat de theorie cursussen niet werken, maar 80% slaagt. Hij heeft 2 theorie cursussen gehad, maar ook dat mocht niet baten. Nu zit hij er echt doorheen. Hij wil zeker niet opgeven en wil dolgraag zijn examen halen. Toch nog maar een keer proberen alleen nu in de ochtend, maar we zijn nu al 438 euro kwijt aan alleen theorie en heeft hem nu nog niet. Nu is hij gewoon op. Wanneer is de grens. Waar is het CBR mee bezig en waarom maken ze het zo onmogelijk voor mensen om het halen!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U beweert nog al wat. Ik hoop echt dat u die beweringen ook kunt onderbouwen. Het klinkt mij als raar in de oren als iedereen gezakt zou zijn. Het CBR laat echt niet willekeurig groepen slagen of zakken. Theorie is een kwestie van goed lezen en het juiste antwoord geven. U denkt dat er strikvragen in zitten, maar ook al zou dat zo zijn, dan nog moet uw man goed lezen en het juiste antwoord ingeven. De computer waar uw man zijn antwoord op ingeeft is echt niet willekeurig met het goed of fout rekenen van een antwoord. Er is 1 goed antwoord en meerdere foute antwoorden mogelijk.

Waar het CBR mee bezig is? Met het toetsen of mensen geschikt zijn om een voertuig te besturen. U bent er niet bij, u weet niet wat de vragen zijn, maar u doet wel harde uitspraken hier.
Weet u zeker dat er geen andere zaken meespelen bij uw man? Wellicht te zenuwachtig, leesblind, of te snel met antwoorden. Ook al zal uw man 2 maanden moeten wachten op een individueel examen, in dat geval is dat het wachten wel waard.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door kokka »

Als je 7 keer zakt voor je theorie mag je je toch wel eens afvragen of je niet iets mankeert zoals mijn voorganger ook al schreef.
Zijn het telkens dezelfde soort vragen waar hij over struikelt of is het telkens anders?
Bij praktijk examens kan ik me nog voorstellen dat de examinator sommige mensen laat zakken die eigenlijk geslaagd hadden moeten zijn of andersom. Hier is het beoordelen mensenwerk. Bij de theorieexamens wordt het door een computer gedaan. Dan is het antwoord dus gewoon goed of fout.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het lijkt er een beetje op dat uw echtgenoot verkeerd leert, of gewoon de capaciteit niet heeft om dit examen op deze manier te maken. ( dit betekend niet dat uw man dom is ) Dan had hij eigenlijk al veel eerder voor het individuele examen moeten gaan. 1 van mijn zonen lukte het ook niet op de gewone manier terwijl hij bij het individuele examen in 1x met top score is geslaagd.
Uw complot theorie, lijkt mij ver gezocht.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:U beweert nog al wat. Ik hoop echt dat u die beweringen ook kunt onderbouwen. Het klinkt mij als raar in de oren als iedereen gezakt zou zijn. Het CBR laat echt niet willekeurig groepen slagen of zakken. Theorie is een kwestie van goed lezen en het juiste antwoord geven. U denkt dat er strikvragen in zitten, maar ook al zou dat zo zijn, dan nog moet uw man goed lezen en het juiste antwoord ingeven. De computer waar uw man zijn antwoord op ingeeft is echt niet willekeurig met het goed of fout rekenen van een antwoord. Er is 1 goed antwoord en meerdere foute antwoorden mogelijk.

Waar het CBR mee bezig is? Met het toetsen of mensen geschikt zijn om een voertuig te besturen. U bent er niet bij, u weet niet wat de vragen zijn, maar u doet wel harde uitspraken hier.
Weet u zeker dat er geen andere zaken meespelen bij uw man? Wellicht te zenuwachtig, leesblind, of te snel met antwoorden. Ook al zal uw man 2 maanden moeten wachten op een individueel examen, in dat geval is dat het wachten wel waard.
Wen er maar vast aan. Op de weg komt u dagelijks strikvragen tegen en moet u in split seconde reageren. Verder de examens worden random geselecteerd uit een grote poel van vragen. Fraude daarmee is vrij lastig.
Uw man moet gewoon beter leren en zich goed voorbereiden. Niet stil staan bij wat anderen doen of niet doen en niet aan fraude denken. Als je na 7x het theorie nog niet kent moet je je afvragen of zo iemand uberhaupt veilig de weg op kan.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door witte angora »

Mevr. Jansen schreef:Al 7 keer gezakt voor theorie! De examens waren telkens in de middag. Wat heel erg opviel is dat er groepen waren waar alle mensen waren geslaagd. Daarna kwam een groep mensen die allemaal waren gezakt, waaronder mijn man (7e keer). Dat kan toch niet! Ik ben naar de balie geweest met de vraag hoe dit kan. Ze zeggen dat het niet waar is, maar dit valt wel heel erg op dat de uitslag van de mensen achter elkaar hetzelfde is. Telkens waren zijn examens rond hetzelfde tijdstip, begin tot midden middag. Alle tips die het CBR gaf heeft hij zich aan gehouden. Alleen heeft hij nog geen individueel examen gedaan, want dan moet je 2 maanden wachten, dan ook nog naar de andere kant van het land reizen om het daar te doen. Het CBR beweert dat er geen strikvragen zijn, terwijl die er toch echt wel zijn. Ze zeggen dat de theorie cursussen niet werken, maar 80% slaagt. Hij heeft 2 theorie cursussen gehad, maar ook dat mocht niet baten. Nu zit hij er echt doorheen. Hij wil zeker niet opgeven en wil dolgraag zijn examen halen. Toch nog maar een keer proberen alleen nu in de ochtend, maar we zijn nu al 438 euro kwijt aan alleen theorie en heeft hem nu nog niet. Nu is hij gewoon op. Wanneer is de grens. Waar is het CBR mee bezig en waarom maken ze het zo onmogelijk voor mensen om het halen!
Jullie frustratie snap ik, en dat je man er doorheen zit snap ik ook. Het is niet niks om steeds hoopvol aan het examen te beginnen en dan teleurgesteld af te druipen. Natuurlijk kan ik niet voor je man spreken, maar het lijkt me toch een knauw aan het zelfvertrouwen, eerlijk gezegd.

Je complottheorieën, daar hebben mijn voorgangers al een en ander over gezegd. Hoewel ik me goed kan indenken dat jullie in die richting gaan denken, geloof ik daar niet zo in.

Eerlijk gezegd denk ik dat een individueel examen toch beter is. Soms is er gewoon geen 'klik' om het even zo te benoemen. Dat ligt niet aan de een, en dat ligt niet aan de ander, het is er gewoon niet. Waar het ontbreken van de 'klik' zit weet ik niet. Het kan zijn dat de manier waarop de stof wordt overgedragen niet bij je man past, het kan zijn dat de manier van examineren niet bij je man past, maar... het zou ook zomaar kunnen dat de examenlocatie voor zoveel ruis zorgt (onbekend, druk) of tot spanningen leidt dat je man zich niet goed raad weet als de vragen voorbij floepen. Ik weet dat niet, noem alleen wat mogelijkheden. Maar dat is iets waar jullie zelf uit moeten zien te komen, eventueel met iemand die een goede mensenkennis heeft.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Brahms »

Mevr. Jansen schreef:Al 7 keer gezakt voor theorie! De examens waren telkens in de middag. Wat heel erg opviel is dat er groepen waren waar alle mensen waren geslaagd. Daarna kwam een groep mensen die allemaal waren gezakt, waaronder mijn man (7e keer). Dat kan toch niet! Ik ben naar de balie geweest met de vraag hoe dit kan. Ze zeggen dat het niet waar is, maar dit valt wel heel erg op dat de uitslag van de mensen achter elkaar hetzelfde is. Telkens waren zijn examens rond hetzelfde tijdstip, begin tot midden middag. Alle tips die het CBR gaf heeft hij zich aan gehouden. Alleen heeft hij nog geen individueel examen gedaan, want dan moet je 2 maanden wachten, dan ook nog naar de andere kant van het land reizen om het daar te doen. Het CBR beweert dat er geen strikvragen zijn, terwijl die er toch echt wel zijn. Ze zeggen dat de theorie cursussen niet werken, maar 80% slaagt. Hij heeft 2 theorie cursussen gehad, maar ook dat mocht niet baten. Nu zit hij er echt doorheen. Hij wil zeker niet opgeven en wil dolgraag zijn examen halen. Toch nog maar een keer proberen alleen nu in de ochtend, maar we zijn nu al 438 euro kwijt aan alleen theorie en heeft hem nu nog niet. Nu is hij gewoon op. Wanneer is de grens. Waar is het CBR mee bezig en waarom maken ze het zo onmogelijk voor mensen om het halen!
Als u echt gelooft in deze complot theorie moet je man het inderdaad in de ochtend proberen, als de computers schijnbaar anders denken. Zakt je man dan weer, dan is helaas het advies om er mee te stoppen.
Het is eigenlijk al bizar dat je een excamen zo vaak mag overdoen, veel bedrijfsexcamens (voor je werk) mag je maar 2, hooguit 3 keer doen, en dan is het echt over en uit. Met voor de deelnemers vaak zeer grote arbeidsrechtelijke gevolgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door reggie2 »

kokka schreef:Als je 7 keer zakt voor je theorie mag je je toch wel eens afvragen of je niet iets mankeert zoals mijn voorganger ook al schreef.
Zijn het telkens dezelfde soort vragen waar hij over struikelt of is het telkens anders?
Bij praktijk examens kan ik me nog voorstellen dat de examinator sommige mensen laat zakken die eigenlijk geslaagd hadden moeten zijn of andersom. Hier is het beoordelen mensenwerk. Bij de theorieexamens wordt het door een computer gedaan. Dan is het antwoord dus gewoon goed of fout.

Kwestie van zenuwen denk ik zo. En strikvragen zitten er altijd tussen.

TS gewoon thuis er goed inpompen niet alleen lezen , maar jezelf ook laten overhoren.

stofzuigertje

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je op een computer al het geprobeerd, zelfde vragen en tijdsdruk en als je dan na 20x examen thuis er tenminste 16 haalde pas weer heen gaan.
Dit computer is gratis met programma en na 20x examen weet je ook alle foute antwoorden.....

Verder is examen vrees helaas niet uit te schakelen, en na 8x verlies je zelf vertrouwen.
2x cursus is niet voldoende.... gewoon thuis oefenen tot je tenminste 90% van alle proef examens op de online versie haalde met voldoende punten dus niet net aan....
De gevaar vragen zijn lastig en met inmiddels 44 jaren rij ervaring ging ik ook de fout in!

Iseeess9999
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2019 21:52

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Iseeess9999 »

Die theoriecursussen die jij benoemt, zijn waarschijnlijk snelcursussen. Daar krijg je dezelfde diavoorstelling 3x te zien, en als de examens zijn afgelegd wordt er gevraagd welke vragen je fout had zodat ze weten welke nieuwe vragen er zijn. (want ze stoppen die ook in de diavoorstelling)
Dat 80% daar slaagt is mazzel hebben, hoewel er wel wat verkeersregels e.d. worden uitgelegd leer je feitelijk niets behalve hoe je met gokken en signaalwoorden herkennen je examen behaalt.
Sowieso, denk je nou echt dat je hele lappen stof in een ochtend goed kunt leren en onthouden?

Je kunt beter een echte theoriecursus volgen van meerdere dagen of een goed, actueel theorieboek kopen en dat eens bestuderen. Dan slaag je namelijk wel.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Welke taal spreekt uw man? Begrijpt hij de gesproken Nederlandse vragen?

Ach verdorie, 2 jaar oud topic.......

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door berndv »

Iseeess9999 schreef:
05 jun 2019 22:16
Je kunt beter een echte theoriecursus volgen van meerdere dagen of een goed, actueel theorieboek kopen en dat eens bestuderen. Dan slaag je namelijk wel.
Ik mag toch hopen dat het probleem voor ts inmiddels opgelost is, we zijn al 2 jaar verder ... :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 7 keer gezakt theorie!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Thuis achter de computer rustig oefenen gaat vaak goed... bij 95% goed en toch zakken?
De Examen vrees en na 7x is dat alleen maar erger geworden.

En vergeet niet dat de tijdsdruk erg belangrijk is, ze geven ook fout aan bij goede antwoord maar te laat gedrukt.
Als je rustig leest en drukte ga ik ook zwaar gezakt na ruim 40 jaren rijervaring de mist in!

Na meerdere keren oefenen op de computer en zo snel mogelijk drukken.
Ik wist zeker dat een antwoord goed was, maar als oudere iets trager en in verkeer moet je ook gelijk beslissen en niet
eerst rustig over denken of je op je Rem moet trappen of sturen.

Vooral als je vrouw hier gaat klagen en over de hoge prijs is extra Examen vrees dus ik denk dat meneer nu op30x gezakt zit.
Volgens de rijschool van mijn zoon was vroeger op papier makkelijker, met computer is 1/3 van alle foute te traag het goede antwoord in drukken omdat ze geen fouten willen maken!
1/3 te laat en je bent bij 100% foutloos ook gezakt!....

Gesloten