LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Hallo,

Recentelijk heb ik mij aangemeld bij de ANBS, met name de pechhulp. Ik rij zelf circa 15.000 kilometer in een jaar, en heb al eens 150 kilometer van huis af met pech gestaan, op een zondag
Nu stond ik zondag met pech (lekke band) in Rotterdam, en belde naar de ANBS (was ca 5 dagen eerder 'lid' geworden). Ik kreeg tot twee keer aan toe een voicemail van 06-nogwat. Toen er opgenomen werd, was het enige antwoord "JOHN.". Toen ik vroeg of ik met de ANBS sprak, kreeg ik antwoord met "JAH"..
Ik vroeg of het mogelijk was om pechhulp te krijgen, als ik 5 dagen geleden lid was geworden. Ik kreeg een antwoord van "Wat denk je zelf joh." et cetera. Niet echt een vriendelijke toon!
Toen heb ik maar gezegd dat het al niet meer hoefde... De scooter staat nog in Rotterdam, en ga er morgen maar mee aan de wandel naar een scootertoko daar in de buurt.

Zijn er meer mensen met dergelijke (of juist betere?) ervaringen?

Is het mogelijk om mijn lidmaatschap om deze reden te beëindigen?

PS: Zelf ken ik niemand met aanhanger of bus, maar zou dan wel aanhanger kunnen huren, bijvoorbeeld.
Kent iemand nog een dergelijke pechhulp voor scooters? ANWB, RouteMobiel of wat dan ook? Mijn verzekering is Unigarant.

Groet.

Indep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2012 16:16

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door Indep »

Kijk eens bij:

http://www.fietsned.nl
http://www.bikeassist.nl/

wellicht dat een van deze twee je beter kunnen helpen.

Suc-6

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Bedankt!
FietsNed is er niet voor Scooters, maar bij BikeAssist schijnt het wel mogelijk te zijn. Ik zal mij er vanavond even verder in verdiepen.

FietsNED
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 12:32

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door FietsNED »

FietsNED bood aanvankelijk uitsluitend mobiliteitsgarantie aan berijders van electrische scooters. Met ingang van maart 2012 kunnen voortaan ook berijders van scooters met verbrandingsmotor een abonnement op pechhulp nemen.
Meer informatie binnenkort op de website, maar nu al wel te verkrijgen via FietsNED-servicelijn 088 112 112 3

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

FietsNED schreef:FietsNED bood aanvankelijk uitsluitend mobiliteitsgarantie aan berijders van electrische scooters. Met ingang van maart 2012 kunnen voortaan ook berijders van scooters met verbrandingsmotor een abonnement op pechhulp nemen.
Meer informatie binnenkort op de website, maar nu al wel te verkrijgen via FietsNED-servicelijn 088 112 112 3

Dank u wel voor de tip..!!
Het is toch schandalig dat de ANWB de zogenaamde Algemene Wielrijders Bond de service voor fiets en bromfietsen heeft opgedoekt.
Waar kan men nu nog terecht?
Als je jong bent en misschien verstand heeft van sleutelen en niet je mobieltje vergeet is er wel wat te regelen maar de oudere onder ons zitten er maar mooi mee.
Zou haast denken ik begin met mijn eigen hulpdienst als ik het geld en verstand er voor zou hebben.
Dat moet ANBS ook gedacht hebben.
Wat een amateurs !!!!
Maar goed dit is goed nieuws en ik zal het zeker inde gaten houden
Misschien word ik wel lid van FietsNed.

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Inmiddels per e-mail nog steeds geen contact. Niet eens iets over de aanmelding verwerking.
Indien ik maandag niets gehoord heb, ga ik opnieuw telefonisch opheldering opvragen. Zolang hun mijn aanmelding niet verwerken, vind ik het prima.

kymcorider
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:52
Contacteer:

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door kymcorider »

Ik zou niet lid worden van ANBS ,

Europ assistance heeft de stekker er uit getrokken ivm met schulden van deze firma.

Deze man liegt en bedriegt en is alleen op geld uit. en kan beloftes zeker niet na komen.


opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door opa60 »

je moet wel eerst lid worden van de anwb wat dus 17 euro kost, en dan nog een keer 40 euro.goedkoop is anders voor een snorscooter waar je alleen de zomermaanden mee rond toerd :? . of heb ik dat niet goed begrepen.mvg opa :?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door Winterman »

Vraag was
Kent iemand nog een dergelijke pechhulp voor scooters? ANWB, RouteMobiel of wat dan ook?
Nou, de ANWB dus.

Vraag was niet of iemand een goedkope pechhulp wist, want dan zou ik het ook niet weten en uiteindelijk is het een keuze die je zelf moet maken.

kymcorider
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:52
Contacteer:

Re: ANBS - Algemene Nederlandse Bond voor Scooterrijders ?

Ongelezen bericht door kymcorider »

Pas maar op met deze firma ze lichten graag mensen op.

Het bedrijf waar deze meneer mee samen werkte ( europ-assistance ) heeft de stekker er uit getrokken.

Beloofd een hoop en komt ook niets na.

Op zijn website staat een naam van een scooter club die club heeft niets te maken met deze oplichters . Maar meneer weigert om het te verwijderen.


Gesloten