LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, deze mevrouw is geen juriste hoor.
Dat blijkt dus uit de link waar ik een deel van gequoted heb, een jurist is iemand die zich met wetgeving bezighoudt, maar dat kan ook een student zijn, of iemand die er beroepsmatig mee bezig is.

En het zou zelfs kunnen zijn, als ik het juist interpreteer, dat ik zelf 2 1/2 jaar als jurist werkzaam ben geweest, zonder enige kennis van zaken, doordat ik bij een juridische uitgeverij op de redactie werkzaam was. Mijn werk bestond er in dat ik wetswijzigingen in onze uitgaven op moest nemen. Dat was enkel een kwestie van knippen en plakken, erg nauwkeurig werk, maar meer als dat ook niet.

Maar als je mij zou vragen hoe dingen wettelijk geregeld zijn, verwijs ik toch echt liever naar een juridisch loket, ook als ik inhoudelijk mijn mening geef.

Dus het zou best kunnen dat mevrouw an sich wel juriste is, maar toch van de wetgeving geen of nauwelijks kaas gegeten heeft. Het eerste deel van deze laatste zin kun je nog over twijfelen, het tweede deel is een feit.

Hemeltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2012 14:47

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Hemeltje »

witte angora schreef:
Nee, deze mevrouw is geen juriste hoor.
Dat blijkt dus uit de link waar ik een deel van gequoted heb, een jurist is iemand die zich met wetgeving bezighoudt, maar dat kan ook een student zijn, of iemand die er beroepsmatig mee bezig is.

En het zou zelfs kunnen zijn, als ik het juist interpreteer, dat ik zelf 2 1/2 jaar als jurist werkzaam ben geweest, zonder enige kennis van zaken, doordat ik bij een juridische uitgeverij op de redactie werkzaam was. Mijn werk bestond er in dat ik wetswijzigingen in onze uitgaven op moest nemen. Dat was enkel een kwestie van knippen en plakken, erg nauwkeurig werk, maar meer als dat ook niet.

Maar als je mij zou vragen hoe dingen wettelijk geregeld zijn, verwijs ik toch echt liever naar een juridisch loket, ook als ik inhoudelijk mijn mening geef.

Dus het zou best kunnen dat mevrouw an sich wel juriste is, maar toch van de wetgeving geen of nauwelijks kaas gegeten heeft. Het eerste deel van deze laatste zin kun je nog over twijfelen, het tweede deel is een feit.
Mensen, wat heeft u allen veel tijd om handen! Nou ik vind het allemaal prima; ik ga weet verder met mijn werk. Misschien een idee voor een aantal mensen hier. Volg een studie en ga eens aan het werk. Quoten is leuk hoor, maar het is echt beter om zelf kennis te hebben. Misschien wordt de drang om andere mensen te bekritiseren dan ook iets minder.
Zeg veel plezier met uw roddel en achterklap!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Quoten is leuk hoor, maar het is echt beter om zelf kennis te hebben.
Hemeltjelief, je zou als 'juriste' moeten weten dat het niet alleen een kwestie is van kennis hebben, maar vooral van de weg te weten om kennis die je niet hebt te vinden. Niemand is alwetend namelijk. Daarbij, op het juridische vlak verandert er dagelijks wel zo ontzettend veel, dat kan geen mens bij houden.

Sterker nog, we hebben het met een bepaalde onderwijswet wel eens gehad dat er drie verschillende wijzigingen kwamen, maar dat ging niet samen. Het ministerie kwam er zelf al niet eens meer uit. Dus ik bedoel maar, kennis hebben is één ding, maar je zult het wel moeten bijhouden, voortdurend aanvullen, en niet te beroerd zijn om in de boeken te duiken als je iets een keertje niet weet.

Ik vermoed zomaar ineens dat jouw juridische achtergrond van een LOI-cursus of iets dergelijks vandaan komt?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Hemeltje schreef: Mensen, wat heeft u allen veel tijd om handen! Nou ik vind het allemaal prima; ik ga weet verder met mijn werk. Misschien een idee voor een aantal mensen hier. Volg een studie en ga eens aan het werk. Quoten is leuk hoor, maar het is echt beter om zelf kennis te hebben. Misschien wordt de drang om andere mensen te bekritiseren dan ook iets minder.
Zeg veel plezier met uw roddel en achterklap!
Instructeur 69 schreef: Ze gaat ook inhoudelijk nooit ergens op in en geeft geen antwoorden.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Instructeur 69 schreef:
Hemeltje schreef: Mensen, wat heeft u allen veel tijd om handen! Nou ik vind het allemaal prima; ik ga weet verder met mijn werk. Misschien een idee voor een aantal mensen hier. Volg een studie en ga eens aan het werk. Quoten is leuk hoor, maar het is echt beter om zelf kennis te hebben. Misschien wordt de drang om andere mensen te bekritiseren dan ook iets minder.
Zeg veel plezier met uw roddel en achterklap!
Instructeur 69 schreef: Ze gaat ook inhoudelijk nooit ergens op in en geeft geen antwoorden.
Juist daarom denk ik dat ze haar 'kennis' vanuit een LOI-cursus of iets dergelijks heeft. Ze heeft die antwoorden niet, omdat het niet in de cursus stond. Ze weet de hoofdmoot van haar vakgebied, wat wetgeving betreft, maar meer als dat absoluut niet. En het zou me ook niks verbazen als haar wetskennis enkel een bijproduct is van een financieel-administratieve opleiding.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Ik ben wel benieuwd in welke straat je dan moest keren waar je niet kon keren???

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Yanell schreef:Ik zou ook graag willen reageren op het CBR.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er totaal niet over te spreken ben hoe heel dat systeem daar werkt!

Ik ging afrijden 3 weken geleden voor de eerste keer. Ik maakte één foutje

Herkent iemand zich hierin en is er iemand met soort gelijke ervaringen? En hoe ben jij daarmee omgegaan?[/i]
Hier hetzelfde/
Ik ken ook veel personen die het zelfde beamen>> het CBR heeft een momopolie positie en daar maken ze misbruik van.
Zelf ben ik de eerste keer gezakt omdat ik niet genoeg in mijn spiegels keek, terwijl ik zelf pertinent zeker was dat ik dat WEL deed.
Er was juist op gehamerd door mijn rij-instructeur, maar bij het CBR moet je erg overdrijven willen ze dat geloven!
Blijkbaar moet je echt je hoofd naar de spiegel toe bewegen, alleen je ogen is NIET genoeg!

Maar helaas..je bent overgeleverd aan de goden, aanpassen is de enige manier om dat roze kaartje te bemachtigen.
Niks aan te doen, zij zijn de baas en hebben altijd gelijk.

Tip. :idea: ..zeg NOOOOOIIIIITTT dat je de eerste keer afrijdt, je zakt dan gegarandeerd.
Zeg dat het de tweede of derde keer is, dan gaan ze minder snel "twijfelen".
Ja ja ...twijfel tussen aanhalingstekens, want het is geen twijfel, het is DE smoes om je legaal te laten zakken.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef: Hier hetzelfde/
Ik ken ook veel personen die het zelfde beamen>> het CBR heeft een momopolie positie en daar maken ze misbruik van.
Zelf ben ik de eerste keer gezakt omdat ik niet genoeg in mijn spiegels keek, terwijl ik zelf pertinent zeker was dat ik dat WEL deed.
Er was juist op gehamerd door mijn rij-instructeur, maar bij het CBR moet je erg overdrijven willen ze dat geloven!
Blijkbaar moet je echt je hoofd naar de spiegel toe bewegen, alleen je ogen is NIET genoeg!
Maar helaas..je bent overgeleverd aan de goden, aanpassen is de enige manier om dat roze kaartje te bemachtigen.
Niks aan te doen, zij zijn de baas en hebben altijd gelijk.

Tip. :idea: ..zeg NOOOOOIIIIITTT dat je de eerste keer afrijdt, je zakt dan gegarandeerd.
Zeg dat het de tweede of derde keer is, dan gaan ze minder snel "twijfelen".
Ja ja ...twijfel tussen aanhalingstekens, want het is geen twijfel, het is DE smoes om je legaal te laten zakken.

Om met het laatste te beginnen. Gewoon de waarheid zeggen. Een examinator kan n.l. zien of je voor de eerste keer komt. Kijk maar op je oproep. De eerste keer staat daar "Productcode B" Bij een herexamen staat er "Productcode B-H" De stelling dat je de eerste keer altijd zakt is een onzinnige. Bij mij slaagt 80% in 1 keer. Maar bij mij gaat iemand dan ook op examen als ik zeg dat deze er klaar voor is. En niet omdat ze vinden dat ze te veel lessen hebben. Iemand die na 20 lessen examen gaat doen zakt in 90 % van de gevallen en dan ligt het aan de examinator. Iemand die 40 tot 50 lessen heeft gehad slaagt in 90 % van de gevallen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Blijkbaar moet je echt je hoofd naar de spiegel toe bewegen, alleen je ogen is NIET genoeg!
Dit klopt, dat is mij door mijn instructeur ook gezegd, om het zo te doen. Sterker nog, ik heb toen geleerd de spiegels zó te zetten dat ik mijn hoofd wel moest bewegen om te kunnen zien wat ik moest zien.

Ga maar eens op de plaats van de examinator zitten. Hij moet niet alleen de examenkandidaat in de gaten houden, maar ook het overige verkeer. Daarbij moet hij in staat zijn op tijd in te grijpen, dus hij moet voortdurend alert zijn.

Enkel oogbewegingen kan hij niet altijd waarnemen, om de simpele reden dat hij niet voortdurend de ogen in de gaten kan houden, bewegingen van het hoofd wel. Dus vandaar. Denk ik tenminste.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Instructeur 69 schreef:
seconds-out schreef: Hier hetzelfde/
Ik ken ook veel personen die het zelfde beamen>> het CBR heeft een momopolie positie en daar maken ze misbruik van.
Zelf ben ik de eerste keer gezakt omdat ik niet genoeg in mijn spiegels keek, terwijl ik zelf pertinent zeker was dat ik dat WEL deed.
Er was juist op gehamerd door mijn rij-instructeur, maar bij het CBR moet je erg overdrijven willen ze dat geloven!
Blijkbaar moet je echt je hoofd naar de spiegel toe bewegen, alleen je ogen is NIET genoeg!
Maar helaas..je bent overgeleverd aan de goden, aanpassen is de enige manier om dat roze kaartje te bemachtigen.
Niks aan te doen, zij zijn de baas en hebben altijd gelijk.

Tip. :idea: ..zeg NOOOOOIIIIITTT dat je de eerste keer afrijdt, je zakt dan gegarandeerd.
Zeg dat het de tweede of derde keer is, dan gaan ze minder snel "twijfelen".
Ja ja ...twijfel tussen aanhalingstekens, want het is geen twijfel, het is DE smoes om je legaal te laten zakken.

Om met het laatste te beginnen. Gewoon de waarheid zeggen. Een examinator kan n.l. zien of je voor de eerste keer komt. Kijk maar op je oproep. De eerste keer staat daar "Productcode B" Bij een herexamen staat er "Productcode B-H" De stelling dat je de eerste keer altijd zakt is een onzinnige. Bij mij slaagt 80% in 1 keer. Maar bij mij gaat iemand dan ook op examen als ik zeg dat deze er klaar voor is. En niet omdat ze vinden dat ze te veel lessen hebben. Iemand die na 20 lessen examen gaat doen zakt in 90 % van de gevallen en dan ligt het aan de examinator. Iemand die 40 tot 50 lessen heeft gehad slaagt in 90 % van de gevallen.
Aha, ze kunnen het dus zien ook, dat verklaart dus waarom zovelen de eerste keer zakken.
Of die rijinstucteurs deugen dus voor geen meter, door mensen met te weinig rijlessen op te laten gaan voor het rijexamen.
Ik geloof er ook niks van, dat met 20 rijlessen 90% zakt en met 40 rijlessen 90% WEL slaagt. Tenminste..er zit wel een kern van waarheid in, maar dan anders...(zie laatste zin)
Instructeurs hebben namelijk belang erbij dat elke cursist voldoende lessen (liefst nog meer) krijgt VOORDAT ze examen doen.
Het belang is financieel en hun reputatie.
Zelfs ik weet dat je minimaal 20 a 30 lessen moet volgen voor je klaar bent voor een examen.

Maar inderdaad>>> als je dus pas de tweede of de derde keer slaagt omdat het CBR (onterecht) vindt dat jij gezakt bent, kom je vanzelf wel uit op 40 a 50 rijlessen!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hemeltje schreef:
Mensen, wat heeft u allen veel tijd om handen! Nou ik vind het allemaal prima; ik ga weet verder met mijn werk. Misschien een idee voor een aantal mensen hier. Volg een studie en ga eens aan het werk. Quoten is leuk hoor, maar het is echt beter om zelf kennis te hebben. Misschien wordt de drang om andere mensen te bekritiseren dan ook iets minder.
Zeg veel plezier met uw roddel en achterklap!
Precies het te verwachte antwoord van een "jurist"; nikszeggend en inhoudsloos :roll:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

seconds-out schreef:
Hier hetzelfde/
Ik ken ook veel personen die het zelfde beamen>> het CBR heeft een momopolie positie en daar maken ze misbruik van.
Zelf ben ik de eerste keer gezakt omdat ik niet genoeg in mijn spiegels keek, terwijl ik zelf pertinent zeker was dat ik dat WEL deed.
Er was juist op gehamerd door mijn rij-instructeur, maar bij het CBR moet je erg overdrijven willen ze dat geloven!
Blijkbaar moet je echt je hoofd naar de spiegel toe bewegen, alleen je ogen is NIET genoeg!

Maar helaas..je bent overgeleverd aan de goden, aanpassen is de enige manier om dat roze kaartje te bemachtigen.
Niks aan te doen, zij zijn de baas en hebben altijd gelijk.

Tip. :idea: ..zeg NOOOOOIIIIITTT dat je de eerste keer afrijdt, je zakt dan gegarandeerd.
Zeg dat het de tweede of derde keer is, dan gaan ze minder snel "twijfelen".
Ja ja ...twijfel tussen aanhalingstekens, want het is geen twijfel, het is DE smoes om je legaal te laten zakken.
Als rij-instructeur maak ik zeer zelden mee dat een leerling ten onrechte zakt. Als mijn leerlingen op examen gaan zijn ze er klaar voor, maar je moet het net in dat ene halfuurtje laten zien. Vaak hebben mensen het over '1 foutje' maar vertellen er dan niet bij dat dat 'ene foutje' wel grote gevolgen had kunnen hebben.
En wat betreft het kijken, je moet je hele hoofd draaien, een examinator kan niet de hele rit alleen maar in zijn spiegeltje kijken waar jij je ogen heen beweegt...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Voor het gevoel van de leerling is het altijd onterecht. Soort van zelfoverschatting.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

jojogirl21 schreef:
seconds-out schreef:

En wat betreft het kijken, je moet je hele hoofd draaien, een examinator kan niet de hele rit alleen maar in zijn spiegeltje kijken waar jij je ogen heen beweegt...
Ok, jij maakt het zelden mee dat kandidaten onterecht zakken.
Het zal wel.
Al die verhalen over gezakte kandidaten moeten we ook maar met een korreltje zout nemen...Het zal wel. Blijkbaar ben jij dan misschien een goeie instructeur die zijn klantjes niet te vroeg op laat gaan..

En dat je met je voorhoofd tegen de spiegel moet zitten, VOOTDAT ze pas geloven of jij wel kijkt zal ook wel.

Alhoewel...als ik met iemand anders meerij zie ik heus wel of iemand wel of niet in zijn spiegels kijkt, het is volgens mij gewoon een smoes om daarop kandidaten te laten zakken.
Bovendien was mij dat NOOIT verteld, ondanks dat er juist WEL werd gehamerd om veel in je spiegels te kijken.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Bovendien was mij dat NOOIT verteld,
Door wie is dat nooit verteld, door je instructeur? Sja, ik heb bij meerdere rijscholen gelest, van twee kreeg ik zo duidelijk het gevoel dat ik werd opgeleid om te zakken, het leek wel of dingen me bewust verkeerd werden geleerd. Met hen reed ik ook nog eens zo ongeveer doelloos door straten en wijken waar nauwelijks verkeer was, je leerde er niks van. En ja, bij hen zakte een behoorlijk percentage, maar als je ook zag hoe mensen 'afgeleverd' werden bij de examinator, en hoe de instructeur dan vervolgens op het CBR schold als ze inderdaad zakten, wat ook niet anders kon...

En ja, de derde rijschool gaf heel anders les, die dook het verkeer in zeg maar, trainen trainen trainen tot het betreffende punt goed ging, en dan het volgende punt, tot ik alles af had gehandeld, en in één keer geslaagd, maar die man had dan ook een slagingspercentage van ruim 90%. Ik meen zelfs 93 of 95, als ik het me goed herinner.

Ik denk inderdaad dat het probleem over het algemeen niet zozeer bij het CBR ligt, maar soms bij leerlingen die niet teveel geld willen uitgeven en dus te snel naar het examen gaan, en soms bij een aantal instructeurs die hun klantjes zo lang mogelijk vast willen houden, maar die uiteraard nooit zullen zeggen dat ze gezakt zijn omdat ze zelf zo beroerd les hebben gegeven.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ja door mijn instructeur, was trouwens een hele goeie, ik was hem echt dankbaar toen het de tweede keer wel lukte.
Dat ik de eerste keer zakte, vind ik nog steeds onterecht, ik hou helemaal niet van overdrijven, als ik zelf weet dat ik in mijn spiegels kijk is dat voldoende.
Helaas dacht het CBR daar anders over, DAT schort dus aan de opleiding van de instructeurs>>> elke opleiding zou ook aandacht moeten geven aan een cursus toneelspelen...alles wat je doet moet je overdrijven.

Maar weet je..het ligt altijd aan iemand als men zakt. (praktijk dan)
Of de instructeur is niet goed.
Of de kandidaat gaat te vroeg op.
Of de kandidaat kan gewoon (nog) niet goed rijden.
Of het CBR maakt er een potje van.

Te vermijden vallen de eerste drie punten met een soort proefexamen en een verplicht aantal minimum lessen.
Toch blijf ik het raar vinden dat nu nog velen NIET slagen doordat de instructeur zijn werk niet goed doet.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon goed les te geven?
Elke automobilist kan dat ook!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef: Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon goed les te geven?
Elke automobilist kan dat ook!
Totaal niet mee eens dat elke automobilist dat zomaar kan andere autorijles geven.
Je krijgt toch je eigen rij-methode, ik kijk echt niet meer overdreven elke paar seconden in de spiegels zoals mij is aangeleerd en nog wel meer dingen niet wat me is aangeleerd.
Ik kijk alleen met mijn ogen in de spiegel, verdraai mijn hoofd niet en en en.

Jij rijd dus nog altijd precies hetzelfde zoals je rij instructeur het jou geleerd heeft ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Chocomelk schreef:
seconds-out schreef: Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon goed les te geven?
Elke automobilist kan dat ook!
Totaal niet mee eens dat elke automobilist dat zomaar kan andere autorijles geven.
Jaaaaaa, ik wist tien minuten geleden al dat je het er niet mee eens zou zijn<< :twisted:
In Belgie en andere landen denken ze daar toch anders over>>> daar is het zelfs toegestaan dat een automobilist les geeft.
In Nederland zelf zijn er ook plannen om zoiets in de toekomst toe te staan.

Bovendien heeft het er niks mee te maken hoe je rijstijl is (gaat worden)>>Iedereen ontwikkelt een eigen rijstijl, ongeacht welke instructeur.

Zeg chocomelvelletje>>> als jij in de toekomst niet met betere argumenten komt, ga ik dat zien als aandachttrekkerij.
En je weet wat er met zulke figuren gebeurt>> die gaan op negeer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Jaaaaaa, ik wist tien minuten geleden al dat je het er niet mee eens zou zijn<< :twisted:
In Belgie en andere landen denken ze daar toch anders over>>> daar is het zelfs toegestaan dat een automobilist les geeft.
In Nederland zelf zijn er ook plannen om zoiets in de toekomst toe te staan.

Bovendien heeft het er niks mee te maken hoe je rijstijl is (gaat worden)>>Iedereen ontwikkelt een eigen rijstijl, ongeacht welke instructeur.

Zeg chocomelvelletje>>> als jij in de toekomst niet met betere argumenten komt, ga ik dat zien als aandachttrekkerij.
En je weet wat er met zulke figuren gebeurt>> die gaan op negeer.
Zeer goed plan !
Als jij alleen je eigen mening accepteert en niet de mening van
een ander dan moet je alle leden van hier maar op negeer zetten.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef:
In Belgie en andere landen denken ze daar toch anders over>>> daar is het zelfs toegestaan dat een automobilist les geeft.
In Nederland zelf zijn er ook plannen om zoiets in de toekomst toe te staan.
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Maar geen onzin uitkramen a.u.b. In België mag een ouder lesgeven als een leerling eerst een cursus heeft gevolgd bij een erkende rijschool. De lessen zijn daar ongeveer 2 x zo duur als in Nederland. MAAR, dat in Nederland plannen zijn om in de toekomst zijn om elke automobilst les te laten geven zoals jij zegt is ONZIN! Gewoon een fabeltje waarbij de wens de vader van de gedachte is. Er gaan in België en in Engeland, waar "ouderlessen" ook zijn toegestaan, steeds meer stemmen op om dit af te schaffen en de "Nederlandse" methode aan te nemen. Niet in de laatste plaats omdat er regelmatig dodelijke ongelukken gebeuren bij het geven van die rijlessen.

Gesloten