LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
cjkeijser
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2014 14:03

Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door cjkeijser »

Waardeloze aftersales van Stella elektrische fietsen.
Op 6 juni fiets besteld. Deze zou geleverd worden in week 25/26. Eind week 26 zelf gebeld en geïnformeerd wanneer de levering plaats zou vinden. Ik kreeg te horen dat ze wat achter liepen maar dat ze ermee aan de slag zouden gaan. Waarop ik dacht" als ik nou niet had gebeld, was er dan helemaal niets gebeurd?"
Op vakantie gegaan van 5 juli tot 19 juli. Bij terugkomst nog steeds niets gehoord. Zaterdag 19 meteen weer gebeld. Eerst ontkenning, daarna excuses. Ik zou een spoedbehandeling krijgen.
Dinsdag 22 juli belden zij met de vraag of de fiets donderdag geleverd kon worden. Natuurlijk kon dat en op mijn vraag hoe laat ze zouden komen kreeg ik het antwoord dat ze dat nog niet wist omdat ze nog meer telefoontjes moest plegen voor de route op donderdag. Ze zouden nog bellen.
Niet dus. Donderdagochtend heb ik zelf gebeld en bleek ik helemaal niet op de lijst voor levering te staan. Ik heb gezegd; of vandaag leveren of koop ontbinden........
Koop ontbonden, frustratie rijker

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door prem »

Ja hoe breng je je bedrijf naar de afgrond.

stofzuigertje

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze eerlijker de levertijd vermelden bij bestellen, ja ze verkopen iets teveel maar eerlijk duurde het langste...

Enkele Aldi winkels hebben nog wel een betaalbare E bike staan, alleen dames dus heren, als je dat goed vind is daar gelijk afhalen na zoeken bepaalde filialen mogelijk...

angelovandergraag
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 14:08

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door angelovandergraag »

ook een fiets bestelde, zelfde probleem maar gelukkig wel SNEL opgelost!

fiets besteld begin augustus voor mijn vrouw een Fiore, helaas was er niet 100% volledig gecommuniceerd met de buitendienst en onze fiets dus niet meer op voorraad, maar nu super tevreden! vrouw en kind zijn door het dolle heen! verder netjes afgehandeld!

Groetjes van ons!

Angelo, Hester en John :D

verduic
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:12

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door verduic »

Stella Verona aan de deur gekocht via verkoper voor € 1349 was 150 euro korting ivb met latere levering.
Gemeld dat we via fietsplan wilden doen. Nu kan er ineens maar 50 euro korting worden gegeven omdat via fietsplan loopt. Vreemde manier van verkopen. Stond niet in contract zeggen ze dat via fietsplan zou lopen. Hadden dit wel modeling bij koop gezegd. Al kregen we de 150 euro korting niet hadden we voor de fiets van Pro-ebike van €1249 gekozen.
Geen reclame om zo zaken te doen.

simone56
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2016 10:15

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door simone56 »

Helaas heeft Stella weinig geleerd van de klachten m.b.t. de after sales, want wij hebben hetzelfde probleem nu ervaren.
Half april 2 elektrische fietsen gekocht bij Stella fietsen. Afgesproken dat fietsen laatste week april bezorgd worden. Helaas niet gebeld voor een afspraak, dus gisteren maar gebeld......gaat niet lukken, u hoort nog. Vandaag weer gebeld, ja vervelend maar gaat h'm niet worden. Maandag en dinsdag ook niet, misschien woensdag maar hoelaat ?? dat weten we niet. Dat wij gepland hebben om vanaf woensdagmiddag lekker met de fietsen weg te gaan, wordt aan voorbij gegaan. Hoort u maandag.
Op mijn vraag waarom zij zich niet aan de afspraken houden en mij daar ook niet van op de hoogte stellen, weer een nietszeggend antwoord. Blijkbaar is de klant nadat hij getekend heeft voor de aankoop, niet meer interessant.

LianneD
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2016 11:36

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door LianneD »

Nog steeds adverteert Stella met een levertijd van 5 dagen. Het staat groot in de kranten en ook op hun bussen en vrachtwagens.
De fiets van een vriendin werd twee jaar geleden al te laat geleverd. Namelijk na 10 dagen.
Ik had woensdag 6 juli (2016) een fiets gekocht in Waddinxveen. Daar werd meegedeeld dat de fiets 'over 3 weken' geleverd zou worden.
Na 3 weken gebeld... Zonder excuses werd gezegd dat de fiets een week later geleverd zou worden. Erg vervelend, want ik had de fiets gekocht voor mijn nieuwe baan in hartje Rotterdam waar ik 1 augustus zou starten.
Woensdag 4 augustus zou dan eindelijk tussen 8.30 en 10.00 mijn fiets gebracht worden. Om 8.30 uur werd ik gebeld dat de bus met pech stond. Of ik de fiets kon ophalen in Streefkerk... daar stond de bus met pech... Ja hoe?... Ze wisten vervolgens niet of de fiets wel geleverd kon worden.. Speciaal mijn dag voor vrij gehouden, ook om de fiets in te kunnen rijden. Op mijn advies om een bus te huren en de fietsen over te laden en alsnog te bezorgen, werd niet ingegaan. Ik moest vooral begrip hebben dat zij een probleem hadden. Totaal geen excuus. Zij konden het toch niet helpen dat de bus met pech stond...
Omdat ik geëist heb dat ik die dag mijn fiets wilde hebben, werd deze door een aardige chauffeur 's avonds geleverd. Deze chauffeur had de avond ervoor al overgewerkt tot 22.00 uur en moest speciaal voor mij ook weer overwerken... Een warme douche dus voor deze chauffeur, maar een koude voor de reclamemakers van Stella.
Wees eerlijk! Maak geen reclame voor iets wat je niet waar kunt maken. Volgens de chauffeur is er een personeelstekort en kunnen zij de vraag niet aan. Zorg dat je eerst je zaakjes op orde hebt.
Ik heb nu één rondje gefietst en de fiets loopt aan. Ik ben benieuwd hoe snel dit verholpen gaat worden en wanneer ik mijn fiets dan eindelijk kan gaan gebruiken. Inmiddels ben ik wel meer dan 20 euro kwijt aan openbaar vervoer wat niet nodig was geweest.
De verkooppraatjes van Stella zijn goed, de reclames uitstekend. Nu nog waarmaken..

LianneD
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2016 11:36

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door LianneD »

Gisteren gebeld omdat de fiets aanliep. Volgende week vrijdag kunnen ze pas komen.. Ze kunnen direct hulp bieden als je een verzekering hebt. Die verzekering heb ik afgesloten, maar ik heb nog geen nummer. Dit krijg ik na 10 dagen. Zonder nummer, geen hulp..
Volgende week vrijdag kan ik dan hopelijk na vijf en een halve week mijn fiets gaan gebruiken.
Volgens dhr. MdB moest ik mijn verwachtingen bijstellen. Wederom geen excuus dat zij hun beloften niet waar hebben gemaakt. Het zal wel aan mij liggen :?
Overigens ben ik wel zeer tevreden over hun product. Ondanks de aanlopende fiets heb ik wel een ritje gemaakt en het is een prima fiets voor een mooie prijs.
Stella kan ik dus echt wel aanbevelen, maar stel wel je verwachtingen bij wat betreft de levertijd :)

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door hvff »

Fijn toch dat u tevreden bent met de fiets en succes met uw nieuwe baan. :D

htaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2010 08:34

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door htaal »

Vorige week kontact gehad met Stella fietsen met de vraag ,wat is het gewicht wat op de bagagedrager van een E-Bike mag plaatsnemen ??
Het antwoord, max 25 kilo.
Maar op het TV filmpje zit iemand achterop bij Anita Witzier van ongeveer 70 kilo.??
Het antwoord van Stella fietsen ,dat is om de Tv spot voller te maken,dus om wat kracht bij te zetten voor de geloofwaardigheid.
Wie fopt wie ??

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Quark »

Heb er zelf over gedacht om een Amslod te kopen. Zelfde manier van verkoop als Stella. Maar als ik kijk, dat ik inclusief alles voor een Stella of Amslod, zoals ik hem wil hebben toch algauw rond de 1600 euro betaal en ik kijk wat een gerenommeerd merk bij de plaatselijke fietsenwinkel kost, denk ik dat ik hem toch beter bij de fietsenmaker op de hoek kan kopen. Is er dan wat mee ben ik binnen een paar tellen ter plaatse.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door sjj »

Stella, goedkoop is duurkoop, dit soort fietsen kun je niets van verlangen.
Het enige wat ze doen de markt volstouwen met een kwalitatief slecht product en service is slect.

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door pk49 »

Stella krijgt wel goede recenties in de diverse bladen. Naar ik begrepen heb is door hun nogal intense reclame plus kortingsactie (999 euro)hun salesafdeling te zwaar belast en kunnen ze de drukte niet aan. Beetje dom van Stella. Want zo gooi je wel je naam te grabbel. Er zijn genoeg werkelozen en gepensioneerden die bij willen springen om te helpen of mag het geen geld kosten ?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Alex E »

Zou zelf nooit een E-bike (en ook geen gewone fiets) via internet kopen. Wellicht wat prijsvoordeel maar dat weegt niet op tegen de service en nazorg die een betrouwbare winkel (bijv. fietswinkels met Bovag-garantie) je kunnen bieden. Scheelt veel eventuele stress.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Quark »

sjj schreef:Stella, goedkoop is duurkoop, dit soort fietsen kun je niets van verlangen.
Het enige wat ze doen de markt volstouwen met een kwalitatief slecht product en service is slect.
De kwaliteit van de fietsen doet niet onder voor gerenommeerde merken. Alle onderdelen zijn van hetzelfde merk als van de bekende merken.

Ze monteren allemaal SelleRoyal, Shimano enz. enz.

Je kan een Stella kopen voor 900 euro maar wil je een wat luxere Stella, dan betaal je net zoveel als voor een bekend merk.
En dan zou ik kiezen voor de fietsenmaker op de hoek, maar niet om de kwaliteit.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door sjj »

Quark schreef:
sjj schreef:Stella, goedkoop is duurkoop, dit soort fietsen kun je niets van verlangen.
Het enige wat ze doen de markt volstouwen met een kwalitatief slecht product en service is slect.
De kwaliteit van de fietsen doet niet onder voor gerenommeerde merken. Alle onderdelen zijn van hetzelfde merk als van de bekende merken.

Ze monteren allemaal SelleRoyal, Shimano enz. enz.

Je kan een Stella kopen voor 900 euro maar wil je een wat luxere Stella, dan betaal je net zoveel als voor een bekend merk.
En dan zou ik kiezen voor de fietsenmaker op de hoek, maar niet om de kwaliteit.
Helaas, wel de goedkoopste serie van deze merken die van veel minder kwaliteit zijn.
Ze overspoelen de markt met rotzooi waar een goede fietsenhandel zijn naam niet aan wil vergooien.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Quark »

sjj schreef:
Quark schreef:
sjj schreef:Stella, goedkoop is duurkoop, dit soort fietsen kun je niets van verlangen.
Het enige wat ze doen de markt volstouwen met een kwalitatief slecht product en service is slect.
De kwaliteit van de fietsen doet niet onder voor gerenommeerde merken. Alle onderdelen zijn van hetzelfde merk als van de bekende merken.

Ze monteren allemaal SelleRoyal, Shimano enz. enz.

Je kan een Stella kopen voor 900 euro maar wil je een wat luxere Stella, dan betaal je net zoveel als voor een bekend merk.
En dan zou ik kiezen voor de fietsenmaker op de hoek, maar niet om de kwaliteit.
Helaas, wel de goedkoopste serie van deze merken die van veel minder kwaliteit zijn.
Ze overspoelen de markt met rotzooi waar een goede fietsenhandel zijn naam niet aan wil vergooien.

Die goedkope fietsen zijn de lokkertjes om de mensen zover te krijgen om Stella te laten langs komen of naar een verkoop punt te gaan. Wij zelf zijn ook naar een verkoop punt gegaan om naar deze goedkope fietsen te kijken. Maar als ze je eenmaal binnen hebben, sta je binnen de kortste keren bij de duurdere fietsen en zie je het verschil. De Stella fietsen die ik bij ons in de stad zie rijden, zijn ook meestal de duurdere uitvoeringen.
Maar ik blijf zeggen voor dit geld koop je ook bij de fietsenmaker en dan ben je met vragen en mankementen beter af.

teasi one
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:47

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door teasi one »

Ik heb de zelfde ervaringen zoals hierboven beschreven staan maar dan van het
merk AMSLOD ik ben al van begin mei 2016 bezig om mijn fiets in orde te krijgen
maar krijg telkens 'n afwijkend antwoord,op e-mail reageren ze niet en als ze zeggen
u wordt door onze deskundige terug gebeld gebeurd dat ook niet,heb spijt dat ik de fiets
via internet gekocht heb.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien koet je dan gewoon ff in het AMSLOD topic reageren... :wink:

henk.heijmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2016 11:42
Contacteer:

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door henk.heijmans »

Op 19-07-2016 hebben wij op de Modena en op de vicenza blauw een stukje gefiets. wij kozen voor de vicenza rood.maar volgens Theun Mostert waren deze
door Stella zelf afgekeurd [ ook op internet bevestigd ]en kwamen pas half September ,na even gebeld te hebben
kwamen de vizenza rood in week 35/38.
Wij waren dus erg verrast toen we 3 dagen later een belletje kregen, kunnen wij de fietsen a.s dindag bezorgen.
Ik maakte nog een opmerking van hoe dat kon maar het was prima en het kwam wel mooi uit want dinsdag 26-07 zouden wij met onze Electrische X-TRACT
fietsen op de Camper naar Normandie gaan .Dat fietsen werdt een DRAMA het was wel duidelijk dat deze STELLA Vicenza fietsen niet goed waren gekeurd
Het was mij al opgevallen dat het display niet het zelfde was en heb dat ook tegen de bezorger gezegd, het enige wat hij zij was dat we
pas na de eerste 3x opladen hoger mochten dan 6 wat ik al vreemd vond, ook toen ik zij dat met deze display het voorlicht niet kon worden aan gezet.
Bij beide fietsen hoef je de trapper maar een keer aan te trappen en je hoeft 6 meter niets meer te doen opnieuw trappen en de fiets schiet weer vooruit
we hebben dit ook getest met een van onze oude fietsen dus langs elkaar fietsen lukt niet en zeker niet als je met een groep gaat fietsen.
Dat de accu's ook na 30-35km leeg zijn [ gefilmpt ]is dus geen wonder want je hoeft alleen maar de trapper aan te raken ,echter als je een helling op gaat dan werkt
hij tegen ook in zijn hoogste electr 9 ondersteuning en de naaf versnelling op 3-4-5-6-7 of 8 maakt niets uit.[ op internet staat ook dat hij daarom afgekeurd is.
Ik heb nu 110km op de teller na 3x opladen en de duurste accu van 14ah,mijn vrouw weegt 60kg en komt na 3x opladen aan de 115km [11AH]
Nu heb ik vanuit Frankrijk naar uw monteur gebeld en gezegd dat die boost op 7-9 niet werkt BOOST Zei hij wat is dat ,nee u schakeld verkeerd 1-1 2-2 enz .maar boost ?
Inmiddels heb ik naar Theun Mostert gebeld en het verhaal uit gelegd deze was helemaal niet verbaast en gaf mij gewoon door aan een planner.
Ik heb alles gefilmpt dat is mijn hobby want zo heb ik ook een medewerker van een filiaal naar u laten bellen en mijn Camera aan gezet,je kon merken dat hij dat niet graag deed en op een gegeven moment maakt hij in dat gesprek ook de opmerking ''kan ik die fietsen dan gewoon verkopen " na het gesprek zei hij dat hij de fietsen vicenza red alleen met shimano 8 over 2 weken kon leveren met het bedieningspaneel van de modena excellence .
Wij voelen ons opgelicht want als het een vergissing zou zijn dan had theun mostert wel anders gereageerd.
Het liefst zou ik mijn geld terug hebben, dat lijkt mij voor beide partijen het beste want het prettige systeem van onze X-TRACT fietsen heeft stella niet
bij de voorwiel aandrijvingen volgens uw medewerker[in de stella test van de ANWB 2015 staat dan ook onrustig.]
Wij gaan ook regelmatig in Oostenrijk fietsen met het roller v brack systeem achter kun je niet echt mee remmen als je zwaarder weegt dan is dit op de sintelfietspaden zelfs gevaarlijk als je de voor rem te hard aantrekt. Ook dat je het licht niet aan kunt zetten via de display is belachelijk onze 6 jaar oude fietsen hebben dit wel.
Bovenstaande had ik aan getekend naar stella verzonden. inmiddels heb ik E1700,00 van de E3000,00 terug ontvangen E150,00 p fiets want ze waren gebruikt zo zij Bas Mostert
ik wist toen nog niet dat er een wet bestond zie je het recht geeft om de fietsen zonder op gaaf van redenen binnen 14 dagen terug kunt geven.
Het is vooral de vasthoudendheid die mij heeft besloten dit hier en op youtube te melden ,de monteur is bij ons geweest en na een stukje samen gefietst te hebben bleef ook hij volhouden dat die fietsen goed waren ,onbegrijpelijk o zei ik dus je kunt alleen maar langs elkaar fietsen als je afspreekt
"zit jij in 3-3 oke dan doe ik dat ook 4-4 oke ik ook en als er een klein heuveltje komt gaan we samen klunnen oke. Na 1.15uur gekletst te hebben zei ik
tegen de monteur ,op de fiets waarop ik heb proef gereden zat bij het linker stuur een vierkant toetsensysteem, o zei de monteur die heeft idd. een iets zwaardere motor ,ja toen hoefde het van mij niet meer neem ze maar mee en stort het geld maar terug.
ACH die E300,00 komen nog wel.

Gesloten