LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
chickkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 23:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door chickkie »

let op! Heeft de geldverstrekker (in dit geval rijbewijsconcurrent)geen "banden" met de bank? Wie heeft de lening aangeboden?Wiens naam staat eronder?
Greetz, Chickkie...'s

r.a.toledo
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2010 15:51

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door r.a.toledo »

Beste lezers,

Ik ben zelf ooit ook in samenwerking geweest met de rijbewijsconcurent/RC. Ik ben zelfs in de uitzending van tros radar geweest waarin ik compleet als oplichter ben neergezet. Veel verdriet en last van deze uitzending gehad. Het is inmiddels 3 jaar later en nog heeft het zijn nasleep op mijn leven. De rede dat ik dit bericht post is niet om mijzelf goed te praten. Ik heb dingen destijds fout aangepakt en vind dit ook heel vervelend. Dit bericht is bedoeld als waarschuwing naar een ieder die ooit via hun wil gaan lessen of met hun een samenwerking aan wil gaan. De rijbewijs concurent is een overkoepelende organisatie en bied geen zekerheden of garantie's. Neem AUB van mij aan dat het voor een ieder verstandigger is om een zelfstandigge rijschool te kiezen. Deze mensen hebben een EIGEN naam hoog te houden en zullen zich daarom ook vaak beter voor jou als leerling inzetten. De rijbewijsconcurent is alleen uit op geld en maakt het de instructeurs onmogelijk goed hun werk te doen dit is ook de rede dat vele helaas hun leerlingen op een gegeven ogenblik in de kou moeten laten staan.

hieronder staat een kopie van mijn brief aan mijn advocaat over de op dit moment nogsteeds lopende rechtzaken.


Zoals besproken aan de telefoon ga ik mijn verhaal wat betreft de rijbewijs concurent in een mail zetten. Het verhaal is toch wat uitgebreider geworden dan ik had verwacht vandaar het wat langer heeft geduurd voor ik het verstuurt heb.

Ik heb de opleiding tot instructeur gevolgd in arnhem. Deze opleiding heb ik afgerond in feb 2004. Ik ben toen in eerste instantie voor mijzelf begonnen. Dit onder de naam Rijschoolxxx. Het bedrijfje heeft redelijk tot goed gelopen. Toen verhuisde ik met mijn vrouw en inmiddels 2 kinderen van xxx naar xxx. De rijschool verhuisde gezien de kleine afstand gewoon mee. De zaken gingen inmiddels zo goed dat er een mogelijkheid ontstond voor een 2e auto. Dit heb ik daarom ook gedaan. Hiervoor heb ik ook een extra personeelslids aangetrokken. Dit zal omstreeks november 2004 zijn geweest. Dit liep allemaal goed en naar wens. Mei 2005 verbrak mijn toenmalig vriendin onze relatie. Hierdoor kreeg ik plots meer zorg voor de kinderen. Iets waar ik in mijn planning qua leerlingen totaal geen rekening mee had gehouden. Ook gaf mijn extra kracht aan dat hij ermee stopte. Ik bleef met een berg leerlingen zitten. Zijn uren en mijn uren en minder tijd. Hierdoor heb ik de rijschool moeten stoppen. Ik heb zoveel mogelijk mijn verplichtingen naar de leerlingen van dat moment nagekomen. Leerlingen die in het begin van hun lestraject zaten afgekocht. En leerlingen die bijna klaar waren af gemaakt in een versneld traject.

Ik heb in die tijd ook xxx opgestart om vooral mij met andere zaken bezig te houden maar ook de rijschool eventueel voort te zetten vanuit deze xxx.

Toen heb ik mij ingeschreven bij het CWI. En vroeg een uitkering aan om eerst is rustig te kijken hoe nu verder. Allereerst werd ik benaderd door DHR Platenkamp namens/van de Rijbewijsconurent (verder te noemen de RC). Deze kwam met een constructie om bij de RC te franchisen. Deze constructie zou zijn dat ik kant en klare leerlingen zou krijgen van de RC en dat de RC ook de kosten op zich nam zoals examens en brandstof auto etc. Echter moest ik hiervoor dan wel een groot gedeelte van de pakket opbrengst afstaan (logisch). Echter ik zou dan na korte tijd toch zelfstandig worden en wel de verplichtingen naar de leerlingen volledig zelf drage ook voor de leerlingen waar ik al afdracht voor zou hebben gedaan. Dit leek mij een niet haalbare constructie. Ondanks dat de wil van mijn kant er was heb ik deze optie uiteindelijk ookmoeten afwijzen. Ook waren de financiele instapverplichtingen voor mij niet haalbaar.

Een paar weken later werd ik benaderd door DHR J. Rockxs ook namens de RC. Deze kwam met een iets andere constructie. Hierbij zou ik een inleg bedrag moeten betalen en daarna een maandelijkse lidmaatschapkosten. Ik zou dan wel de pakket opbrengst volledig ter eigen beschikking hebben. Deze constructie leek mij daarom ook haalbaarder. Na wat overleg met meneer rockx ben ik hiermee dan ook accoord gegaan. Ik betaalde de entree kosten en woonde ook de info dag bij.

Er werd gezegd dat ik het beste met de trein kon komen naar lelystad zodat ik na de info dag mijn nieuwe lesauto mee kon nemen. Ik ben met de trein afgereisd naar Lelystad. Op het station werd ik netjes afgehaald door DHr j. Cor. Helemaal duidelijk was mij niet wie hij was maar het leek erop dat hij een van de directeuren was van de RC. Tijdens de prensentatie bleek dat de RC meer een hele slimme/ sluwe marketing strategie had en zelf geen rijschool was. wel dusdanig slim dat ik ervan overtuigd raakte dat ik hiermee tot met minder uren per week een goed rendement kon halen. er werden beloftes gedaan.
1) de RC zou adverteren in de lokale kranten en in de advertentie verwijzen naar de website.
2) de RC zou ervoor zorgen dat ik in het systeem van comford card kredieten voor leerlingen kon aanvragen.
3) de RC beloofde 60 leads per jaar waar ik als ik hun strategie zou hanteren makkelijk 50 leerlingen aan zou over houden.
4) en nog veel meer mooie dingen zoals minimaal te behalen inkomsten.

Met frisse moed vertrok ik bij de RC. Eenmaal thuisgekomen probeerde ik dus ook toegang te krijgen bij de rijbewijs krediet instelling. Deze gaven aan dat omdat mijn KVK inschrijving nog geen jaar bestond ik niet in aanmerking kwam voor hun systeem. helaas de eeste belofte die niet gehaald werd.

Leads
Leads waren aanmeldingen via de website van de RC. Hier vulde potentiele klanten hun postcode in en kregen dan de namen van de 4 dichtstbijzijnde franchise nemers als zij er dan eentje aanklikte konden zij de instructeur een mail sturen om contact met hun op te nemen. Deze mail werd dan door de RC gezien als Lead/potentiele klant. Echter deze mails bleken niet altijd leerlingen te zijn. Mijn eerste mails waren vragen zoals ik ben 17 mag ik al beginnen met lessen. Ook veel inhoudelijke vragen maar ook klachten over andere franchise nemers. Zo was er iemand in mijn omgeving vertrokken met de noorder zon en of ik wist waar hij verbleef. In de maanden van maart tot december heb ik via deze naar mijn herinnering maximaal 3 concrete potentiele leerlingen binnen gehaald. Dus van 50 leerlingen overhouden per jaar was geen spraken.

Advertentie's
De RC beloofde tijdens de introductie dag dat er volop geadverteerd zou worden in de regio kranten. Zo had ik ook gewerkt in de tijd van mijn eigen rijschool dit bleek zeer effectief. Ik had hierin dan ook het volste vertrouwen. Echter die advertentie's stonden niet in de kranten. Volgens de RC die altijd probeerde te communiceren via DHR Rockx was dat nog niet maar kwam dat eraan. Ik mocht ook zelf adverteren maar dan niet met eigen naam en nummer maar met een verwijzing naar de website. Ik heb dit niet gedaan omdat de kan dat de leerling dan ook daadwerkelijk bij mij zou komen erg klein was omdat hij op de site kon kiezen tussen meerdere franchise nemers. Helaas de derde belofte die dus niet gehaald werd.

Wel bleef de RC mij rekeningen sturen voor mijn lidmaatschap en gebruik van de auto.

Ik ben een paar keer naar DHR Rockx toegstapt zelfs bij hem thuis geweest om toch is te vragen hoe hij dat nou deed. Hij heeft ook dit soort klachten doorgelegd naar de RC maar deze gaf hierop niet of nauwelijks een reactie. De reactie's die kwamen waren niet concreet en erg ontwijkend. Zoals hij moet zelf zien dat hij toch er komt maar wel binnen het gedachtegoed van de RC. Dit was de reactie op de vraag of ik een openingsactie kon beginnen. Zodat ik wat korting gaf aan de eerste paar leerlingen en hiermee ook mond op mond reclame over mijn eigen franchise zou krijgen. Dhr Rockx vroeg mij ook of ik geen leerlingen uit mijn oude rijschool kon benaderen. Dit heb ik toen ook gedaan. Veel van hun waren inmiddels verder gegaan bij andere rijscholen of voelde er weinig voor een heel pakket af te nemen terwijl ze ook al lessen hadden gehad bij mij.

De NEP actie.
Ik heb toen een advertentie gezet met mijn eigen naam en nummer. Hierin bood ik alle lespakketten voor de helft van het geld aan. Ik heb zelfs eigen vrienden en kennissen dit aanbod gedaan. Dit was dus niet om hun geld afhandig te maken en vervolgens niet aan mijn verplichtingen te voldoen maar echt om hun dus als nieuwe tevreden klant te kunnen werven en zo dus mijn rijschool toch op poten te krijgen. De RC gaf hierop geen reactie. Zelfs toen een bezorgde leerling hun belde hebben zij gezegd als jij alles netjes van deze man op papier krijgt ben je gek als je het niet doet. Waarschijnlijk zeiden ze dit met in hun achter hoofd als hij die klanten krijgt worden wij in ieder geval betaald.
Omdat er op de website van de RC een mogelijkheid stond aangegeven van een rijbewijs krediet vroegen sommige nieuwe leerlingen hierom. Ik had alleen geen toegang tot dit systeem en zou eventuele handelingen dan ook door DHR Rockx moeten laten doen die hiervoor logisch een vergoeding vroeg. Ik heb de nieuwe leerlingen dan ook gezegd dat deze actie alleen gold voor betaling in een keer. Ik heb deze betalingen in eigen naam ontvangen en ook op mijn eigen rekeningnummer. Wederom blijkt hieruit hopelijk dat ik niet de intentie had om het geld te verduisteren. anders had ik wel een andere naam gebruikt en een illegaal rekening nummer.

Inmiddels had ik ook de volledigge zorg gekregen voor mijn kinderen. Iets wat veel geld koste omdat ik een Full time oppas nodig had. De RC rekening bleef daarmee ook onbetaald. Hierdoor werd ik door de RC uitgenodigd voor een gesprek in Den Bosch. Bij dit gesprek gaf DHr Cor namens de RC aan niet meer met mij verder te willen en ook de samen werking te staken. Hierbij nam hij ook de auto terug. De auto was voor mij een verassing dit omdat ik eerder met Dhr Rockx de eventuele mogelijkheid had besproken van het overnemen van het lease contract. Dhr Cor gaf aan dat hij hiermee niet instemde en nam de auto ook terug. Ik had op dat moment ook niet de financiele mogelijkheden om zelf een nieuwe lesauto aan te schaffen. Dus zonder auto was het voor mij niet mogelijk mijn verplichtingen te voldoen. Ik kreeg van DHR Cor 14 dagen de tijd om mijn volledige schuld bij hun te voldoen en dan zou hij erover nadenken of ik misschien weer verder mocht. ook hiervoor had ik de middellen niet Ik heb de leerlingen per mail ingelicht dat er een conflict was tussen mij en de RC en dat totdat dit was opgelost er geen les mogelijk was.
Ik heb zelfs nog bij 2 andere rijscholen getracht een nieuwe franchise aan te gaan echter vroegen zij of een hoge inleg of zelf een auto mee te nemen. Dit is niet gelukt en daarmee stopte alles.

In de uitzending van TROS Radar. Ben ik als oplichter en beroeps crimineel neergezet. in deze uitzending werd ook door de RC aangegeven dat zij de leerlingen schadeloos zouden stellen iets wat tot op de dag van vandaag niet is gebeurd naar mijn weten. Ik vind het heel erg dat er leerlingen gedupeerd zijn geraakt en ondanks dat ik niet hoofdelijk aansprakelijk ben omdat dit allemaal onder de stichting viel ben ik naar mijn mening wel persoonlijk aansprakelijk voor de door hun gelede schade. En ten volle bereid om hun daar waar ik kan schadeloos te stellen

dit was mijn verhaal ook zijn er dingen in het contract die niet kloppen naar de leerlingen toe. Tevens is de reclame die de RC maakt erg misleidend. Het lijkt erop alsof je heel goedkoop je lessen hebt. Met de nadruk op LIJKT. Mocht Tros hierover een uitzending doen hou ik mij aanbevolen

tuctuc

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door tuctuc »

8)
Laatst gewijzigd door tuctuc op 18 jan 2013 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Major »

Beste Tuctuc,

Natuurlijk wil een rijschool een product verkopen, ze zijn immers ondernemers die ook moeten verdienen, helaas liggen de leerlingen niet voor het oprapen.
Als je een lening wilt afsluiten of een auto wilt kopen of wat dan ook, worden dezelfde technieken gehanteerd. Ik begrijp wel mensen kunnen zwichten voor de overredingskracht van een verkoper.......pffff, dat hoort er gewoon bij. Kun je hier geen weerstand tegen bieden, vraag dan wat meer info bij vrienden of familie of vrienden omtrent een rijschool en zoek dan de juiste. Of neem een cursus assertiviteit :wink:

Voor de meeste mensen geldt dat je gemiddeld minimaal 35 uur nodig hebt om redelijk op het examen te verschijnen. Aanbiedingen van 50 of 60 uur zijn belachelijk. Mocht je aan je pakketje niet voldoende hebben koop dan extra lessen bij. Voorkom je narigheid achteraf.

delis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door delis »

toch niet normaal, toledo. misschien iets van een stichting starten stop rc of zo.
allemaal 100 euro lappen en een site laten draaien met onze eigen verhalen erop. en dan andere partijen zoals bovag vragen te reagerenm.

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

Examinator schreef:Laat ik de heer Eerhart nu persoonlijk kennen uit onze examenkring Bussum en Amsterdam. Hij staat mij bekend als een integere man die hart voor zijn rijschool en leerlingen heeft. De verontwaardiging die uit zijn reactie spreekt begrijp ik dan ook volkomen.

Gedupeerden zoals directie Van Buuren en nu de heer Eerhart die hun gelijk kenbaar durven geven verdienen eerder respect dan onterechte beschuldiging.

Het wordt tijd dat Radar eens een oogje in het zeil houdt als het gaat om de posts op dit forum. Hier wordt naar mijn mening te vaak ten onrechte laster en smaad gepredikt.

Het is te gek voor woorden dat de Tros hier klakkeloos mee omgaat. Juist als het gaat om een programma als Radar. Wellicht dat Radar in haar eigen programma haar eigen werkwijze eens aan de tand dient te voelen. Naar mijn mening dient de beheerder van dit forum namelijk de waarheid van berichten te controleren of de identiteit van de berichtgever prijs te geven zodat deze in rechte kan worden betrokken. Nu wordt iedereen waar men schande over spreekt vogelvrij verklaard. Tros dan wel haar forumbeheerder verleend op deze manier haar volle medewerking aan strafbare feiten; in dit geval aan laster en smaad.

Wellicht dat een advocaat die dit forum bezoekt ons kan informeren of een dergelijke werkwijze juridisch te verantwoorden is of dat juist verantwoording van de initiatiefnemer van een dergelijk forum aan de orde is.

("De Betere" doet zijn naam overigens geen eer aan door in dit geval misplaatst olie op het vuur te gooien. Ik had u vooralsnog hoger staan).
Vooral deze:Naar mijn mening dient de beheerder van dit forum namelijk de waarheid van berichten te controleren of de identiteit van de berichtgever prijs te geven zodat deze in rechte kan worden betrokken.

Wie ben jij dan?

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Dhr. Toledo je kletst uit je nek je hebt mij namelijk ook besodemieterd en je probeerd wanhopig jezelf als slachtoffer neer te zetten.
Je wist dat je het niet kon maar je bleef wel geld aftroggelen van de mensen die er kei en kei hard voor gespaard hadden.
Dus waarom wel pakketten verkopen terwijl je weet dat het niks gaat worden.
En een oppas kost niet 10000 euro per maand zoals je hebt verdient.

Ik ga het netjes houden maar wens je zoveel toe echt te veel.
En dan erbij je hebt niemand op de hoogte gebracht van je probleem want je vertelde dat je auto stuk was maar ondertussen had je niks je probeerde iemand anders met je wanpraktijken op te zadelen heb contact gehad met de meneer van het bedrijf maar goed ook want hij begon er niet aan he?
Heb ook een kind maar die kost echt geen tienduizenden euro`s.
Dus ga zelf niet de slachtoffer uithangen zeg terwijl er mensen zijn die je hebt opgelicht en die nu misschien nog wel aan het betalen zijn omdat jij zonodig popie jopie wilde uithangen. met je, IK heb dit en IK heb dat.
Gerechtigheid komt vanzelf one way or the other.
Heb je tranen laten zien in de rechtzaal?? Je bent de droom van elke eekhoorn echt! want die hebben nog nooit zon grote gezien.

Hoop dat ik je nog eens tegen kom dan babbelen we nog wat.

Mocht je de moed hebben, kan je me mailen dan kom ik het geld bij jou "lenen" voor me rijbewijs. Want door jou heb ik die nog steeds niet.
Je bent een leugenaar toen al en nu nog steeds.

Mensen trap niet in die onzin, iedereen zal z`n brief schrijven om eronderuit te komen. Alleen hij gebruikt zijn kinderen, maar vergeet niet hoeveel mensen gedupeerd zijn door deze man dat zijn gewoon keiharde feiten de aangiftes liegen er niet om. En misschien betalen sommige mensen nog door zijn misselijke praktijken.

Groet, Shirley

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door aquino »

Je bent de droom van elke eekhoorn echt! want die hebben nog nooit zon grote gezien.
Prachtige zin die zal ik onthouden :D :D

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Vond hem zelf ook wel goed gevonden :mrgreen:

Ik wacht met spanning op zijn mailtje want dat schadevrij stellen zie ik wel zitten
maar zal wel weer een uitspraak zijn om de rechter te overtuigen want van een zogenaamde kale kip kun je niet plukken he.
Maar goed het tegendeel kan nog bewezen worden dus ik wacht af voordat ik echt met rotte eieren ga gooien.
Want mag dan wel een vrouw zijn maar dat wil niet zeggen dat ik ook een dame moet zijn, Omdat mannen ook niet altijd heren zijn in dit geval.

Relax ben geen mannen hater zijn ook hele aardige lieve mannen maar deze uhmzz tjah wat wil je dat ik zeg.....

Dus eigenlijk komt het erop neer, als me man ervandoor gaat, mag ik iedereen oplichten das fijn om te weten want moet dan ook oppas gaan regelen dat kost me nog niet wat zeg :roll:

Maar goed mocht er gemaild en terugbetaald worden dan bel ik radar om het te melden dat zou nou eens stoer zijn :!:

Greetzz Shirley

Sammie233
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sammie233 »

Ik wil ook even reageren.

Ik heb destijds de uitzending gezien waar dhr Bakker van de RC het volgende heeft toegezegd:
leerlingen die bij Toledo rijles hadden, of een overeenkomst hadden afgesloten toch aan hun rijbewijs zou helpen. Dit met behulp van de andere rijbewijsconcurenten die rijles geven onder de franchise-formule van RC.

Zoals ik wel verwachtte is dit dus nooit gebeurd, zoals zoveel dingen niet gebeuren wat de heer B toezegt.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Nou....

Je raad het al niks gehoord van de o zo berouw hebbende Dhr. Toledo.
Het Nederlandse rechtssysteem is krom maarja dat weten de criminelen ook en weten dat ze ermee weg kunnen komen heb het bekende gat in markt gevonden hoor als je maar weet hoe je het moet doen kom je ermee weg en begin je vrolijk een nieuw bedrijfje en laat je failliet verklaren geen vuiltje aan de lucht.
Ook ik ben op kantoor geweest toen, veel beloftes zelfs een contract.
Hoop gezeik want mijn rij-instructeur stopte, kreeg een andere die deed vreemd aan de foon dat hij mij niet ging ophalen maar ik maar daarheen moest komen.
Ik heb toen kantoor weer gebelt en zou geregeld worden....ja tuuuuuurlijk
bleef bellen maar geen gehoor en toen kwam het nieuws failliet de RC.
Maar de site is geen moment uit de lucht geweest en werven ging gewoon door dus er was een doorstart maar kan nu niks met het contract zeggen ze omdat het failliet is gegaan voor mij giga onzin want er veranderde niks.
En zo zijn ze van meerdere gedupeerde afgekomen die uiteindelijk ook niks hebben gehad maar wel bij moesten betalen voor het juiste pakket.
Ronduit schandalig hoe ze de mensen behandelen, geld innen en voor de rest kun je stikken want binnen is binnen.
Neem van mij aan als het weer te lastig word voor RC gaan ze alweer failliet dan zijn er weer vanaf. Geen goed woord over voor die oplichters bende.

RC= Rap cashen.
Mocht er een advocaat of wie dan ook zijn die zegt IK kan je echt HELPEN dan hoor ik dat natuurlijk graag.

greetss Shirley

Sammie233
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sammie233 »

shirley heeft helemaal gelijk.
Zodra het straks weer minder gaat laat rc zich weer failliet verklaren.

Dit is al veel vaker gebeurd bij andere bedrijven van de heer B.

Dit kan je zo bij de kvk nagaan. Eerst een bedrijf stoppen en 1 uur later weer een bedrijf opstarten.

Het nederlandse rechtsysteem zit ook krom in elkaar hoor dat dit allemaal gewoon kan.
Je gewoon failliet laten verklaren als je een bv hebt zo komt niemand aan je persoonlijke eigendommen en kan je vrolijk weer verder gaan met een doorstart van je onderneming.

Ook al zijn er uitspraken van rechters voordat het bedrijf failliet ging, daar kan je dus ook helemaal niets mee. Zodra een curator zijn onderzoek heeft afgerond heb je gewoon pech.

Ik ben zo woedend dat ik door blijf gaan met vechten tot ik, desnoods de helft van mijn geld terug heb.

Ook ik hou me aanbevolen voor een advocaat die mij wel kan helpen.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Hoi sammie

Ook ik kreeg te horen dat je je kon melden bij de curator maarrrr, werd er gelijk bijgezegd, je komt toch niet aan bod want de fiscus en leasemaatschappijen en andere grote instellingen staan aan de top van het lijstje jou bedrag stelt niks voor tegenover die bedragen ......... nou dan ben je eigenlijk al klaar hè.

Heb weleens via een vacature advertentie van RC 2 keer gereageerd met mijn probleem (het contract bij hun en niet meer Toledo) en of dat opgelost kon worden, uitkomst: wel gelezen het bericht want heb lees bevestiging gekregen maar geen antwoord. Hoe asociaal kan een bedrijf wezen geen reactie te geven al is het maar we kunnen niets voor u betekenen bla bla bla bla je kent het bekende riedeltje wel.

Ook ik ben heeeeel boos maar je kunt gewoon niks omdat het rechtssysteem niet achter jou staat, maar achter de boosdoener staat.
Je kunt ze wel aanklagen en dan? Ze gooien het op faillissement en tadaaa punt einde zaak. Het klopt gewoon voor geen meter.
We moeten een keer naar kantoor gaan met meerdere mensen en met een camera en dan blijven zitten totdat ze je helpen. Kan alleen niet vinden waar het kantoor zit.....geen telefoonnummers enz..
Snap niet dat radar er niet mee verder is gegaan dit gaat al heel lang zo.
Als radar er toch mee verder gaat hou ik me aanbevolen.

grz Shirley

Sammie233
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sammie233 »

Hey Shirley,

Ja Radar heeft zich mooi ingelaten met deze zaak.
Wel naar de RC luisteren maar na de belofte geeft radar er geen aandacht meer aan.
Heb zelfs al 2x een mail naar radar gestuurd maar krijg van deze ook geen reactie, het lijkt wel alsof .... ze onder 1 hoedje spelen misschien kan je de puntjes zelf
invullen.
Als Radar nou ook eens reageert op mijn mails en alles eens haarfijn uit gaat zoeken mbt rc dan kan er misschien nog eens iets gebeuren.

als je bij google "hoofdvestiging rc intikt krijg je het volgende te zien, als je op het bovenste zoekresultaat klikt:
Hoofdkantoor RijbewijsConcurrent
T.a.v. Afd. klachtenbehandeling
't Schilt 14
3931 VH Woudenberg

Denk alleen dat je er weinig mee opschiet.
Wat we eigenlijk moeten weten over de rc wat voor rechtsvorm ze hadden voordat ze failliet gingen.

groetjes,
Sammie

bpbc
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:46

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door bpbc »

Recentelijk hebben enkele belangstellenden ons, Brouwer & partners, benaderd ten aanzien van ons onderzoek naar de klachten welke onder andere op deze site ten aanzien van de Rijbewijsconcurrent zijn geuit.

De verkregen informatie is opgenomen in ons onderzoek op basis waarvan beoordeeld zal worden of- en in hoeverre nadere afstemming zal plaatsvinden.

Hiermee kan dit stadium van het onderzoek afgerond worden. Diegenen die van oordeel zijn over informatie te beschikken welke mogelijk alsnog relevant kan zijn voor het onderzoek kunnen zich per email wenden tot:
[email protected].

Voor de goede orde kunnen we melden, mede op basis van hetgeen gesuggereerd wordt dat het onderzoek noch direct noch indirect in opdracht is van de Rijbewijsconcurrent, noch dat de Rijbewijsconcurrent enige betrokkenheid heeft bij het onderzoek.
Laatst gewijzigd door bpbc op 21 dec 2010 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Sammie233
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sammie233 »

Brouwer & partners hoe weet ik zeker dat jullie niets met RC te maken hebben?

Er is nl heel veel gebeurd en het vertrouwen in andere bedrijven is hierdoor enorm geschaad.

Is er ook een mogelijkheid dat ik de kvk gegevens kan inzien, of andere gegevens, om te zien wie de eigenaar is van Brouwer & partners.

De eigenaar van RC heeft nl veel bedrijven op zijn naam staan.

ceesvanlennip
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 08:08

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ceesvanlennip »

Sammie volgens mij schiet je in de roos en is brouwer & partners een bedrijfje met slechts 1 persoon, ene ronald brouwer die op een industrieterrein is gevestigd. In de kamer van koophandel staat dat hij al 3 jaar geen jaarcijfers heeft gepubliceerd. Bedrijven die dat niet doen hebben iets te verbergen en begaan een economisch delict.

toledo1
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011 14:05

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door toledo1 »

Beste Allemaal,

Lang gelden dat ik hierop heb gekeken toch nog veel reacties geweest de laatste tijd. Ik heb inmiddels de zitting gehad. Vrijgesproken van de zaak op 2 contracten na. De rechter heeft besloten dat ik niet schuldig was aan oplichting omdat ik wel lessen heb gegeven en altijd de intentie heb gehad om de lessen te geven. De laatste 2 contracten heeft de rechter mij wel kwalijk genomen omdat ik toen reeds door de RC benaderd was tot een gesprek ik wist op dat moment niet waar het gesprek over zou gaan maar de rechter vond dat ik er toen vanuit had moeten gaan dat de samenwerking zou stoppen. Ikzelf ging daar ook vanuit maar niet dat ik de leaseauto niet zou kunnen overnemen. Tijdens het gesprek gaf de RC aan de samenwerking te willen stoppen. Dhr Jurjen Cor was ook van plan om terplekke de auto in beslag te nemen. Dat lukte niet omdat ik met een leenauto van het schadebedrijf was. Ik heb daarna nog wel in overleg gezeten om de samenwerking met hun op te starten. Hier heb ik geen reactie op mogen ontvangen. De RC was veel te druk met het maken van gratis publiciteit via tros radar. De rijbewijsconcurent heeft mij destijds een wurgcontract aangeboden. Met de belofte tot veel leerlingen en lage kosten. De maandelijkse kosten heb ik in het begin netjes betaald tot mijn spaarpotje volledig leeg was en verder dan dat. Ik heb hun meerdere malen geprobeerd te bellen en te mailen. Al dit bewijs is ook bij de zitting ingeleverd. Mede hierdoor ben ik ook onschuldig bevonden aan oplichting. Jan Rocks mijn tussenpersoon van de RC heb ik ook vaak benaderd voor hulp. Ik had 2 leerlingen deze inkomsten waren lager dan de kosten die ik RC betaalde voor de auto en gebruik van de naam. Ik heb de RC een duidelijke mail gestuurd waarin ik hun de volgende punten verweet:
- er zou reclame gemaakt worden in regionale kranten (nooit gedaan)
- er zou een ondersteuning zijn voor onderhoud en andere vrage ( buiten de zeer behulpzame Jan Rocks nooit gedaan)
- er zouden 60 leads komen per jaar waar ik met gemak 45 leerling uit zou kunnen halen( deze leads werden gewoon door de RC zelf gestuurd en bestonden uit onzin vragen)
Ik heb hun gevraagd of ik tijdelijk een actie kon beginnen om een paar leerlingen te werven en zo door mond op mond reclame meer leerlingen te werven. Op deze mail kreeg ik weer geen reactie.
Ik heb weer een mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik stopte met betalen aan hun tot ik alles kreeg waar ik hun al die tijd voor betaalde. En ik heb gezegd dat ik binnen 14 dagen de advertentie pakketen voor half geld in de krant zou zetten. Na 14 dagen heb ik dat ook gedaan. De RC liet niets horen. Zelfs als leerlingen hun belde om te vragen of het wel klopte met die aanbieding gaven zij leerlingen het advies dat als alels op papier stond zij het gewoon moesten doen. Na hun bijna 4 maanden niet betaald te hebben lieten zij eindelijk is wat horen. (oja het geld wat ik met de actie had binnen gehaald isgebruikt voor de leefkosten etc en ja ook een oppas) De curator heeft alles nagerekent er is meer geld van mijzelf in toledo RC gegaan als andersom. De schulden die ik heb opgelopen in het half jaar dat ik de advertentie niet in de krant had staan heb ik van de eerste omzetten een stuk ingelopen. Nogmaals ik wist niet dat de RC de samenwerking zou verbreken en de auto terug zou nemen. Ik had ook eerder van mijn tussenpersoon te horen gekregen dat ik de lease auto gewoon kon overnemen en verder gaan zonder RC als naam. De RC heeft het overnemen van het leasecontract dwarsgelegen puur uit treiterij. Dhr Jurjen Cor een van de compagnons (handlangers) van Dhr Bakker belde mij of ik in den bosch op CS wilde afspreken. Ik heb daarmee ingestemd. Ik kreeg dit telefoontje op dinsdagochtend. Ik had in de avond een afspraak staan met een leerling en de woensdag ook. We hebben het gesprek op donderdag gehad. Deze 2 leerlingen ben ik dan ook voor veroordeeld. Woensdag reed ik bij de waalkade schade met de lesauto. Deze auto is naar care autoschade gebracht waar ik een leenauto kreeg. Dhr Cor en mijn tussenpersoon heb ik ontmoet op den bosch CS. Een rare plek omdat het bedrijf gewoon een kantoor heeft in Lelystad. ( achteraf was dit om mij met de trein terug te laten gaan als grapje of pesterijtje). In het gesprek gaf DHR Cor aan de samenwerking te willen staken tot ik betaalde (hij maakte zich niet druk om de lespakketactie dat was toch mijn probleem als ik voor half geld wilde werken was dat mijn zaak zei hij). Hij eiste ter plekke de les auto terug. Dat ging helaas niet omdat ik de leenauto bij mij had. Ik heb hem toen ook verteld dat ik niet ging betalen voor de wanprestatie's die de RC had geleverd en dat met de omzet die ik via hun haalde deze kosten nieteens betaald konden worden. Hij gaf aan dat ik verplicht was 2 jaar via hun te blijven werken/de kosten moest betalen. Ik zei dat ik dat niet van plan was omdat dit niet haalbaar was en dat zij de diensten niet naar behoren leverde. Ik heb gezegd dat ik de lesauto over wilde nemen althans het leasecontract. Dit stond Dhr Cor niet toe sterker nog hij zou alle leasemaatschappijen van lesauto's( dat zijn er maar 3) inlichten over mijn wanbetaal gedrag. Einde Gesprek. Daar stond ik geen les auto wel leerlingen. De RC die alleen de auto wilde terug geven als ik de maanden die ik uit protest niet betaald had plus de resterende tijd van mijn 2 jarig contract betaald had. Totaal over de 35000 euro. Mijn eigen geld was op schulden waren opgelopen de gaten gevuld met de inkomsten van die 3 maanden de boel sukkelde wel maar daar was ook alles mee gezegd. En toen pats boem alles stopt. De week erna kreeg ik belletjes, mailtjes van leerlingen. Mijn reactie Ja sorry geen les ivm schade aan de auto ( voor de sommige die dat al wisten. En ja op dit moment in de clinch met de RC. Zodra dit is opgelost neem ik contact met jullie op. In de tussentijd hard opzoek gegaan naar een leasemaatschappij die ondanks mijn schuld toch een auto wilde leasen aan mij. Bij andere rijscholen gesolliciteerd die een zelfde soort (maar wel eerlijke) werkvorm hadden als de RC. Toen werd ik gebeld door de politie. Daar geweest voor verhoor. De dag erna gebeld door tros Radar. In beeld geweest. Geloof mij daarna krijg je niets meer voor elkaar. Tros radar blij zij een spannende uitzending. De RC blij want die kunnen reclame maken. Kom bij ons lessen als je instructeur er met het geld vandoor gaat dan staan wij garant. En maar schande spreken van mij. Maar inmiddels geen leerling schadeloos gesteld terwijl ze dat daar maar wat graag vertelde in de uitzending. Er zijn meer rijschoolhouders gedupeerd door hun maar oke. Ik geef toe ik heb fouten gemaakt.
- nooit in zee gaan met DHR bakker
- toen ik na 6 maanden betalen pas 2 leerlingen had stoppen en de resterende 2 jaar betalen.
- blijven betalen voor een dienst die niet geleverd werd( ja ik weet wat iedereen denkt nu dat deed hijzelf ook)maar niet bewust en niet moetwillig.
-toen ik zag hoe de contracten voor de leerling eruit zagen wegwezen.( leerlingen lees je contract en de voorwaarden staan belachelijke dingen in)
-toen ik hoorde hoe dat nou zat met lessen vanaf .... euro per uur. ( deze prijs klopt in werkelijkheid nooit en is afgetimmerd met smerige trucjes.
Dat had ik allemaal kunnen doen. De ondernemersgeest in mij koos de weg die ik ben gegaan. Openen met een actie en daaruit voortgroeien. En dat zou ook kunnen waar het niet dat ik in samenwerking was met de RC. Ik vind het heel spijtig dat mensen zijn gedupeerd. De rechter in de civiele zaak geeft zelfs de RC de schuld (vreemdgenoeg gaan ze vlak na deze uitspraak failliet?)
Maar na met je kop op tros radar te zijn geweest kan je niets meer. Laat staan genoeg geld verdienen om hen die je schade hebt berokkend terug te betalen. Terecht dat een ieder die hier bij betrokken is boos is.
Als Tros Radar zich nu is echt hard zou willen maken voor de slachtoffers/gedupeerde. En ze zouden is achter Dhr Cor en Dhr Bakker aan gaan die met de RC constructie en nog wel wat andere plannetjes talloze leerlingen instructeurs en ja zelfs vakantiegangers gedupeerd hebben. Ze hebben een hele goeie formule in handen met het RC verhaal. Een formule waar veel geld mee is verdiend en nog verdiend gaat worden. Met tal van wurg situatie's in de contracten van leerlingen en van Instructeurs. Als tros dat nou is aan de kaak dreigde te gaan stellen als zij HUN slachtoffers niet schadeloos zouden stellen. Denk ik dat Dhr bakker en kornuiten maar al te graag betalen. Ik zou graag meewerken aan zo'n uitzending.
Tot Slot
toekomstig leerlingen neem les bij de gezellige kleine rijschool om de hoek. Dit zijn mensen die hart en ziel in de zaak stoppen. Het is hun bedrijf iets wat ze gezond willen houden en ooit willen overdragen aan hun kinderen. En Geloof me ookal zijn ze op hun directe prijs nog zo duur ze zijn lang niet zo duur als je uiteindelijk uit bent als je de letter van het contract van de RC moet naleven.

Instructeurs ga in dienst bij een rijschool. Doe het niet via de RC de enige die er aan verdient is de RC. Jij verdient uiteindelijk minder dan dat je gewoon in loondienst was gebleven. En mocht je toch de ambitie hebben begin dan voor jezelf. En word een van die gezellige rijscholen om de hoek. Iemand die zijn hart en ziel in de zaak stopt. Belachelijke uren maken en een goeie boterham verdienen. Laat je niet wurgen door hun contracten

Ps google ook is op de instructeurs gedupeerd door de RC. Er zijn er veel meer en dus ook nog meer leerlingen (slachtoffers)

toledo1
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011 14:05

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door toledo1 »

Sammie233 schreef:Hey Shirley,

Ja Radar heeft zich mooi ingelaten met deze zaak.
Wel naar de RC luisteren maar na de belofte geeft radar er geen aandacht meer aan.
Heb zelfs al 2x een mail naar radar gestuurd maar krijg van deze ook geen reactie, het lijkt wel alsof .... ze onder 1 hoedje spelen misschien kan je de puntjes zelf
invullen.
Als Radar nou ook eens reageert op mijn mails en alles eens haarfijn uit gaat zoeken mbt rc dan kan er misschien nog eens iets gebeuren.

als je bij google "hoofdvestiging rc intikt krijg je het volgende te zien, als je op het bovenste zoekresultaat klikt:
Hoofdkantoor RijbewijsConcurrent
T.a.v. Afd. klachtenbehandeling
't Schilt 14
3931 VH Woudenberg

Denk alleen dat je er weinig mee opschiet.
Wat we eigenlijk moeten weten over de rc wat voor rechtsvorm ze hadden voordat ze failliet gingen.

groetjes,
Sammie

Over dat onder 1 hoedje spelen.
Ik denk dat Tros Radar moet concureren met de commerciele zenders. Dit is een van de weinige spectaculaire programma's op de publieke zenders. Door de uitzendig zo te maken hebben ze toch ook wat gepresteerd. Mij aan de schandpaal genageld. De goeie stoere Tros heeft het probleem opgelost. En de RC had gratis publiciteit dus ja dat zijn de 2 partijen die er beter van zijn geworden.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

zucht.......wat moet ik er nou mee :x

Ik blijf bij me standpunt, dat voor de heer Toledo`s problemen RC verantwoordelijk is zal best, maar de problemen die ik heb zijn door de heer Toledo grotendeels veroorzaakt. Heb geen boodschap aan of er wel of niet problemen onderling waren vele leerlingen hebben er onder geleden.
Dus ik zie dat schadeloos stellen (wat als eerste werd geroepen door de heer Toledo) nog steeds wel als een oplossing, mag ook in maandelijkse termijnen geen probleem of me een lespakket aanbieden (van een echt goede lesbureau! ANWB bv.)die door de heer Toledo maandelijks afbetaald word.

Dhr Toledo moet zelf maar eens contact opzoeken, telefonisch, met radar misschien hebben ze er dan wel oren naar, en laat dan gelijk blijken dat hij daadwerkelijk iets goeds ervan wil maken. Onze handen zijn op alle fronten gebonden en ben er doodziek van en heb geen zin om weer iets te regelen wat op niks uitdraaid (of toch een t?)! Mensen die aan de kant van RC staan of in dit geval als Dhr Toledo heeft gestaan, denken te weten hoe het voor de slachtoffers is maar ze hebben geen enkel idee!

Ik stuur deze zelfde bericht als PB na de heer Toledo, maar iedereen mag het van mij zien heb niets te verbergen. Hij mag de de heer Toledo in jij/je/jou veranderen.

Groet, Shirley

Gesloten