LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet na komen afspraak

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
w.kooistra
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 10:50

Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door w.kooistra »

Ik heb een probleem met een bekend rijschool uit Almelo.

Bij de rijschool heb ik een lespakket afgenomen. De pakket heeft 32 lessen, Tussentijds toets, praktijk examen en herexamen.

Nou ben ik al een keer op geweest voor de praktijkexamen waarvoor ik ben gezakt. Anderhalve maand later herexamen aangevraagd bij mijn instructeur die ermee akkoord ging. 2 weken lang geen reactie van CBR. Normaal gesproken krijg je nadat de reservering is aangevraagd door je rijschool gelijk een bevestiging van het CBR.

Dus ik na 2 weken(2e week december 2010) navragen aan mijn instructeur of de examen daadwerkelijk is aangevraagd. Hij bevestigde met ja. 1 week later weer geen reactie van CBR. Dus een sms gestuurd naar mijn instructeur wanneer de examen precies is. Krijg ik een sms terug dat de examen op 24 januari 2011 is maar dat het nog niet zeker is of het doorgaat. Ik vond dit erg onduidelijk.

Ik ging dus zelf na vragen bij de CBR of de examen gereserveerd is. Cbr kwam met de reactie dat er een aanvraag op 6 januari 2010 is binnen gekomen.

Dus heb ik onnodig 4 weken lang zitten wachten! De eerst mogelijke examen in Almeo was 24 januari.

Dus weer contact opgenomen met mijn instructeur/rijschool. En wat kreeg ik te horen? JE bent er nog niet klaar voor je hebt nog wat lessen nodig! Ik heb inmiddels al meer dan 35 extra bij de rijschool genomen. !e examen was ver buiten de 32 lessen afgenomen. Voor de herexamen moest ik dus gewoon doorgaan lessen? De instructeur ging zelf akkoord met de aanvraag van herexamen! En nu krabbelt hij zich terug!

Lange gesprek met mijn instructeur hiervoor waarin ik eiste mijn herexamen geld terug te krijgen. Hij verwees naar de voorwaarden waarin staat dat pakketten niet worden vergoed. Wat een onzin! Nooit de voorwaarden ontvangen en zelf akkoord gegeven!

zij willen gewoon echt niet de geld terug geven na lang praten. Toch maar besloten om de examen door te laten gaan op 24 januari. MAar toen in de laatste week voor de examen had ik een rijles doe ik af moest zeggen omdat ik ziek was. Nou goed les afgezegd.

In het weekend contact opgenomen met instructeur wou in eerste instantie weer de een les nemen. Maar als eerste de vraag of de examen op 24 januari doorgaat. En wat kreeg ik te horen?

''De deal was dat jij eerst zou gaan lessen. Maar dat is deze week niet gebeurd dus gaat de examen ook niet door.''

GEwoon oplichterij meer dan 70 lessen gehad. Akkoord gegeven voor herexamen. Te laat aanvragen van de examen. Expres de leerling extra lessen laten nemen. Oplichting!

Te laat aanvragen voor de herexamen was het ook geval bij de TTT en de 1e examen. Tussen de aanvraag zat minimaal 4 weken. Dus moest ik voor iedere examen minimaal 4 lessen erbij nemen!

Onnodig! Ik wil nu mijn herexamen geld terug. De voorwaarden nooit gezien en akkoord voor gegeven.

Ben nu opgestapt bij de rijschool.

Wat kan ik doen? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt als ik? Help!!!

MAXIEM

Re: Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door MAXIEM »

w.kooistra

Jouw eis tot restitutie, moet je onderbouwen door eerst deze instructeur in gebreke te stellen. Geef hem 5 werkdagen om het bedrag op jouw rekening te storten. Na die 5 dagen is er sprake van een wanprestatie en kun je hem in rechte aanspreken (dagvaarden). Verstuur beide brieven wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

w.kooistra
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 10:50

Re: Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door w.kooistra »

MAXIEM schreef:w.kooistra

Jouw eis tot restitutie, moet je onderbouwen door eerst deze instructeur in gebreke te stellen. Geef hem 5 werkdagen om het bedrag op jouw rekening te storten. Na die 5 dagen is er sprake van een wanprestatie en kun je hem in rechte aanspreken (dagvaarden). Verstuur beide brieven wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.
Oke. Ik heb nog wel openstaande facturen bij hun staan. Ik neem aan dat ik ze beter kan betalen?

MAXIEM

Re: Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door MAXIEM »

w.kooistra

Als de vorderingen terecht zijn, dan moet je die natuurlijk wél betalen. Wellicht is het na overleg mogelijk om die vorderingen te verrekenen.

Maxiem.

almelotwente
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2012 09:49

Re: Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door almelotwente »

hoe heet deze rijschool?
heb inmiddels paar duizend aan foute rijschool uitgegeven, ben nu op zoek naar n goeie, en wil nu niet weer opgelicht worden....

petersaga
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:06

Re: Niet na komen afspraak

Ongelezen bericht door petersaga »

Dan moet je tegen hem zeggen dat hij op tijd moet komen

Gesloten