LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Deed
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 10:41

Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Deed »

Ik kreeg een email van Gerrit de Vries met de mededeling: Wegens finaciele en gezondheidsredenen heb ik besloten de rijschool te sluiten.

Persoonlijk heb ik nog 725,- euro van hem tegoed!

Zijn er mensen die geen email van hem hebben gehad?


Groeten Diederik

Isabelle_Avalon
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2007 19:43

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Isabelle_Avalon »

Hallo Diederik,

Ik les inmiddels al bijna 2 jaar bij Gerrit de Vries uit Dokkum. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat hij op het laatste moment afbelde of dat ik langere tijd geen contact met hem kon krijgen, zo ook weer de laatste 2 maanden. Ik heb dus ook geen mail van hem ontvangen. Zelf heb ik nog rond de 450 euro van hem tegoed.

Groeten

Avalon

Rachel21
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 10:18

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Rachel21 »

Gerrit heeft mij nog aangenomen als leerling toen hij al wist dat hij failliet was... Ik krijg nog 1175 euro van hem... Waarschijnlijk kunnen we het geld niet meer terug krijgen heb ik gehoord.
1 oktober heeft hij een intakegesprek bij SVO http://www.stichtingsvo.nl/ hier kun je informatie opvragen inzake Gerrit de Vries.

Groeten Rachel

Inge_87
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:59

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Inge_87 »

Ik heb de mail gekregen....en bji iedereen is het hetzelfde verhaal volgens mij wat betreft de afzeggingen van gerrit en dat soort dingen...maar er zeggen mensen dat we naar ons geld kunnen fluiten..wat moeten we dan??

groetjes!

Rachel21
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 10:18

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Rachel21 »

We zijn druk met elkaar aan het mailen over de dingen die we kunnen doen...

Sta jij ook al in de mailinglijst? Anders moet kun je je verhaal en gegevens oa. hoeveel geld je nog krijgt mailen naar [email protected]

Groeten Rachel

Sjaak eijgenhuijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2007 12:07

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Sjaak eijgenhuijsen »

Beste medegedupeerden, Ja Die Gerrit heeft inderdaad de boel mooi opgelicht !! :shock: mensen aannemen terwijl hij al weet daT HIJ HET FINANCIEEL niet meer bol kan werken en ook nog eens overspannen is.
Ik heb reeds al een Advocaat op deze zaak gezet en wacht nu nog even af. Ik heb reeds een dosier aangelegd van ongeveer 30 medegedupeerden. Ik hoop dat er snel een positieve uitspraak komt in deze zaak maar die mooie praatjes van deze meneer geloof ik dus niet meer hij heeft gewoon heel snel ongeveer €40.000 er doorheen gejaagd, dat onderhande geld is en eigenlijk nog voor de niet genoten diensten eigendom van de leerlingen .

Sjaak

Jodyweistra
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2007 15:44

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Jodyweistra »

Ook ik heb les gehad van gerrit
anderhalf jaar lang.
hij zei tegen mij in februari dat ik mijn theorie kon halen en kon afrijden..
een half jaar lang heeftie elk smoesje wat je maar kan bedenken gebruikt om het maar uit te stellen..
we hadden al zon vermoeden dat hij failiet was.
hij kwam steeds vaker niet en had ineens een ander nummer genomen..
in augustus zei hij tegen mij dat ik kon afrijden aan het einde van de maand.
hij belde midden augustus om te zeggen dat hij bij ons thuis wou komen voor een gesprek en daarin zou hij alles uit leggen.
hij belde de dag van te voren dat hij zich niet zo goed voelde en dus niet kwam hij wou een paar dagen later wel langs komen.
mijn moeder en vader zijn uiteindelijk naar zijn huis toe gegaan.
omdat mijn ouders alles betaalden hoefde ik die oplichter niet meer te zien. hij was er helemaal door heen overspannen de hele mik mak..
hij legde alles uit en bood aan om mij gratis te laten lessen wanneer dit allemaal over was en hij zou alels betalen.
we hebben toen een officiele brief naar hem toe geschreven en hem gebeld over hoe hij dit verder gaat betalen.
hij heeft gewoon helemaal geen geld meer en kan niks terug betalen
hij is ongeveer zon 500 euro schuldig aan mijn ouders.
hij zei dat hij dit in termijnen ging terug betalen maar weet niet wanneer..

ik ben nu overgestapt naar tilstra en ik kan als het goed is bijna afrijden..

maar we zullen waarschijnlijk nooit wat van dit geld te zien krijgen.

Ronaldo de Souza Faria
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2007 20:56

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Ronaldo de Souza Faria »

Laat Tros Radar de rijbewijsconcurrent maar weer eens ter verantwoording roepen ze hebben een rijles garantie polis misschien kunnen zij het oplossen

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Major »

Ook hier weer een voorbeeld van een arme sloeber die zijn zaakjes niet voor elkaar heeft,.....huisuitzetting en geen brandstof kunnen betalen?
Heldhaftig dat ie dat wel tegen zijn leerlingen durft te vertellen. :oops:

Bekijk het ook van zijn situatie, hij heeft wellicht moeite om zijn afspraken naar RC te kunnen nakomen denk ook eens aan alle andere kosten van deze meneer. Hoe moeilijk zal het voor deze ondernemer wel niet zijn om te zeggen ik moet stoppen omdat,........
Helaas lopen contractverplichtingen altijd door tot in de afgrond en RC is een machtige partner die zich waarschijnlijk niet bekommert om Gerrit maar meer om de de negatieve publiciteit en de centjes die ze nog tegoed hebben van Gerrit.

Misschien belandt ie wel zijn leven lang in de schulden en zal gewenst hebben hier nooit aan te zijn begonnen, ik denk ook dat ie dit nooit heeft gewild en zal zich wel wat anders hebben voorgesteld.

Jammer dat de lessende leerling altijd weer de dupe is en de ondernemer in kwestie natuurlijk ook.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door D1RK »

Voordelig en vooraf betalen, dan loop je dit risico, ik betaalde vroeger per les, elke keer, gewoon contant en als je dit doe, eventueel per maand en per bank/internet bankieren, dan betaal je maximaal 1 maand vooruit, en is de schade beperkt, het zijn meestal zelfstandige die werken onder gezamelijke namen!

Wees voorzichtig met iedere vooruitbetaling, zowel deze rijschool, als de vele keukenfirma's, als ze teveel vooruitbetaling vragen zoek ik meestal een goede firma die aan mijn eisen voldoet!

nikkis
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:40

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door nikkis »

ook Gerrit heeft mij flink belazerd, anders kan ik het niet noemen!

ik kocht een spoedcursus van 1999 euro en zou in 12 weken mijn rijbewijs hebben.
hele mooie verhalen maar hij is ze nooit na gekomen. hij kon vaak niet of belde een half uur van te voren af.
3 weken voor ik zou afrijden liet hij het helemaal af weten dus ik kon geen examen doen.

ik krijg nu nog 1387 euro van hem maar ben bang dat ik daar geen cent van zal terug zien!

het meest beroerde van alles vind ik nog wel dat hij heeft verzekerd dat alles goed zat.
"je hoorde soms dat rijscholen failliet gingen en dat de leerlingen naar hun geld konden fluiten. hij antwoorde daarop dat hij overal bij aangesloten was en dat ik me geen zorgen hoefte te maken. de instructeurs die dat deden kon hij geen collega's noemen, het was gewoon ziek om mensen er zo in te luizen."

maar puntje bij paaltje is hij volgens zijn eigen woorden een ziek persoon die mensen geld afhandig maakt.

er was inderdaad een garantiefonds waar je voor 25 euro zekerheid kon inkopen maar daar kwam ik pas later achter en had er ook nooit bij stil gestaan omdat Gerrit verzekerde dat alles goed zat.

ik vind het zeer nalatig van de rijbewijsconcurrent dat die mensen niet attent maakt op het feit dat er moet worden betaald voor de garantie en dat deze NIET in het pakket zit inbegrepen, zoals Gerrit wel heeft doen voorkomen.
ik had namelijk met alle liefde 25 euro extra betaald!

ik heb schriftelijk een klacht ingediend met daarin het verzoek binnen 3 weken een antwoord te krijgen maar na 1.5 maand heb ik nog steeds geen reactie terug. het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om alleen een post adres te hebben zodat mensen niet kunnen bellen met hun klachten!!!!

r.koehoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 09:39

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door r.koehoorn »

goedemorgen iedereen,

ook ik ben opgelicht door G de Vries/Rijbewijsconcurent.

Na een gratis proefles kreeg ik een goed verhaal waarin werdt vermeldt dat bij het pakket van 26 lessen onbeperkt examens zaten en je was ook nog eens verzekerd van een rijbewijs garantie bij de rijbewijsconcurent werdt mij verteld.
Hierop besloten om een pakket te nemen.
toen ik wilde rijden en een afspraak maakte werd deze (vaak middels SMS) op het laatse moment afgezegd.
In Jullie 07 één maal gereden, hierna was dhr ziek.
na contact op te hebben genomen met dhr de vries werd mij gevraagt om eind julie contact met hem op te nemen.
hierop eind jullie getracht contact met dhr de Vries op te nemen.
dit is niet gelukt, kreeg namelijk de vermelding dat het nummer niet meer in gebruik was.

Na wat zoeken andere nummers van dhr verkregen en contact met hem opgenomen.,
hierop gaf dhr de Vries aan graag te willen afspreken.
tijdens de afspraak heb ik mijn geld terug gevraagt, waarop dhr de Vries aangeeft dit niet in een keer te kunnen voldoen.
maar dhr kon mij wel iets anders bieden, dit was dat ik bij G de Vries on beperkt kon lessen en onbeperkt examens kon krijgen.
dit heeft dhr op papier gezet, dus ja stom heb hem weer vertrouwt.
na wederom 1 keer te hebben gelest geeft dhr aan dat hij Failiet is.
hierop contact opgenomen met rijbewijsconcurent.
bij het bellen met deze personen blijkt de persoon die de zaak behandelt niet aanwezig te zijn.
hierop aangegeven andere keer terrug te bellen en heb gevraagt met wie ik heb gesproken.
hierop krijg ik een voornaam, waarop ik vraag wat de achternaam van deze dame is.
de dame geeft haar achternaam en vermeldt er direct bij dat zij hier niet aan doen.
ik vroeg haar wat zij daar mee bedoelt, de vrouw wilde hier niet verder op ingaan.
vervolgens gebeld en gemaild en ja hoor ik werd na twee dagen gebeld door Anja van de Rijbewijsconcurent, deze melde dat het geld al bij Gerrit de Vries is en dat zij niets meer kunnen betekenen.

al met al een vreemde zaak.

mischien kunnen wie alle slachtoffers van de Rijbewijsconcurent bij elkander krijgen en dan gezamelijk iets doen tegen deze praktijken.
mischien kan er nogmaals aandacht aan worden besteed door Radar of opgelicht.

met vriendelijke groet,

R.Koehoorn ( [email protected])[/url]

r.koehoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 09:39

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door r.koehoorn »

Beste mensen.

ik heb vernomen dat er al een zaak tegen G de Vries is begonnen.
Graag wil ik mij hierbij aansluiten.
ook wil ik iedereen die nog geld van G de Vries krijgt vragen om zowel hemzelf als de rijbewijsconcurent verantwoordelijk te stellen.

Leuk zo'n les overeenkomst.
alle verplichtingen jegens een ander vastellen.
en ja hoe kan het ook anderes jezelf helemaal vrijstellen.
GOED ZO RIJBEWIJS CONCURENT! maar zo werkt het niet helemaal.

Ik denk dat als wij samen sterk gaan staan dat er dan ook iets kan gebeuren.

Met vriendelijke Groet.

[email protected]
:twisted:

h.ploegstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 10:02

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door h.ploegstra »

Ook ik ben te pakken genomen door Gerrit de Vries te Dokkum. Ik las op de site van Tros radar dat er gegevens worden verzameld van gedupeerden. Ik wil me graag hierbij aansluiten. we hebben nog € 932,50 van hem te goed.

Ik zou graag op de hoogte blijven van de gang van zaken/
Danny Kok Leeuwarden
Laatst gewijzigd door h.ploegstra op 18 dec 2007 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

r.koehoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 09:39

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door r.koehoorn »

Beste mensen,

Graag wil ik jullie vragen om de handen ineen te slaan en gezamelijk, iets aan de praktijken van zowel Gerrit de Vries als de Rijbewijsconcurent te gaan doen.

Hopend op een reactie,

met vriendelijk groet,

Ronald.

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door herzon »

@r.koehoorn en h.ploegstra:
Als je veel spam wilt, moet je email adres nog even laten staan. Anders toch maar weghalen. :!:

h.ploegstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 10:02

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door h.ploegstra »

Misschien nog eens een keer aanzwengelen bij het televisieprogramma Tros Radar??

Jodyweistra
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2007 15:44

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door Jodyweistra »

is er al wat meer bekent.. over g. de vries??

r.a.toledo
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2010 15:51

Re: Rijbewijsconcurrent GERRIT DE VRIES FAILLIET

Ongelezen bericht door r.a.toledo »

Beste lezers,

Ik ben zelf ooit ook in samenwerking geweest met de rijbewijsconcurent/RC. Ik ben zelfs in de uitzending van tros radar geweest waarin ik compleet als oplichter ben neergezet. Veel verdriet en last van deze uitzending gehad. Het is inmiddels 3 jaar later en nog heeft het zijn nasleep op mijn leven. De rede dat ik dit bericht post is niet om mijzelf goed te praten. Ik heb dingen destijds fout aangepakt en vind dit ook heel vervelend. Dit bericht is bedoeld als waarschuwing naar een ieder die ooit via hun wil gaan lessen of met hun een samenwerking aan wil gaan. De rijbewijs concurent is een overkoepelende organisatie en bied geen zekerheden of garantie's. Neem AUB van mij aan dat het voor een ieder verstandigger is om een zelfstandigge rijschool te kiezen. Deze mensen hebben een EIGEN naam hoog te houden en zullen zich daarom ook vaak beter voor jou als leerling inzetten. De rijbewijsconcurent is alleen uit op geld en maakt het de instructeurs onmogelijk goed hun werk te doen dit is ook de rede dat vele helaas hun leerlingen op een gegeven ogenblik in de kou moeten laten staan.

hieronder staat een kopie van mijn brief aan mijn advocaat over de op dit moment nogsteeds lopende rechtzaken.


Zoals besproken aan de telefoon ga ik mijn verhaal wat betreft de rijbewijs concurent in een mail zetten. Het verhaal is toch wat uitgebreider geworden dan ik had verwacht vandaar het wat langer heeft geduurd voor ik het verstuurt heb.

Ik heb de opleiding tot instructeur gevolgd in arnhem. Deze opleiding heb ik afgerond in feb 2004. Ik ben toen in eerste instantie voor mijzelf begonnen. Dit onder de naam Rijschoolxxx. Het bedrijfje heeft redelijk tot goed gelopen. Toen verhuisde ik met mijn vrouw en inmiddels 2 kinderen van xxx naar xxx. De rijschool verhuisde gezien de kleine afstand gewoon mee. De zaken gingen inmiddels zo goed dat er een mogelijkheid ontstond voor een 2e auto. Dit heb ik daarom ook gedaan. Hiervoor heb ik ook een extra personeelslids aangetrokken. Dit zal omstreeks november 2004 zijn geweest. Dit liep allemaal goed en naar wens. Mei 2005 verbrak mijn toenmalig vriendin onze relatie. Hierdoor kreeg ik plots meer zorg voor de kinderen. Iets waar ik in mijn planning qua leerlingen totaal geen rekening mee had gehouden. Ook gaf mijn extra kracht aan dat hij ermee stopte. Ik bleef met een berg leerlingen zitten. Zijn uren en mijn uren en minder tijd. Hierdoor heb ik de rijschool moeten stoppen. Ik heb zoveel mogelijk mijn verplichtingen naar de leerlingen van dat moment nagekomen. Leerlingen die in het begin van hun lestraject zaten afgekocht. En leerlingen die bijna klaar waren af gemaakt in een versneld traject.

Ik heb in die tijd ook xxx opgestart om vooral mij met andere zaken bezig te houden maar ook de rijschool eventueel voort te zetten vanuit deze xxx.

Toen heb ik mij ingeschreven bij het CWI. En vroeg een uitkering aan om eerst is rustig te kijken hoe nu verder. Allereerst werd ik benaderd door DHR Platenkamp namens/van de Rijbewijsconurent (verder te noemen de RC). Deze kwam met een constructie om bij de RC te franchisen. Deze constructie zou zijn dat ik kant en klare leerlingen zou krijgen van de RC en dat de RC ook de kosten op zich nam zoals examens en brandstof auto etc. Echter moest ik hiervoor dan wel een groot gedeelte van de pakket opbrengst afstaan (logisch). Echter ik zou dan na korte tijd toch zelfstandig worden en wel de verplichtingen naar de leerlingen volledig zelf drage ook voor de leerlingen waar ik al afdracht voor zou hebben gedaan. Dit leek mij een niet haalbare constructie. Ondanks dat de wil van mijn kant er was heb ik deze optie uiteindelijk ookmoeten afwijzen. Ook waren de financiele instapverplichtingen voor mij niet haalbaar.

Een paar weken later werd ik benaderd door DHR J. Rockxs ook namens de RC. Deze kwam met een iets andere constructie. Hierbij zou ik een inleg bedrag moeten betalen en daarna een maandelijkse lidmaatschapkosten. Ik zou dan wel de pakket opbrengst volledig ter eigen beschikking hebben. Deze constructie leek mij daarom ook haalbaarder. Na wat overleg met meneer rockx ben ik hiermee dan ook accoord gegaan. Ik betaalde de entree kosten en woonde ook de info dag bij.

Er werd gezegd dat ik het beste met de trein kon komen naar lelystad zodat ik na de info dag mijn nieuwe lesauto mee kon nemen. Ik ben met de trein afgereisd naar Lelystad. Op het station werd ik netjes afgehaald door DHr j. Cor. Helemaal duidelijk was mij niet wie hij was maar het leek erop dat hij een van de directeuren was van de RC. Tijdens de prensentatie bleek dat de RC meer een hele slimme/ sluwe marketing strategie had en zelf geen rijschool was. wel dusdanig slim dat ik ervan overtuigd raakte dat ik hiermee tot met minder uren per week een goed rendement kon halen. er werden beloftes gedaan.
1) de RC zou adverteren in de lokale kranten en in de advertentie verwijzen naar de website.
2) de RC zou ervoor zorgen dat ik in het systeem van comford card kredieten voor leerlingen kon aanvragen.
3) de RC beloofde 60 leads per jaar waar ik als ik hun strategie zou hanteren makkelijk 50 leerlingen aan zou over houden.
4) en nog veel meer mooie dingen zoals minimaal te behalen inkomsten.

Met frisse moed vertrok ik bij de RC. Eenmaal thuisgekomen probeerde ik dus ook toegang te krijgen bij de rijbewijs krediet instelling. Deze gaven aan dat omdat mijn KVK inschrijving nog geen jaar bestond ik niet in aanmerking kwam voor hun systeem. helaas de eeste belofte die niet gehaald werd.

Leads
Leads waren aanmeldingen via de website van de RC. Hier vulde potentiele klanten hun postcode in en kregen dan de namen van de 4 dichtstbijzijnde franchise nemers als zij er dan eentje aanklikte konden zij de instructeur een mail sturen om contact met hun op te nemen. Deze mail werd dan door de RC gezien als Lead/potentiele klant. Echter deze mails bleken niet altijd leerlingen te zijn. Mijn eerste mails waren vragen zoals ik ben 17 mag ik al beginnen met lessen. Ook veel inhoudelijke vragen maar ook klachten over andere franchise nemers. Zo was er iemand in mijn omgeving vertrokken met de noorder zon en of ik wist waar hij verbleef. In de maanden van maart tot december heb ik via deze naar mijn herinnering maximaal 3 concrete potentiele leerlingen binnen gehaald. Dus van 50 leerlingen overhouden per jaar was geen spraken.

Advertentie's
De RC beloofde tijdens de introductie dag dat er volop geadverteerd zou worden in de regio kranten. Zo had ik ook gewerkt in de tijd van mijn eigen rijschool dit bleek zeer effectief. Ik had hierin dan ook het volste vertrouwen. Echter die advertentie's stonden niet in de kranten. Volgens de RC die altijd probeerde te communiceren via DHR Rockx was dat nog niet maar kwam dat eraan. Ik mocht ook zelf adverteren maar dan niet met eigen naam en nummer maar met een verwijzing naar de website. Ik heb dit niet gedaan omdat de kan dat de leerling dan ook daadwerkelijk bij mij zou komen erg klein was omdat hij op de site kon kiezen tussen meerdere franchise nemers. Helaas de derde belofte die dus niet gehaald werd.

Wel bleef de RC mij rekeningen sturen voor mijn lidmaatschap en gebruik van de auto.

Ik ben een paar keer naar DHR Rockx toegstapt zelfs bij hem thuis geweest om toch is te vragen hoe hij dat nou deed. Hij heeft ook dit soort klachten doorgelegd naar de RC maar deze gaf hierop niet of nauwelijks een reactie. De reactie's die kwamen waren niet concreet en erg ontwijkend. Zoals hij moet zelf zien dat hij toch er komt maar wel binnen het gedachtegoed van de RC. Dit was de reactie op de vraag of ik een openingsactie kon beginnen. Zodat ik wat korting gaf aan de eerste paar leerlingen en hiermee ook mond op mond reclame over mijn eigen franchise zou krijgen. Dhr Rockx vroeg mij ook of ik geen leerlingen uit mijn oude rijschool kon benaderen. Dit heb ik toen ook gedaan. Veel van hun waren inmiddels verder gegaan bij andere rijscholen of voelde er weinig voor een heel pakket af te nemen terwijl ze ook al lessen hadden gehad bij mij.

De NEP actie.
Ik heb toen een advertentie gezet met mijn eigen naam en nummer. Hierin bood ik alle lespakketten voor de helft van het geld aan. Ik heb zelfs eigen vrienden en kennissen dit aanbod gedaan. Dit was dus niet om hun geld afhandig te maken en vervolgens niet aan mijn verplichtingen te voldoen maar echt om hun dus als nieuwe tevreden klant te kunnen werven en zo dus mijn rijschool toch op poten te krijgen. De RC gaf hierop geen reactie. Zelfs toen een bezorgde leerling hun belde hebben zij gezegd als jij alles netjes van deze man op papier krijgt ben je gek als je het niet doet. Waarschijnlijk zeiden ze dit met in hun achter hoofd als hij die klanten krijgt worden wij in ieder geval betaald.
Omdat er op de website van de RC een mogelijkheid stond aangegeven van een rijbewijs krediet vroegen sommige nieuwe leerlingen hierom. Ik had alleen geen toegang tot dit systeem en zou eventuele handelingen dan ook door DHR Rockx moeten laten doen die hiervoor logisch een vergoeding vroeg. Ik heb de nieuwe leerlingen dan ook gezegd dat deze actie alleen gold voor betaling in een keer. Ik heb deze betalingen in eigen naam ontvangen en ook op mijn eigen rekeningnummer. Wederom blijkt hieruit hopelijk dat ik niet de intentie had om het geld te verduisteren. anders had ik wel een andere naam gebruikt en een illegaal rekening nummer.

Inmiddels had ik ook de volledigge zorg gekregen voor mijn kinderen. Iets wat veel geld koste omdat ik een Full time oppas nodig had. De RC rekening bleef daarmee ook onbetaald. Hierdoor werd ik door de RC uitgenodigd voor een gesprek in Den Bosch. Bij dit gesprek gaf DHr Cor namens de RC aan niet meer met mij verder te willen en ook de samen werking te staken. Hierbij nam hij ook de auto terug. De auto was voor mij een verassing dit omdat ik eerder met Dhr Rockx de eventuele mogelijkheid had besproken van het overnemen van het lease contract. Dhr Cor gaf aan dat hij hiermee niet instemde en nam de auto ook terug. Ik had op dat moment ook niet de financiele mogelijkheden om zelf een nieuwe lesauto aan te schaffen. Dus zonder auto was het voor mij niet mogelijk mijn verplichtingen te voldoen. Ik kreeg van DHR Cor 14 dagen de tijd om mijn volledige schuld bij hun te voldoen en dan zou hij erover nadenken of ik misschien weer verder mocht. ook hiervoor had ik de middellen niet Ik heb de leerlingen per mail ingelicht dat er een conflict was tussen mij en de RC en dat totdat dit was opgelost er geen les mogelijk was.
Ik heb zelfs nog bij 2 andere rijscholen getracht een nieuwe franchise aan te gaan echter vroegen zij of een hoge inleg of zelf een auto mee te nemen. Dit is niet gelukt en daarmee stopte alles.

In de uitzending van TROS Radar. Ben ik als oplichter en beroeps crimineel neergezet. in deze uitzending werd ook door de RC aangegeven dat zij de leerlingen schadeloos zouden stellen iets wat tot op de dag van vandaag niet is gebeurd naar mijn weten. Ik vind het heel erg dat er leerlingen gedupeerd zijn geraakt en ondanks dat ik niet hoofdelijk aansprakelijk ben omdat dit allemaal onder de stichting viel ben ik naar mijn mening wel persoonlijk aansprakelijk voor de door hun gelede schade. En ten volle bereid om hun daar waar ik kan schadeloos te stellen

dit was mijn verhaal ook zijn er dingen in het contract die niet kloppen naar de leerlingen toe. Tevens is de reclame die de RC maakt erg misleidend. Het lijkt erop alsof je heel goedkoop je lessen hebt. Met de nadruk op LIJKT. Mocht Tros hierover een uitzending doen hou ik mij aanbevolen

Gesloten