LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
G.A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2017 12:33

Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door G.A. »

--------------- Fiets afbesteld Tijdens de 50+ beurs heeft mijn vrouw een Stellafiets besteld na het maken van een proefritje aldaar. Het was een fiets met voor haar de juiste hoogte. Hij was ook op deze hoogte te bestellen dus meteen maar gedaan. We moesten een aanbetaling doen van 100 euro dat hebben we ook gedaan er was ons ook niet verteld waarom we dit moesten doen. De datum van aankoop was
21-09-2017 Op 10 oktober j.l.is de fiets afgeleverd maar het was niet de juiste hoogte dus de fiets werd weer netjes mee teruggenomen met excuus en ze zouden de volgende dag weer met ons contacten voor een nieuwe afspraak. De afspraak was op maandag 16 oktober j.l.Op woensdag 11 oktober ben ik gebeld door Stella Fietsen met de mededeling dat hij maandagmiddag tussen 13.00 uur en 16.00 uur afgeleverd zou worden. Ik vroeg toen nog of het nu wel de juiste hoogte zou zijn en natuurlijk ook een fiets met 8 versnellingen en een zilveren accu. Ja dit kwam allemaal in orde ik heb zelfs nog een gesprek met hem gehad over hun actie van inruilen met een inruilwaarde van 600 euro voor Uw oude elektrische fiets. Dus wij hadden er veel vertrouwen in dat het nu wel goed zou komen. Wachten op de levering van maandag 16 oktober en jawel mooi op tijd maar de fiets was weer niet met de juiste hoogte wij waren teleurgesteld en erg boos. Mijn vrouw wilde ze nog een kans geven door dit op dezelfde dag nog op te lossen. De chauffeur heeft nog even gebeld naar het bedrijfsburo om dit te overleggen maar op de zelfde dag alsnog een fiets te leveren ging niet lukken. Dan wil ik hem uiterlijk op Dinsdag 17 oktober hebben, ook dat ging niet. Wij hadden geen vertrouwen meer in de gang van zaken met Stella Fietsen dus wij hebben de bestelling geannuleerd. StellaFietsen hebben ons toen teruggebeld en opperde toch nog om de fiets, met de juiste hoogte de volgende morgen alsnog te leveren. Mijn vrouw zei direct hierop dat zij nu de chauffeur voor leugenaar aan het zetten waren. Later moest zij dit ook herroepen want het kon alleen maar op donderdag 18 oktober. Nu heb ik met StellaFietsen gesproken om te vragen of zij die 100 euro weer terug zou laten storten. Zij vertelde mij dat dit niet gaat gebeuren want hun wilde alsnog de fiets met de juiste maat leveren. Zij zouden er op toe zien dat dit goed ging gebeuren. Wij willen niets meer met StellaFietsen te maken hebben maar wel onze 100 euro terug. Nu verwijzen zij ons naar de achterkant van het koopcontract
6.5 Bij aankoop van producten binnen verkoopruimte heeft de consument geen recht op herroeping. Heb ik nu wel recht op mijn 100 euro terug storting of niet ?????
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2017 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Deze annuleren heeft niets met herroeping te maken. U heeft een priduct besteld die meerdere malen verkeerd geleverd is. U heeft Stella netjes de kans gegeven om de fout te herstellen, helaas zonder gewenst resultaat. U mag dus de koop ongedaan maken.
Herroepen kan bij koop op afstand binnen 14 dagen nadat u het product ontvangen heeft. Ontbinden kan als de verkoper niet het juiste artikel leverd, en ook niet in de 'herkansing'. U kunt dit dus aangeven en staat in uw recht.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio heeft helemaal gelijk. Stella levert niet wat is afgesproken en houdt nu dus 100 euro onrechtmatig vast.
Overigens betwijfel ik of de koop heeft plaats gevonden binnen de verkoopruimte.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik vraag mij af hoe u heeft bepaald dat de verkeerde maat is geleverd ?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:Ik vraag mij af hoe u heeft bepaald dat de verkeerde maat is geleverd ?
Over het algemeen staat de framehoogte gewoon op de doos. Ook Stella ontkent niet dat er geen fout gemaakt is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door crazyme »

NeoDutchio schreef:
crazyme schreef:Ik vraag mij af hoe u heeft bepaald dat de verkeerde maat is geleverd ?
Over het algemeen staat de framehoogte gewoon op de doos. Ook Stella ontkent niet dat er geen fout gemaakt is.
Het was eigenlijk een vraag gericht aan ts, aangezien deze de controle heeft verricht.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar heeft je vrouw op die 50+ beurs dan wel op de juiste fiets met de juiste maat gezeten? Of hadden ze dat zadel wat hoger gezet zodat hij wat hoger zat?

Welke framehoogte staat er op de bestelbon?

stofzuigertje

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat hun Nederlandse fabriek slechts montage van delen is op elders gekochte frame.....
Als je goed kijkt zie je andere merken die gelijk frame leveren.

De montage zal hier gebeuren, maar als ze ergens een verkeerde zelfde maar jou maat afleveren en die voor jou dan weg is...
Of waren de juiste frame' s op en lever die dan maar.....?
Zowel verkeerd afgeleverd als verkeerde frame maat gepakt voor jou montage is mogelijk.

Maar als die maat frame op is moeten ze ontbinden koop en geld terug.

Jacky16
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:11

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door Jacky16 »

Ook ik heb zo iets mee gemaakt bij Stella Fietsen.
Ik had via internet de brochure besteld, de volgende dag werd ik gebeld door Stella fietsen voor een proefrit bij mij thuis( 29-8-2017 ) ik dacht ach waarom niet kan geen kwaad.
Na de proefrit vroeg diegene of ik het goed vond om bij mij thuis verder te praten en in de brochure te kijken,ik vond dat prima was toch niet van plan om al gelijk een fiets te bestellen.
We hebben gekeken naar wat fietsen,ik heb er wel 2 keer bij verteld dat ik op dit moment nog geen fiets wilde bestellen omdat, ik in afwachting was van mijn nieuwe baan en dat ik nog geen 100% zeker wist of ik de baan zou krijgen,en dat ik werkeloos ben en niet in de problemen wil komen.
Nee dat begreep hij allemaal wel,hij zei; we kunnen ook voor jou de fiets voor 1 jaar apart zetten in ons magazijn en dan bellen we je volgend jaar ( 2018 ) om een datum vast te stellen voor levering, ik moest wel alvast 100,- euro betalen.
Ik vroeg als ik dit deed of ik het dan nog kan annuleren? want ik wil niet financieel in de problemen komen,nee dat was geen probleem ik zou dan mijn 100,- euro terug krijgen.
Heb ik dus gedaan,ik kreeg er de dag erna wel een onderbuik gevoel hierover heb meerdere keren een mail gestuurd en gebeld hierover maar dan kreeg ik te horen dat diegene er nu niet was of dat ze op de beurs stond en ik terug gebeld zou worden, niet dus toen heb ik een mail gestuurd dat ik mijn fiets wil annuleren en mijn 100,- euro terug wil !
Ik werd de dag erna gebeld ik kon de fiets krijgen met korting!! i.n.p. van 1.650,- euro kreeg ik het nu voor 1.500,- met 1 fietstas en met een kettingslot er gratis bij en dan zouden ze mij over 1 jaar terug bellen (2018 ) hij zei; dat hij zijn uiterste best had gedaan bij zijn baas meer kon hij niet doen.
Ik heb wéér kenbaar gemaakt hoe mijn situatie is tegen deze man.
Ik vind dit een rot streek!! ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik voor ( 80% ) kans had dat ik de baan zou krijgen en dat ik werkeloos ben en niet in de financieel in de problemen wil komen hierdoor.
Toch zit ik hier aan vast.
Ik heb een brief met bijlage naar jullie gestuurd ( Radar ) hierover maar nog steeds niks gehoord.
Vriendelijke Groet,
Mw.H.Semeleer

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja u hebt zich laten overdonderen en was waarschijnlijk een te makkelijk doelwit voor deze agressieve verkoper. Maar hij heeft u niet bedreigt neem ik aan, dus u hebt als volwassen zelfstandig persoon toch zelf de keuze gemaakt.
Een leer voor de volgende keer, laat u niet in verleiding brengen dus ga pas op zoek en vraag pas folders aan als u daadwerkelijk van plan bent om te kopen en het geld er voor hebt.
Een fiets een jaar vast laten zetten is niet handig, de ontwikkelingen gaan zo snel dat u na een jaar waarschijnlijk een betere fiets voor minder geld kan krijgen.
Heeft u de afspraken schriftelijk bevestigd gekregen ? zo ja neem contact op met een jurist voor advies wat u kunt doen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door yan »

Blijkbaar is Stella niet in staat om te leveren wat is overeen gekomen, en dus kunt u de koop ontbinden. In dat geval hoeft u niets te betalen, en dient Stella de reeds betaalde aanbetaling van €100,- terug te storten.

U de leverancier wel de mogelijkheid geven om het probleem, maar gezien dit reeds 2x niet is gelukt mag u er van uit gaan dat ze dit niet kunnen.

Wellicht kunt u ze nog een kans geven:
- leveren ze alsnog de juiste maat, dan is het probleem opgelost.
- Leveren ze de verkeerde maat, dan verplaatst u het probleem naar hen. U stuurt Stella een (aangetekend) bericht dat ze voor de 4e keer niet in staat waren om het juiste product te leveren en dat u bij deze de aankoop ontbind, daarbij geeft u aan dat zodra de aanbetaling van €100,- is teruggestort ze de fiers kunnen ophalen.

G.A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2017 12:33

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door G.A. »

Wij hebben vandaag de 100 euro weer terug gekregen. Vorige week zijn we gebeld met de mededeling dat zij toch een foutje hadden gemaakt en boden hiervoor hun excuus. Zij vroegen ons rekeningnr. en hebben het vandaag netjes terug betaald.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door witte angora »

G.A. schreef:Wij hebben vandaag de 100 euro weer terug gekregen. Vorige week zijn we gebeld met de mededeling dat zij toch een foutje hadden gemaakt en boden hiervoor hun excuus. Zij vroegen ons rekeningnr. en hebben het vandaag netjes terug betaald.
Daarmee is het dus opgelost. Jammer dat het zoveel moeite heeft gekost.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ik mijn aanbetaling terugkrijgen bij Stella?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

G.A. schreef:Wij hebben vandaag de 100 euro weer terug gekregen. Vorige week zijn we gebeld met de mededeling dat zij toch een foutje hadden gemaakt en boden hiervoor hun excuus. Zij vroegen ons rekeningnr. en hebben het vandaag netjes terug betaald.
Bedankt voor de terugkoppeling. Gelukkig is het opgelost.

Gesloten