LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kreidler Jigger

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ginaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2012 11:46

Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door ginaf »

hello allereerst ben vroeger zelf altijd Kreidler rijder geweest van kreidler florett tot kreidler rmc waren perfecte brommers vandaar mijn vertrouwen in dit merk. :D
in mei 2011 kocht ik voor mijn zoon een nieuwe scooter een Kreidler Jigger er werd ons verteld een goede scooter weinig problemen dus ik kocht hem voor € 1298,00 zoon blij ik blij :lol: maar hoe anders loopt het af,bijna elke maand staat hij weer stil met dat ding :evil: ik som op na 2 weken weer opgehaald hield in bleek luchtslangetje verkeerd gemonteerd 3 x standaard afgebroken volgens dealer enige scooter waar het gebeurd uitlaat na 6 maanden weggerot ,benzinemeter stuk ook al 2 x snelheidsmeter 1x stuk, niet willen starten 3x, moet wel melden dat alles onder de garantie is gerepareerd,maar mijn vertrouwen in deze scooter is gedaald naar een 0 punt. :(
ik heb inmiddels een aangetekende brief naar de dealer gestuurd en geeist dat hij of kreidler met een passende oplossing moet komen voor deze maandagmorgen scooter. :wink:
mijn vraag is zijn er misschien andere Kreidler rijders die de zelfde problemen hebben.
zo ja zet uw bevindingen graag hier op radar forum en misschien dat we dan iets kunnen bundelen om bij kreidler aan te kloppen dat er toch iets niet in orde is. groeten ROB

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door opa60 »

volgens mij is kreidler er al heel lang niet meer en is het gewoon een chinees

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

De merknaam is gewoon overgekocht door een stel handige duitsers.
De scooters worden qua uiterlijk in europa 'bedacht', en in china geproduceerd op basis van doorsnee chinese scooter onderdelen.
Ongeveer zelfde verhaal met Sachs.

Het is wel iets beter dan een "normale" chinees, maar nog steeds niet best. Als klant heb je ook onderzoeksplicht. Ik ben daarom van mening dat je als klant had kunnen weten dat het een chinese scooter betrof en daarom van de scooter 'mag verwachten' dat hij allerlei problemen gaat vertonen.

ginaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2012 11:46

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door ginaf »

dat vind ik nou je reinste onzin 004load het is zo dat je als consument ervan uit mag gaan dat je een product koopt wat aan de wettelijke eisen voldoet zonder enige voorbehoudingen of het nou Chinees is of Duits als ik zo'n bedrag betaal voor een nieuwe scooter mag ik verwachten dat hij doet waarvoor hij aangeschaft is,zonder dat alles na enige tijd het opgeeft of wegrot.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

004load is anti chinees. In ieder geval had de dealer er wat meer aandacht aan moeten geven het het rijklaar maken, dan was dit niet voorgekomen.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Ik ben met een chinees getrouwd, ik eet 7 dagen per week chinees, ik ga naar china op vakantie, mijn huishoudelijke apparatuur is waar mogelijk chinees (weliswaar van een select aantal merken) en ik loop in eersteklas chinese kleding.
Ik ben in feite al een halve chinees.

Mij zal je echter nooit op een chinese scooter zien, de kwaliteit is gewoon slecht en er zijn geen "topklasse" merken zoals je dat bij chinese kleding of huishoudelijke apparatuur wel hebt. Voor iedere chinees is het gegeven dat hun lokale scooters kwalitatief slecht zijn de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij nederlanders wil het er nog niet in.
het is zo dat je als consument ervan uit mag gaan dat je een product koopt wat aan de wettelijke eisen voldoet zonder enige voorbehoudingen


Het ding voldoet aan de wettelijke eisen en heeft daarom een e-keur zodat het in europa de weg op mag. e-keur gaat echter niet over durzaamheid of kwaliteit, maar simpele voertuigtechnische eisen als uitstoot, vermogen, verlichting etc... Als de testscooter het keurtraject overleeft zodat de testresultaten kunnen worden verkregen heeft de fabrikant de typegoedkeuring binnen en kan het gaan exporteren.
of het nou Chinees is of Duits als ik zo'n bedrag betaal voor een nieuwe scooter mag ik verwachten dat hij doet waarvoor hij aangeschaft is,zonder dat alles na enige tijd het opgeeft of wegrot.
Als je een kwalitatief slechte scooter (ver)koopt dan mag je verwachten dat hij kuren vertoont. Dat is toch simpel, of niet? Het gaat hier om de technische eigenschappen van het product, en die trekken zich niets aan van het "verwachtingspatroon van de koper".

ginaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2012 11:46

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door ginaf »

Nou voor allen die met zo,n onzinnige mededeling komen van het is chinese troep heb ik het volgende te melden ik heb de scooter weer weggebracht omdat de standaard afgebroken was hij niet meer wilde starten en de benzinemeter bleef op 0 staan,hij was gerepareerd mijn zoon heeft er 4 dagen op mogen rijden en belde helemaal over de rooie op dat hij weer stil stond en hij weer niet wilde starten en zijn kilometerteller op 0 bleef staan terwijl hij reed,ik heb nu mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld en we eisen nu geld terug of een nieuwe scooter,wat volgens mijn rbv een zeer goede kans van slagen heeft daar de reparateur in gebreke gebleven is en ons een ondeugdelijk product geleverd heeft. time will tell gr. Ginaf

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

ginaf schreef:Nou voor allen die met zo,n onzinnige mededeling komen van het is chinese troep heb ik het volgende te melden

..... mijn zoon heeft er 4 dagen op mogen rijden en belde helemaal over de rooie op dat hij weer stil stond... ... en ons een ondeugdelijk product geleverd heeft.

Oftewel die mensen hadden gewoon gelijk. :lol:

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

ginaf schreef:dat vind ik nou je reinste onzin 004load het is zo dat je als consument ervan uit mag gaan dat je een product koopt wat aan de wettelijke eisen voldoet zonder enige voorbehoudingen of het nou Chinees is of Duits als ik zo'n bedrag betaal voor een nieuwe scooter mag ik verwachten dat hij doet waarvoor hij aangeschaft is,zonder dat alles na enige tijd het opgeeft of wegrot.

Wat zegt de desbetreffende dealer nu dan?

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Kreitler van nu is al lang niet meer de Kreitler van vroeger.
Sterker nog de Kreitler van nu helpt het merk naar de vervelend.
Kort gezegt,Kreitler is nu of maakt nu Chinese scooters.
Ik begrijp u vertrouwen wel maar tijden veranderen snel.
Als u van te voren wat informatie had gewonnen dan was misschien alle ellende u bespaard gebleven.
Voor het zelfde geld hat u ook een Kymco of een SYM kunnen kopen maar voor een betere kwaliteit en deze merken,vooral SYM geeft 2 jaar garantie !!
Misschien iets voor de volgende keer?

Heel veel succes !!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Elk fatsoenlijk scooter merk geeft 2 jaar garantie.

Geen enkele namaakchinees geeft meer dan 1 jaar garantie. Kijk dus gewooon naar de garantietermijn en je weet meteen waar je aan toe bent.

robbiekerkhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2012 12:54

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door robbiekerkhof »

vorige maand kreeg ik 1000 euro van me oma omdat ze naar verzorgingstehuis ging.ik besloot van het geld een andere scooter te kopen aangezien mijn oude scooter aan vervanging toe was.
na meerdere zaken bezocht te hebben kwam ik uit bij bromfietshuis in hoofdorp.
de medewerker bood mij een prachtig ogende kreidler vabene scooter aan met nauwelijks kms op de teller.
na mijn vraag of dit ook een goede kwaliteit scooter was antwoorde deze dat het prima is en vergelijkbaar met kymco etc.
ik besloot hem te kopen voor het bedrag van 950 euro volgens de verkoper kreeg ik nog 250 euro inruilwaarde voor mijn oude scooter.
dus de waarde van me nieuwe bromfiets moet zeker 1200 euro zijn geweest vorige maand.
nu een maand verder staat mijn bromfiets voor de 4 de keer bij de dealer.
klachten als enorme benzine stank wegvallen van stationer toerental kapotte benzinemeter
uitvallende electronica geen electrische start meer.
en nu tot overmaat van ramp een zeer zwaar lopend achterwiel.
na alle keren alles geaxpeteert te hebben en de bromfiets te heben laten nakijken in de 6 maanden garantie periode ben ik nu in staat hem door de etalage naar binnen te rotten. :evil:
na mijn ongerief uitgesproken te hebben aan de verkoper wou deze tot een deal komen om mijn scooter interuilen voor een andere die veel meer kms op de teller had staan.
ik moest dan wel even 300 euro bijleggen!!!!
let op ik praat hier over een scooter die daar voor 1000 euro te koop staat.
kortom ik voel me vreselijk genaaid en ik blijf bellen en vragen tot er een geschikte oplossing word gevonden.
mensen kunne wel zeggen hier op het forum dat je eerst informatie moet inwinen etc maar als je er weinig verstand van hebt en je gaat naar een fatsoenlijke zaak en laat je advieseren ,verwcht je toch een goed product te krijgen.
en niet een rampenplan!!
al met al rust ik niet eerder voordat ze voor mij een fatsoenlijke oplossing vinden zo niet ga ik er serieus werk van maken.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Was die kreidler vabene niet nieuw dan, in duitsland gaan ze voor 1349 over de toonbank. http://www.kreidler-berlin.de/index.php ... &gruppe=32

Dus als je er "1200" voor hebt betaald, dan moet hij hooguit 2 maandjes oud zijn geweest.
Maar in NL zullen ze wel weer nieuw 1600 kosten exclusief afleverkosten ;)


je gaat naar een fatsoenlijke zaak en laat je advieseren
Blijkbaar geen "fatsoenlijke" zaak ;)

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

robbiekerkhof schreef:klachten als enorme benzine stank wegvallen van stationer toerental kapotte benzinemeter
uitvallende electronica geen electrische start meer.
en nu tot overmaat van ramp een zeer zwaar lopend achterwiel.
Zijn allemaal relatief kleine dingetjes, die met een beetje goede aandacht gewoon opgelost kunnen worden. Dat jij 4 keer terug moet, komt omdat die dealer gewoon geen moeite wil doen.

jurgen-elektro
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2012 21:47

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door jurgen-elektro »

ik heb ook een kreidler gekocht wel een andere type

stond ik ook meer bij de dealer dan dat ik er mee kon rijden
dat ding kosten me 1500 euro toen heb ik me kreidler contact opgenomen kon ik voor 200 euro meer een andere kopen zijde ze waar de kinder ziektes uit waren je verwacht gewoon dat een scooter van 1500 euro goed is nu heb ik dus die duurdere maar weer het zelfde van dealer naar huis en weer terug
.het eenigste wat het goed doet is de radio die er vast opgebouwd zit .het is een groote elende van zon scooter kan je geen rij plezier hebben

ik koop er ook nooit meer eentje wat een troep is het

Gardie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 12:42

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door Gardie »

Ik ben in het bezit van een kreidler type galactia we rijden er al twee jaar mee nog nooit problemen mee gehad dus zo slecht zal het wel niet zijn wel goed behandelen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

Jigger is indentiek aan Zip- en nog een paar, het frame en motor indentiek.
Kreidler geeft gewoon 2 jaar garantie en 12.000km. kijk gewoon even bij de importeur naar de garantie bepaling. de meeste dealers maken er een kloteboel van door snel geld te willen verdienen.de jigger kost dan ook geen 1249.maar 1049,- kreidler is origineel door de zelfde familie weer in gebruik genomen dus allemaal lariekoek.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Een Kreidler gelijk aan een Zip, inclusief frame en blok ?

Tijd voor een afspraak bij de opticien ben ik bang. Dit is wel redelijk schokkend qua domheid hoor, ongeveer even dom als stellen dat een Seat Ibiza qua motor en carroserie gelijk is aan een Citroen C3. Het is van de eerste tot de laatste schroef totaal anders :roll: Zelfs een blindegeleidehond herkent dat een Kreidler gebaseerd op een doorsnee chinees is.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

oo4load schreef:Een Kreidler gelijk aan een Zip, inclusief frame en blok ?

Tijd voor een afspraak bij de opticien ben ik bang. Dit is wel redelijk schokkend qua domheid hoor, ongeveer even dom als stellen dat een Seat Ibiza qua motor en carroserie gelijk is aan een Citroen C3. Het is van de eerste tot de laatste schroef totaal anders :roll: Zelfs een blindegeleidehond herkent dat een Kreidler gebaseerd op een doorsnee chinees is.
begrijpend u reactie :oops: haal het plaatwerk maar weg spreek ik u weer. :wink:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

De kreidler merknaam is opgekocht door Prophete / SI-Zweirad, een duitse importeur van ... nee ... jaa... echt... chinese scooters... :oops:


Onder een Jigger zit bij 2takt een aangepast imitatie minarelli blok (luchtfilter is verplaatst naar achteren) en bij 4takt een doorsnee chinees 139qmb blok.

Als je zo zeker van je zaak bent, zet er dan 100 euro op gaan we samen even kijken. Deal ?

Gesloten