LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Philipvandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020 20:51

Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door Philipvandijk »

Mijn stiefzoon heeft begin maart bij IQdrive een contract afgesloten voor een spoed rijopleiding. Hij heeft dit in een keer betaald. Dit werd uitgesteld vanwege de corona crisis. Nu starten de rijscholen de opleidingen weer op. Hij hoorde van zijn instructeur, toen hij belde voor een afspraak, dat IQ drive failliet is. Van een andere instructeur, waar hij een intake heeft gedaan, hoorde hij, dat ze nog niet failliet zijn.
Is bij u iets meer bekend over IQdrive?

Met vriendelijke groet

Philip van Dijk


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Lease auto moet ondanks 0 lessen ook betaald worden en instructeurs moeten ook eten.
Deze IQ is hier bekend helaas en vooraf google gebruiken en je had deze nooit genomen.
Ook zonder Covid 19 was het al een ramp voor de Leraren die voor hun reden en de klanten.

Er is vermoedelijk Faillissement aangevraagd maar.... Eerst salarissen , dan belastingdienst en die zullen al tekort krijgen is mijn
sterke vermoeden, dus niets voor de klanten die vooruit betaalden.
Meld je bij Curator zodra die bekend is en reken op niets.....

Ook gezonde rijscholen die aan pand en voertuigen Lease contract vastzitten zijn met doorstart bezig.
De zeer goed schorende bij CBR met vele klachten op de wachtlijst redde het niet,
Alleen de naam nemen ze mee, pand en voertuigen mogen ze houden omdat ze niet coulant waren.
Die gaan van eigen pand naar Theorie les weer in plaatselijke kroeg, en voertuigen zelf huren voor alle 12 werknemers.
Als deze al zo moeten doen, IQ heeft het nog moeilijker door de vele berichten hier en bij Kassa.

Johnyboy123
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 09:28

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door Johnyboy123 »

thecure schreef:
28 mei 2020 06:11
Even googlen:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... d-iqdrive/
Ik lees in dat verhaal dat er een keurmerk moet komen. Zou dat een faillissement voorkomen? Ik denk het niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eigen of Lease auto?

Daar houd een keurmerk geen rekening mee.
Een goede en gezonder rijschool heeft Bus, Vrachtwagens en tractor in eigen beheer en die bleven.
Maar een duur pand en personen auto's bij een Lease firma, U moet de volle prijs betalen ongeacht Covid 19,
dan ga je kapot.

Daar helpt geen enkel keurmerk en een garantie fonds is ook zo leeg.
voertuigen van 2 maanden oud en niemand wil dit pand nu hebben, dat is de strop voor de Lease firma met harde voorwaarden.
De eigenaar maakte doorstart en hield verkocht alle eigen voertuigen aan partner.

Maar IQ, die firma is al jaren een ramp en die sneuvelen zeker en zijn niet te redden.
De Covid 19 crisis is prima grote schoonmaak en helaas voor die vooruit betaalde zonder naar 't bedrijf zelf goed te kijken,
er is wegens salaris achterstand niets te halen, zelfs de belastingdienst die na salarissen komt krijgt niet alles binnen.

Een hoog IQ voor domme mensen?

1980clean
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2020 11:32

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door 1980clean »

Johnyboy123 schreef:
28 mei 2020 09:34
thecure schreef:
28 mei 2020 06:11
Even googlen:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... d-iqdrive/
Ik lees in dat verhaal dat er een keurmerk moet komen. Zou dat een faillissement voorkomen? Ik denk het niet.
Er zijn al diverse keurmerken. Helaas is het lidmaatschap van een keurmerk erg duur voor een gemiddelde rijschool. Ook heeft een keurmerk in sommige regio's geen zin door een combinatie van bijna geen rijscholen met keurmerk, de voordelen ervan zijn onbekend en er is teveel concurrentie van (veelal te goedkope) aanbieders zonder keurmerk om dan als enige rijschool met keurmerk te gaan lessen.

1980clean
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2020 11:32

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door 1980clean »

Komkommertijd schreef:
29 mei 2020 10:59

De Covid 19 crisis is prima grote schoonmaak
Daar heb je wel een punt.

cheutexas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 08:44

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door cheutexas »

IQDrive-student schreef: ↑
Ik ben een student en ik ben ook mijn geld kwijt. Ik zag hun bericht op Facebook en ik dacht dat het een grap was ...

Citatiestatus - alle tekst _____________________________________________________________________________________ thetermpapers

Het spijt me dit te horen. Er zijn veel slachtoffers van dit faillissement. Pandemische omstandigheden ...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betaling rijschool IQ drive, zijn ze failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

IQ Drive had ook bij CBR niet de beste score en zoek nu er een die beter is dan gemiddeld en redelijk aantal examens afgenomen heeft...

Gesloten